Akkor sikerült leszűkítenem a kérdést: Sony HC90 vagy Pana GS200???
Szerintem mindkettő nagyon jó kamera (mennyire súlyos a GS200-as képstabilizátorának "hibája"?), egyikkel sem járok rosszul, de azért mégegyszer akkor utoljára megkérdezem a hozzáértőket:
Már az éjszaka teszi:) Szóval természetesen az a jó, ha optikai képstabilizátor van a kamerába (O.I.S.).
Találtam egy rendes oldalt és ott leírja, hogy az ujakba is /140,150,200/ S.I.S.-t raktak sajnos :( Így már nem is vagyok olyan lelkes. Bár lehet javítottak rajta.
Gs-140 et vedd meg! 120-nak tényleg szar a képstabilizátora. Nem egy motor, vagy elektronika stabilizál benne hanem egy digitális program, aminek a hátrányai: Zoomoláskor és sötétben nem müxik :(
140-ben már elektronika dolgozik. Persze ez nem tuti, hisz még nem próbáltam. 190-200 között hozzá lehet jutni.
Hmm. Igazából nem tudok erre kérdésre felelősségteljesen válaszolni, ugyanis nincs viszonyítási/összehasonlítási alapom (kezdő vagyok még etéren). Igaz kicsit zajos a kép, de nem emiatt lesznek álmatlan éjszakáim, nem zavaró. De szerintem ebben az árkategóriában mindegyik típusnál van kisebb-nagyobb képzaj lámpa fénynél. Szal' egyáltalán nem bántam meg. Eredetileg Pana GS11-et akartam venni még tavaly (asszem az is 100körül volt), ahhoz képest tuti jó vétel a HC19 110ért (egy korábbi hozzászólásban olvastam ugyanis, hogy a Pana-nak műanyag mechanikája van és elég gáz a kép.stab.) Szerintem.... :)
Klaslow: Megmondom őszintén, még az első "töltettel" megy a gép (szerdán vettem), így nemtom megmondani mennyit bír. De én is kicsinek találtam a gyári NP-FP30 -as akksit, így vettem hozzá pluszba egy NP-FP70 -est, ezzel állítólag 4 órát bír (1360mAh-s). Igaz elég szép darab a 70-es akksi (kb. 2x akkora mint a 30-as), erősen kilóg, dehát kihajtott LCD-nél kit érdekel... :))
...... ja és otthoni (szobai) felvételekre szeretném használni. Semmi extra elvárásom nincs, csak családi videozásra kellene. Ajánlott készülék?? (HC-19)
Csak azért szólok, mert a múltkor írtad, hogy senki nem javított ki, amikor nem jót írtál. Nem áll szándékomban kijavítani Téged, de ez az NTSC-s hozzászólás, úgy ahogy van, nem helyes.
Ha valakit érdekel a helyes definíció, nézzen utána a neten!
Értem... De valahol azt olvastam, hogy a 3CCD-s Panák képstabilizátora el lett rontva. Ez igaz? A GS200 már kicsúszik a keretből, a GS120-ról mi a véleményetek?
Én ezen a héten vettem egy HC19-est 109.990-ért (asszem minden Sony mintaboltban ennyi). Szvsz dettó ugyanaz mint a HC18 (azaz a tavalyi modell), mindössze a 10x optikai zoom helyett 20x-os van, illetva az LCD-n van zoom és REC gomb. Én úgy gondolom egyértelműen jobb vétel mint a HC14. Egyébként fura módon a HC18 az árlista szerint 129.990. Erre aszonta az eladó csóka, hogy mostanában az a trend, hogy az új modellt adják olcsóbban, holott szerintem pont fordítva lenne logikus. Na mindegy...
Szal' összességében pár nap tapasztalat után nagyon szeretem, bár a korábbi hozzászolásokban olvasható alapzaj a felvételben továbbra is megvan, igaz együtt tudok ezzel élni.
A HC85 alapján a Pana 3CCD-s sorozata jobb képet csinál.
"The Panasonic PV-GS200 provides very strong competition to the Sony DCR-HC85, with better low light, better video performance and better handling than the DCR-HC85. The PV-GS200 is a great camcorder which I would pick over the Sony, however the Sony is still very strong, and is the strongest camcorder in the Sony lineup."
Tehát akkor NTSC-t nem ajánlasz... Ez eddig nekem oké, de honnan tudjam, hogy az általam választott kamera ( http://hu.nomatica.com/video/dcrhc90HU.htm ) PAL-os vagy NTSC-s e?
Majd valaki kijavít, mert én még a sorfelbontást sem ismerem. :)
Szal az NTSC 60Hz-es hálózatra lett kitalálva, kisebb képmérettel, de gyakoribb képismétléssel. A PAL rendszer viszont 50Hz-es, de nagyobb képmérettel. A kettő elég hasonló sávszélességet igényel, de a konverzó meglehetősen sok problémát vet fel. A képméret még elcsalható megfelelő intepoláció segítségével, de 1 másodperc alatt 50 vagy 60 félkép az baromira nem mindegy. Ráadásul csak párban illik őket kezelni, most akkor melyiket dobáljuk el, vagy találjunk ki helyete újat? Aki abban a kórban szenved, hogy ért valamit a műsorszórás műszaki hátteréhez, az egyből átja melyik fimet forgatták NTSC-ben, és melyiket PAL-ban. Meg melyik lett u, progresszív mozifilmből adaptálva.
Szal megoldás van rá, hogy lássál valamit, de nyugodt szívvel állíthatom, hogy hosszú távon csak szívás lesz az NTSC cuccal a PAL rendszeren. (vagy fordítva)