De igen kicsi a valószinűsége, azon a vonalon sehol sem volt hegy (sem átfurandó töltés).
Szerintem vagy Hirden készült, és a régi Komló-Hird homokvasút "lukja", vagy a Pécsbányai iparvasút töltésének egy átjárója. Ez utóbbi szerintem valószinűbb, de egyáltalán nem biztos. Konkrétan nem ismerek rá.
"Kapott már valaki jegyet a május 17-i lovasberényi különvonatra?"
A párom felhívta a Túristamagazinban közölt telefonszámot, de a hölgy aki felvette a kagylót semmit sem tudott az ügyről ?! Rendelni sem tudott, mert a hölgy nem tudta miről van szó, így hát egyenlőre nincs jegyünk, de ott leszünk :-))
Szombaton hírtelen felindulásból elmentem Ajkára a Vargham által beírt különvonat megtekintésére. A vonatot egy helyi természetbarát szövetség rendelte két megemlékezéshez és egy túraversenyhez. Nem is keltettem nagy feltűnést, ugyanis én voltam egyedül, aki nem ajkai volt. A szervezőknek nagyon tetszett, hogy Ceglédről ezért elutaztam Ajkára, majd hitelesített igazolólapot is adtak, hogy részt vettem a különvonatozáson, később útközben kisebb "idegenvezetés"-ben is részesítettek. A vonat összeállítása M44-045+2 bhv volt. A vonal kb 7-8 km hosszú és végig SZVSZ 48-as sínek és beton aljak. A vonat max sebessége 20 km/h volt, de voltak intenzív fékezések. Engem meglepett, hogy csak elvétve van itt egy-egy vonat, mégsem lepte el a gaz a vágányokat, relative tisztán van tartva. Odaútban volt egy nyíltvonali megállás a koszorúzások miatt. Összességében kb 50 perc volt az út a tartózkodással együtt Felső-Csingerig. A szervezők sajnálkozására nem csatlakoztam a túrázókhoz, hanem visszatértem az állomásra. A vonaton kb 50-60 fő utazott, de állítólag tavaly közel 300-an voltak.
Nekem élmény volt, fényképek a közeljövőben.
Sziasztok! Nem tudom, hogy érdekel-e valakit, de a következőket egy túra levlistán olvastam:
"Tura lista - hozzaszolas
Az ajkai termésuzetjárók és a MÁV állomás dolgozói különvonatot indítanak 04.19- én /Húsvét szombatján/ 9.15-kor a gazdasági vasúton a Felső-Csingeri rakodóig. Innen indul a csoportos és egyéni természetjáró akadályverseny a Parkerdő
Központig, ahol tea és zsíroskenyér várja a résztvevőket. Közben a vonat megáll a volt kriptongyárnál és a vendégek megkoszorúzzák Bródy Imre fizikus emléktábláját és Molnár Gábor sírját. Akik nem akarnak túrázni, azoknak
lehetőságük van visszasétálni 2 km-t a régi úton az 1. számú autóbusz végállomásáig. A vonat csatlakozik a Budapestről 6.15-kor inbduló vonathoz. A visszaindulás 14.15-kor lesz, amelyhez szintén lesz csatlakozás. / 2 átszállással/ A vonaton nem kell fizetni, csak a túraversenynek van nevezési díja, amely egyénileg 150 Ft, csoportosan pedig 600 Ft. Szívesen látunk minden érdeklődőt."
Régebben volt szó a Zala-völgyi vasútról, ill. annak (hűlt) helyéről. A múltkor volt pár percem, csináltam 1-2 képet. A minőség nem a legjobb, már igencsak alkonyodott, meg nem volt túl sok időm vacakolni.
1. Természetjáró különvonat:
A túrára való utazáshoz javasoljuk a túranapra szervezett természetjáró különvonatunkat, amely Székesfehérvár – Csala – Pátka – Lovasberény útvonalon közlekedik oda és vissza. (Mint ismeretes, ezen a vasúti pályán mintegy 30 éve nem járnak már személyvonatok, csak tehervonat közlekedik néha.) A kedvezményes árú különvonaton való utazás egyúttal egy kivételes lehetőség a természeti szépségekben gazdag vonalszakasz megismerésére!
Javasoljuk a természetbarát szakosztályoknak, csoportoknak, minden érdeklődőnek, akik a túranapon részt akarnak venni, vagy csak a vonaton utazni szeretnének, hogy utazásukat lehetőleg a különvonattal tervezzék. A szervezés és jó előkészítés érdekében kérjük, hogy a várható létszámot minél előbb jelezzék. (Az előzetesen megadott létszámon április 22-ig módosítani lehet.)
A jelentkezések beérkezése után befizetési csekket küldünk, majd hamarosan megküldjük a részvételi jegyeket.
A részvételi jegyek ára 250.- Ft, amely jelentős természetjáró kedvezményt tartalmaz. (A különvonat költségeinek jelentős részét a rendező szervek viselik.)
A különvonat pontos indulását és érkezését a részvételi jegyek megküldésével együtt tudjuk közölni. (Várhatóan 7,20-kor indul Székesfehérvárról, és vissza Lovasberényből 15,00 órakor majd este 19,30-kor indul.)
A délutáni vonat nem sokkal utána visszaindul Lberénybe. Ez a járat főleg a korán végzőket, és a két település lakóit viszi el egy fordulóra. Kb egy órát áll Fehérváron, majd indul visssza, hogy este a tömeget vigye. Tehát a délutánira is lehet pályázni. Ha valaki kétszer akar oda-vissza vonatozni.
Lovasberény-Pátka túra és futónap
Az új útjelzések fehér alapozása jórészt készen van, e hét végén is dolgozunk. Aki érdeklődni szeretne, az hívja a (20) 365-0086-os számot.
A lényeg: Volt vasúti vonalbejárás mozdonnyal, minden rendben, kedden kötünk
szerződést.
A blökik nincsenek rajta a térképen :))) Az igaz, de minden major, tanya, TSZ, bakterház stb... megtalálható rajtuk. Ezek jelenléte meg növeli a matematikai esélyt.
Kissé OFF
Szégyen a futás, de néha hasznos.
Vannak olyan kutyák, amelyek 10-20 m után visszafordulnak, mint a rend?r a megyehatáron :(, és a továbbiakban nem foglalkoiznak velem, mert nem az ? területük. De van olyan bolond kutya is amelyik több száz métert is képes a kerékpár után futni. (Vagy még többet...)
ON
Az is lehet, hogy Ágerd?majrt mégis kihagyom, mert elég s?r? programot tervezek. (Szerencsére van hová.) Nem állunk csehül (szlovákul) a mellékvonalak szempontjából. Legalábbis egyel?re.
...kivéve a pécsi konténerpályaudvar mögötti kiskertek egyik "ház"-örzőjét! :-(((
A múlt vasárnap kirándultunk egyet az ex-harkányi vonalon. (Pellérdig lazán el lehet jutni.) Már visszafelé jöttünk, amikor csontnak néztek...!
A folytatás a Honvéd Kórház ügyelete volt. :-(((
>Jó lenne egy részletes térkép (betekintésre) arról a szakaszról. (ca. 5 km = 1 óra). A blökiket tényleg szeretném elkerülni. A blökik nincsenek rajta a térképen :)))
Nem olyan veszélyesek azok. Ők is igyekeznek elkerülni a nyílt konfliktusokat. Meg: amelyik kutya ugat, az nem harap. Előbb mindig abbahagyja. :)))
Ilyen paraméterek mellett lehet, hogy én is csatlakozom erre a szakaszra, ha be tudom ütemezni. Talán egy Csenger is belefér. Azért jó lenne kideríteni, hogy milyenek arra a helyi viszonyok. Jó lenne egy részletes térkép (betekintésre) arról a szakaszról. (ca. 5 km = 1 óra). A blökiket tényleg szeretném elkerülni.
Ilyen paraméterek mellett lehet, hogy én is csatlakozom erre a szakaszra, ha be tudom ütemezni. Talán egy Csenger is belefér. Azon a részen ennyi a fekete folt a térképemen...
Ágerdőmajor azért még nem kell, hogy kimaradjon. Egy kis gyalogtúra onnan Tiborstzállás. A következő vonatig vissza is érhet az ember. Bár előfeltétel (nálam), hogy ne legyen arra kóbor blöki. :)
Én anno a Szovjetunióban voltam ugyanilyen alapon és útlevél helyett Határátlépési Engedély-t lehetett váltani. Fel volt tüntetve rajta, hogy mely járásokban tartózkodhatom vele odaát.
Ha csak Romániában volna ellenőrzés, mégsem kellene, hogy kimaradjon az életedből. Ha már átért az ember, úgyis mindegy. De sajna a magyarok nem engednek ki...
Egyesek szerint a románokat nem érdekli, hogy csak kishatár. Én ezt csak megcáfolni tudom. Egyszer Nagykárolyban is leszedtek a vonatról.