Hát nézd, én a Puskásban tanulok (ez az a hely, akikkel például Simonyi beszélgetett a nemzetközi űrállomásról - ja, és csak velünk, senki mással, csak a sulinkkal, illetve állítólag a Telekomtól kapott a suli cirka 5 milliárdot anno, tehát eléggé fel is van szerelve), a fő profilja a távközlés, ha érdekel, majd csütörtökön rákérdezek az osztályfőnökömnél. Egyébként csak annyit kell tudni hozzá, hogy az akkori frekvenciás rádióhullámok milyen sebességgel terjedtek, és mikor kezdődtek az adások.
Persze, mert régen még acélból meg igazi anyagokból készültek a buszok, nem aluból meg műanyagból. Azok nem bírják olyan sokáig. De a régi technikát dícsérik szerintem az ICS-k is, amik szintén megvannak már mind 30-40 évesek (már ha villamosokról van szó) És a combinok? Az első hónapban a fele állománynak behalt az ajtaja, most is van ilyen a hidegben, és tudtommal nem ez az egyetlen hibája. Ilyet régen egy olyan híres gyártó, mint amilyen a Siemens nem engedhetett meg magának. Úgy tűnik most igen. Amúgy most utánaolvastam, a Volvok ha megy a légkondi, és elég meleg van, simán 60-80 litert fogyasztanak 100-on, míg egy 280 úgy 30-40-et. Azért az már jelent valamit, amikor egy 70-es évekből való műszaki megoldás fele annyit fogyaszt, mint egy 2004-es... Jó persze, ez a nagyon frappánsan megválaszttott motor miatt van így, de ez akkor is röhej. Az más tészta, hogy rosszabbul is gyorsulnak, és ahogy írtad, nem is menenk olyan simán hidegben. Azért látszik, hogy anno a Rábánál (no meg a Man-nál) tudták, hogy kell motort építeni.
A volvó buszok formailag még viszonylag azt mondom hogy megállják a helyüket. Ám szerkezetileg...........
Mamáméknél 3 db volvó Alfabusz Regio típus van. Sok az ülés de az ülések közötti hely az valami hihetetlen szűk van olyan hely ahová be sem tudok ülni.
Ezek mondjuk úgy ahogyan jók. Szereketileg nem ismerem őket. Szerintem nem jobbak mint az E95-ös buszok.
itt találsz infót az aktuális busz állományról ezen az oldalon.
Ikarus elment 20 évig is de egy volvó vagy még a merci is 10 év után kezd dögledezni, mert elöregszenek benne az anyagok, felújításuk meg drága.
Lásd uv villamos: 50 évig ment. Miért? Mert volt benne anyag. Igaz már az utolsó években sok baj volt velük de ez szép teljesítmény. Hol várható el ez egy volvó vagy mercitől?
Nem beszélve arról, hogy most ugye hideg van. Ikarus lazán elindul míg más busz bizony kinlódik a hideggel.
Hát ezaz. Régen tudták, mi a minőség, mi a strapabíróság, de most... Mindenki itt cseszekedik a gagyi műanyag meg alu elemekkel, hogy könnyebb legyen a busz, miközben elvész a minőség. Csak alumíniumból meg kompozitból nem lehet rendes buszt építeni, ami huzamosabb ideig kibír egy olyan szintű várost, mitn Budapest, vagy bármilyen nagyvárost, csak hát úgy tűnik csak Kelet-Európában szokás 10 évnél tovább megtartani a buszokat, meg úgy egyébként is bármit. Németországban mindenhol 5 évente cserélik a buszokat, nekik nem fontos a minőség. A buszokat előbb selejtezik, mint hogy elromolnának. Csak hát ennek semmi értelme, egyszer kell valamit rendesen megcsinálni, ami legalább 20 évet kibír, és nem 4 szériát, ami 5-6 év és annyi. Amúgy nem tudom, nálatok mi a helyzet járműügyileg, de hogy itt tragikus, az biztos. Ilyen várost te garantáltan nem találsz mégegyet Európában, max Romániában, de (és ez nem sértés) az egy másik kategória. Csak mondom, kezd teret hódítani az a látásmód, hogy jó a gagyi szar műanyag fostalicska, ami zörög, hangosabb, mint a régiek, sokkal könnyebben retkesebbek lesznek (lásd ezeket a csodálatos vászon üléseket, amiket a franc se tudja, ki talált ki, de nagyon félrenyúlt vele), és tetü szűkösek. Érdekes, hogy a Volvo 7700A-kban szinte nincs is sokkal több hely rajta, viszont hála a 2x2-es üléseknek olyan rohadt szűkös az egész, hogy amennyi ember egy 280-ason röhögve elfér, az a Volvon ár igencsak nyomorog. Az mellékes, hogy ha megy a klíma a buszokon, kétszer annyit fogyasztanak, mint a Rába motoros 280-ok, vagy 260-asok... Így azért igazán megérte darabjáért közel 70 millió, miközben ennyiért simán 2 jobb minőségű használt buszt lehetett volna venni. És ha ez a had ne mondjam meg milyen tendencia folytatódik, csak rosszabb lesz...
Amúgy tényleg a volvók műanyagok sokszor kanyarban úgy pattognak, hogy nem igaz. És ez a baj egyre silányabb munkák jönnek elő olcsó de szarabb megoldás a nyerő.
Ahogyan az előbb is írtam, most sok volán válalatnál kiörgedő buszok vannak így nálunk is az Albánál. Ti jobb helyzetben vagytok mint mi. itt Volvo 7000-es van pár szoló volvo B10l meg még valami újabb típus no meg a legújabb miskolci és budapesti fényezésben tündöklő szóló volvók. Aztán van még 6 darab dab aminek fele állandó szinten a garázsban van javítás miatt. Mercedesek jobban bírják a gyűrődést mint a volvók. Amúgy a volvó b10l-el megjelenésileg semmi bajom, de ezek is 10 éves feletti buszok. Pár év és nem lesz mire cserélni a buszokat.
Vagyis kellenei fog vagy egy új beszersés vagy mint Romániában felélesztik az Ikarust, mert ők is így jártak, kiöregedtek a buszok nem volt gyártójuk és láss csodát megtették a lépést.
A mostani ARC-Ikarus szinte sehol sincs már. Van pár volános buszuk és ennyi. A Kravtex (credo) sokkal jobban áll, az több buszt gyártott már hazai viszonylatban az elmúlt azt hiszem 11 évben, de igazán ők sem tudtak áttörő eredményt felmutatni sajnos. Manapság mindenki sz*r műanyag buszokat vesz, mint a Volvo, meg a Mercedes, ...stb. Ezek egy rakás trágyát sem érnek, drágák, költségesek, és hála a könnyű anyagoknak, egy olyan cégnél, mint a BKV, 10 év és végük (lásd a budapesti 7700A-k). Az lesz a vége az Ikarusnak, mint a Ganznak. Megszűnik, nem támad fel, és már csak az egyébként minőségi járműveik formájában maradnak fent, már amíg. De mindig lesznek olyan járműfanok, akik életben tartják ezeket a járgányokat (én pl. ha lenne lehetőségem - na meg ugye pénzem - , biztos vennék egy 260-ast, és erről nem is tettem még le, csak mondjuk ha megyek egyetemre, akkor úgy 9-10 év múlva lesz munkám, és lehet, hogy akkor macerásabb lesz egyet beszerezni, mint most...:S). Ez van. Egyszer minden jó megszűnik... Lehetne még magyar márkákat sorolni, amik anno híresek és sikeresek voltak (pl. Csepel, Rába, Ikarus, Ganz, ÁMG, MÁVAG, na meg ugye a Kékes és társai, mint a háztartási cikkek márkái), és mind megszűntek, de kicsit hosszú lenne felsorolni mindet. Egyébként az Ikarus a végén közel sem volt már olyan híres-neves gyártó, mint anno. A 412, ami azt hiszem a legutolsó igazi Ikarus busztípus, már elég hibás, és a gyors fejlődés miatt rá pár évre már elavult volt. Igazán a 60-as és 90-es évek között volt az aranykora, de akkor bőven exportált is. Ehhez képest most a Kravtex meg a többi éppen, hogy megvan, nem hogy még exportáljon is. A románok meg (...) Az kell még, hogy ők gyártsanak Ikarusokat...
Jó ilyen videókat nézni azért a másik belinkelt videó sem volt piskóta.
Amúgy remélem fel lesz támasztva még az Ikarus. Azt hiszem Romániában ezt teszik.
Elvileg lenne esélye újra piacot hódítania, mert környezetünkben nem tudok arról, hogy van buszgyártás ha van is drágán. Ikarus minőségi gyártó volt és képes lenne felvenni a versenyt új modellekkel persze megőrizve az Ikarus jelleget.
Mintha osztálytársam rajzolta volna. Ő is nagyon tudott rajzolni filctollal, bár ő sajnos mindig harci jelentű témákat dolgozott fel. Bár ennek ellenére nagyon jó rajzoló!
Remélem azt tudod, hogy ha tudok, akkor én szívesen segítek OpenBve-s pályákban (az emailes dolgot most nem keverem ide), tehát a minőségi cuccok kiadása remélem nem tőlem függ. Én próbálok jó minőséget hozni, egy marék építő szint úgy, de sajnos rengeteg kezdő van, aki kiad valami gyengét, aztán ennyi. Mint ahogy Te is írtad, pár ember kevés ahhoz, hogy csak minőségi munkák szülessenek.
Tudom, hogy sokkal több extra van ts.ben mint open-ben. Remélem idővel ezek is bekerülnek a programba majd.
Viszont azért a pályák megjelenésére lehetne egy kicsivel többet adni. Pár lelkes építő akad, de pár építő kevés ahhoz, hogy egy szép pályát írjon és emelett egy csomó kisebb olyan objektum legyen benne ami feldobja a környezetet.
Vannak openbve-ben szép példák azért, ilyen a cseh és az olasz kezdeményezés. Legalább ilyen minőség kellene mindegyik pályán szerintem.
Az MSTS és a BVE teljesen más dolog. Ha csak a kinézetet nézed, már akkor is, nem beszélve az irányításról. Bár azt elismerem, hogy az MSTS-eses kiegek többsége elég irreálisan gyorsul, legalább is nagyon fura vezetni őket, plusz a TS egy nagyon hisztis program. Az openbve simán elindul a legtöbb hibaüzenettel, még hiányzó kabinnal meg hanggal is, míg a TS kifagy már egy hang fájl hiányától is... A lényeg az, hogy a BVE egy darabig nem fog úgy kinézni, mint a TS, hiszen abban vannak időjárási változások, rendes fények, nem neked kell külön egyénileg a fényeket, füstöt, ...stb megcsinálni, meg ilyenek.
Amúgy a meglévő vonalainknak is ilyen minőségűeknek kellene lennie már mint ez a videó. Csak egy ember nem csinálhat kiegészítőket és pályát egyszerre. Csinálhat csak baromi sok idő míg egy tisztességes pálya összejönne.
A HÉV halad, bár én nem javasolnám, hogy egy alacsony belmagasságú földalatti pályára HÉV-et rakjál... Vagy a BpM5-öt úgy érted, hogy az 5-ös metrót akarod megcsinálni? Mert az azt hiszem Szentendréről indulna, meg 2 valós HÉV pályát is magába foglal...
Amúgy azt hiszem a 4-es metróval utoljára elég régen foglalkoztak már, akkor is leginkább csak a mostanit folytatták, de lehet, hogy valaki csinálja, csak akkor nagyon titkolja :)
Remélem, ez már nem annyira kezdős... De sztem van még mit rajta javítani... [Csak mivel ez a BpM5(NEM Hev5!!!), ezért hév is kéne hozzá! Ezután fogom csinálni a mav70-et mert ahhoz még jó sokat kell fényképezgetnem!]
Egyébként meg, kell valakinek valamilyen anyag a BpM4-ről...?(mert tudok szerezni)
Ha megint előjött ez a téma akkor szerintem magánházakból pár elkészített házat kel csinűlni ami változatos és kész. Szerintem nem lenne értelme minden egyes családi házat lefotózni ami a látható a vasútról.
Vasútállomás közvetlen környéke a lényeg szerintem.