Keresés

Részletes keresés

mogyika16 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 160

Amióta ilyen drága  a benzin nincs is dugó!

De most majd csinálnak, hisz mindenki a Hungária körúton akar majd közlekedni. Köszönjük EU! (ők adták ennek fejében a metrópénzt)

 

***RS*** Creative Commons License 2012.06.18 0 0 158

Reméljük Tarlós és Vitézy uraknak ez az újabb agymenése is olyan hosszú életű lesz, mint amikor buszsávot alakítottak ki a Budaörsi úton.

Paulus Brain Creative Commons License 2012.06.18 0 0 157

Nem szeretem Budapestet, sem lakóinak többséget.

 

Az a város kozmopolitizmustól bűzlik.

 

Percenként jár a villamos a körúton, míg vidéken óránként ha van busz... irdatlan pazarlás megy a fővarosban minden szinten.

 

 

Előzmény: dearce (156)
dearce Creative Commons License 2012.06.18 0 0 156

Elírtad. Helyesen: Nem vidéki értelmiségi.

Előzmény: Paulus Brain (155)
Paulus Brain Creative Commons License 2012.06.18 0 0 155

Nem, vidéki értelmiségi.

Előzmény: dearce (152)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.18 0 0 153

(a többinél nem jöttem rá, hogy mi az ellentmondás... megoldották, hogy az összes 10-15 percenként járó busz még véletlenül se álljon meg, csak az, amelyik talán jó, ha fél óránként jár - ha az valami miatt késik - még nem jöttem rá a logikájára - szívás van... egyszerűen rossz megállónál kell leszállnom a munkahelyemhez - bár régen szerintem a többi busz is megállt a kérdéses megállóban, gondolom a legutóbbi átalakításkor iktatták ki őket).

 

Bár az is tény, hogy a tőlünk néhány megállónyira lévő -másik irány- ovihoz is 3/4 órával a tervezett érkezés előtt kell elindulnom nap közben, mert olyankor is stand-by-ba kapcsol át a BKV... (eredmény: ide inkább gyalog megyek... nem fizetek talán 600Ft-ot oda-vissza, hogy 20-30 percet várakoztassanak a megállóban... még gyalog is gyorsabb... a gyerekek meg kibírnak fél óra sétát). Jó, kocsival ez 5 perc - a benzin még ilyen árak mellett is töredéke a buszjegynek, úgyhogy amikor csak lehet, marad az autó. 

 

Persze ha mázlim van, ezeket a kisebb utakat 10 perc alatt megteszem BKV-val - de a fenének van annyi ideje, hogy fél órás tartalékidővel számoljon esőben - hóban - fagyban - buszmegállóban.

Előzmény: Törölt nick (138)
dearce Creative Commons License 2012.06.18 0 0 152

"A magyarság bástyája mindig a vidék és a termőföld volt."

 

Te meg a parasztja?

:D

 

Előzmény: Paulus Brain (151)
Paulus Brain Creative Commons License 2012.06.18 0 0 151

Dehogy fog!

 

A birka pesti nép bármit eltűr, tartásától rég megfosztotta a szocializmus.

 

A magyarság bástyája mindig a vidék és a termőföld volt.

Előzmény: dearce (149)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.18 0 0 150

Mi volt, amiről írtam, de nem volt világos és érthető? Mit voltam (szerinted) képtelen elmagyarázni?

Előzmény: CsirkePöri (146)
dearce Creative Commons License 2012.06.18 0 0 149

Azért egyvalami biztos, a fidesznek már nem kellenek a budapesti szavazók. Láttátok a térképet? Mivel a Hungária a határ, és senki sem hülye fizetni, reggel meg sem elhet majd moccanni rajta. Ki volt az faszfej, aki a rakpartokat megdugódíjazta? Tartós lesz az első főpolgármester, aki menekülni fog Budapestről, debizisten.

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.06.18 0 0 148

a belvárosiaknak mi már vidék vagyunk itt, a külső kerületekben :)

Előzmény: Törölt nick (138)
CsirkePöri Creative Commons License 2012.06.18 0 0 147

nem a budapestiek, hanem a bármiért budapesten lévő autók fognak fizetni, bárhonnét is legyenek

Előzmény: Paulus Brain (144)
CsirkePöri Creative Commons License 2012.06.18 0 0 146

valóban az, mert ha a kényelmed a legfontosabb, akkor legyél milliárdos és utazz konflissal...

 

ha meg hivatkozol valamire, amit képtelen vagy elmagyarázni, akkor ne hivatkozzál rá

Előzmény: Törölt nick (132)
Paulus Brain Creative Commons License 2012.06.18 0 0 145

Miért ne?

 

Számos példa van rá Budapest történetében is.

Előzmény: forraslajos (45)
Paulus Brain Creative Commons License 2012.06.18 0 0 144

Tetszik!

 

Fizessenek a budapestiek, mint a kisangyal! :)

 

Előzmény: Rekesz Elek (-)
Willie Creative Commons License 2012.06.18 0 0 143

Ezt meg lehetne csinalni, csak akkor azok, akik most telke torokbol szidjak tarlost a dugodij miatt, nyilvan azert ajvekolnanak, hogy mar megint at akarjuk baszni az EU-t...

Előzmény: Törölt nick (140)
nyman Creative Commons License 2012.06.18 0 0 142

ebbol szerintem nem lesz semmi. A politikusok zome Budan lakik, a parlament meg a varoshaza a pesti oldalon van.

Előzmény: Rekesz Elek (-)
salemmacs Creative Commons License 2012.06.18 0 0 141

A dugódíj bevezetésének tudtom szerint feltétele a P+R parkolók megléte, hogy az autós dönthessen arról, hogy autó helyett a tömegközlekedést választja...Na ezek hol is vannak. Olvastam egy hozzászólásban, hogy "támogatná"  a hibrid autókat és kapásból eszembe  jutott, hogy a hibrid taxit alkalmatlannak nyilvánították, hogy taxiként működjön...Na akkor hogy is van ez?

Véleményem szerint azért vetődött fel a dugódíj helyett a hídpénz ötlete, mert tudják, hogy a dugódíj bevezetésének feltételei nem igazán adottak és ráadásul a hídpénzből több fog befolyni... 

Columbu_s Creative Commons License 2012.06.18 0 0 139

Mi a franc köze van az autónak a buszhoz, vagy az államháztartásban máshoz??

 

Beszedik rá a mindeféle adót, most a BKV-t és Bp-et is ez autósokbol akarják fentartani

Extra baleseti adóbol elméletileg az eü-gyet

30%-os emelés még a vérszivó rendszerben sem volt

Fogod ezek előnyét  tapasztalni?

Előzmény: CsirkePöri (124)
Columbu_s Creative Commons License 2012.06.18 0 0 136

Mert kitiltotta Sarlós István/aki nem tudja , az utolsó tanácselnök volt/

Előzmény: Potyli (123)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.18 0 0 135

hát, én annyit tudok, hogy a jelenlegi munkahelyem mindössze néhány megállónyira van a házunktól - ráadásul egyenesen, végig a főútvonal mentén. Ez a távolság tempósan, gyalog kb. 35 perc, biciklivel kényelmesen kb. 15 perc - BKV-val (mondom, főútvonal) - ha nincs mázlim és a buszok úgy járnak, ahogy épp akarnak, akkor kb. 1 óra - hála a VEKÉnek és az átszervezett menetrendeknek!

 

Ha pechemre épp 2-3 körül megyek arrafelé, amikor kiáramlanak a gimisek a környékbeli sulikból, akkor ehhez jön a hering-effektus. 2 havi bérlet árából (mert ugye 4-5 megállóra ugyanannyiba kerül a bérlet, nem mondhatom azt, hogy én csak adott buszra, adott zónán belül, max. Xkm távolságra szeretnék jegyet venni!!!!) vettem egy biciklit és éljen az egészséges életmód (persze már mellékutakon).

 

Ja... csak lerakni nem merem sehol a biciklit, mert 2 percen belül még akkor is meglovasítanák, ha egy 20e-s U lakatot raknék rá... még itt, a világ végén is...

 

Még jó, hogy aki teheti, autóval jár. Ez egy élhetetlen város. Autóval legalább nem kell mások izzadságát szagolnod... (fúvazze... ami nyáron a metróban van, az több, mint embertelen...)

 

Amíg nincs megoldva az ingyenes és HATALMAS P+R valamennyi főbb csomópontnál, amíg felengedik a hajléktalanokat a BKV járművekre, amíg nincs jól működő légkondi a buszokon, amíg nincsenek zónás BKV bérletek, amíg nincsenek valódi tömbjegyek, amíg nincsenek csúcsidőn kívüli jegyek, amíg nem lehet max. 2 átszállással bárhová eljutni városon  belül, amíg külföldről csak azokat a példákat hozzák haza, amivel le lehet nyúlni az embert  - addig itt minden dugódíj és hídpénz semmi más, mint egy újabb bőr lehúzása az emberekrőlszivatás, hiába is próbálják mindenféle marketingblablával a környezetszennyezésről megideologizálni a döntéseket ... akinek eddig dolga volt a városban, ezután is bemegy, max. nem marad pénze rezsire és ennivalóra - de ennek ugye örülni kell, mert legalább nem viszik a pénzt a galád multikhoz...

Előzmény: upi2000 (126)
Willie Creative Commons License 2012.06.18 0 0 134

Igen, en is pont ezt nezem, hogy mielott telipofaval nekiallunk tarlost szidni, azert utana kene nezni a dolgoknak. Az van ugyanis, hogy neki tulajdonkeppen nincs valasztasa, hiszen a 4-es metro tamogatasi szerzodeseben feketen-feheren le van irva, hogy be kell vezetni a dugodijat...

Előzmény: Törölt nick (128)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.18 0 0 133

Bevezették az 1 kulcsos adót. 

Ezzel 500 milliárd bevétekiesést értek el.

 

És most ilyen kis bizbaszokkal akarnak pénzt teremteni. 

Ahelyett, hogy megszüntetnék az 1 kulcsos adót. 

 

Vagy a fentiekkel generáltak látszólagos kényszerhelyzetet, hogy mindezeket bevezethesség. Előidézik a gondot, majd erre mutogatva a megoldást is ők kínálják. 

Régi trükk. 

Törölt nick Creative Commons License 2012.06.18 0 0 132

Ezen a ponton értelmetlenné vált a vitánk, köszönöm, hogy időt fordítottál a válaszokra.

Előzmény: CsirkePöri (129)
Unerwünschter Gast Creative Commons License 2012.06.18 0 0 131

A rákóczi téri lányok már Demszkij elött is szedtek dugódíjat. ;-) Ha valaki be akar jutni valahová, ott bizony perkálni kell.

Előzmény: Törölt nick (128)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.18 0 0 130

Ezt a kényelmes elvet vallva tette tönkre a várost húsz év alatt a vezetése. És nem láttuk, hogy valóban megfelelően használták volna fel a pénzt, amit elvettek azoktól, akik valóban gondoskodtak a maguk (és mások) életéről. Sőt, ennek az ellenkezőjét láttuk, és még láthatjuk is egy darabig. Ezért nem volna szabad hagyni, hogy a rablók minden alternatívára rátegyék a kezüket, és monopolhelyzetükben bármit megtehessenek.

 

Lehet, hogy nem vettétek észre, de az alatt a huszonpár év alatt, amióta a budapesti közösségi közlekedés csak rohad, a világ egyre fejlettebb járműveket készít, folyamatosan szigorodnak a világban az emissziós és a biztonsági előírások, egyre gazdaságosabb és ötletesebb megoldások születnek, csak a mi vezetőinket hagyja érintetlenül a világnak ez a vonulata, és csak abban tudnak gondolkodni, hogy aki húz, azt húzzuk le.

 

Aki megvesz magának egy korszerű járművet, az egy csomó embernek munkát ad, gondoskodik a jármű fenntartásáról, jó állapotáról, megold egy csomó szállítási feladatot, levéve a terhet a közösségi rendszerek válláról. Ehhez képest az öngondoskodókat csak fejőstehénnek tekinti a jelen rendszer, és mindent megtesz, hogy szokjanak le a fejlődésről és a haladásról.

Előzmény: CsirkePöri (124)
CsirkePöri Creative Commons License 2012.06.18 0 0 129

miért, teheneket akarsz a buszon szállítani, vagy mit, amire alkalmatlannak ítéled ezt a rendszert?

 

mert nem tudsz leülni a csúcsban a buszon? hát rossz hírem van, a világon ez elég sok helyen előfordul, ahol nem, ott taxival jár mindenki

Előzmény: Törölt nick (127)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.18 0 0 127

Amit te úgy fogalmazol, hogy "nem kellemes", azt én úgy fogalmaznám, hogy "alkalmatlan". Nem baj, sok embernek, sokféle célra megfelelő, másoknak meg nem. Ezért kellene a sokszínűség, az alternatívák, ráadásul az alternatívák jó együttműködése. És ez az, ami itt nincs, és hiába fognak beszedni dugódíjat, hídvámot, kilencedet vagy első éjszakát, akkor sem lesz.

 

Az embert rohadtul nem érdekli, hogy a tízezer forintjáért akár Rákosborzasztóra is elmehetne naponta háromszor (milyen jól is járt ezzel a lehetőséggel), ha a dolog arra a célra viszont nem alkalmas, amire neki használnia kellene.

Előzmény: upi2000 (126)
upi2000 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 126

Azt nem lehet vitatni, hogy nem tökéletes a dolog, valóban sokaknak kell állva utazni, sok helyen rossz az útminőség, elavult a járműpark és néhány söfőr valóban idétlenül vezet.

Ugyan akkor a hosszú menetidejű járatokon az utasok is általában cserélődnek, persze van amikor végig kell állni egy 40-50 perces utat, és az önmagában nem túl kellemes.

Ezzel szemben havi 10.000 Ft-ért keresztül-kasul utazhatod a várost, nem nagyon van olyan pont a városban, ahol nem találsz 1000 m-en belül BKV megállót, és van már nem kevés olyan jármű, amire akár "hűsölni" is lehet...

Bár nem vagyok a téma szakértője, és azt is tapasztaltam, hogy vannak külföldi városok, ahol kb. ennyi pénzért színvonalasabb tömegközlekedést kapsz, összességében nem tartomj a BKV-t elviselhetetlennek.

(pár éve tettem le az autót, és ennek nem csak a hátrányait, hanem számos előnyét is megéltem....)

Előzmény: Törölt nick (121)
CsirkePöri Creative Commons License 2012.06.18 0 0 124

a busz előrevalóbb mint az autó, még ha nem is annyira kényelmes

 

a busz pénzbekerül, így az autó adóztatását fel lehet használni a buszra, villamosra is

Előzmény: Törölt nick (122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!