Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Ismételten köszönöm a választ. Lassan haladok, de kezd összeállni. Még a tolatókamera van. Ha most hatramenetbe kapcsolok, akkor megjelenik a monitoron egy auto ikon, és egy raszteres kép ami a kormány fordításra, szintén fordul. Milyen kamerát vegyek, ami a saját raszteres képével nem üti a médiás képet? tuti zavaró lenne együtt a kettő.
Vagy kikapcsolható valamelyikben a raszter funkció?
Nem tudom, hogy a rózsaszínű vezeték konkrét esetben mire szolgál. A képet csupán példaként – mikrofon bemenet szemléltetésére – töltöttem fel.
Mint, ahogy valahol már említettem, a Power Control vezeték több funkciójáról tudok, de az kék/fehér színnel jelölt:
– a vezetékre adott állandó 12 V-tal meggátolható a beállított adók és óra felejtése;
– elektromos antenna működtetése;
– erősítő csatlakoztatása.
Ismereteim szerint, a rózsaszín is több funkció jelölésére szolgál (gyártó, típus függvénye):
– reverse, Brake (CTL). Testre kötésével biztosítható optikai meghajtó üzeme, videó lejátszás, bár erre a célra már találkoztam barna színű vezetékkel is;
Köszi! Az infom szerint rootolás után már lehet hozzá progit rendelni,de erre nem vállalkozok.Egyébként az új fejegységekben egyre több támogatja,de erősen a közép kategóriától.
Szerintem, nem sok mindent lehet tenni. Legalábbis nem tudok róla. Nem éppen szerencsés megoldás, ha a kamera nem az autó hossztengelyében helyezkedik el. Az autó mögöttes területe jól látható, de mivel a rasztervonalak tengelye nem esik egybe a jáműével, azért egy kissé csalóka.
A képek a tengelyvonalban levő és attól oldal irányban eltérő (konrétan Vitara gyári készülék) segédvonalak helyzetét mutatják.
Tudtommal, az Androidos készülékek nem biztosítják a raszterek oldal irányú állítását, ami persze nem jelenti azt, hogy nincs is ilyen fejegység. Emlékezetem szerint, kb. 5-8 éve találkoztam viszont olyan visszapillantó tükörbe integrált kijelzővel, mely esetében, bár korlátozott mértékben, de volt függőleges és vízszintes állítási lehetőség is.
Sziasztok! Beépítettem a vitarába egy 2 dines androidos fejegységet,ami szinte tökéletes.Amivel nem tudtam mit kezdeni,a tolató kamera segédvonal....gyárilag csak le-fel lehet kalibrálni,jobbra balra nem,és sajna a vitarában nem középen van a kamera...Valaki erre tud valami megoldást? A készülék nem rootolt.Szép Napot!
Köszönöm a segítséged, de már többen néztük és nincs az extra setting menü alatt állítási lehetőség. Nem tudom - lehet buta kérdés - monó vagy sztereó jack kell bele? Eddig sztereó jackkel próbáltuk, semmi.
akkor a leírás szerint, rendelkezik külső mikrofon (external microphone) bemenettel.
Amennyiben a hirdetésben szereplő „Settings”-nek megfelelő beállítási lehetőségeket tartalmazza, akkor mindenekelőtt az „Extra Settings”-ben néznék utána a belső/külső mikrofon beállítási lehetőségének, s csak a legvégső esetre hagynám a belső fizikai kiiktatását.
Olyan esettel még nem találkoztam (persze semmi sincs kizárva!), hogy ha biztosított a külső mikrofon csatlakoztatása, akkor ne lehessen aktiválni bármelyiket is.
Köszönöm a válaszod. A menüben nem találtam semmi lehetőséget arra nézve, hogy le tudjam választani. Már vagy tízszer átnéztem, hátha elkerülte a figyelmemet. Jack bemenet van rajta egyébként. A belső leválasztást fizikailag gondoltad?
Amennyiben van külső mikrofon bemenet, akkor a menüben van választási lehetőség is. A fejegység menüjét nem ismerem, végig kell pásztázni. Végső esetben, ha netán mégsem lenne – amit azért nem feltételezek –, akkor le kell választani a belsőt, s bekötni helyette a külső mikrofont.
A nagyon-nagyon „igényes” felhasználót feltételezve írtam az esetleges gyári hangszórók cseréjét. Egyik kocsiban sem cseréltem, mert autóban számomra elegendő egy elfogadható minőség. Az IPS kijelző pedig nagyon megéri! Az egyik készülékem (Xonrich) IPS kijelzős (betekintési szög stb.).
Az említett autó a legfontosabb információkat képes szolgáltatni. Ha ennél többre van szükség, akkor jöhet képbe az OBD kütyü.
Tapasztalatom szerint a bluetooth-os helyett wifis változatot érdemes beszerezni. Egy kicsit drágább, de egyszerűbb a kapcsolat megteremtése a fejegységgel, szerintem stabilabb is. A bluetooth-os helyett magam is ezt használtam, s jelenleg is, ha szükséges. Azon belül is célszerű – ne lógjon ki nagyon, illetve az esetleges helyszűke miatt – a mini változat használata.
Az elvárás a gép felé inkább a jó ár/érték arány elérése. Illetve a gyári szinte semmit nem tudó egység modernebbé tétele. Igen értem amit írsz a minőségről, és egyet is értek vele, de annyira a kocsiban már nem akarom túltolni a költségeket. Egy új mindent tudó fejegység már így is nagy ugrás lesz.(másoktól azt hallom, hogy nem olyan gagyi a gyári hangszóró, de majd elválik) (csak infóként: én is tudom mi a minőség, itthon szinte csak veszteségmentes formátumokat hallgatok SACD (DSD), FLAC, APE, stb. Denon erősítő, Dali falak, és egy nagyon nagyon jó minőségű Sony fejhallgató, amiben olyan hangokat is meghallok amit korábban nem is tudtam, hogy benne van a zenében :) )
Néha az ember hallgat rádiót is az autóban, oda sincs szükség nagyon a minőségi cuccra (hiszen itt a forrás minősége gyenge).
Igen a linket elb@sztam :) Ez akart lenni: Link De valóban különbség az ISP kijelző, ami nem utolsó szempont. Emiatt is drágább gondolom, még úgy is , hogy EU raktárból jön.
Lehet, hogy a DSP-ről mást gondolunk: Én úgy tudom, hogy a DSP (Digitális jel-processzor) dolga az analóg jelek jobb gyorsabb feldolgozása digitális jelekké. Alapból ezt a melót a fő proci végzi, de így nem neki kell, mert speciálisan ezért találták ki, illetve nagy energia felhasználással sem jár a működése. Tehát nem a loudness meg a Bass és az equalizer miatt lenne szükségem rá... Egy DSP processzor soha sem okoz jelveszteséget, pont az ellenkezőjére találták ki :) A komolyabb HIFI cuccokban is van DSP proci.
Én szeretném az alap kinézetet majd alakítani, ahogy nekem tetszik. De akkor majd az alakul :)
Oké köszönöm szépen az infókat.
Esetleg abban van e tapasztalatod, hogy kapható a fejegységek mellé olyan eszköz mellyel az autó adatait lehet monitorozni (ODB2?) Ezt könnyű rákötni az autóra ? Vagy külön kábelezéssel jár?
Üdv Mindenkinek. Egy kérdés illetve segítség kérése. Van nekem egy Erisin ES6405V fejegységem és a belső mikrofon nem valami szuper. Rátettem külső mikrofont de nem hallottak engem. Van valami átkapcsolás vagy trükk ez esetben? Köszönöm a válaszokat.
Ha komolyabb elvárás van a multimédia egység hangminőségével kapcsolatban, akkor nem elegendő csupán a fejegység cseréje, hanem a hangszórókat is cserélni szükséges (nem részletezve az autók akusztikai adottságait).
A gyári vagy az utólagosan beszerelt autóhifi fülsértő hangját, többnyire a rosszul megválasztott hangszórók okozzák, ugyanis sokkal nagyobb mértékben képesek ronthatják a hang minőségét, mint bármelyik másik komponens (autórádió, erősítő, kábelek).
A rendszer csak olyan minőségű lehet, mint annak leggyengébb láncszeme.
A korábbi DSP-vel kapcsolatos kérdésre a válaszom (amivel bizonyára sokan nem értenek egyet!):
Az autóhifi felesleges, vagy gyenge elemei jelentősen ronthatják a hangminőséget. A hifi láncnak nincs olyan eleme, ami ne rontana a hang minőségén.
Ennek okán egyszerűek a felső kategóriás minőségi szobai rendszerek. Kevés, de drága egységekből állnak össze, éppen azért, mert így a jel kevés "kütyün" halad át. Az ilyen berendezésekben nem használnak ekvalizert, DSP-t, a Loudness, a Bass és a Treble, áramkörökről nem is beszélve) mert az ezek minden esetben jelveszteséget okoznak.
Több fejegység beszerelésén túl vagyok, de egyik esetben sem tapasztaltam rendellenes melegedést (persze, hibás darabok lehetnek). Az is igaz, hogy a rádió házmérete tekintetében – a jobb szellőzés végett – elsősorban 130-153 mm mélységűeket választottam, kivéve, ha a rádiófészek mélysége kisebb volt, de az esetben sem mentem a 100-110 mm alá. Az 58 mm házmélységgel rendelkező készülékeket a fenti ok miatt elvetettem. Egyébként a kérdésre a válaszom – a saját tapasztalatom alapján – nemleges.
A bootolás általában 20-30” közé tehető. Egyes készülékek (autótól is függ) azonnal indulhatnak. Egyre több fejegység rendelkezik menüben beállítható kikapcsolási késleltetéssel, mely eredményeként az adott időintervallumon belül a korábban beállított funkció indul: például a rádió, navigáció stb. Ha szükséges, erre figyelni kell, s szükség esetén rákérdezni a forgalmazónál.
Milyen Android verziószám, mennyi RAM/ROM?
Az első és második link egyazon készülékről szól. Amennyiben igény, s megéri a plusz ráfordítás, akkor XP6. Ez a készülék IPS kijelzővel rendelkezik, míg a másik (3. változat) esetében nem láttam IPS-re utalást.
Korábbi készülékeim közül pl. egy Android 5.1-es és kevés RAM/ROM-mal is „becsülettel”
(akadozásmentesen) teljesítette a rá háruló feladatokat: egyidejűleg rádió, navigáció, OBDII. Igaz, egyébként jó minőségű készülék volt.
A jelenlegi egyik fejegységem: RAM 1GB, ROM 16 GB, a másik pedig RAM 4 GB, ROM 32 GB. Ezekkel sincs problémám.
Stabil működésű eszközzel a kísérletezgetést feleslegesnek tartom, s meghagyom másoknak.
Egy – sikeres – kivétellel, soha nem frissítettem, ugyanis a gyári paraméterekkel is kifogástalanul működtek a berendezések. A frissítésnek pedig mindig lehetnek kockázatai, minimum labilis, bizonytalan működés, hogy rosszabbat ne említsek.
Oké, tehát akkor a PX6 jó választás lehet (gyakorlatilag akkor ez a MCU neve ?)
Csak , sok helyen zavaróan használják, pl a "Gyártó küldött egy új MCU-t, hogy frissítsem" , itt olyan frissítésre gondol, mint egy driver a számítógépeknél ?, de ezt nem tartalmazza az OP rendszer ?
Az eszköz szinte adott az autó miatt (Hyundai I30 2016 2DIN), két-három tipus van ami jó lehet, de pl nem tudom, hogy ezek frissíthetőek -e pl megveszem 8.1 -es oprendszerrel azt frissíthetem 10.0 -ra ?
Ezekre mehet-e bármilyen MOD, érdemes-e MOD-olni?
Mekkora minimális RAM javasolt?
Félelmem még, hogy állítólag eléggé melegszenek ezek a gépek , érdemes/kell -e hűtőbordát pluszban rárakni ?
Általános elvárások: Jó minőségű legyen a hang, ne akadozzon Navi alatt (pl Waze), gyorsan bootoljon induláskor, lehessen testre szabni a kijelzőt, kormányvezérlés,tolatókamera kezelése (van benne kamera)
PX6 kis fogyasztású, méretű 6 magos chip, 2 magos Cortex-A72 és 4 magos Cortex-A53 kombinációs architektúra. Nagy sebességű CPU, Android 9 operációs rendszer.
ARM Cortex-A7 egy 32 bites, gazdaságos mikroprocesszormag. Felépítését tekintve 1-4 magos lehet a Cortex-A7, maximális órajele 1,0-1,2 GHz lehet. Lassabb az A9-nél, s valamivel több az A8-nál.
MCU a mikrokontroller rövidítése, de pl. a µC is használatos. Egyetlen integrált áramkörön levő pici számítógép, amely egy processzormagot, memóriát és programozható bemeneti / kimeneti perifériákat tartalmaz.
Az autó típusa, évjárata? Milyen elvárások vannak a fejegységgel kapcsolatban (univerzális vagy autó specifikus, 1 vagy 2 DIN-es, kijelző mérete, felbontás, LCD vagy IPS, Android verzió, processzor, RAM/ROM mérete, kormánytávvezérlés stb.)? Maximális bekerülési költség.
Sziasztok Szeretném lecserélni a gyári fejegységet a kocsiban, már jó ideje nézegetem őket, de van pár dolog ami még nem tiszta. Tudnátok segíteni infókkal ? Előre is köszi! - PX5 és PX6 egységeket találok a neten, ezek gondolom az egység fő részének elnevezése (proci RAM stb) Jelenleg ezt preferálom. Ezek jók vagy van ennél jobb, pl találtam olyat is, hogy ARM A7 A (RAM méret most mindegy, gondolom minél több van annál jobb). - Kell ezekre venni pluszban hűtőbordát ? - Úgy látom, hogy többféle oprendszer lehet rajtuk,8.0, 8.1, 9, 10 stb Ezeket utólag lehet frissíteni, vagy azt érdemes megvenni amin a legújabb van ? A MOD ok-al felül lehet írni az alap kinézetet? ilyen pl a HAL9K, vagy az Agama ? Ezek bármilyen androidra "felmennek" ? Ezeken bármilyen program elfut amit a play áruházból le lehet tölteni ? A DSP sokat dob a hangzáson ? Mi az az MCU? Mire érdemes még figyelni ? :) Nagyon köszönöm az infókat!