A Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Ezek a mozdonyok belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítmény, több feszültségű, egy és kétáramrendszerű (AC, DC illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtású is lesz.) rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesznek lehetővé.
Die 15 Lokomotiven werden in drei Phasen bis 2018 ausgeliefert. Bereits Mitte 2016 werden die ersten beiden Vectron-Lokomotiven an die BLS Cargo ausgeliefert, Ende des Jahres folgen weitere drei Fahrzeuge. Die zweite und dritte Tranche ist für 2017 und 2018 geplant.
Április 27.-én megérkezett az első BLS Vectron 401-es számmal, pályaszáma: 91 85 4475 401-6 Majd nem sokkal később a második BLS Vectron 402-es számmal, pályaszáma: 91 85 4475 402-4
Az első gép már szolgálatban van, a második hamarosan szolgálatba áll.
Bocs, de ezzel nem ez volt a célom. A cikkben volt egy rész, hogy ha minden teljesül elég lesz a nagy terhelés miatt csak egy gép. Ebben az esetben elég érdekes verseny fog kialakulni. Hiszen egy csomó vontatójármű kapacitás fel fog szabadulni. Így az új beszerzések szerintem vissza fognak esni.
Akkor a Railpool-nak a keleti irányú bővítés, illetve az üzleti lehetőségek jobban bejöttek. Én az tapasztaltam Svájcban 2016 márciusáig, hogy Nagyon sok esetben csak északról délre voltak fuvarjaik. 90%-ban a két gép jött csak vissza a német határig. Kvázi fiatal cég nehezebben veszi fel a versenyt a régi motorosokkal, pl. Crossrail vagy Hupac
A Railpool újabb 5 Vectront rendelt. A bevetési területük D-A-H-RO. A mozdonyok 6,4MW-os teljesítményűek és 200km/h sebességre alkalmasak. A mostani szerződés további 10 Vectron opcióját is tartalmazza. A Railpool Vectron flottája a mostani 5 mozdonnyal együtt immáron 19db-ból áll.
Ok, akkor mutatok neki majd magyar gépekről fotókat. Az ötlet onnan, hogy a Vectron és az ES64F4 is logo nélküliek. Ezért kérdeztem meg a moderátort és kezdtem el a logo "legyártatást". Gondoltam ne lógjanak ki a sorból ezek a masinák sem.
Amúgy gondolkodott a Peti abban is, hogy vízszintesben méretarányos pixelhosszban legyártja. Mögé vagy elé pedig Siemens feliratot rak. De most el van foglalva ballagási tablók fotózásával és gyártásával. Majd május 2.-a után jobban ráér és legyártja így. De az is jó ötlet lehet, hogy 2 gép szinkronba. Egyik BLS a másik Railpool festéssel.
A CD Cargo 5db MS Vectront rendelt, amelyek a szomszédos államokban valamint Magyarországon és Romániában is fognak közlekedni. A járműveket ennek megfelelően szerelik fel VB-vel + ETCS-t is kapnak.
A kiszállítás ez év júniusában kezdődik és még ebben az évben be is fejeződik.