Nyugodtan rakjál rá, a vázhoz kapcsolódik, ami elég stabil, nem megy szét olyan könnyen. Én most átkozom magam, hogy az "új" autóra nem raktam föl még a vizsga előtt, mert így minden anyagot hozathatok a fuvarossal jópénzért.
A rögzítés nálam úgy történt, hogy lökhárító leszerel, horog két csavarral felrak a gyári furatokba, majd a lökhárító visszatesz úgy, hogy annak is két csavarja közrefogja a horgot, tehát összesen 4 csavar fogja hátul. A hosszanti nyúlványát pedig a pótkeréktartó mélyedéshez kellett rögzíteni szintén 2 csavarral. Ott kellett csak fúrni.
Az enyém fix volt, AUGUSZT gyártmány (valami magyar vállalkozó), 16e-be került 6 évvel ezelőtt és én szereltem fel + kötöttem be a villanyát, senki nem kötött bele, az a lényeg, hogy rendesen, szakszerűen legyen felrakva és működjön.
Ja, a terhelhetőség a műbizonylaton van, nekem, ha jól emlékszem 1230 kg-ra volt hitelesítve maga a horog, függőleges terhelés meg 70 kg, ami kevésnek tűnik, de ez valami csavaró irányú, vagy mittomén... terhelés, ami állítólag soknak számít.
Természetesen a kocsi típusa határozza meg a vontatható össztömegeket.
Nekem ráfutófékes utánfutóval 750kg, fék nélkülivel asszem 500 kg, és volt még valami harmadik féle fékes futó, ami még több volt, de arra már nem emlékszem.
És az a nemhasználat idejére leszerelhető fejű volt? Mennyibe került maga a vonóhorog? És ki szerelheti fel? Gondolom, azért akárki nem bütykölheti fel. Meg ezzel nem is kísérleteznék.
Annyi dolog van vele, hogy kell egy műbizonylat a gyártótól (ha újat veszel automatikusan kapod hozzá), fel kell szerelni és el kell vinni vizsgázni a kocsit.
A rögzítések adják magukat, csak természetesen típusazonos horgot kell venni.
Talán valami szarság van a karbival vagy a motorral, illetve valami változott. Ződkártyán emelt fordulaton a CO a korábbi 0,4 környékiről most 2,9 lett :-/ Persze még így is jó, mert 3,0 a megadott. De nem tudom, hogy ez a 3,0 a jó érték, vagy ez a határérték, ami még megfelel. A mérési papírról olvastam le.
A gépkönyvben csak az alapjárati van leírva, ami 2,0+-0,5%, a mérés alapján az alapjárati 0,22%, ez korábban is e körül volt.