A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Mostanában már százkilencvenésutánamégháromdarabnulla kevésbé jó magyar Forintért lehet hozzájutni a nem LED-es verziókhoz, ha LED kijelzős a vágyakozás tárgya, akkor az drágább harminccal. Kompletten antennával, térképpel, beszerelve, a beszélgetés grátisz. 8)
Továbbra is tökéletesnek gondolom a nem LED kijelzősöket is.
(A saját autómban sem igénylem a pár másodperccel gyorsabb "bemelegedését" a képernyőnek. Ám, ha valaki olyat szeretne, nosza!)
Egy árra Én is kiváncsi lennék, érdekes itt a forumban senki sem emlegeti, hogy az új navikban sokkal gyorsabb SoC van, emiatt nincs lagg és sokkal gyorsabb is, mint az előző verziók! :-)
Borzasztóan fontos, nélkülözhetetlen opciói vannak a legújabbaknak, a 2-3 évvel ezelőttiekhez képest: van pár újabb idegennyelv, más a beköszönő logó. Ja, és már nem 30 gigás a vinyó, hanem 40.
Ugyanúgy működnek, úgyanúgy nem romlanak el, ugyanúgy kiválóak, mint a korábbiak.
Ha új készüléket szeretnél, számolj eszméletlenül nagy kiadással. Ha beéred használttal, akkor kevesebb, mint a feleösszegből lesz egy pontosan ugyanolyan készüléked.
A firmware-ek frissítését manapság meg már nem kell erőltetni. A nagyon régi (4-5 éves) készülékeknél még volt értelme, de már legalább 2 éve tök fölösleges (nincs értelme megkockáztatni, hogy összegabalyodik valami, mert nincsenek új funkciók).
Csináld úgy, én maradok a nekem már bevált és amúgy jobb módszernél.
Azt még azért hozzáteszem, hogy akkusaru levételével a létező összes beállítás nullázódik az autóban, nem tudsz csomagtartót nyitni, ablakot le-fel nyomni, kocsit zárni, fűteni-hűteni, vcds-t használni, stb, stb...
Esetleg próbáld meg a vcds klónkábelekhez való verzióját letölteni (ross-tech), hátha azzal menni fog. Ha elindul a kábeleddel a program, akkor a 19-es csatornán, konkrétan a "CAN-Gateway" nevű gombra kattintva fogod elérni. 8)
Egy hétköznapi átlagos halandó számára mekkora kihívást jelent beszerelni RCD310 helyére egy RNS510-t? Le tudnátok írni az operáció főbb lépéseit? Gondolom az első az akksi kiiktatása.
jutubon találtam erről egy videót: https://www.youtube.com/watch?v=jT7X-4L-UU8
Szerintem az ELM327 nem fogja megmondani, de próba szerencse...
A CAN gateway Golf/Jetta esetén a kormány alatt, a pedálok felett van. A felirat alulról nézve "háttal" van, szóval csak kiszerelés után lehet elolvasni a ráírtakat (rá van írva a cikkszám, a gyártási dátum, és a firmware verziója is). Kicsit kényelmetlen hozzáférni.
Ha 7-es számjegy van az alvázszámban a gyártási évnél, akkor tuti a "régi" CAN gateway van benne (L betűsnél régebbi cikkszámú).
Ez jó lehet, bár 4 évvel fiatalabb, mint az autód: 7N0907530C
Kb 80-100.- euró, mire a kezedbe kerül. Itthon, szakszervizben nem tudom mennyit kérnek érte, de ár hallatán sanszos egy minimum hátsófali infarktus.
Ezt pedig csak azért másolom be Neked, mert tényleg foglalkozni kell vele:
WARNING! Replacement of CAN BUS GATEWAY is not easy plug and play case. VAG COM or VCDS ( not chinese fake ) reprogramming is required after exchange - it is only way to make it work.
Elmehet az index a picsába.... Begépeltem egy regényt, de eltűnt minden.
1. Szerezz egy Columbus navit, aminek a firmware verziószáma legfeljebb 1-gyel kezdődik és nem lesz semmi baj!
2. Ne nyúlj semmihez!
3. Ha mindenáron gateway-t akarsz cserélni, akkor minél fiatalabb legyen.
A klón kábel, amit vársz kínából, sajnos nem lesz mindenre gyógyír, a klón mivoltából adódóan.
Márkaszervíz:
Vezetett hibakeresést végeznek a minimálbérre bejelentett, télen melegben lenni vágyó karrierista szerelő tanoncok (nem végzett szerelők). A kihívásokat nem szeretik, mert azzal foglalkozni kell, időigényes, nem jár érte pénz -> "Azt nem lehet!"
A flottakezelők cégautóin "tudnak" olajat, gyertyát, pollenszűrőt, ritka esetben talán vezérlést cserélni.
Azt pl. hogy nekem milyen gateway jó... Hogy az enyém nem jó.. Hogy a 2012-es RCD510 -hez mi kell..
Kicsit nehezen hihető, hogy egy VW konszern autót senki sem ismer :(
Szakszervíz felejtős.. De ez egy elég vicces dolog... Akkor minek vannak??
Az, hogy egy 2007-es autóba szeretnék pl navit vagy egy rcd 510-et, ez valami emberiség elleni bűn?? Mármint a VW szerint... Mert ugye Ők passzolnak.. Nem is értem.. Az ottani szervizeseket se zavarja, hogy fogalmuk sincs a munkájukról??
Empirikus tapasztalat.. Ez OK, de sajna nekem nincs 1-2 millió Ft-om, hogy beszerezzek 10 féle gatewayt, 6 féle rádiót, 4 féle autót, s próbálkozzak :)
Műszaki ember vagyok, iparban elektronikát javítok- fejlesztek, programozok, s van egy fizikus diplomám, de kissé nehezen emészthető, hogy ehhez senki se ért.. Miközben az országban/világban van jó néhány VW autó...
Igazából azt szeretném tudni, hogy kb milyen verziójú gateway jó nekem, s hogy a beépítéskor mit kell tennem a kocsival, hogy működjön...