Heló Újabb kérdéssel,kéréssel fordulok hozzátok. Jdm Titane 2 elektromos kapcsolási rajzot valaki tudna föltenni? Esetleg egy fénykép az izzítógyertyák bekötéséről.? Nem vagyok biztos benne hogy jól kötötték be (előzőleg valaki,néhány furcsa megoldást már helyre hoztam) viszont nem igazán értem hogy honnan és miért párba jön 2 szál 0,5ös vezeték az első gyertyára a másikra meg 1 szál 0,5 ös összeköttetés van. Én személy szerint kevésnek gondolom.Utána kérdeztem ez az izzító gyertya kb 30 sec.bír.Az izzító relé 15sec után lekapcsol.Kicsit tartok tőle hohy télen a vékony vezeték+rövid idő kevés lesz?. Yanmar motor új NGK gyertyák,új aksi. Gyertyákat beszerelés előtt ellenőriztem a rendszer működik kint jó időben,de ugye a mociba nem lehet látni + a sok körülötte lévő hideg fém hűti. Gyanúm alapja hogy (hideg) reggelen kicsit nehézkesen indul 2x izzításra viszont kb mint nyáron.Motorban van kompresszió,nem fúj ki sehol.Volt Aixamom abban 2,5ös vezeték volt nyomó gombal 20sec után a leghidegebb időben is indult,az is úgy került hozzám nem is bántottam mert jól működött visza jelezte az izzítást kb+5 sec és úgy indít. Mindig elsőre pöcc.Ennél kicsit bizonytalan vagyok.Most szeretném jól megcsinálni nem télen hidegbe kínozni mindenét.Esetleg kinek mi a tapasztalat gyári állapot ,vagy kicsit tovább fejlesztett :) izzítási idő stb... Segítséget előre is köszönöm!
SZiasztok én ma kaptam levelet hogy kivonták a forgalombol mert nem volt szeptemberben rajta bisztositás évest kötötem 7 hobanés szeptember 9 ho ilyenkor mivan
milyen "egészséges" dolog, hogy van mopedautóm. a mai napra rendelt adrenalin szintem kielégítődött :-)
reggel, kutya habzik, majd szétdönti a vaskerítést, - jön a postás hivatalos levéllel, okmányiroda a feladó. azonnal, tüstént adjam le a rendszámot és a forgalmi igazoló lapot, mert ellenkező esetben "izzó vastrónon megégetnek :-D, mert nincs érvényes KFB biztosításom. - már hogy ne lenne, anélkül nem is írják a nevemre, no meg az efféle szerkezetre éves díjat rónak ki. irány be az okmányirodába, hogy "zavar van az erőben". felvérteztem magamat mindenféle papírral - igazoló lap, KFB kötvény plusz befizetett csekk, fenyegető levél. szinte azonnal sorra kerültem. mutatom a hölgyikének mi a szívfájdalmam, és nagyon kedvesen azt mondja: aki írta a levelet szabadságon van, de lefénymásolja a papírokat és vegyem úgy, hogy az eljárás le van zárva. a hiba ott volt, hogy a biztosító a kötvényszámot nem a rendszámhoz rendelte, hanem SM karakterekhez, és az ő rendszerük így nem látta, hogy a rendszámhoz tartozik a kötvényszámom. majd jelezte, hogyha nem szeretnék 3 hónap múlva megint kapni egy ilyen szerelmes levelet, keressem meg a biztosítómat, hogy a rendszámhoz ne az SM karaktereket rendelje, hanem az alumínium táblácskán olvasható karaktereket. felhívtam őket - mármint a biztosítót - és javította mindenféle egyeztetések után a rendszámot, majd közölte, hogy mivel rendszáma van a járműnek, ezért magasabb lesz a díj. -hehe :-D- mondtam tegye, de ettől még a jármű nem lesz autó és ha emelt díjat küldenének ki, akkor zokogva bár, de a biztosítási váltónapon elválnak az útjaink. innentől kezdve barátságosan érdeklődött, hogy miféle szerkezet ez és azonnal rákeresett a neten, hogy lássa mi is ez a szerkezet. javaslom akinek a kötvényén nem a rendszám szerepel, ne lepődjön meg, ha kap levelet az okmányirodából.
Az emissziós normákat valahogyan teljesítenie kell, katalizátor, részecskeszűrő, is van már benne?
Az EU-ban már a stabil motorok (áramfejlesztő, szivattyú, stb) emissziójára is elég szigorú szabályok vannak már.
Nem tudom mi a fenének kínlódnak a gyártók a diesel motorokkal, egy mopedautóban a villanymotor sokkal praktikusabb lenne. Tudom, a vásárlók azt keresik, de ez jórészt marketing kérdése...
Még régebben olvastam valami előterjesztést amiből ezt szűrtem le . Úgy látszik nem úgy jött át . A többiek mindenesetre a Lombardini DCI-jét használják .
Mivel ennyire új kocsim egyelőre nem lesz , így nem érint .
Sziasztok sport-társak! Néha azért ide-ide nézegettem. Újra mopedautó tulaj lettem! Sikerült lecsapnom egy papíros ligier ambra country szépségre amin ráadásul a régóta vágyott "küllős" alufelni van és kacsingat rám.:)
Pár érdekességet is hoztam(már akinek az..). Eddig 4 fajta ambrával találkoztam:
1- oldal hűtős (leggyakoribb) bölcsőt nem lehet egyben kihúzni szereléskor
2- (ez volt a legérdekesebb nekem) elöl a hűtő,elég puritán: nincs elektromos ablak,nincs hátsó ablaktörlő,még hátsó ablak fűtőszál sincs. Viszont olyan masszív hogy az brutális! A motor tartó bölcsö kasztni része méhsejtes alu öntvény volt!! Látszott is az autón hogy nincsenek rajta a szokásos törések repedések!
3-Elöl hűtő (azóta tudom ez a country elnevezésű) viszont ebben minden extra benne van. Alá nézve nincs az a brutál erős alu öntvény "I gerenda" .(sajna) :( A motor bölcső viszont ebben is a fain kihúzhatós fajta.
4- Na ezen sokan ámulni fogtok! Egyik ismerősöm garázsában porosodik: A régi lámpás Ligier ambra.Hátulja ugyanaz mint az újjabbak. Viszint ha hiszitek ha nem ,ez nem aluvázas! Az első motortartó bölcsőhöz ráadásul egy segédnyulvány is csatlakozik!(soha sehol még ilyet nem láttam. Hozok képeket is hamarosan.
Elnézést az esetleges helyesírási hibákért..... Nekem egyszerübb elnézést kérni mint megtanulni írni...... :)
Jdm Titán 2 99s évjáratú járgányon szeretnék első lengéscsillapítót cserélni(javítani).Maga a csillapító jó lenne de a rugó az nagyon efáradt,gyenge.
Jogos a felvetés , valóba újra lehet feszíttetni a rugókat , itt a közelben egy tolnai Ligier tulajdonos csináltatott ilyet . A céget a netről kereste , csomagban elküldte a rugókat , megmondta mennyit húzzanak rajta . Asszem a hátsóknál el is számolta magát , mert túl kemény lett , cm-ben kevesebbet kellett volna emeltetni rajta . Ő mintha olyan 5 ezer Ft / darab árat mondott volna .
Úgy tudom az újabb mopedautóknak már hozniuk kell az E-4-et -- amit ha jól értelmeztem csak a közösnyomócsöves rendszerek tudnak , így a Lombardini a DCI 492-ese maradt egyeduralkodó a mopedautózásban . Ha jól értettem a dolgot .
Mondjuk a mopedautók eléggé törvényen kívüliek sok tagállamban, Rómában is egy csomó öreg 400-as Aixam szaladgált a belső zónában, ahova már az euro 3-as diesel se mehet be.
Őrs vezér tere 168E harmadik megálló, a Tárna utcánál kell leszállni.
Vagy a vonatról Rákos vasútállomáson. +7 perc séta.
125-ös polák első rúgót nyújtattam ott, vagy 15 éve Zsiguliba hátra. Mire megittam vagy két sört, már el is készült. Vissza is edzették. Ha jól emlékszem 2ezerért.
Annyira nem fáj a szívem , sajnálok ugyan mindenféle kárbaveszett technikát , de ha a tulajdonosa nem használja , vagy hagyja tönkremenni az az ő dolga . Énnálam is pusztulnak el dolgok , mert nem jut idő a velük való foglalkozásra . Persze a környezetemben élők néha huhognak , hogy el kéne adni , meg minek van , meg se kellett volna venni -- ez az én dolgom , szerencsére senkinek a károgását nem kell kötelező érvénnyel hallgatnom .
Szia, csak hogy fájitsam a szived: tudok Bp.-en egy JDM-t rendszámos pizza fútárkodtak vele 2éve ott rohad az autó szerelő udvarában, kértem tőle nem akarja el adni, sajnos. Egy felelőtlen egyén, de mondta a fiam hogy van annak több autó, meg motor bicigli ugyan ilyen sors vár rájuk is mint a jdmre.
Nekem azt mondta 400e, de a vevőnek csak a motor kellet vólna 300ért valami kis munka gépbe, de végül elvitte( cakonpakét) nekem azt mondta avólt tulaj hogy felvan újitva a motor, 3368irsz.