Keresés

Részletes keresés

Váci Creative Commons License 2003.04.28 0 0 1431
Dehogy ugrok Neked...!

De igen kicsi a valószinűsége, azon a vonalon sehol sem volt hegy (sem átfurandó töltés).

Szerintem vagy Hirden készült, és a régi Komló-Hird homokvasút "lukja", vagy a Pécsbányai iparvasút töltésének egy átjárója. Ez utóbbi szerintem valószinűbb, de egyáltalán nem biztos. Konkrétan nem ismerek rá.

Előzmény: V43 1177 (1429)
V43 1177 Creative Commons License 2003.04.27 0 0 1430
"Kapott már valaki jegyet a május 17-i lovasberényi különvonatra?"

A párom felhívta a Túristamagazinban közölt telefonszámot, de a hölgy aki felvette a kagylót semmit sem tudott az ügyről ?! Rendelni sem tudott, mert a hölgy nem tudta miről van szó, így hát egyenlőre nincs jegyünk, de ott leszünk :-))

Előzmény: sssey (1427)
V43 1177 Creative Commons License 2003.04.27 0 0 1429
"Egyik barátom ma készítette ezt a képet. Kérdés hogy hol?"

Talán Középrigóc-Kaposmérő egykori vonalán????
Csak tipp, nem kell mindjárt nekemugrani. :-))))

Előzmény: mdbz (1428)
mdbz Creative Commons License 2003.04.26 0 0 1428
Egyik barátom ma készítette ezt a képet. Kérdés hogy hol?


mdbz

sssey Creative Commons License 2003.04.25 0 0 1427
Egy kérdés:

Kapott már valaki jegyet a május 17-i lovasberényi különvonatra?
A megrendelőlapon az volt, hogy 04.24.-ig át kell venni, de én még nem kaptam.

sssey

sssey Creative Commons License 2003.04.25 0 0 1426
Üdv Mindenkinek!

Szombaton hírtelen felindulásból elmentem Ajkára a Vargham által beírt különvonat megtekintésére. A vonatot egy helyi természetbarát szövetség rendelte két megemlékezéshez és egy túraversenyhez. Nem is keltettem nagy feltűnést, ugyanis én voltam egyedül, aki nem ajkai volt. A szervezőknek nagyon tetszett, hogy Ceglédről ezért elutaztam Ajkára, majd hitelesített igazolólapot is adtak, hogy részt vettem a különvonatozáson, később útközben kisebb "idegenvezetés"-ben is részesítettek. A vonat összeállítása M44-045+2 bhv volt. A vonal kb 7-8 km hosszú és végig SZVSZ 48-as sínek és beton aljak. A vonat max sebessége 20 km/h volt, de voltak intenzív fékezések. Engem meglepett, hogy csak elvétve van itt egy-egy vonat, mégsem lepte el a gaz a vágányokat, relative tisztán van tartva. Odaútban volt egy nyíltvonali megállás a koszorúzások miatt. Összességében kb 50 perc volt az út a tartózkodással együtt Felső-Csingerig. A szervezők sajnálkozására nem csatlakoztam a túrázókhoz, hanem visszatértem az állomásra. A vonaton kb 50-60 fő utazott, de állítólag tavaly közel 300-an voltak.
Nekem élmény volt, fényképek a közeljövőben.

sssey

fant0mi Creative Commons License 2003.04.22 0 0 1425
Meg nem tudtak megmondani, hogy milyen vonatot fog kiallitani Fehervar.
Előzmény: (budai-)H.G. (1424)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2003.04.22 0 0 1424
05.17.
Előzmény: regoczi miklos (1423)
regoczi miklos Creative Commons License 2003.04.19 0 0 1423
mikor lesz ez?
Előzmény: nyomdász (1420)
Vargham Creative Commons License 2003.04.16 0 0 1422
Sziasztok! Nem tudom, hogy érdekel-e valakit, de a következőket egy túra levlistán olvastam:

"Tura lista - hozzaszolas

Az ajkai termésuzetjárók és a MÁV állomás dolgozói különvonatot indítanak 04.19- én /Húsvét szombatján/ 9.15-kor a gazdasági vasúton a Felső-Csingeri rakodóig. Innen indul a csoportos és egyéni természetjáró akadályverseny a Parkerdő
Központig, ahol tea és zsíroskenyér várja a résztvevőket. Közben a vonat megáll a volt kriptongyárnál és a vendégek megkoszorúzzák Bródy Imre fizikus emléktábláját és Molnár Gábor sírját. Akik nem akarnak túrázni, azoknak
lehetőságük van visszasétálni 2 km-t a régi úton az 1. számú autóbusz végállomásáig. A vonat csatlakozik a Budapestről 6.15-kor inbduló vonathoz. A visszaindulás 14.15-kor lesz, amelyhez szintén lesz csatlakozás. / 2 átszállással/ A vonaton nem kell fizetni, csak a túraversenynek van nevezési díja, amely egyénileg 150 Ft, csoportosan pedig 600 Ft. Szívesen látunk minden érdeklődőt."

kktt Creative Commons License 2003.04.10 0 0 1421
Régebben volt szó a Zala-völgyi vasútról, ill. annak (hűlt) helyéről. A múltkor volt pár percem, csináltam 1-2 képet. A minőség nem a legjobb, már igencsak alkonyodott, meg nem volt túl sok időm vacakolni.

A 76-os útról dél felé nézve
Ugyanonnan észak -a falu- felé
A falu "másik vége", Kehida felé (Kb. 2-3 km a termálfürdő)
A régi állomás
A régi állomás

nyomdász Creative Commons License 2003.04.10 0 0 1420
1. Természetjáró különvonat:
A túrára való utazáshoz javasoljuk a túranapra szervezett természetjáró különvonatunkat, amely Székesfehérvár – Csala – Pátka – Lovasberény útvonalon közlekedik oda és vissza. (Mint ismeretes, ezen a vasúti pályán mintegy 30 éve nem járnak már személyvonatok, csak tehervonat közlekedik néha.) A kedvezményes árú különvonaton való utazás egyúttal egy kivételes lehetőség a természeti szépségekben gazdag vonalszakasz megismerésére!
Javasoljuk a természetbarát szakosztályoknak, csoportoknak, minden érdeklődőnek, akik a túranapon részt akarnak venni, vagy csak a vonaton utazni szeretnének, hogy utazásukat lehetőleg a különvonattal tervezzék. A szervezés és jó előkészítés érdekében kérjük, hogy a várható létszámot minél előbb jelezzék. (Az előzetesen megadott létszámon április 22-ig módosítani lehet.)
A jelentkezések beérkezése után befizetési csekket küldünk, majd hamarosan megküldjük a részvételi jegyeket.
A részvételi jegyek ára 250.- Ft, amely jelentős természetjáró kedvezményt tartalmaz. (A különvonat költségeinek jelentős részét a rendező szervek viselik.)
A különvonat pontos indulását és érkezését a részvételi jegyek megküldésével együtt tudjuk közölni. (Várhatóan 7,20-kor indul Székesfehérvárról, és vissza Lovasberényből 15,00 órakor majd este 19,30-kor indul.)

A délutáni vonat nem sokkal utána visszaindul Lberénybe. Ez a járat főleg a korán végzőket, és a két település lakóit viszi el egy fordulóra. Kb egy órát áll Fehérváron, majd indul visssza, hogy este a tömeget vigye. Tehát a délutánira is lehet pályázni. Ha valaki kétszer akar oda-vissza vonatozni.

nyomdász Creative Commons License 2003.04.10 0 0 1419
Lovasberény-Pátka túra és futónap
Az új útjelzések fehér alapozása jórészt készen van, e hét végén is dolgozunk. Aki érdeklődni szeretne, az hívja a (20) 365-0086-os számot.

A lényeg: Volt vasúti vonalbejárás mozdonnyal, minden rendben, kedden kötünk
szerződést.

v_peti Creative Commons License 2003.04.08 0 0 1418
A blökik nincsenek rajta a térképen :)))
Az igaz, de minden major, tanya, TSZ, bakterház stb... megtalálható rajtuk. Ezek jelenléte meg növeli a matematikai esélyt.
Kissé OFF
Szégyen a futás, de néha hasznos.
Vannak olyan kutyák, amelyek 10-20 m után visszafordulnak, mint a rend?r a megyehatáron :(, és a továbbiakban nem foglalkoiznak velem, mert nem az ? területük. De van olyan bolond kutya is amelyik több száz métert is képes a kerékpár után futni. (Vagy még többet...)
ON
Az is lehet, hogy Ágerd?majrt mégis kihagyom, mert elég s?r? programot tervezek. (Szerencsére van hová.) Nem állunk csehül (szlovákul) a mellékvonalak szempontjából. Legalábbis egyel?re.

Előzmény: manhattani (1416)
talpfaszámláló Creative Commons License 2003.04.07 0 0 1417
...kivéve a pécsi konténerpályaudvar mögötti kiskertek egyik "ház"-örzőjét! :-(((
A múlt vasárnap kirándultunk egyet az ex-harkányi vonalon. (Pellérdig lazán el lehet jutni.) Már visszafelé jöttünk, amikor csontnak néztek...!
A folytatás a Honvéd Kórház ügyelete volt. :-(((
Előzmény: manhattani (1416)
manhattani Creative Commons License 2003.04.05 0 0 1416
>Jó lenne egy részletes térkép (betekintésre) arról a szakaszról. (ca. 5 km = 1 óra). A blökiket tényleg szeretném elkerülni.
A blökik nincsenek rajta a térképen :)))
Nem olyan veszélyesek azok. Ők is igyekeznek elkerülni a nyílt konfliktusokat. Meg: amelyik kutya ugat, az nem harap. Előbb mindig abbahagyja. :)))
Előzmény: v_peti (1415)
v_peti Creative Commons License 2003.04.04 0 0 1415
Ilyen paraméterek mellett lehet, hogy én is csatlakozom erre a szakaszra, ha be tudom ütemezni. Talán egy Csenger is belefér.
Azért jó lenne kideríteni, hogy milyenek arra a helyi viszonyok. Jó lenne egy részletes térkép (betekintésre) arról a szakaszról. (ca. 5 km = 1 óra). A blökiket tényleg szeretném elkerülni.

Előzmény: sssey (1414)
sssey Creative Commons License 2003.04.03 0 0 1414
v_peti:

Ilyen paraméterek mellett lehet, hogy én is csatlakozom erre a szakaszra, ha be tudom ütemezni. Talán egy Csenger is belefér. Azon a részen ennyi a fekete folt a térképemen...

sssey


Előzmény: v_peti (1413)
v_peti Creative Commons License 2003.04.02 0 0 1413
Ágerdőmajor azért még nem kell, hogy kimaradjon. Egy kis gyalogtúra onnan Tiborstzállás. A következő vonatig vissza is érhet az ember. Bár előfeltétel (nálam), hogy ne legyen arra kóbor blöki. :)
Előzmény: Józsga (1408)
v_peti Creative Commons License 2003.04.02 0 0 1412
Korábban volt már szó a pécsi iparvágányokon való mozdonyos utazásról + fotózásról. (Erőmű.) Jó lenne az idén egy ilyen kirándulást megszervezni.

Előzmény: FOMA (1411)
FOMA Creative Commons License 2003.04.01 0 0 1411
Előzmény: Váci (1404)
FOMA Creative Commons License 2003.04.01 0 0 1410
"Persze. Schengeni határ lesz. "

Az még odébb van. A Scengeni egyezményhez 2007-ben csatlakozunk, addig továbbra is a sógorok őrzik az EU-határt.

Előzmény: Zolcsi67 (1401)
sssey Creative Commons License 2003.04.01 0 0 1409
v_peti:

Vagy ide nem kell útlevél?

Én anno a Szovjetunióban voltam ugyanilyen alapon és útlevél helyett Határátlépési Engedély-t lehetett váltani. Fel volt tüntetve rajta, hogy mely járásokban tartózkodhatom vele odaát.

sssey


Előzmény: v_peti (1398)
Józsga Creative Commons License 2003.04.01 0 0 1408
Ha csak Romániában volna ellenőrzés, mégsem kellene, hogy kimaradjon az életedből. Ha már átért az ember, úgyis mindegy. De sajna a magyarok nem engednek ki...
Egyesek szerint a románokat nem érdekli, hogy csak kishatár. Én ezt csak megcáfolni tudom. Egyszer Nagykárolyban is leszedtek a vonatról.
Előzmény: v_peti (1392)
Józsga Creative Commons License 2003.04.01 0 0 1407
Ja! Beremend - Barcs közt meg Unimog! :))
Előzmény: Váci (1399)
fant0mi Creative Commons License 2003.04.01 0 0 1406
Csak Loberenyig megy. Majus 17. Hajol emlexem.
Előzmény: nidsz (1405)
nidsz Creative Commons License 2003.04.01 0 0 1405
csá
mikor megy az a különvonat a SZ.fehérvár-Lovasberény-Alcsútdoboz vonalon?
érdekel
Váci Creative Commons License 2003.04.01 0 0 1404
És a jobb-ág:


[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: Váci (1403)
Váci Creative Commons License 2003.04.01 0 0 1403
A "bal-ág" még tovább ágazott:


[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: Váci (1402)
Váci Creative Commons License 2003.04.01 0 0 1402
Van még egy térképem, 1963-as, Pécs város térképe. Nézzétek csak, hogy cikáznak az iparvágányok a vicinálisok között...


[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!