Mőcsény-Zsibrik-Szálkához még annyit, hogy azon vezet a Dél-Dunántúli Piros túra is.
Arra még nem gondoltatok, hogy a tavak eredete esetleg összefüggésben van a töltéssel? Esetleg ott termelték ki a földet, aztán mivel már úgy is gödör volt, tovább ásták, mig tó nem lett...
Jah, azt nem is néztem. Alsómocsolád után már közel volt, innen a Szekszárdi-dombság túristatérkép segítséégvel találtam ki. Szépen látszik rajta a régi vasút!
Valszeg azért, hogy a mezőgazdasági munkagépek ne tegyék tönkre a vasúti töltésen épült egysávos műutat. Fémből készült kapuk vannak elhelyezve valamennyi bekötő földútnál, így nem tudnak ráhajtani.
Lehetne frissebb is ez a Lovasberény honlap!
Az a baj ezekkel az oldalakkal, hogy ezeket gondozni is kell. Csak erről a tulajdonosaik elfelejtkeznek. Kérdés, hogy érvényes-e a buszmenetrend?
Van benne néhány ordító szöveghiba. Szegény fogorvosnő is nemecsek.
Bár az a csoda inkább, hogy van.
TÚRANAP
Ki lettek küldve a potentáknak szóló meghívók.
Készül a túrák nevezési lapja, mely egyben itiner is. Eddig még nem látott formájú és alakú lesz.
Ja, természetesen színes nyomású.
Lesz még oklevél a túrák teljesítőinek, és emléklap mindenkinek, aki megfordul a helyszínen.
Remélem azóta megvan a menetrend is a NÁV-tól.
-nyomdász-
"Azért vannak egyéb (haladó) trükkök is ami alapján ki lehet deríteni."
Egy igen haladó trükköt vetettem be. Ma találkoztam FOMA-val :) Ezért nem is tippelek többet, maradjon meg a rejtvény pontos megoldása a többieknek. :)))))
Igen, a töltés van középen. A tavat tudtommal később alakították ki, ekkor a töltést jórészt elhordták, ami maradt, már jóval alacsonyabb,és mindkét oldalról a tó felé lejt. Ahol a fotó készítésekor álltam, az az eredeti szint, egyébként a hátam mögött aszfaltút megy a régi nyomvonalon. (A másik képen földút van a töltésen, azért nincs túlságosan elhanyagolva.)
"Mindenesetre könnyítésképpen megadok egy másik képet, amely ugyanennek a vasútvonalnak egy másik egykori szakaszát ábrázolja, a kép szintén idei felvétel."
Miért ilyen nehéz ez? mdbz-é sem volt jobb? Vagy őt ennyivel könnyebb kiismerni? ;-)
Abban igazad lehet, hogy aki nem járt ott, nehezen ismeri fel. Azért vannak egyéb (haladó) trükkök is ami alapján ki lehet deríteni.
Mindenesetre könnyítésképpen megadok egy másik képet, amely ugyanennek a vasútvonalnak egy másik egykori szakaszát ábrázolja, a kép szintén idei felvétel.
Még annyit, hogy annyira talán nem is vicinális... De semmiképpen ne iparvágányban vagy ilyesmiben gondolkodjatok. Ha már ennyi földet összehordtak...!
A képed egyébként egy remekmű. Ugyanis csak az ismeri fel aki látta már e helyet vagy ismeri a környéket. Én pedig mint távoli fészkesfehérvári csak vaktába lövöldözöm. Szükségem is volt FOMA segítségére :)
Ráadásul megmozgattad az agyamat azzal is hogy a honlapodon azt írtad a képhez: "A töltés tetején nincs sín, de korábban volt."
No, gondoltam akkor most ez mi is lehet? Egy óvóhely?!?!? :-))))
Uramatyám! Én végig Mesztegnyőre gondoltam, és pont azért nem mentem el veled, mert ugye ott tavaly jó alaposan körbenéztünk. Mesztegnyőn több, mint 10 éve nem jártam.:-( Most verem a fejem a (tűz)falba.:-)
"Viszont tippelj csak nyugodtan, mert földrajzilag nem jártál messze másodszorra"
No, mégis élek a lehetőséggel, de már csak két vonal jut eszembe.
1. A hosszúheténybányai kiágazás
2. Sásd-Komló
bár e két helyen elvileg més sínnek kéne lennie.
(ha még mindíg nem lőttem körbe a rejtvényt eléggé akkor esetleg Sásd és Bükkösd közötti régi nyomvonal)
De mostmár tényleg elég! (ezt most magamnak mondtam. :) )
Elsőnek a vonal "ideiglenes" bezárásakor (1991-92) jártam Tamásiban. Sajnos nem vonattal. Akkor még megvolt a 61-es főútvonal átjárója. Majd pár évvel késöbb (1993-94) már csak a leaszfaltozott átjáró, a padkán viszont még sínekkel. Legutóbb 2 hete jártam arra, de már keresni kellett ezt az átjárót. Az átjáró helyén árkot ástak a vízelvezetésnek, sínek pedig már sehol, a természet visszafoglalta a helyét. Csak az állomásra vezető töltésből ismertem fel a helyet ujra.