Amit te mutatsz nekem, az egy start-stopos autó aksija, de nekem egyrészt nincs start-stop rendszer a kocsimban, másrészt be sem férne jó eséllyel ez a hatalmas aksi (bár ezt nem mértem le).
És hidd el, nem beszélek hülyeségeket, és én is tudom, milyen aksi volt gyárilag a kocsimban s miket láttam a kortársaiméban.
Szerencsére én is lefényképeztem anno, ráadásul én még a helyén:
Ismerni se kell, leolvasod a régiról a számot, és beírod a google-be, a keresztreferencia majd megmondja, mi az, ami jó, és mi az,a mi nem jó. Az AGM önmagában csak egy dolog, a magasabb töltőfesz miatt kell ez a féle akksi mint írtam. A Varta- Bosch vonal a tuti az én ismereteim szerint. Minden más egyszerű autómba amúgy sima Electric power kerül, mert arra, amire oda kellenek, tökéletesek.
Szerintem elég nagy betűkkel látszik, a Varta felirat, a gyári szám alapján vettem az újat, ami varta lett, és minden tekintetben azonos a régivel. Exide gyárilag sose került bele, nálam soha semmibe nem is fog bekerülni..
Nem tudom, a tied mikori, de az én 2014-es 1.6 hdi-ben is exide volt a gyári. Tavaly augusztusban cseréltem ki, mivel elment 260 ezer kilométert, maradtam az exide-nél, de ez egy évet bírt, nem ötöt. Azt el tudom képzelni, hogy váltottak valamikor akkumulátor beszállítót, vagy a kétezres motorhoz nem exide a gyári.
Most egy picit nem értem, mit is mondasz: "Az Exide a legrosszabb minőség a pénzért, a gyárit pedig a Johnson controls gyártja, Varta és Bosch néven is ugyanazt kapod."
Azt mondod, hogy ami gyárilag a kocsimban volt Exide, az nem is gyári aksi? Ez eléggé hihetetlenül hangzana, mert anno több új autó motorterébe is benéztem a szalonban, s mindben Exide volt...
Így van, aki ismeri, nem kérdezi. Ebből vajon mire következtetsz, hogy megkérdeztem? Na látod, nem ismerem.
Egyébként a linkelt akksi nem "sima" akksi, hanem start-stoppos, csak nem AGM, hanem valami egyszerűbb. És a jelek szerint nem egyszeri 20.000, hanem évi 20.000 spórolás. Amúgy pedig ami benne volt"gyári" akksi, az is exide volt.
Muszáj, de aki ismeri az AGM akksik és a Picasso töltésrendszerét, az ezt meg se kérdi. Más a kapocsfesz nyugalmi állapotban, a Picasso a start stop miatt meg simán 15V fölé emelheti a töltést. Berakod a sima akksit, és a start- stop nem is fog működni, mert azt érzékeli a rendszer, hogy a kívánatos akksi % alá merült, lehet az akármilyen töltött. Kemény 20 ezer forintos spóroláson gondolkodsz? Akkor ez a kocsi nem sokáig lesz nálad...
Megpróbálok néhány kérdésedre választ adni, de van, amire nem tudok, mert nem ugyanolyan autónk van, vagy nem találkoztam még a jelenséggel/problémával.
1. Nekem gyanús, hogy ez aksi gond lesz. Én még csak a szervizben cseréltettem ki az aksit (ingyen garanciában, szerencsére), így nem tudom, a máshonnan származó aksi hogyan válna be.
2. Ez nem az adaptív (távolságtartó) tempomat beállítását jelzi ki ilyenkor? Nekem nincs, így nem tudom tutira...
3. Lehet, hogy az érzékelő rossz irányba hiszi az "előre" irányt. Nekem ilyen sincs... :-)
4. Az általad beírt már régi térkép fájl. Az új a 42096-os verzió (itt a PSA oldaláról a direkt link! :-) 5. Tuti, hogy bal elölről, és nem hátulról jön a hang? Egyfajta nyiszorgás lassabb menetnél és kanyarodás esetén gariban javítandó probléma volt anno, ami hátsó hidat érintette (volt, akinél cserélték, volt, akinél befújták spéci habbal a híd üregeit. Nekem az utóbbi megoldást alkalmazták, tökéletes eredménnyel.)
6. Nekem tölt, de épp annyit, mint amennyit fogyaszt a teló, így az út végén pont annyira van mobil lemerülve, mint amikor elindultam.
7. Van. Keress a "c4 grand picasso rubber mat rear" szavakra, majd nézd meg a képeket! Én soha nem használok gumiszőnyegeket, így azt nem tudom, ezek mennyire passzentosak.
Nemrégiben vettem egy 2016-os 1.6 blueHDi Picasso-t (125.000km), és az azóta megtett 1500km alatt felfedezett hibákra szeretnék ötletet / segitséget kérni:
1. Néhány inditáskor kiadta az "engine fault - have the vehicle repaired" és az "akkutöltés" hibaüzenetet / jelet, de normálisan elinditotta a motort. Ma viszont kétszer sem volt hajlandó elinditani (akkutöltés hibajel kiséretében), végül nagy nehezen kiszállás - bezárás - kinyitás - beszállás után mégis elinditotta. A motort sem nagyon állitja le a lámpánál, elvétve azért, többek között még a mai napon is, de előfordul. Ez aksiprobléma? Ha igen, milyen akkut érdemes bele venni? Érdemes a márkaszervizben cseréltetni vagy ők sokkal drágábban adják mint a mezei akkus?
2. Inditáskor mindig kiadja egy 2mp-es követési távolság-ra vonatkozó úzenetet (kb 3mp-ig mutatja), ez vajon mi?
3. Menet közben az ütközésveszély jelző olyan, mintha hibásan jelezne, vagy ez csak ilyen rosszul van programozva? Van erre valami beállitási lehetőség? Következő történik: városi forgalom, balra kanyarodásra kialakitott sávban állnak a piros lámpánál az autók, én tőlük jobbra elmegyek az egyenesen haladó sávban, és mikor a tőlem balra, legalább 1m oldaltávolság-ra, de menetirányban még előttem kb 10m-re álló autót megközelitem, öv megfeszit, piros BRAKE felirat, csengőszó figyelmeztet. Ugyanez, ha pl autópályán jobbra lehajtó sávban haladok, és a tőlem ugyanigy balra, a külső sávban lassan haladó kamionokat "közelitem" (ugyanigy min 2m oldaltáv + 10m előretáv).
4. Citroen honlapján a VIN alapján megnéztem, elvileg a térkép frissithető, ki is adta a 42083.zip filet, viszont ez, illetve a tartalma nem ugyanaz, mint a szintén ekkor letölthető frissitési útmutatónak. Ez még nem is lenne baj, rámásoltam egy üres pendrive-ra a zip tartalmát, de nem hajlandó frissülni mikor bedugom az USB portba. Észleli, hogy van benne egy térkép, kiirja, hogy frissités, kompatibilitás ellenőrzése, de egy pár mp mulvba elveszi ezt az üzenetet és semmi nem történik. Mi lehet a gond? Lehet mégsem frissithető az én rendszerem? (Nem vagyok benne biztos hogy 2016.01.01 utáni-e a kocsi, vagy esetleg 2015 legvége. Ezt meg lehet valahol nézni? Forgalomba helyezés 2016.06.01, de ez persze semmit nem jelent)
5. Bal első futómű felől kb 50km/h tempóig hallható erős nyekergés jön, legkisebb bukkanó, úthiba, jobbra kanyarodás kifejezetten előhozza. Olyan mint valami rossz szekér, vagy egy 50 éves régi rugós heverő hangja :) Néha be kell melegednie a kocsinak, nem jön rögtön elő, utána viszont kitartóan nyekereg. Szerelő kipróbálta, azt mondta kifejezett érezhető kopogás, egyéb probléma nincs, "bármi lehet", majd megnézi, hátha lát valamit. Lengéscsillapitó új.
6. USB port tölt is vagy csak médialejátszásra alkalmas?
7. Van Grand Picasso-ba kifejezetten illő gumiszőnyeg?
Hát igen, az ilyen fél évenként-évenként frissíthető, beépített naviba való "autós" térképek aktualitása mindig jelentős lemaradásban lesz azokéhoz képest, amiket naponta frissítenek online, mint például a Google Maps, Waze és társaik.
Én külföldre utazva a gyári navi mellé ezért nemegyszer kiteszem a telefonon a Google Mapset is.
A párom autójában az Android Auto-val a kocsi kijelzőjén is meg tudjuk jeleníteni az online térképeket, de az én Picassomban sajna még nincs Android Auto...
Nekem pár nappal a negyedik születésnapját követően egyik napról a másikra csontra lemerült az aksi, s mivel még garis volt a kocsi (5 év), ezért tök ingyenkicserélték ugyanolyan "gyári", EXIDE típusú akkumulátorra. Sem az aksiért, sem a cseréért (munkadíj) nem kellett fizetnem.
A városi legenda szerint az after market termékei ( akár gyári, akár utángyártott ) a nyomába sem érhetnek az első beszerelésű gyári cuccoknak. De hátha mégis.
Ezt nem tudom, mert az enyém benzines, abban meg nincs start-stop rendszer. Én úgy voltam vele, ha a gyári elment 6 évig, akkor ismét gyárit rakatok bele, tudva hogy az drágább lesz, mint egy utángyártott, de hátha ez is 6 évig fog működni. Remélem bejön a tervem.
Így néz ki az új akku címkéje:
Egyébként most hogy megnéztem az adatokat, meglepődve láttam, hogy a "nem régen" az valójában 2019. október volt! :))
Egyébként muszáj nekünk, hogy AGM akkumulátor legyen, vagy a Start Stop a lényeg? Mert van electric power 70 ah 76A startstop 28 ezerért, ezek az AGM aksik meg 45 körül vannak.
Remélem azért egy darabig még kihúzza. Az előbb elmentem vásárolni, hibátlan volt. De valószínűleg tényleg akksi lesz, mert odafelé működött a stop-start, hazafelé nem. Nem szoktam használni, de úgy tudom az akku állapotára a legérzékenyebb, ha picit gyengébb, már tiltja, ezért ez mutatja legjobban az állapotát, műszer nélkül.
Kb 2 éve jött ki itthon ez a "szimpatikus" szabályzás, hogy az akkumulátorokra 1 év garanciát kötelező adni. Így a legtöbb gyártó / forgalmazó ehhez alkalmazkodott, természetes anyagi érdeküknél fogva. Azért akad 1-2, amelyik azonban önhatalmúlag ad még plusz egy évet rá. Érdemes ilyet keresni.
Úgy tűnik, hogy minden aksira, a gyárira is csak 1 év a gari. Nekem nemrégen ment tönkre, igaz már 6 éves volt. Viszont annak idején 8 év teljeskörű garanciát vásároltam. Kifizetették az akkut (csak az akku árát, a szerelést, trélert, csereautót azt nem kellet kifizetnem), és amikor rákérdeztem miért kell az akkuért fizetnem, akkor azt mondták, hogy az akkura az eredeti garanciális feltételek mellett is csak 1 év garancia van. Tehát ha nem vásárolok garancia hosszabbítást, csak a gyári 2 év garancia van, az akkura akkor is csak 1 év a gari.
Gondolom a kormányzár miatt rajta volt a gyujtás, minden bizonnyal többször is, mert fél óra után ugye jön a takarékos mód.
Mikor érte mentem, a szokásos, lemerült akksira jellemző indítózás, aztán gyujtással vártam egy kicsit, onnantól kezdve egészen tegnapig pöccre. Egyébként régen is ezt csináltam az azóta kicserélt akksival, hogy hűvösebb időben csak gyújtás pár másodpercig, majd utána indítás. Nekem olyan érzésem van, hogy ilyenkor besegít az indító generátor is, a pár mp. arra kell, hogy a kondit feltöltse. Persze lehet, hogy rosszul gondolom, de sokáig működött így.
De most nézem, hogy épp egy hónapja volt egy éves. Létezik, hogy erre a drága akksira 1 év a gari? Többet nem veszek exidet.