Keresés

Részletes keresés

nazareth Creative Commons License 2021.01.01 0 3 30469

A zörgésnek a frekvenciája kb. a kerekekével egyezik meg, szóval a hajtáslánc vége felé lehet valami probléma. Maga a zörgés nem lenne baj, mert 3-tengelyes forgóváznál előfordul, hogy a középső tengely néha zörög, főleg ha a levegőben van a mozdony. Egyik-másik Ázeám is csinálja, meg egy-két Roco gépem is. Az akadozás olyan hangulatú, mintha lenne valami kis kosz a hajtásházban, ami fordulatszámtól, a kerekek helyzetétől függően néha bekerül a fogaskerekek közé. Ilyenbe is belefutottam, pont az egyik új sorozatú Ázeánál, ott egy ici-pici műanyagdarabot találtam, ami néha, egyik irányba minimálisan akadt.

 

Amit csinálnék: kikapni a forgóvázat, leszedni a maszkot és az alsó takarólemezt, majd a behajtást óvatosan kézzel forgatni, és figyelni, hogy a kerekek tengelyein lévő fogaskerekek nem hoznak-e a felszínre valami sorját, műanyagdarabot. Persze nem árt, ha van négy-öt kezed, mert ugye a kerekek majd folyamatosan szét akarnak mászkálni a helyükről :)

Előzmény: Törölt nick (30468)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.01 0 1 30468

https://www.youtube.com/watch?v=qTXTnoiZ4Po&feature=youtu.be

 

Kiszedtem a motort, kézzel megforgatva szépen járt (finomabban mint egy Roco  egy Taurusból)

Próbálgattam kicsit az analóg trafóval.

Szerintem itt a hajtással lesz valami, lehet, hogy mégis megérné lecserélni a fogaskerekeket.

Vagy együtt élni a problémával.

Előzmény: Törölt nick (30467)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.31 0 1 30467

Boldog új évet, majd jövőre megmutatom, mire jutottam! :)

Előzmény: csíkos-háTTú (30465)
wickede Creative Commons License 2020.12.31 0 1 30466

Köszi István! Neked is BUÉK!

Előzmény: csíkos-háTTú (30464)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.12.31 -3 3 30465

Hát, egy hardveres hibát nehezen lehet szoftveresen javítani!

A motor körül lesz valami árulás, de ezt innen nem tudom megmondani, hogy mi.

 

Na mennem kell előkészíteni a sörben sült csülköket.

 

Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!

Előzmény: Törölt nick (30463)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.12.31 0 1 30464

Ahha!

Akkor nézd meg, hogy vannak-e jumperek, és hogyan állnak!

A másik a komplikáltabb, mert lehet, hogy az ACME úgy gondolta, hogy az AUX1, AUX2, AUX3, és AUX4 is használatban van a panelen. De nem biztos, hogy az ESU meg aktiválta ezeket a kimeneteket a dekóderben. Vagy aktiválta ugyan, de melyik funkció gombhoz?

 

Előzmény: wickede (30462)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.31 0 0 30463

Nem villog, megpróbálok még a CV beállításokkal javulást elérni, azt mi okozhatja, hogy pár napja ugyanezekkel a beállításokkal még egész elviselhetően futott?

 

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: csíkos-háTTú (30461)
wickede Creative Commons License 2020.12.31 0 0 30462

Szia,MTC21.

 

Előzmény: csíkos-háTTú (30460)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.12.31 -2 0 30461

Ha nem villog a világítása menet közben, akkor a motor és/vagy a szabályzása körül van a baj. Próbáld ki egy ZIMO-val, ha teheted.

Előzmény: Törölt nick (30458)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.12.31 0 0 30460

Melyik panel van a modellben a sima NEM652, nyolc pólusú dekóder aljzat? Vagy már az MTC21-es?

Előzmény: wickede (30459)
wickede Creative Commons License 2020.12.31 0 0 30459

Sziasztok,

 

én is tanácsot, és segítséget kérnék.

Vettem egy acme gorillát. Beleraktam egy ESU loksound 5-öst. Szépen megy, ragyogó hangeffektek stb.

A gondom a világítással van. Zárfény csak a B oldalon van, a felső homlokfény se A se B oldalon nem funkcionál. Az acme leírása rettenetesen szegényes.

Szóval fiúk hogy tudnám működésre bírni a fényeket?

 

Köszi előre is!

Buék

Törölt nick Creative Commons License 2020.12.31 0 0 30458

Bocs, hogy már megint ezzel jövök, de az őrületbe kerget már az ACME gigant!

 

Lenz dekóderrel nem futott valami szépen, a lassú menetben mindig rendben volt, de közepes sebességtartományban, és főleg sebességváltoztatásnál elkezdett láthatóan hintázni/rángatózni finoman, amiatt néha el is hagyott kocsikat.

 

Kapott egy ESU lokpilot 5-öt, sokkal jobb lett, sokkal több CV van motorvezérlés finomhangolására, mint a Lenznél, csendesebb is lett az egész.

 

Sikerült elérni, hogy egész szépen fusson, ezt tartotta hetekig, most 2-3 napig nem ment egy centit se, elindítom, és ugyanúgy leng/hintázik, mint a Lenz dekóderrel.

Nem lett átprogramozva, a pálya tiszta, a hajtása is (átnéztem), áramszedése is rendben van, mi a fene okozhatja ezt?

Összes többi mozdony rendben működik, ahogy mindig, ezzel mindig van valami.

 

diginewl Creative Commons License 2020.12.30 0 0 30457

Örülök, hogy sikerült rájönni! :)

Rengetegszer volt már itt ezzel kapcsolatban kín, és számolás.

Érdekes, hogy egyedül a Roco rendszerű központoknál van másképp az eszközdekóder címzés, viszont valahogy mégis az terjedt el. (Még a Lenz is másképp - mint a többiek - csinálja).

 

Az a legegyszerűbb, ha olyan eszközdekódert építesz, amivel a címzést egy gombbal, és a kezelőről kiadott paranccsal meg tudod oldani. Így neked nem kell azzal foglalkozni, hogy ők milyen nyelven beszélnek. A lényeg számodra, hogy ha itt 1-est nyomsz, akkor az egyes című váltó álljon át :))))

Ahogy írta Nazareth kollega: Te meg boldogan nyomkodod a gombot, a váltó meg kattog.

Előzmény: Mike--23 (30456)
Mike--23 Creative Commons License 2020.12.29 -1 2 30456

Köszönöm a válaszokat!

Sikerült megoldani, azért leírom hátha valakinek egyszer hasznos lesz.

Szóval Ami a Roconál Turnout1, az a DCC++ és gondolom minden szabványos(?!) DCC rendszerben 0 0.

Igazán logikus nem?

Innen már egyszerű a matek, ami Rocoéknál 5, az 1 0, ami 9 az meg 2 0.

Hát nem volt egyszerű, de addig variáltam a címeket, amíg az 5-ös megmozdult, és akkor értettem meg, hogy már megint egy szemléletbeli különbséggel húztam magam csőbe. Mert van akinek a számozás 0-tól kezdődik, van akinek 1-től.

Még egyszer köszönöm a két választ, ebben a késői időpontban, most már kikapcsolhatok mindent mára. :-)

Üdv, Mike

nazareth Creative Commons License 2020.12.29 -1 1 30455

Hű, micsoda deja vu :) Én ESP-vel csináltam parancsközpontot, és éppen most két hete nekem is eltartott néhány napig, amíg meg tudtam moccantani egy szervót (bár én nem Roco, hanem Digitools dekódert használtam). Amibe szépen belekeveredtem: a DCC-dokumentáció alapján 9 bites a cím, 1 bites a "tekercs", 2 bites a "csatorna"; ugyanakkor a felhasználóbarát központok (pl. a MM) lazán 0..2047 tartományt adnak meg a címnek, Te meg boldogan nyomkodod a gombot, a váltó meg kattog.

 

Amire autodidakta módon rájöttem:

 

Az NMRA DCC szabványban (S 9.2.1 fejezet 420. vers) szereplő 9+1+3-as cím a hajdani eszközdekóderek felépítését követi: a dekóder címe 0..511-es tartományban lehetett (9 bit); ezen belül minden dekódernek fixen 8 kimenete volt: 4 csatornája, minden csatornához 2 tekercs tartozott (3 bit, amiből de facto szabványként az LSB határozza meg, hogy melyik felét maceráljuk a csatornának). Ezen felül a kimenetet be-, majd ki is kellett/lehetett kapcsolni (+1 bit; tehát ). Egy váltó állításakor tehát ki kellett adni egy parancsot a megfelelő címre (9 bit), azon belül a megfelelő csatornára (3-ból 2 bit), illetve azt is kiküldeni, hogy kitérőbe, vagy egyenesbe állítjuk-e a váltót (3-ból 1 bit); a kimenetet . De a későbbiekben ez a katyvasz "felhasználóbarátságosodott", és a központok a 9 bit címet és a 3 bitnyi csatornacím felső két bitjét összevonták, így keletkezett a 11 bites valami, amit a központ "címként" definiál; a 3-bites csatornacím utolsó bitje nem került be az új "címbe", hanem az egyenes/kitérő állást határozza meg; illetve a parancsot kétszer ki kell küldeni, egyszer be-, majd kikapcsolandó a kimenetet, a cím közepébe beékelt aktiváló bit segítségével...

 

Ezután már játszi könnyedséggel zörögtek a szervók ide-oda :)

Előzmény: Mike--23 (30453)
diginewl Creative Commons License 2020.12.29 0 0 30454

cím*4+1

Így próbáld meg. Nagyon valószínű.

0-ás címen lesz az első váltód.

Előzmény: Mike--23 (30453)
Mike--23 Creative Commons License 2020.12.29 0 0 30453

Tisztelt Fórumozók!

Tudja valaki, hogy a Roco váltódekóderek hogyan címződnek?

A problémám a következő:

Egy DCC++ nevű rendszert építek, ami Arduinóval vezérli az elemeket.

A mozdonyok működnek is, pontosabban minden működik, mozdonyokon kívül érzékelők, kimenetek, kivéve a váltókat.

4 darab olyan váltóm van, amiben Roco váltódekóder van. Multimaussal programoztam fel ezeket, azzal működnek is.

A DCC++ rendszeren nekem kell beállítanom a váltók címét, address + subadress formátumban.

Mivel a multimauson a váltók rendre 1, 5, 9, 13 ezért gondoltam hogy ez kell a DCC++ -nak is. De nem. Egyelőre csak az 1-es számúval próbálkozom, gondolván hogy az nem ad sok lehetőséget a címzés variálására, de eddig semmi eredmény. Mivel a DCC++ vezérlővel minden működik, kivéve a váltót, a váltó viszont működik a Multimaussal, ezért feltételezem hogy minden hardver jó, a probléma pedig az hogy ami parancsot az Arduino kiküld, az nem jó a váltónak.

Nos, ezért kérdezem hogy meg tudja-e valaki mondani hogyan is címeznek Rocoék egy egyszerű váltódekódert.

Az információkat előre is köszönöm!

Mike

V63-017 Creative Commons License 2020.12.29 0 0 30452

Tudtommal magyar nyelvű használati utasítást a forgalmazónak kellene biztosítania nálunk, nem a gyártónak.

Előzmény: alkotasu (30449)
Inibelum Creative Commons License 2020.12.29 0 1 30451

Sziasztok!

 

Ha már a LED volt a téma. Karácsonyi ajándék H0 bicikli.:

 

https://indafoto.hu/inibelum/bicikli_led

   

B2Z Creative Commons License 2020.12.27 0 0 30450

Szia!

Én még egyikhez sem találtam sajnos!

De Google fordítóval le lehet fordítani, ugyan "táj szólásos" lesz a végeredmény :)

Előzmény: alkotasu (30449)
alkotasu Creative Commons License 2020.12.27 -1 0 30449

Az ESU loksound 5-nek illetve a ZIMO MX 645-nek létezik valahol magyar nyelvű kézikönyve (használati utasítása, bármije)? Vagy tojnak a magyar vásárlókra.

tumikas Creative Commons License 2020.12.22 -1 1 30448

Nem a négyszögjel a probléma hanem a folyamatos magasabb feszültség, ezért is melegszik sokkal jobban.

Előzmény: somytomy (30447)
somytomy Creative Commons License 2020.12.22 0 0 30447

Miért termel az izzós világítás több hőt négyszögjelről táplálva?

Előzmény: csíkos-háTTú (30444)
diginewl Creative Commons License 2020.12.22 0 1 30446

Nem egyszerű a történet. Ezekben a pici cuki kocsikban olyan nehéz bármilyen pufferkondit is elrejteni, hogy ihaj.

Nálam két megoldás született a villódzás száműzésére, ez persze nem jelenti azt hogy ne lenne még sok.

Az eredeti izzók nálam is kikerültek a kocsikból.

-Az egyik esetben led szalagot tettem be a kocsikba, és kaptak mellé még egy kis ellenállást, hogy ne vakuljanak meg az utasok. Ezeket a kocsikat áramátvezető kuplunggal kötöttem össze. 3 kocsi esetében már folyamatos volt a világítás. A gond ennél a megoldásnál, hogy kb 10V-tól világítanak szépen. De nincs villódzás.

-Áramgenerátoros, pufferelt kocsivilágítás DCC/analóg módban is megy. Minden kocsi egyenként van felszerelve pufferrel, és DCC áramkörrel. Nem villódzik - lásd videót. Ezzel csak az a gond, hogy nagyon sok szöszmötölés megy el annak 4-5 LED-nek, és az áramkör a beépítésével, mire egy kocsi elkészül. De ezzel a sárgás, kissé halovány fénnyel annyira élethű lesz, hogy egyszerűen nem lehet abbahagyni ilyen kocsik átalakítását. Kedve lenne utána beülni az embernek, és utazni vele egyet.

https://youtu.be/JpGPnnB5hBM

Előzmény: 9393 (30445)
9393 Creative Commons License 2020.12.22 0 0 30445

Köszönöm, akkor jobb ha LED-re cserélem, ahogy nézegettem van több gyártónak vágható LED-es , gyárilag eletronikával szerelt belső világítása. Ami ebben az izzós megoldásban tetszik, hogy kellően gyenge a fénye, ami talán közelebb áll a valósághoz, bár láttam mondjuk a Viessmann lapkáján van potenciométer a fényerő állítására. Megpróbálok valamilyet. Köszi!

Előzmény: csíkos-háTTú (30444)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.12.22 -1 1 30444

A modellbe ebben a formában sehova!

Van benne egy izzó, ami fényvezető segítségével világítja be az utasteret. 

1: Izzós, DCC-ben több hőt termel, mint fényt.

2: Elé kell tenni egy elektronikát, mármint a sín és az izzó közé. Ezt lehetne pufferelni.

3: Mivel az izzó áramfelvétele legalább 30, de inkább 50-60mA, a puffernek eléggé nagynak kellene lennie, nem igen fér be sehova, az ülésen meg eléggé nem élethű figura lenne.

Előzmény: 9393 (30442)
e94 02 Creative Commons License 2020.12.22 0 0 30443

Még egy utolsó gondolat ehhez: én igenis örülök neki, hogy Németországban, ahol azt a ~2EURt amibe 1 összeszerelt LED kerül kiadják az emberek (és én is kiadom egy szerelt jelzőért azt az árat). Amikor kint dolgoztam. ez egy jobb kávé ára volt, a reggelihez a kantinban. 

 

Igen, örülök neki, mert nekik nem jelent semmit. A Magyarországon a LED-et összeszerelő embereknek, meg legalább annyival jobb munkakörülményeket jelent a kínainál, mint amennyi az "árkülönbség", és én nem szeretném, ha Magyarországon olyan olcsón és olyan körülmények között dolgoznánk mint Kínában!

 

Mert ott azért a tízfilléres LED-ért sokan, nagyon nagy árat fizetnek! :(

 

És itt én is befejezem.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: e94 02 (30439)
9393 Creative Commons License 2020.12.22 0 0 30442

Sziasztok! Trix 2-tengelyes, gyárilag belső világítással szerelt kocsikba szeretnék pufferkondenzátort, hogy nem villogjon. Milyen paraméterekkel bíró eszközt kellen egy ilyen esetben venni és hol? Sajnos nem vagyok otthon a témában, de egy forrasztást meg tudok talán tenni. Köszönöm előre is a segítséget!

Törölt nick Creative Commons License 2020.12.22 0 3 30441

A másik az, hogy annyira komplex és sok ismereti területet érint a vasútmodellezés, hogy nem sok olyan ember van, aki minden ágában egyformán felkészült és mindegyiket magas szinten képes ellátni.

 

Előzmény: e94 02 (30439)
diginewl Creative Commons License 2020.12.22 -1 0 30440

Tényleg utolsó vélemény, de látom a lényeg nem megy át. Nem baj ez, csak valahol elvesztegetett idő. Itt nem a munkadíjról meg hasonlókról van szó, bár kétségtelen, hogy mindenki oda próbálta terelni, tévesen.

Amit írtam, és nem ment át az ez:

A viessmann-nál abszolút nem akadtam volna fenn, ha a LED elé egy driver-t tesz, és erről lóg ki a két madzag.

Ennyi. A vége ugyanaz: kettő vezeték lóg ki belőle, az egységsugarú modellező megveszi, és egy korszerű, a célnak megfelelő terméket kap.

Tehát NEM erről van szó:

Szóval az, hogy Neked eszközzel és tudással "túlárazott" egy termék az rendben van.

Előzmény: e94 02 (30439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!