Keresés

Részletes keresés

fant0mi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 1521
A Loberenyi kulonvonat gepe az esti terv szerint M41 2187 lesz. Jo utat, kellemes turazast mindenkinek!
JCSABA Creative Commons License 2003.05.16 0 0 1520
A pályaállapot és a rendelkezésünkre álló eszközök műszaki jellemzői miatt a vonalon versenyképes szolgáltatás nyújtani jelenleg nem tudunk.
Miért, máshol tudnak nyújtani versenyképes szolgáltatást? Pl. Nyíregyháza-Mátészalka, 1x felújították, 1 évig versenyképes volt a busszal, most pedig ugyanúgy néz ki mint 50 éve
Előzmény: fant0mi (1507)
FOMA Creative Commons License 2003.05.16 0 0 1519
Egy kérésem van az olvtársakhoz. Többen útközben szeretnénk fotózni a lovasberényi vonatot, elsősorban az útátjáróknál, illetve néhány "rejtekhelyen". Keresek valakit, aki utazni fog és megengedné, hogy időnként mobilon felhívjam egy-egy helyzetjelentés kedvéért, hogy éppen kb. merre jártok majd. Mailben kérnék mobilszámot. Előre is köszi!
V43 1177 Creative Commons License 2003.05.16 0 0 1518
Sziasztok!
"Ez a vonat nem csak ezt az egy rendezvényt fogja meghatározni, hanem talán az elkövetkező éveket"

Remélem így is lesz és minden évben legalább egyszer megismétlik.
Ha papírképem lesz és bescannelem, azt is küldhetek?

Üdv!

Előzmény: nyomdász (1516)
nyomdász Creative Commons License 2003.05.16 0 0 1517
A Turista Magazin szerkesztőség részéről azt kérem a Kedves olvasgatóktól, írogatóktól, hogy a jövő héten az elkészült képekből aki tud és akar adni, annak nagyon köszönöm előre is.

E-mail: k.kornetas@chello.hu
Címem: 1138 Budapest, Népfürdő utca 15/D.
Telefon: 1/359-1334; 20/913-3899
(A digitális képek nagysága legalább 4-700 kB legyen, és a szerző alapadatai legyenek mellette.
-nyomdász-

nyomdász Creative Commons License 2003.05.16 0 0 1516
Sziasztok! Sikerült sokat megtudnom Lovasberény-Pátka túranapról.

Lovasberény-ügyben néhány információt szeretnék megosztani az olvasókkal.
A vonat Szfvárról a MÁV által kiadottak szerint 7.50-kor indul. Menetidő kb. 1 óra lesz, mert a fehérvári rendőrök fogják biztosítani az átjárókat. Nem lesz megállás az átjárók előtt, ahogy a múltkor írtam. De majd meglátjuk.
Aki kapott csekket, fizesse be! Lesznek olyanok, akiknek nem lesz semmilyen papírjuk, azoktól Nagy Lajos és csapata be fogja szedni a pénzt (250 Ft-ot), ha felférnek egyáltalán. Kérek mindenkit, hogy ne tolakodjon, és időben legyen ott.

Ez a vonat nem csak ezt az egy rendezvényt fogja meghatározni, hanem talán az elkövetkező éveket.

Aki Pátkán akar leszállni, az feltétlenül az első öt vagon valamelyikébe szálljon. Ott ennyi a peron.

Lberényben a megérkezéskor már lesz egy indítóhely a teljesítménytúráknak az állomáson. Akit érdekel a megnyitó, azokat egy VOLÁN busz -kapacitásától függően- beviszi a kastélyhoz, ahol egy rövid megnyitót tart a Fejér megyei turisták vezetője, a Turista Magazin főszerkesztője, és a helyi polgármester. Aztán a résztvevők egy része átmegy a sportcsarnokhoz és indul a túrán. A többiek - helyi segítőkkel - ismerkedhetnek a településsel. A sportcsarnoknál déltől többször sorsolunk a túrák nevezési sorszámai alapján. Jelenleg 250 körüli az ajándékok száma.
A Futapest valamikor 10 körül indítja a futókat. Lehet nekik szurkolni.
A délutáni vonat 14.35-kor viszi be a helyieket és a korán indulókat Szfehérvárra. 16.15-kor indul vissza Lberénybe.
Második menet Fehérvárra 19.20-kor indul (20.05-kor érkezik).

-ny-

Krisztián!!!!!!
Előbb volt a turista ötlet, mint a falunap. Mi a szerkesztőség egy volt külsős munkatársával már szeptemberben a kerékpártúrán azt mondtuk, hogy itt egy különvonatos túranapot kell csinálni. Én biztattam aztán Kovács Ferit, hogy legyen ez minél nagyobb, hogy a környezet felfigyeljen rá.

Egyet se tudtam megvenni, de állítólag több lapban benne volt.
Aki a Pannon Lapok Kiadó csütörtöki lapjaiból tud hozni nekem, annak megköszönöm.

-ny-

M41 2127 Creative Commons License 2003.05.15 0 0 1515
Jó nektek, én is szívesen mennék a vonalbejárásra, de sajna nem tehetem... :((

Szegedről legkorábban 9.41-re tudok az öcsémmel Fehérvárra érni (vonattal), onnan még buszozás Lovasberényig, úgyhogy lesz vagy 12.00 mire odaérünk. Aztán lesz egy bő 2 és fél óránk mire indul vissza a különvonat...

Remélem azért a nyárra is terveztek majd ilyen vonalfelderítő túrákat!

M41 2127

V43 1177 Creative Commons License 2003.05.15 0 0 1514
"Sajnos momentán nincs netem, de a lovasberényi vonalbejárásra én is megyek. Ha megbeszéltek addig valami találkozási időpontot és helyet kérlek küldjétek el e-mailben vagy sms-ben!"

Kint találkozunk, majd felhívlak, ha kiértem és összeröffentjük a bandát egy kis csatangolásra, bár sokáig nemhiszem, hogy eltudunk jutni. Majd meglátjuk...

Előzmény: IST (1508)
V43 1177 Creative Commons License 2003.05.15 0 0 1513
"Jol meg kell becsulni azt a majus 17-t..."

Talán most beindul valami és ha máskor nem legalább évente egyszer indítanak vonatot Lovasberényig (falunapon)

Előzmény: fant0mi (1507)
V43 1177 Creative Commons License 2003.05.15 0 0 1512
...ami pedig a vasút lovasberényi fekvését illeti:
Régen valóban a falu szélén volt a vonal, az egyik kezemen megtudtam számolni hány család élt a vasútvonal Velencei oldalán. (Velence 10km) Az elmúlt években, évtizedekben egyre többen építkeznek, költöznek ki a szöllöhegyi oldalra, így lassan a vasútvonal, bár fizikailag nem mozdul, mégis egyre beljebb kerül a faluba. a lovasberényi busz végállomása pedig évtizedek óta az állomástól 200 méterre van.
V43 1177 Creative Commons License 2003.05.15 0 0 1511
"megszüntetése óta eltelt időszakban az érintett térség önkormányzataitól és a lakosság részéről sem érkezett olyan utazási igény"

A vonal menti falvakban élőknek már régóta hiányzik.(nagyjából úgy mintahogy a Zalalövő-Bajánysenye környékén élőknek hiányzott) Az elmúlt 25 évben többször kérték a MÁV-ot, legalább egy szoló BZ szinten indítsák ujra a vonalat. Az ujraindítási költség az évek múlásával és pályaállapottól függően egyre nő. A vonal újboli beindításához Székesfehérvár-Lovasberény között 100 millió forint kellene (MÁV szerint), de ezt egyenlőre a falvak nem tudják összedobni. Lovasberény - Bicske között pedig a hajtányozás már csak szakaszokban és csak Vértesacsa - Bicske között a hiányzó vágányok miatt.
Most mindenki busszal jár, de ettől függetlenül sokan járnának vonattal ha lenne, de nincs?!?
Szóval igény vóna rá...

Ami pedig a MÁV nyilatkozatát illeti, egyszerüen hazudnak. Manapság már nem szokatlan e stílus.

Előzmény: fant0mi (1507)
v_peti Creative Commons License 2003.05.15 0 0 1510
T?lünk nyugatra az ilyen vonatokat átpasszolják magáncégnek vagy a régióknak. Itt is ezt kellene tenni.

Előzmény: fant0mi (1507)
division by zero Creative Commons License 2003.05.14 0 0 1509
Na végre én is megkaptam a lovasberényi paksamétát :-)))
IST Creative Commons License 2003.05.14 0 0 1508
Sziasztok!

Sajnos momentán nincs netem, de a lovasberényi vonalbejárásra én is megyek. Ha megbeszéltek addig valami találkozási időpontot és helyet kérlek küldjétek el e-mailben vagy sms-ben! Köszönöm!

Előzmény: V43 1177 (1499)
fant0mi Creative Commons License 2003.05.13 0 0 1507
Jol meg kell becsulni azt a majus 17-t...


VONALSORS K. Z. kérdezi, hogy mi lesz a sorsa a Székesfehérvár-Lovasberény-Bicske vonalnak. Régebben - 1999-ben - szó volt róla, hogy a vonalat Lovasberényig esetleg megnyitnák a horgászok, turisták és a falu között ingázók részére, csak nincs hozzá elegendő pénz. A pálya viszonylag jó állapotban van - a teherforgalom miatt - és érthetetlen, miért nem lehet legalább napi 2-3 vonatot indítani. A pálya további részén - Lovasberény és Bicske közötti szakaszon - minimális ráfordítással lehetne, pl. kézihajtányozást, vagy motoros hajtányozással közlekedni érdekességképpen. Ilyen nincs az országban és akár turisztikai szempontból is egyedülálló lehetőség lenne ezt a megszűnt vasútvonalat hasznosítani.

A felvetésre a Személyszállítási Üzletág osztályvezetője, Kulcsár Géza reagált: A Székesfehérvár-Lovasberény vasútvonalon a személyszállítás több mint 10 éve szünetel. A vonalon a személyszállítás újbóli beindítását a jövőben nem tervezzük, ugyanis a személyszállítás megszüntetése óta eltelt időszakban az érintett térség önkormányzataitól és a lakosság részéről sem érkezett olyan utazási igény, amely ezt indokolná. A pályaállapot és a rendelkezésünkre álló eszközök műszaki jellemzői miatt a vonalon versenyképes szolgáltatás nyújtani jelenleg nem tudunk. A kézihajtányozásra, motoros hajtányozásra a Nosztalgia Kft. eseti engedélyek alapján szervezhet csoportokat.


Forras: VH

Dash 9 Creative Commons License 2003.05.12 0 0 1506
Csak elmerengtem egy kicsit, de aztán felébredtem.
Egyszer még a volt Csepel Művek területén lévő ip.vágányokat lenne érdemes egy mozdonnyal bejárni. Ismét az első mondat van életben.
Előzmény: Zolcsi67 (1505)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.05.12 0 0 1505
Dash9:
Azt én is meglesném, mivel a közelben lakom! :-)
De sajna még a FEFE előtt (Élessarok) sem láttam soha mozdonyt, a Topictársak fotóit kivéve.
A NABI iparvágány meg valóban tuti!
Dash 9 Creative Commons License 2003.05.10 0 0 1504
Van olyan hely, ahol szép képeket lehet készíteni! Pl. a Rákos-Ikarus(NABI), honvédségi raktár ip.vágány! A Rákospatak fölött haladó 400-as Bobó jól mutat.
Dash 9 Creative Commons License 2003.05.10 0 0 1503
Köszönöm!

Én még szeretnék megnézni egy Bobós menetet a Harmat utcát keresztező ip.vágányon. Lehet hogy lehetetlent kívánok!

Előzmény: roosevelt (1502)
roosevelt Creative Commons License 2003.05.10 0 0 1502
Szia,
nekem úgy tűnik a vizafogói ip.vágánynak vége. Talán már az Alsthomig se lehet bejárni rajta, nekem legalábbis úgy tűnik a sínek kinézetéből. Ráadásul a Váci úti Tesco építésekor is sikerült megbontani a töltést, ami oda vezet.
Ha arra a vágányra gondolsz, ami a Depo felett megy el Diósd felé, akkor az a törökbálinti laktanya ip.vágánya volt. Azt hiszem tüzérek voltak ott, azért kellett a vasút. Használhatóságáról nem tudok, de sokat mondó, hogy a Depo-Tbálint közti úton a vasúti átkelőre már csak a sínek emlékeztetnek... a Depoig még azért rendszeresen használt, tavaly is lekaszáltak néhány rossz helyen parkoló teherautót vasúti kocsikkal :)
Előzmény: Dash 9 (1501)
Dash 9 Creative Commons License 2003.05.10 0 0 1501
Sziasztok!

Úgy gondolom, hogy ami nem lakott területeken fekszik (nem házak között), azt talán meghagyák hátha jó lesz még valamire. Lásd Soroksár-Ferencváros átépítés. A többi sorsa szerintem bizonytalan. Például az említett vonal (Szemeretelep-Soroksár)szemeretelepi szakasza. Nemrégiben jártam arra, majdnem az 50-es villamos vágányáig fényes volt a sín. Viszont a további szakasz kérdéses. A vasút nézetét sejteti, hogy a lajosmizsei vonal keresztezésénél kivették a vágánykeresztezés darabját. Viszont nem vitték el, hanem csak félre tették!

Én a vizafogó ipv. sorsára is kíváncsi vagyok,+ a Budaőrs-Törökbálint depo, és a Törökbálint mh. után kiágazó ip. vágány sorsáról, és rendeltetéséről.

Előzmény: belépő (1498)
V43 1177 Creative Commons License 2003.05.10 0 0 1500
"Van valakinek tudomása arról, milyen sors vár a még fel nem szedett bp-i mellék- és iparvonalakkal?"

A Kelenföld - Dunapart vonalról is azt hittem sohasem szedik fel. És mégis egy szép napon.... :((

Öszíntén szólva nem tudom mi lesz a sorsuk, de nem sok jót remélek ezügyben. Minden azoktol az ipartelep tulajdonosoktól és bérlőktől függ, ahová ezek a vonalak vezetnek. Ha felszabdalják a területet sokmillió apró vállalkozás által bérelt "boltocskákra", akkor senkinek sem fog kelleni a vasúti szállítás és akkor úgy járnak mint Kelenföld és a dunapart közötti vonalak....

Üdv!

Előzmény: belépő (1498)
V43 1177 Creative Commons License 2003.05.10 0 0 1499
"De lesz-e a felvetett Lovasberény - Bicske, vagy rövidebb távon a Lovasberény - Vértesacsa vagy Felcsút vonalbejárásból valami?"

Valószínűleg lesz igen, de Bicskéig biztosan nem megyünk. Túl messze van és gondolom mindenki a még működő Lovasberényi részre kíváncsi. Ha összejön a "kiccsalád" elmehetünk Vértesacsáig, Felcsútig. Ha Bicskéig mennénk, egy napos túra lenne és sokan nem érnének vissza a vonatindulásra.

De tudjátokmit! Ott találkozunk és megbeszéljük a kedvet és a részleteket és ott eldöntjük merre-meddig.

Előzmény: sssey (1497)
belépő Creative Commons License 2003.05.07 0 0 1498
Szépjóreggelt, sajnos csak ma fedeztem fel ezt itt, nagyon sok nézni-olvasnivalót találtam máris.
Van valakinek tudomása arról, milyen sors vár a még fel nem szedett bp-i mellék- és iparvonalakkal? (pl.a Ferencváros-Soroksár felújítás alatt használt pestimre-soroksár v.)
Üdv!
Előzmény: sssey (1497)
sssey Creative Commons License 2003.05.07 0 0 1497
Üdv Mindenkinek!

Lovasberény:

Úgy néz ki, hogy csak lesz lovasberényi vonatozás.

De lesz-e a felvetett Lovasberény - Bicske, vagy rövidebb távon a Lovasberény - Vértesacsa vagy Felcsút vonalbejárásból valami?

sssey

v_peti Creative Commons License 2003.05.07 0 0 1496
Lovasberényi túra: Csak akkor érek oda, ha Székesfehérváron alszom. Tud valaki olcsó szállást?
v_peti Creative Commons License 2003.05.07 0 0 1495
M?csény: Mikor sz?nt meg a régi nyomvonal?

Előzmény: uhi (1483)
V43 1177 Creative Commons License 2003.05.06 0 0 1494
Sziasztok!

Piret kollega szerint az anyatopicból:

piret válasz erre | adatok | e-mail 2003-05-06 18:38:59 (76591)

Fejlemény Lovasberény-ügyben: megjött a levél csekkel és menetrenddel. Fehérvárról 7.50-kor és 16.15-kor, Lovasberényböl 14.35-kor és 19.20-kor indul a különvonat.

uhi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 1493
És te meg szépen elbézéztél a hídszerkezet mellett... És kihagytad a farost is, meg Mesztegnyőt is a soponyai szárnyvonallal (elég vicinális...?) együtt.
Előzmény: mdbz (1492)
mdbz Creative Commons License 2003.05.05 0 0 1492
"Igen (610-es út) a második kép. Az elsőn ugyanez a híd hol látható?"

Azon az állomáson ahol a Kpos-faros túrán megálltatok, nem sokkal azelőtt hogy átszálltatok (már aki) a Bz-re.
mdbz

Előzmény: uhi (1491)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!