(a többinél nem jöttem rá, hogy mi az ellentmondás... megoldották, hogy az összes 10-15 percenként járó busz még véletlenül se álljon meg, csak az, amelyik talán jó, ha fél óránként jár - ha az valami miatt késik - még nem jöttem rá a logikájára - szívás van... egyszerűen rossz megállónál kell leszállnom a munkahelyemhez - bár régen szerintem a többi busz is megállt a kérdéses megállóban, gondolom a legutóbbi átalakításkor iktatták ki őket).
Bár az is tény, hogy a tőlünk néhány megállónyira lévő -másik irány- ovihoz is 3/4 órával a tervezett érkezés előtt kell elindulnom nap közben, mert olyankor is stand-by-ba kapcsol át a BKV... (eredmény: ide inkább gyalog megyek... nem fizetek talán 600Ft-ot oda-vissza, hogy 20-30 percet várakoztassanak a megállóban... még gyalog is gyorsabb... a gyerekek meg kibírnak fél óra sétát). Jó, kocsival ez 5 perc - a benzin még ilyen árak mellett is töredéke a buszjegynek, úgyhogy amikor csak lehet, marad az autó.
Persze ha mázlim van, ezeket a kisebb utakat 10 perc alatt megteszem BKV-val - de a fenének van annyi ideje, hogy fél órás tartalékidővel számoljon esőben - hóban - fagyban - buszmegállóban.
Azért egyvalami biztos, a fidesznek már nem kellenek a budapesti szavazók. Láttátok a térképet? Mivel a Hungária a határ, és senki sem hülye fizetni, reggel meg sem elhet majd moccanni rajta. Ki volt az faszfej, aki a rakpartokat megdugódíjazta? Tartós lesz az első főpolgármester, aki menekülni fog Budapestről, debizisten.
Ezt meg lehetne csinalni, csak akkor azok, akik most telke torokbol szidjak tarlost a dugodij miatt, nyilvan azert ajvekolnanak, hogy mar megint at akarjuk baszni az EU-t...
A dugódíj bevezetésének tudtom szerint feltétele a P+R parkolók megléte, hogy az autós dönthessen arról, hogy autó helyett a tömegközlekedést választja...Na ezek hol is vannak. Olvastam egy hozzászólásban, hogy "támogatná" a hibrid autókat és kapásból eszembe jutott, hogy a hibrid taxit alkalmatlannak nyilvánították, hogy taxiként működjön...Na akkor hogy is van ez?
Véleményem szerint azért vetődött fel a dugódíj helyett a hídpénz ötlete, mert tudják, hogy a dugódíj bevezetésének feltételei nem igazán adottak és ráadásul a hídpénzből több fog befolyni...
hát, én annyit tudok, hogy a jelenlegi munkahelyem mindössze néhány megállónyira van a házunktól - ráadásul egyenesen, végig a főútvonal mentén. Ez a távolság tempósan, gyalog kb. 35 perc, biciklivel kényelmesen kb. 15 perc - BKV-val (mondom, főútvonal) - ha nincs mázlim és a buszok úgy járnak, ahogy épp akarnak, akkor kb. 1 óra - hála a VEKÉnek és az átszervezett menetrendeknek!
Ha pechemre épp 2-3 körül megyek arrafelé, amikor kiáramlanak a gimisek a környékbeli sulikból, akkor ehhez jön a hering-effektus. 2 havi bérlet árából (mert ugye 4-5 megállóra ugyanannyiba kerül a bérlet, nem mondhatom azt, hogy én csak adott buszra, adott zónán belül, max. Xkm távolságra szeretnék jegyet venni!!!!) vettem egy biciklit és éljen az egészséges életmód (persze már mellékutakon).
Ja... csak lerakni nem merem sehol a biciklit, mert 2 percen belül még akkor is meglovasítanák, ha egy 20e-s U lakatot raknék rá... még itt, a világ végén is...
Még jó, hogy aki teheti, autóval jár. Ez egy élhetetlen város. Autóval legalább nem kell mások izzadságát szagolnod... (fúvazze... ami nyáron a metróban van, az több, mint embertelen...)
Amíg nincs megoldva az ingyenes és HATALMAS P+R valamennyi főbb csomópontnál, amíg felengedik a hajléktalanokat a BKV járművekre, amíg nincs jól működő légkondi a buszokon, amíg nincsenek zónás BKV bérletek, amíg nincsenek valódi tömbjegyek, amíg nincsenek csúcsidőn kívüli jegyek, amíg nem lehet max. 2 átszállással bárhová eljutni városon belül, amíg külföldről csak azokat a példákat hozzák haza, amivel le lehet nyúlni az embert - addig itt minden dugódíj és hídpénz semmi más, mint egy újabb bőr lehúzása az emberekrőlszivatás, hiába is próbálják mindenféle marketingblablával a környezetszennyezésről megideologizálni a döntéseket ... akinek eddig dolga volt a városban, ezután is bemegy, max. nem marad pénze rezsire és ennivalóra - de ennek ugye örülni kell, mert legalább nem viszik a pénzt a galád multikhoz...
Igen, en is pont ezt nezem, hogy mielott telipofaval nekiallunk tarlost szidni, azert utana kene nezni a dolgoknak. Az van ugyanis, hogy neki tulajdonkeppen nincs valasztasa, hiszen a 4-es metro tamogatasi szerzodeseben feketen-feheren le van irva, hogy be kell vezetni a dugodijat...
És most ilyen kis bizbaszokkal akarnak pénzt teremteni.
Ahelyett, hogy megszüntetnék az 1 kulcsos adót.
Vagy a fentiekkel generáltak látszólagos kényszerhelyzetet, hogy mindezeket bevezethesség. Előidézik a gondot, majd erre mutogatva a megoldást is ők kínálják.
Ezt a kényelmes elvet vallva tette tönkre a várost húsz év alatt a vezetése. És nem láttuk, hogy valóban megfelelően használták volna fel a pénzt, amit elvettek azoktól, akik valóban gondoskodtak a maguk (és mások) életéről. Sőt, ennek az ellenkezőjét láttuk, és még láthatjuk is egy darabig. Ezért nem volna szabad hagyni, hogy a rablók minden alternatívára rátegyék a kezüket, és monopolhelyzetükben bármit megtehessenek.
Lehet, hogy nem vettétek észre, de az alatt a huszonpár év alatt, amióta a budapesti közösségi közlekedés csak rohad, a világ egyre fejlettebb járműveket készít, folyamatosan szigorodnak a világban az emissziós és a biztonsági előírások, egyre gazdaságosabb és ötletesebb megoldások születnek, csak a mi vezetőinket hagyja érintetlenül a világnak ez a vonulata, és csak abban tudnak gondolkodni, hogy aki húz, azt húzzuk le.
Aki megvesz magának egy korszerű járművet, az egy csomó embernek munkát ad, gondoskodik a jármű fenntartásáról, jó állapotáról, megold egy csomó szállítási feladatot, levéve a terhet a közösségi rendszerek válláról. Ehhez képest az öngondoskodókat csak fejőstehénnek tekinti a jelen rendszer, és mindent megtesz, hogy szokjanak le a fejlődésről és a haladásról.
Amit te úgy fogalmazol, hogy "nem kellemes", azt én úgy fogalmaznám, hogy "alkalmatlan". Nem baj, sok embernek, sokféle célra megfelelő, másoknak meg nem. Ezért kellene a sokszínűség, az alternatívák, ráadásul az alternatívák jó együttműködése. És ez az, ami itt nincs, és hiába fognak beszedni dugódíjat, hídvámot, kilencedet vagy első éjszakát, akkor sem lesz.
Az embert rohadtul nem érdekli, hogy a tízezer forintjáért akár Rákosborzasztóra is elmehetne naponta háromszor (milyen jól is járt ezzel a lehetőséggel), ha a dolog arra a célra viszont nem alkalmas, amire neki használnia kellene.
Azt nem lehet vitatni, hogy nem tökéletes a dolog, valóban sokaknak kell állva utazni, sok helyen rossz az útminőség, elavult a járműpark és néhány söfőr valóban idétlenül vezet.
Ugyan akkor a hosszú menetidejű járatokon az utasok is általában cserélődnek, persze van amikor végig kell állni egy 40-50 perces utat, és az önmagában nem túl kellemes.
Ezzel szemben havi 10.000 Ft-ért keresztül-kasul utazhatod a várost, nem nagyon van olyan pont a városban, ahol nem találsz 1000 m-en belül BKV megállót, és van már nem kevés olyan jármű, amire akár "hűsölni" is lehet...
Bár nem vagyok a téma szakértője, és azt is tapasztaltam, hogy vannak külföldi városok, ahol kb. ennyi pénzért színvonalasabb tömegközlekedést kapsz, összességében nem tartomj a BKV-t elviselhetetlennek.
(pár éve tettem le az autót, és ennek nem csak a hátrányait, hanem számos előnyét is megéltem....)