A pályaállapot és a rendelkezésünkre álló eszközök műszaki jellemzői miatt a vonalon versenyképes szolgáltatás nyújtani jelenleg nem tudunk. Miért, máshol tudnak nyújtani versenyképes szolgáltatást? Pl. Nyíregyháza-Mátészalka, 1x felújították, 1 évig versenyképes volt a busszal, most pedig ugyanúgy néz ki mint 50 éve
Egy kérésem van az olvtársakhoz. Többen útközben szeretnénk fotózni a lovasberényi vonatot, elsősorban az útátjáróknál, illetve néhány "rejtekhelyen". Keresek valakit, aki utazni fog és megengedné, hogy időnként mobilon felhívjam egy-egy helyzetjelentés kedvéért, hogy éppen kb. merre jártok majd. Mailben kérnék mobilszámot. Előre is köszi!
A Turista Magazin szerkesztőség részéről azt kérem a Kedves olvasgatóktól, írogatóktól, hogy a jövő héten az elkészült képekből aki tud és akar adni, annak nagyon köszönöm előre is.
E-mail: k.kornetas@chello.hu
Címem: 1138 Budapest, Népfürdő utca 15/D.
Telefon: 1/359-1334; 20/913-3899
(A digitális képek nagysága legalább 4-700 kB legyen, és a szerző alapadatai legyenek mellette.
-nyomdász-
Sziasztok! Sikerült sokat megtudnom Lovasberény-Pátka túranapról.
Lovasberény-ügyben néhány információt szeretnék megosztani az olvasókkal.
A vonat Szfvárról a MÁV által kiadottak szerint 7.50-kor indul. Menetidő kb. 1 óra lesz, mert a fehérvári rendőrök fogják biztosítani az átjárókat. Nem lesz megállás az átjárók előtt, ahogy a múltkor írtam. De majd meglátjuk.
Aki kapott csekket, fizesse be! Lesznek olyanok, akiknek nem lesz semmilyen papírjuk, azoktól Nagy Lajos és csapata be fogja szedni a pénzt (250 Ft-ot), ha felférnek egyáltalán. Kérek mindenkit, hogy ne tolakodjon, és időben legyen ott.
Ez a vonat nem csak ezt az egy rendezvényt fogja meghatározni, hanem talán az elkövetkező éveket.
Aki Pátkán akar leszállni, az feltétlenül az első öt vagon valamelyikébe szálljon. Ott ennyi a peron.
Lberényben a megérkezéskor már lesz egy indítóhely a teljesítménytúráknak az állomáson. Akit érdekel a megnyitó, azokat egy VOLÁN busz -kapacitásától függően- beviszi a kastélyhoz, ahol egy rövid megnyitót tart a Fejér megyei turisták vezetője, a Turista Magazin főszerkesztője, és a helyi polgármester. Aztán a résztvevők egy része átmegy a sportcsarnokhoz és indul a túrán. A többiek - helyi segítőkkel - ismerkedhetnek a településsel. A sportcsarnoknál déltől többször sorsolunk a túrák nevezési sorszámai alapján. Jelenleg 250 körüli az ajándékok száma.
A Futapest valamikor 10 körül indítja a futókat. Lehet nekik szurkolni.
A délutáni vonat 14.35-kor viszi be a helyieket és a korán indulókat Szfehérvárra. 16.15-kor indul vissza Lberénybe.
Második menet Fehérvárra 19.20-kor indul (20.05-kor érkezik).
-ny-
Krisztián!!!!!!
Előbb volt a turista ötlet, mint a falunap. Mi a szerkesztőség egy volt külsős munkatársával már szeptemberben a kerékpártúrán azt mondtuk, hogy itt egy különvonatos túranapot kell csinálni. Én biztattam aztán Kovács Ferit, hogy legyen ez minél nagyobb, hogy a környezet felfigyeljen rá.
Egyet se tudtam megvenni, de állítólag több lapban benne volt.
Aki a Pannon Lapok Kiadó csütörtöki lapjaiból tud hozni nekem, annak megköszönöm.
Jó nektek, én is szívesen mennék a vonalbejárásra, de sajna nem tehetem... :((
Szegedről legkorábban 9.41-re tudok az öcsémmel Fehérvárra érni (vonattal), onnan még buszozás Lovasberényig, úgyhogy lesz vagy 12.00 mire odaérünk. Aztán lesz egy bő 2 és fél óránk mire indul vissza a különvonat...
Remélem azért a nyárra is terveztek majd ilyen vonalfelderítő túrákat!
"Sajnos momentán nincs netem, de a lovasberényi vonalbejárásra én is megyek. Ha megbeszéltek addig valami találkozási időpontot és helyet kérlek küldjétek el e-mailben vagy sms-ben!"
Kint találkozunk, majd felhívlak, ha kiértem és összeröffentjük a bandát egy kis csatangolásra, bár sokáig nemhiszem, hogy eltudunk jutni. Majd meglátjuk...
...ami pedig a vasút lovasberényi fekvését illeti:
Régen valóban a falu szélén volt a vonal, az egyik kezemen megtudtam számolni hány család élt a vasútvonal Velencei oldalán. (Velence 10km) Az elmúlt években, évtizedekben egyre többen építkeznek, költöznek ki a szöllöhegyi oldalra, így lassan a vasútvonal, bár fizikailag nem mozdul, mégis egyre beljebb kerül a faluba. a lovasberényi busz végállomása pedig évtizedek óta az állomástól 200 méterre van.
"megszüntetése óta eltelt időszakban az érintett térség önkormányzataitól és a lakosság részéről sem érkezett olyan utazási igény"
A vonal menti falvakban élőknek már régóta hiányzik.(nagyjából úgy mintahogy a Zalalövő-Bajánysenye környékén élőknek hiányzott) Az elmúlt 25 évben többször kérték a MÁV-ot, legalább egy szoló BZ szinten indítsák ujra a vonalat. Az ujraindítási költség az évek múlásával és pályaállapottól függően egyre nő. A vonal újboli beindításához Székesfehérvár-Lovasberény között 100 millió forint kellene (MÁV szerint), de ezt egyenlőre a falvak nem tudják összedobni. Lovasberény - Bicske között pedig a hajtányozás már csak szakaszokban és csak Vértesacsa - Bicske között a hiányzó vágányok miatt.
Most mindenki busszal jár, de ettől függetlenül sokan járnának vonattal ha lenne, de nincs?!?
Szóval igény vóna rá...
Ami pedig a MÁV nyilatkozatát illeti, egyszerüen hazudnak. Manapság már nem szokatlan e stílus.
Sajnos momentán nincs netem, de a lovasberényi vonalbejárásra én is megyek. Ha megbeszéltek addig valami találkozási időpontot és helyet kérlek küldjétek el e-mailben vagy sms-ben! Köszönöm!
VONALSORS K. Z. kérdezi, hogy mi lesz a sorsa a Székesfehérvár-Lovasberény-Bicske vonalnak. Régebben - 1999-ben - szó volt róla, hogy a vonalat Lovasberényig esetleg megnyitnák a horgászok, turisták és a falu között ingázók részére, csak nincs hozzá elegendő pénz. A pálya viszonylag jó állapotban van - a teherforgalom miatt - és érthetetlen, miért nem lehet legalább napi 2-3 vonatot indítani. A pálya további részén - Lovasberény és Bicske közötti szakaszon - minimális ráfordítással lehetne, pl. kézihajtányozást, vagy motoros hajtányozással közlekedni érdekességképpen. Ilyen nincs az országban és akár turisztikai szempontból is egyedülálló lehetőség lenne ezt a megszűnt vasútvonalat hasznosítani.
A felvetésre a Személyszállítási Üzletág osztályvezetője, Kulcsár Géza reagált: A Székesfehérvár-Lovasberény vasútvonalon a személyszállítás több mint 10 éve szünetel. A vonalon a személyszállítás újbóli beindítását a jövőben nem tervezzük, ugyanis a személyszállítás megszüntetése óta eltelt időszakban az érintett térség önkormányzataitól és a lakosság részéről sem érkezett olyan utazási igény, amely ezt indokolná. A pályaállapot és a rendelkezésünkre álló eszközök műszaki jellemzői miatt a vonalon versenyképes szolgáltatás nyújtani jelenleg nem tudunk. A kézihajtányozásra, motoros hajtányozásra a Nosztalgia Kft. eseti engedélyek alapján szervezhet csoportokat.
Csak elmerengtem egy kicsit, de aztán felébredtem.
Egyszer még a volt Csepel Művek területén lévő ip.vágányokat lenne érdemes egy mozdonnyal bejárni. Ismét az első mondat van életben.
Dash9:
Azt én is meglesném, mivel a közelben lakom! :-)
De sajna még a FEFE előtt (Élessarok) sem láttam soha mozdonyt, a Topictársak fotóit kivéve.
A NABI iparvágány meg valóban tuti!
Van olyan hely, ahol szép képeket lehet készíteni! Pl. a Rákos-Ikarus(NABI), honvédségi raktár ip.vágány! A Rákospatak fölött haladó 400-as Bobó jól mutat.
Szia,
nekem úgy tűnik a vizafogói ip.vágánynak vége. Talán már az Alsthomig se lehet bejárni rajta, nekem legalábbis úgy tűnik a sínek kinézetéből. Ráadásul a Váci úti Tesco építésekor is sikerült megbontani a töltést, ami oda vezet.
Ha arra a vágányra gondolsz, ami a Depo felett megy el Diósd felé, akkor az a törökbálinti laktanya ip.vágánya volt. Azt hiszem tüzérek voltak ott, azért kellett a vasút. Használhatóságáról nem tudok, de sokat mondó, hogy a Depo-Tbálint közti úton a vasúti átkelőre már csak a sínek emlékeztetnek... a Depoig még azért rendszeresen használt, tavaly is lekaszáltak néhány rossz helyen parkoló teherautót vasúti kocsikkal :)
Úgy gondolom, hogy ami nem lakott területeken fekszik (nem házak között), azt talán meghagyák hátha jó lesz még valamire. Lásd Soroksár-Ferencváros átépítés. A többi sorsa szerintem bizonytalan. Például az említett vonal (Szemeretelep-Soroksár)szemeretelepi szakasza. Nemrégiben jártam arra, majdnem az 50-es villamos vágányáig fényes volt a sín. Viszont a további szakasz kérdéses. A vasút nézetét sejteti, hogy a lajosmizsei vonal keresztezésénél kivették a vágánykeresztezés darabját. Viszont nem vitték el, hanem csak félre tették!
Én a vizafogó ipv. sorsára is kíváncsi vagyok,+ a Budaőrs-Törökbálint depo, és a Törökbálint mh. után kiágazó ip. vágány sorsáról, és rendeltetéséről.
"Van valakinek tudomása arról, milyen sors vár a még fel nem szedett bp-i mellék- és iparvonalakkal?"
A Kelenföld - Dunapart vonalról is azt hittem sohasem szedik fel. És mégis egy szép napon.... :((
Öszíntén szólva nem tudom mi lesz a sorsuk, de nem sok jót remélek ezügyben. Minden azoktol az ipartelep tulajdonosoktól és bérlőktől függ, ahová ezek a vonalak vezetnek. Ha felszabdalják a területet sokmillió apró vállalkozás által bérelt "boltocskákra", akkor senkinek sem fog kelleni a vasúti szállítás és akkor úgy járnak mint Kelenföld és a dunapart közötti vonalak....
"De lesz-e a felvetett Lovasberény - Bicske, vagy rövidebb távon a Lovasberény - Vértesacsa vagy Felcsút vonalbejárásból valami?"
Valószínűleg lesz igen, de Bicskéig biztosan nem megyünk. Túl messze van és gondolom mindenki a még működő Lovasberényi részre kíváncsi. Ha összejön a "kiccsalád" elmehetünk Vértesacsáig, Felcsútig. Ha Bicskéig mennénk, egy napos túra lenne és sokan nem érnének vissza a vonatindulásra.
De tudjátokmit! Ott találkozunk és megbeszéljük a kedvet és a részleteket és ott eldöntjük merre-meddig.
Szépjóreggelt, sajnos csak ma fedeztem fel ezt itt, nagyon sok nézni-olvasnivalót találtam máris.
Van valakinek tudomása arról, milyen sors vár a még fel nem szedett bp-i mellék- és iparvonalakkal? (pl.a Ferencváros-Soroksár felújítás alatt használt pestimre-soroksár v.)
Üdv!
piret válasz erre | adatok | e-mail 2003-05-06 18:38:59 (76591)
Fejlemény Lovasberény-ügyben: megjött a levél csekkel és menetrenddel. Fehérvárról 7.50-kor és 16.15-kor, Lovasberényböl 14.35-kor és 19.20-kor indul a különvonat.
És te meg szépen elbézéztél a hídszerkezet mellett... És kihagytad a farost is, meg Mesztegnyőt is a soponyai szárnyvonallal (elég vicinális...?) együtt.