Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Adott volt egy pirosra átfestett PV Előre mozdony áramszedők nélkül. Ha már piros, és nincsenek áramszedői, legyen akkor dízelmozdony belőle. Az áramszedők helyére gondos kimunkálással két kopoltyús motor-vízhűtő került, középen a dízelmotor füstgáz-kivezetésével. Az átalakítás kiterjedt a hajtásfeljavításra is. Tudvalévő, hogy az Előre motor hajtótengelyeinek fogaskereke nagyobb átmérőjű, mint a hajtókerekek futóköre, emiatt a mozdony a váltóknál rendszerint kisiklik. Ezt a problémát egyszerűbben úgy oldják meg, hogy a gyári eredetinél valamivel nagyobb átmérőjű kereket tesznek rá, amitől az egyébként is gyorsan futó mozdony még gyorsabban fut. Más úton kerestem megoldást, ami mindkét problémát megoldja. A mozdony tengelyein levő 60 fogszámú hatókereket 44 fogszámúra cseréltem. Beiktattam viszont a mozdony fogaskerék rendszerébe egy további 10:30 fogszámú áttételt. Ezzel azt értem el, hogy a motor eredetileg 6 fordulatához tartozó 1 kerékfordulat helyett, 13,2 motorfordulathoz tartozik 1 kerékfordulat. A mozdony tehát nem rohan úgy, mint az eredeti Előre, ezáltal stabilabb a lassúmenete, és nem siklik ki a váltókon. Mivel ez utóbbi átalakítás szerszámgépes megmunkálást igényel, egyszerűbb felszereltségű barkácsolók ne kezdjenek bele ilyen átalakításba. Az ily módon átalakított Előre mechanikus irányváltója helyett félvezetős egyenirányító biztosítja az irányváltást a Pannónia mozdonyhoz hasonló elven. A mozdony egyenáramú tápfeszültséget igényel. A tápfeszültség polaritásának cseréjével vált menetirányt. Az izzólámpák a menetiránynak megfelelően világítanak.
Mivel H0-ás gyűjtő vagyok, ezért még egy feladatom lesz a mozdonnyal kapcsolatban. Rá kell találnom majd az index börzén, vagy Vaterán arra, akit ez az egyedi példány érdekel.
Kérdésekre szívesen válaszolok, elérhetőség: imstef@freemail.hu
Szia Gábor, a fotókon három különbözö Elöre mozdony szerepel, a legutóbbi két képen eredeti hajtással, a korábbiakon pedig a jó öreg háromsines játszógépem, amelyik a kisebbik 3t-es Lionel motorral lett átalakítva anno. Az a gép minden íven elfordul, minden váltón átmegy és nagyon jól húz. Üdv! S.
Sziasztok, a hétvégére egy olyan fotót kerestem, amelyen egyedi építésü, magyar kocsikkal látható az Elöre. Pár éve a Vaterán árulták ezeket, s megtetszett a masszív és karakteres megjelenésük. A valóságban egy kicsit nagyok az Elöréhez, ezek a Bub épületek pedig kicsit kicsik a szerelvényhez, de úgy gondolom, hogy a kocsik és néhai alkotójuk mindenképpen megérdemelték ezt a fotót a fórumban, Szép hétvégét!, Üdv! S.
Sziasztok, a Märklin kocsikat se hagyjuk ki, mint az Elöre mozdony lehetséges szerelvényét. Persze nem mindegyik válogatás nélkül, de ez a mini összeállítás nekem tetszett és még lehetne bövíteni. Üdv! S.
csak lemaradt egy fotó tegnap, de most pótolom. Ez a képsorozat azt is nagyon jól szemlélteti, hogy kedvenc Elöre mozdonyunk milyen univerzálisan használható különféle akár régebbi szerelvényekkel is.
A korábbi sorozatban a saját, a Tóth és a JEP személykocsik, azok saját vagy kortárs darabok voltak, de a kis barna Bub szénszállító kocsik egy korábbi korszakból származnak, s mégis nagyon jól néztek ki amikor vontatta öket.
Ezen a fotón egy kiicst még régebbi Bub személykocsikkal látható, nekem ez is tetszett anno.
Sziasztok, pár régi fotó a 2000-es évek elsö feléböl, különbözö parkett- és szönyegvonatozásokról. A közös bennük, hogy mindegyiken szerepel az Elöre mozdony.
Szia, akkor még egy vonatozós-játszós kép 2008-ból a gyerekeim közremüködésével. Bár a fotó egy nagyon vegyes európai keresztmetszetet mutat, de a kép közepén prominensen látszó két tartálykocsi miatt, mégis jogosan szerepel ebben a fórumban is. Avagy Ádám szavaival élve, nyomokban Tóth féléket is tartalmaz. Üdv! S.
egy nagy örömöt szeretnék megosztani veletek. Számomra nagyon kedves emlékekkel bíró családi fotó került nemrég elö. A képen unokatestvéreim Helikon/Tóth/PV vasútjai látszanak, amelyekhez a legkorábbi, legkedvesebb közös vonatozós-játszós emlékeim kötödnek. A fotó valamikor 1964 körül készülhetett.
Hozzá kell tennem, hogy én nem emlékeztem se a Tóth, se az Elöre kocsikra, bennem mindig csak a Helikon emléke élt, de ez érthetö is, hiszen Elöre vasút volt otthon is, de a csodálatos Helikon az örökre bevésödött.
Úgy látom, hogy ez a fránya Covid nagyon leültette ezt az oldalt. Még szerencse, hogy Ádám teher pályaudvara újdonságot hozott. Én sem vesztegettem az időmet és ezt a két különleges szállítóvagont készítettem. A tengeralattjárót szállító vagon alvázát fából alkotta valaki sok évtizeddel ezelőtt. Egy biztos, hogy nem Somogyi és jóval hosszabb volt. Kerekei sem voltak, de az alá rakott forgózsámolyokkal nem tudott elfordulni a PV síneken. Ezért a tengeralattjáró méreteihez alakítottam. A tengeralattjáró szintén nagyon régi. Még a néhai NDK Piko játékgyárában készült. A felesleges dolgokat kivettem belőle, új festést és optikai álcázást kapott. A mentőhelikoptert szállító vagon alváza egy roncs Pannónia személyvagonhoz tartozott. Előre kuplungot és HWN forgózsámolyokat kapott. Az eredeti forgózsámolyok egy részét sajnos megette a rozsda. A maradékuk van a fa alváz alatt.
Szerintem vagy fillérekért fog elkelni vagy szét kéne bontanod pv h0 marklin stb re.H0 bol érdekelne egy pár dolog ha még is bontod!Egy mail elérhetőség is jo lenne hogy ne a topikot terheljük!
Üdvözlet! Mi a reális ár amiért eladható ez a pénzverdei donor kupac A mozdony megy 12V riasztó akkumlátor-rol Szerintem csak össze kéne rakni. Van még egy kis dobozka csavarokkal és műanyag kerekekkel izzokkal