Üdv mindenkinek! Nagyon érdekes dolog ez a Thermoshield, de én kételkedem. Talán azért, mert akárhány fórumra érkezek, senki nem ír erről a termékről, aki meg igen, az úgy, mint ha valami reklám lenne az egész! Semmi hiba a leírtakban, tömör és részletes bemutatás. Honlapcímmel... Tisztára mint a VS teleshop :). Felteszem én a kérdést! NEM CSAK VALAMI PARASZTVAKÍTÁSOS REKLÁMFOGÁS EZ, HOGY A FÓRUMOKRA BIZONYOS EMBEREK BEÍRJÁK A TUTI SZER ELÉRHETŐSÉGÉT A VILÁGMEGVÁLTÓ TERMÉKNEK? EGYÉBKÉNT 2600FT+FA/ LITERES CSILLAGÁSZATI ÁRON KAPHATÓ. Ezen szerintem el kell gondolkodni, mielőtt bárki belevág az egész ház kimázolásába. Ha valami szigetel, akkor hogyan képes vezetni is a hőt? ? ? Na ne már! Ha valami szigetel, hogyan képes egy fal kiszáradni, amikor le van zárva éppen egy szigetelő anyaggal. Meglátjuk, veszek egy litert mert felkeltette ez a VS teleshoppingos "űrtechnológia" szöveg a kíváncsiságomat, és laboratóriumi körülmények között bevizsgálom. Reflektálás, Penészgomba tenyésztés a felületen.... De ha az eredmény Diszperzit, akkor tuti megtudja a világ, már csak azért is. Ugyanis, ha ez a technika ilyen hatékony, akkor más területen is nagy sikerrel alkalmazható! Ezért az érdeklődésem! Ezúton kérek minden esetleges jó szándékú felhasználóját a terméknek, hogy ne haragudjanak a leírtakért, akinek nem inge ne vegye magára. Üdvözlettel, Lordjudge. U.I.: Amúgy én is a penészgomba elleni tuti szer keresése alkalmával botlottam a Thermoshield be. Ez a probléma népbetegség szó szerint, mi felénk a boltok kifogytak a penészölő szerekből.
Ma terminus technicus ügyben (jól írtam?) Ön viszi a pálmát.
Valóban a "talaj kollektoros " kifejezést szerettem volna a rekuperátor helyére írni.
Valamint a venti napi fogyasztása 240 wh tehát így helyes.
Annyira azért én sem gondolom őket butának, hogy légbevezetők betervezéséért kérnék pénzt. Arra már ők is rájöttek maguktól. (De egy csomó helyre hiába építették be, mégis penész van és magas pára.)
A 240W az nem napi fogyasztas... az csak teljesitmeny. Vagy 240W-ot fogyaszt es akkor 5,76kWh/nap energia, vagy 240Wh a napi fogyasztas, most akkor melyik? A strangos szelloztetesnel meg ugye nem a legbeejtoket akarod mint otletet sok penzert eladni?
"Ingyen energia nincs! A szellőztető gépek feladata a friss levegő biztosítása a megfelelő páratartalom kialakítása és a hőveszteség minimalizálása télen...amihez energiát kell betáplálni általában..."
Ez minden betűjében igaz, csak én nem erről beszélek. Amiről Te itt írsz, az az a helyzet, hogy összevetjük egy nem szellőztetett lakás energia felhasználását egy (bármilyen módon) szellőztetettével. Ebben az esetben értelemszerűen az a végeredmény, hogy a szellőztetéssel energiát veszítünk, amit pótolni kell. Ez igaz.
De amiről én beszélek, az az, hogy egy eddig ablaknyitásos módszerrel szellőztetett lakás energia felhasználásához képest, egy automatikus, páravezérelt rendszer mindenképpen energia megtakarítással jár, mivel mindíg csak ott szellőztet ahol kell, és csak addig amíg kell, és csak akkor, amikor kell.
Ezt is írod:
"Remélem nem állítod, hogy egy B30 -s ház +szellőztető rendszer energia takarékosabb mint egy B30+20 cm hőszigeteléssel rendelkező? Esetleg komfort fokozatról lehetne beszélni! Nálam nem csak a szellőztetés a fontos! Az egyensúlyt kell megtalálni..."
Ezt sehol sem állítom. De azt igen, hogy egy B30+20 cm ablaknyitással szellőztetve energia pazarlóbb, mint egy B30 +20 cm automatikusan szellőztetve.
Ugyanakkor azt is állítom, hogy egy B30+10 cm még megéri, viszont egy B30+20 cm talán 60-80 év alatt hozza meg az árát. Ugyanis a vastagsággal egyenesen arányosan csökken a hatékonysága is. Ezért nem tartom épeszűnek, aki egy Porotherm 44-esre még feltesz 10 cm-t. Itt kidob az ablakon egy csomó pénzt (súlyos százezreket) ugyanakkor pl. azon görcsöl (csak, hogy a Te példádnál maradjak) hogy mennyi plusz költséget jelent neki az elszívó csöve miatt keletkező hőhíd.
Idézlek:
"A szellőztetésre adott javaslataim pedig működnek elég sok helyen ahol jó a helységek elrendezése pl ha kinyitod az ablakot télen akkor általában csökkented a párát ha nem párásabb kint a kinti levegő....ki lehet probálni...nálam és sok ismerősőmnél bevált módszer...persze nem mindenhol segít...de nem is állítottam, hogy ez 100% megoldás...honnét vetted, hogy ha "Mindenki így csinálná és ingyen megoldódna a penész probléma."...ez csak nálad fogalmazódott meg...olyat gondolsz bele amit én nem...."
Titok elárulás következik:
Ha télen kinyitod az ablakot, és odakint 3 méter a látótávolság a tejföl ködben (tehát a páratartalom100%) akkor is szárítod vele a benti levegőt. Ugyanis a kinti hideg levegő, a lakásban felmelegszik, amitől a térfogata megnő, de a benne lévő pára nem lesz több, hiszen nem adunk vizet hozzá. Így a páratartalma lecsökken, minél hidegebb volt kint, annál jobban bent. (Egyúttal ezzel rá is jöttünk, hogy miért "relatív" a páratartalom.)
Végül pedig, rendben. Én azért róttam fel Neked, amit felróttam mert megoldásként ajánlottál dolgokat, amik csak bizonyos körülmények között jelenthetnek megoldást, vagy nem jelentenek VÉGLEGES megoldást. Nekem a MEGOLDÁS az azt jelenti, hogy megoldja a problémámat.
HA és AMENNYIBEN nélkül.
Én maximalista vagyok, és azt állítom, hogy amennyiben nem vízszigetelés hiánya miatti ázásról van szó, akkor az én rendszerem MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT megoldást jelent. Plusz ezt még írásban is adom bárkinek, aki velünk dolgoztat.
Végül az utolsó kérdésedre: Persze, ha van kedved folytasd, hiszen beszélgetünk, vitatkozunk, amiről egy dolgot bizton állíthatunk: ez viszi előrébb a világot! (Ennek a vitának ebben a formában, és ilyen stílusban abszolút látom értelmét. Aki olvassa kettőnk eszmecseréjét, szerintem sok kérdésére kaphat értelmes válaszokat. :o) Köszönöm Neked)
"Mint látszik egyik megoldás sem tökéletes és a te válaszaid és kérdéseid sem mivel nem ajánlasz olcsó és mindenre jó megoldást...a fórumbam leírt dolgok általános , de nem teljeskörű tanácsok mely felhivják mindenki figyelmét, hogy többféle úton lehet elindulni...és mindegyik "megoldásnak" más ára van...és csak részlegesen oldják meg a problémákat...
Mivel ismerem honlapodat és elég jártas vagy a témában szivesen vennénk ha írnál néhány olyan megoldást ami olcsó és hatékony is bármilyen házban bármilyen szokás kulturánál..."
Ha ismered a honlapomat, akkor tudod, hogy nem kínálok olcsó megoldást, mert ez egyszerűen nem lehetséges. Ebben a kérdésben valóban hatásos és végleges megoldás nincs olcsón. De ne is várj tőlem ilyet, mert ez olyan, mintha a (maradjunk az építőipari példáknál) a Hörmanntól kérnél garázskaput százezer alatt. Ilyen nem létezik. De hiába kérsz tőlük kaput zuhanás gátló nélkül. Azt sem adnak. Alapfelszerelés. Ha anélkül kéred, akkor azt mondják, hogy nincs eladó kapu. Ez nálunk is így van. Vagy olyan rendszert adok, amihez adom a nevem, vagy nem adok semmit. Nem tudok annyit keresni, egy "lecsupaszított" rendszeren, hogy utána megérje azt hallgatni, hogy bárkit is becsaptam.
De a mondandóm lényege éppen ez. Ha kínálok egy nem olcsó megoldást, ami többszázezer forintba kerül, akkor vállaljak érte felelősséget maximálisan. Erkölcsileg és anyagilag egyaránt.
Én ezt megteszem. Így nem zsákbamacskát árulok, és ha nem működik a rendszer amiért felelősséget vállaltam, akkor visszaadom a pénzt az utolsó fillérig. Persze ehhez tudnom kell azt is, hogy melyik esetben alkalmatlan a mi rendszerünk a probléma megoldására, és onnan egyetlen forintot sem hozunk el, mivel nem vállaljuk el a munkát.
Az a rendszer, amit mi használunk nem légbevezetők beépítéséről szól. Annál lényegesen bonyolultabb dolog.
Az "egycsöves szellőztető rendszer" gyakorlatilag központi szellőző strangba kötött ventilátorokat jelent a link szerint.
Nem kezdem el elmagyarázni, hogy miért nem működik, talán olvassa a fórumot olyan is, aki a IX. ker. rehabilitált részében lakik új társasházban. Ott szinte mindenhol ilyen rendszert szereltek, és áll is a penész a falakon végig. Szigetszentmiklósi és zuglói lakóparkokban szintén ilyen rendszer mellett ugyanez a probléma. Legalább húsz-huszonöt olyan társasházat és lakóparkot tudok neked mutatni Bp-en és Pest megyében, ahol ez a "rendszer" mondott csődöt, és utána a miénkkel teljesen megszüntettük a problémát.
Egyrészt én nem nevezném rendszernek, másrészt van egy alapvető óriási hibája, ami miatt alkalmatlan arra a feladatra amire tervezték. (Bocs, hogy nem árulom el ezt a hibát, majd ha a tervezők közül vki kifizeti a szakértői díjamat, akkor hivatalosan leírom.)
Ennek a dolognak a kiváltására és teljesen az elképzeléseknek megfelelő működtetésére tudunk olyan alternatív AUTOMATIKUS rendszert kiépíteni, ahol a lakásonkénti 2-3 X 30-40W teljesítményű ventilátorok helyett egyet teszünk a strang tetejére, és annak a NAPI(!!!) áramfogyasztása 240W.
Ezt kell elosztani a lakások számával, ha az üzemeltetési költségét ki szeretnéd számolni. Töredéke az általad preferált megoldásnak, és a kivitelezése kb. felébe kerül, mint az un. "egycsöves" rendszer.
A konyhai elszívónál a rugós, körbeszigetelt visszacsapószelepnél jobbat nem tudok. Az a hőhíd, amit ennek a kiépítése jelent, szerintem nem probléma, mert a negatív hatásai esetleg mérhetőek, de semmiképpen sem érzékelhetőek. Akit meg a "tudat" zavar, hogy ott van egy hőhíd, az dugjon rongyot a csőbe, amikor nem használja az elszívót. (Utána pedig keresse fel és kérdezze ki a mellékhatások tekintetében ideggyógyászát, gyógyszerészét.)
Mar bocs, de az utolso mondatod egy kicsti kepzavar. Hovisszanyeros, de nem rekupatoros, azon mit ertesz? A rekupator maga a hovisszanyero (hocserelo), nem? Vagy inkabb a foldregiszteres elomelegites elhagyasara gondoltal?
Teljesen igazad van, hogy a harmat pont, a levegő páratartalma és a leghidegebb felület kérdéses mindig, azonban nem mindegy ki hova helyezi a hangsúlyt...én az optimumra törekszem...nem csak a szellőztetést tartom fontosnak...és nem csak erről beszélek...
Azt irtad:
"Az általad ajánlott túlfűtés az igazi energiapazarlás, szemben az automatikus szellőző rendszerek energia megtakarításával."
Ingyen energia nincs! A szellőztető gépek feladata a friss levegő biztosítása a megfelelő páratartalom kialakítása és a hőveszteség minimalizálása télen...amihez energiát kell betáplálni általában...
Remélem nem állítod, hogy egy B30 -s ház +szellőztető rendszer energia takarékosabb mint egy B30+20 cm hőszigeteléssel rendelkező? Esetleg komfort fokozatról lehetne beszélni! Nálam nem csak a szellőztetés a fontos! Az egyensúlyt kell megtalálni...
Az Ezermester egy jó kis információs bázis ahol a régi emberek adtak tanácsokat...te is olvastad amikor kezdő voltál...nekem ez tünik ki...
A szellőztetésre adott javaslataim pedig működnek elég sok helyen ahol jó a helységek elrendezése pl ha kinyitod az ablakot télen akkor általában csökkented a párát ha nem párásabb kint a kinti levegő....ki lehet probálni...nálam és sok ismerősőmnél bevált módszer...persze nem mindenhol segít...de nem is állítottam, hogy ez 100% megoldás...honnét vetted, hogy ha "Mindenki így csinálná és ingyen megoldódna a penész probléma."...ez csak nálad fogalmazódott meg...olyat gondolsz bele amit én nem....
Panelek és lakóközösségek számára kínál jó megoldást a felerezsi.hu. Szigetel, nyílászárót cserél és fűtést korszerűsít. Garantálja az 50% megtakarítást és utólag fizetendő 10 év alatt a felújítás költsége lakás m2-enként 135Ft -al havonta. 10 év gari mindenre. Végre egy cég aki nem csak a falakat szigeteli hanem a födémet és a lépcsőházak ablakait és ajtajait is cseréli. Mellesleg magának csinálja mert Ő marad ott szolgáltatni. Okos nem?
Az energia takarékosság és a tiszta friss levegő megférhetnek egymás mellett :)
Persze csak úgy ha az egyik nem megy a másik rovására...:)
Olyan világban élünk, hogy mindkettőre szükség van, azonban az oda vezető út lehet eltérő...erről pedig a vásárló dönt majd...és nem mindig a legjobbak maradnak fent...
Ez maximálisan igaz. A normális hőszigetelést csak alkalmi megoldásokkal lehet "elkerülni". Viszont a szoba páratartalmának ingadozását Q-thermel kalkulálva kitolható a penészedés határa. Ha nem megoldható a normális szigetelés néha csak a bútorok miatt kevésbé szellőző helyeken indul meg a penészesedés. Szigetelni és hőhídmentesíteni kell. A hőkamerás vizsgálata egy lakásnak ma már nem egy horror összeg. Már csak azért is megéri megvizsgáltatni lakásunkat, mert rendszerint szakember végzi, és segíthet a leg költséghatékonyabb megoldást megtalálni. Mivel nem kivitelező talán pártatlan és nem érdekelt a drágább esetleg híbás megoldást ajánlani. :)
Mint látszik egyik megoldás sem tökéletes és a te válaszaid és kérdéseid sem mivel nem ajánlasz olcsó és mindenre jó megoldást...a fórumbam leírt dolgok általános , de nem teljeskörű tanácsok mely felhivják mindenki figyelmét, hogy többféle úton lehet elindulni...és mindegyik "megoldásnak" más ára van...és csak részlegesen oldják meg a problémákat...
Mivel ismerem honlapodat és elég jártas vagy a témában szivesen vennénk ha írnál néhány olyan megoldást ami olcsó és hatékony is bármilyen házban bármilyen szokás kulturánál...
Nem a honlapodra vagyok kíváncsi hanem arra, hogy 40 sorba hogyan lehet teljeskörű felsorolást csinálni,alternativákat adni általános célból úgy hogy a várható költségeket is lássuk és azt bárki megértse..a feladat adott..ha érdekel...a rendelkezésre álló idő 30 perc...vedd úgy ez ingyen reklám, cserébe belinkelem az oldalad:)
Mivel az Aercos hozzászólás félreértésre adhat okot, ott csak azt probáltam kifejteni, hogy egy házba kb 80-100 nm összesen legalább 5-6 db kell belöle. Valószinűleg más olvasatban lehetne úgy is értelmezni, hogy helységenként kell 5-6 db ...
*persze minden erősen függ a ház nagyságától, alaprajztól, szokásoktól, használattól,stb.
Elolvastam a leírását. Hasonló, mint a Thermoshield, csak nincs akkora körítés hozzá. Nem kétlem, hogy hőszigetel. De más szigetelési eljárásokkal is az a baj, a penészedéssel kapcsolatban, hogy a hőhíd hőmérsékletének megemelése csak magasabb belső páratartalmat eredményez, a légcserét nem oldja meg. Mivel a párát folyamatosan termeljük, mindenképpen szükséges a szellőzés. Viszont, ha nincs a fűtésszámlával gond, akkor minek szigetelni? Elég a szellőzés.
Ha viszont magas a fűtésszámla, akkor meg léteznek a Q-thermnél lényegesen hatékonyabb szigetelési eljárások is.
Vesszőparipám, hogy ezek az eljárások CSAK BIZONYOS FELTÉTELEK teljesülése esetén működnek. A gyártók ezt NEM reklámozzák. Ugyanakkor ha olyan helyen alkalmazod, ahol mégsem működik, akkor nem azt mondja, hogy bocs, ezt el kellett volna mondanunk, hanem hoz egy "szakértőt", aki el fogja magyarázni, hogy miért Te vagy a hibás a penész megjelenése miatt.
És végül, hogy megértsd miért szólok bele a dologba:
ha a nickemre kattintva megnézed az adatlapomon elérhető honlapot, akkor láthatod, hogy ebből élek. Már harmadik éve vállalom a 100% pénzvisszafizetési garanciát a penészedés végleges megszüntetésére, és még mindíg csak egyedüliként az országban. De keresd vissza hozzászólásaimat ebben a topicban, látni fogod, hogy nem most estem be az ajtón. Hidd el tényleg nem azért írtam ezeket a hozzászólásokat, hogy kötözködjek, hanem csak azért, hogy azok, akik nincsenek otthon a témában ne kaphassanak olyan információkat, amik félre vezethetik őket.
Másik hozzászólásod (mindegyik megoldás végére odabiggyesztem, a véleményemet):
Hagyományos szellőztetéssel • Ehhez oda kell figyelni. Rendszeresen kell csinálni. • Közepes hő kibocsátással jár. • Általában kényelmes az ember, ennek az ára a pára kicsapódás lesz. Pár nap elteltével pedig penészesedés, ha nem tesz semmit sem.
Ez eddig még sehol sem működött, ha működne, ez a topic is egy kérdésből és egy arra adott válaszból állna csak.
Ventilátorral, Aerco légbeömlő nyílással • Ehhez részben kell odafigyelni. • Nagy hőkibocsátással jár. Ami a fűtés számlán meglátszik erősen. • 20 eFt/db +szerelési díj • Nem oldja meg teljesen a páramentesítést. • A vizes (+szobák) helységekbe kell . Kb 5-6 db.
Ebből a felsorolásból látszik, hogy fogalmad sincs arról, amiről írsz. Páramentesítő tablettával. • Drága 3-5eFt /db és 2 hetente kell cserélni. • Minden szobába kell • Részlegesen vonja ki csak a párát
Egyedülállóknál működhet, családok esetében, főleg, ha kisgyerekek is vannak, helyiségenként 20-40 db kellene a megfelelő hatásfokhoz.
Páramentesítő készülékkel • Kb 15e-80eFt • Havi üzemeltetése kb 1-3eFT. • Mindig cipelni kell a páradús helységekbe, és csak ott gyűjti ki a párát. • A gyűjtött vizet rendszeresen üríteni kell.
Valóban működőképes megoldás, de egyrészt pénzbe kerül, ugyanakkor tök értelmetlen. Ha oda kell figyelni arra, hogy melyik helyiségben emelkedett meg a páratartalom, és oda kell cipelni a gépet meg be kell kapcsolni, akkor sokkal egyszerűbb ingyen kinyitni az ablakot és rendesen kiszellőztetni, mint gépet venni és fizetni az áramfogyasztást is. Ha automatikusan működteted a gépeket, akkor ok, így viszont 3-5 komolyabb gép kell / lakás és nem 1-3 ezer a villanyszámla, hanem 5-15 ezer / hónap és 250-500 ezer a gépek ára.
Egycsöves szellőztetővel (van energiatakarékos kivitel is) • Kb 40-100eFt/db • Elektromos kiállás is kell hozzá. Emitt utólag nem szeretik beépíteni. • Kb 5-6db kell. Vagy 1 db de akkor csövezni kell a plafonba. Vagy előtte csövezni kellett az ajzat betonba a légvezetékeket. Ebben az esetben új házépítésnél kb 300e-400eFt –ból meg van a beszerelés. • Az alábbi helységekbe kell (szobák, konyha, WC, fürdő, szárító helység) • Kényelmes, nem nagyon kell ráfigyelni.
Remélem ezt nem gondolod komolyan. 5-6 db egycsöves ventit beépíteni egy lakásba, miközben légbevezetésről nem gondoskodsz, ugyanaz a hiba, mint amit a lakóparkokban csináltak az elmúlt években. 3-4 nagyteljesítményű venti / lakás, és mégis mindenki penészedik ész nélkül.
Rekuperátoros szellőztetővel • A legkényelmesebb megoldás. • A legtakarékosabb. A legkevesebb hőt engedi elmenni a szellőztetéssel. • A legdrágább is. Kb a szellőztető gép kb 300e-800eFt. Szellőztető csövek kialakítás kb 200e-1MFt. Pl talaj kollektoros, előmelegítéssel. • Kényelmes, időnként kell ráfigyelni. A rekuperátoros rendszerek valóban jók, de elsősorban új építésnél lehet kompromisszumok nélkül alkalmazni őket. Viszont amennyi pénzt ideírtál, annyiból már komoly hővisszanyerős, hűtő-fűtő rendszert is ki lehet építeni, nem rekuperátorost.
Aztán a következő ajánlatod: „ Hogyan lehet csökkenteni a víz mennyiségét:
a: Intenziv szellőztetéssel. (Ezt ajánlom, csak oda kell figyelni) b: Szárító géppel. (Részben ajánlom) c: Ventilátorral. (Nem ajánlom.) d: Aerco szellőztetővel. (20eFt /ablak vagy fal +szerelés). Nem ajánlom. e: Klimával. (Nem ajánlom) f: Szellőztető géppel. (Részben ajánlom) g:Egycsöves szellőztetővel.(Ajánlom) h:Rekuperátos szellőztető egységgel. (Ajánlom, de drága)
2: Táptalaj elvétele: a: Meszes festék (Ajánlom) b: Egyéb speciális nem műanyag alapú penészedés gátló festékek (Drága, nem ajánlom) c: Falig csempézés (Csak fürdőben megfelelő)
3: Hőszigetelés fokozása és egyenletessé tétele: Hőhidak csökkentése addig, hogy a koszorú, fal, padló, U értéke kisebb legyen mint az ablak üvegé. Igy a pára az ablakon csapódik le és nem a falon. Ha műanyag a nyilászáró akkor ez nem okoz majd gondot. Minden reggel egy száraz törölközővel végig kell menni és letörölgetni az ablakok alsó szélét.”
Az itt felsorolt megoldások sokkal komolyabb kiadást jelentenek egy családnak, minthogy el lehessen intézni egy ajánlom - nem ajánlom történettel.
Ugyanakkor olyan információkat írsz amik vagy nem igazak (Aerco szellőztetővel. (20eFt /ablak vagy fal +szerelés).) vagy használhatatlanok: Szellőztető géppel. (Az milyen?) Egycsöves szellőztetővel. (Az micsoda? Mert igazából az is ventilátor, de azt már írtad, így nem tudom mire gondolsz.)
A „táptalaj elvétele” megint fals sztori, mert ha működne, akkor már réges régen mindenki azt a festéket használná, ami örökre száműzi a penészt. Pillanatnyilag ilyet még a NASA sem tudott kifejleszteni, tehát nem létezik. A „hőhidak” megszüntetéséről pedig ezen a fórumon már egy lexikonnyi anyagot írtunk többen is a témában. Hiába szünteted meg a hőhidakat, ha a keletkező párát nem tudod elvezetni, az előbb utóbb ki fog csapódni valahol, mert a levegő telítetté válik.
„Egyszerű megoldások: 1. A plafon fődém részére le kell teriteni hőszigetelést. Célszerű 25-30 cm elérni. 2. A szellőztetés mértékét nővelned kell. Az alábbi megoldásokat javaslom: a: A vizes időszakok után intenziv 4-5 perces szellőztetés. pl: Ha mindenki fűrdöt a fürdőben akkor intenziv szellőztetést ajánlok. Főzés után a konyhában szellőztetés. Ruha szárítás után szellőztetés. 3. Túlfűtést kell csinálnod. Lehetőleg 22,5-23 fok környékére kell felfűteni a lakást. A pára lecsapódás 20,5-21,5 fok körül alakúl ki a házad födémjén és koszorúján. Gondolom hajnalban ennyi lehet ott a hőmérséklet.
Az alábbi dolgot ajánlom felkelés öltözés után 4-5 perces intenziv szellőztetés ajánlok. Hazajövetel után 4-5 perces intenziv szellőztetés. Vizes időszakok után 4-5 perces intenziv szellőztetés. Csináld ezt 1 hónapig és az eredményt várjuk. „
Abban tökéletesen igazad van, hogy az un. extrém hőhidakat (nagy hőmérséklet különbségű) meg kell szüntetni, mert ezeken a helyeken egy normálisnak mondható 55-60%-os páratartalom mellett is tud olyan mértékben hűlni a levegő, hogy elérje a harmatpontot és kicsapódjon belőle a pára.
A „túlfűtés” szintén az Ezermesterben író „szakértő” ajánlata, amit komolyan venni botorság. Valahol azt írod, hogy a higroszabályozott szellőzés energia-pazarló, és ezért nem ajánlod. Az általad ajánlott túlfűtés az igazi energiapazarlás, szemben az automatikus szellőző rendszerek energia megtakarításával. A szellőzésre adott javaslataid pedig, ha működnének, akkor nem lennének penészes lakások sehol. Mindenki így csinálná és ingyen megoldódna a penész probléma.
Néhány gondolatodat javítanám, ha nem bánod. Nem kötözködni akarok Veled, csak kijavítani szeretném azokat a dolgokat, amiket szerintem hibásan írsz.
Az első:
"Ha 3 napot meghaladóan párás valami akkor ott penészesedés indul el ha megfelelő a táptalaj."
Ez így konkrétan nem igaz. Ezt leírta néhány "szakember" az Ezermesterben és még valamelyik építési barkács portálon, még 2003-ban, és azóta idézgetik. Ha a penész-spóra annyi nedvességhez jut, ami a spóratokot át tudja nedvesíteni, máris elkezdődik annak felhasadása és az új telep megszületése. Erre elég lehet néhány óra is, ugyanakkor két-három hétre is szükség lehet ahhoz, hogy a telep látható méretűvé váljon, ha csak ritkán és kevés vizet kap.
A "táptalaj", mint olyan akkor megfelelő, ha nem tartalmaz penészölő anyagokat. Amennyiben meszelt falról beszélünk, az csak addig hat a penészedés ellen, amíg nem bomlik le az aktív mész. Ugyanakkor a magas páratartalom nem csak a penészedést, hanem egyéb kórokozók elszaporodását is segíti. Ezek lehetnek baktériumok, vírusok, telepet nem alkotó egyéb gombák. Őket nem látjuk, így azzal, hogy a penész alkotta telepek nem láthatóak, még semmit sem tettünk az egészségesebb környezet kialakítása érdekében.
Sajnos nem megoldható egyik sem. Vegyes kazán van gravitációs keringetéssel puffer nélkül, és a radiátorokat nem lehet szabályozni, ha túlfűteném a helyiséget a lakás többi részén meg lehetne pusztulni :)
Mértem páratartalmat a sarokban, 19 fok és 80%-os rpt.
Ha nincs az ajzatban hőszigetelés akkor 10-12 cm kéne a lábazaton...
Egy olcsó dolgot tehetsz, a szobát azon az oldalon, túlfütöd....reggel is tartsa azon az oldalon a 21 fokot 19-20,5 -nél átbúkik és lecsapódik a pára...és lehetőleg nem száítasz ott semmit, és reggelente szellőztetést tartasz...
A másik lehetőség abban a szobában meszes falat csinálsz...
Van indítóprofil, ellentétben sem szegély, sem aljzatszigetelés nincs, mivel 20 éve nem raktak. 40 cm-es kisméretű tömör téglafal. szigetelés előtt levertük a laza vakolatot és újra lett vakolva. Este 22-23 fok, reggelre lehűl 19-re. Páratartalmat majd ma mérek.
Jól sejtem, hogy ha a lábazat kívülről szigetelve van és az aljzatbeton alatt is van szigetelés, akkor a részbeli hőhíd (mivel ugye az aljzatbeton a lábazaton fekszik) ellenére ez nem okoz penészedést? Ugyanígy a plafonnál sem lehet teljesen tökéletesen hőhíd mentesen megoldani?
A falad a lábazatnál hőhidas szerintem egy ponton:
1. Valószinűleg a visszatérő hűti a faladat ott.
2. A fal lábazat csatlakozásnál lehet, hogy van inditó profil ami hőhid, nincs a belső oldalon peremszigetelés, kicsi az ajzatbetonba rakott lépés álló EPS-100, lehet, hogy egy ponton nagy vastagságú habarcs van a falban és csak vakolat van ott vagy az sincs... van képed az építkezésről azok fázisairól esetleg abból a sarokból? Milyen a falazatod? Mennyi lépésálló van arra felé? A sarkoknál hogy néztek ki a tégla (egyéb) kötések? Hány fok van a lakásban?
21 fokos levegőhőmérsékletű szobában a relatív páratartalom és a hozzá tartozó harmatponti hőmérsékletek: