Jöhet minden ami mtb retro: fotók, gyűjtemények, ritkaságok, történetek, tuning leírások, alkatrészek, stb.., a 80-as, 90-es évek mountain bike gyönyörűségei, alkatrészei.
Csak, hogy kipróbáljam, milyen az XTR fékkar az XTR fékkel. :D :D :D
Amúgy lehet, csak engem nyűgöz le, de mindig odavoltam, milyen masszív, precíz, és "ipari" az XT szett. Először az XTR fék lepett meg, hogy rá tudnak tenni még egy lapáttal, és most, hogy vizsgálom a fékkart, ugyanazt érzem...
Jókis sorrend! :- ) Nekem -bár sose volt- mindig a Hope után indult meg a nyálelválasztásom -tesztek alapján. Volt viszont mindenem, ami itt elhangzott alul és egyetértek veletek, csak a Shimano tud(ott) féket csinálni.
Eleve a párhuzamos húzású fékek nagyon jók, ha jól vannak beállítva. fékek Nekem egy LX M570-es szettel szerelt gépem van (sabotage) és brutálok a fékjei.
Ne izgulj, magamra is értettem! (Én meg 40 vagyok.) Hát, lehet, hogy egy XT, XTR szintnél jó a V-fék. Nekem csak max. Deore magasságában volt vele tapasztalatom. Én bírtam ezt a V-Canti kombót. Mivel kevesebb bowdent húz a Canti kar, így finomabban adagolható (de van aki szerint nyúlós - szerintem nem, de ez ízlés kérdése).
Nálam a fékek sorrendje (a súllyal nem törődve), amikkel nagyobb tapasztalatom volt az alábbi
1. Avid Juicy 3
2. Canti - V-fék kombó (1994-es Alivio kar - Alivio féktest (kb. 2000 körülről + Ritchey cserélhető fékgumi)
3. Avid Fr5 - AVID BB5 (majdnem olyan jó, mint az előző, az adagolhatósága hangyányit rosszabb)
4. V-fékkar - V fék test (Deore 2011-es - Alivio féktest)
5. 1994-es Alivio canti szett
És amire kíváncsi leszek az a Magura HS66-os. Jelen állapotában irtózatos csalódás. Majd egy rendes szerviz után kiderül.
Nekem a canti-V párosítás kényszerből, úgy egy hétig volt a bringán, egy LX kar Tektro fékkel. Ott döntöttem el, hogy csak teljes szetteket fogok használni onnantól, mert nagyon béna volt nekem... :S
Most az XT karok vannak XTR fékekkel, illetve XT XT-vel. Szigorúan nyolcasmentesen egy ujjal is kényelmes, pedig nem is állítottam össze-vissza(a karon van 3 állás, a legnagyobb játékúban van, nem is értem, minek a másik két állás).
Ami nekem fura volt, az az irreális nagy különbség az XT és az XTR fékek között. Véletlen vettem(olcsón jött szembe :) ), gondoltam, növelem a "jól néz ki" meg a "sznobság" faktort a bringán. :)
Ugyanazt a pofát tettem bele, a súlyuk gyakorlatilag egyezik, és mégis, sokkal jobban adagolható(blokkolni mindkettő tud bármikor).
És akkor az öregek elkezdik, hogy: "Az én időmben, fiam, még tudtak biciklit gyártani! Azokban még volt anyag!" ;-)
Amúgy tényleg. Nekem egy mezei 94-es alivio szettel volt tapasztalatom. A fékváltókarokat tavaly cseréltem le a munkába járós gépemen, de még teljesen rendben működtek, bár a fékkarok már kicsit kotyogtak, de ez a használati értékéből nem vont le túl sokat. Egyébként V-féket használtam canti fékkarral. Nem tudom volt-e ilyen tapasztalatotok. Szerintem zseniális! Igaz, hogy nehezebben beállítható, meg érzékeny a 8-asokra (de az egy rendes embernek úgysincs a kerekeiben). Cserébe irtózatosan jól adagolható. A V-fékhez való fékkarra történő váltáskor azt éreztem, hogy egy kőbalta került a gépre.
Na igen. Megnézném, hogy hogyan nézne ki a mostani XT, XTR szett, ha hosszan tesztelnék őket piacra dobás előtt...
Mármint arra gondolok, hogy a megbízhatóság szenesre lett égetve a súly és a piac oltárán.
Legalábbis amit hallok. Váltás közben eltörő kanalak, letörő fülek, spontán széthullás, ilyenek.
Az M739-es szett olyan, mint egy tank. Amikor meg az XTR féket szétszedtem takarítani, zsírozni, szintén meglepődtem, mennyire finom, és precíz szerkezet, ha kiszedi belőle az ember az elmúlt 10év sarát. :)
Azt az egyet elhiszem, hogy a hidrós tárcsa kialakítása miatt praktikus(nem koszolódik el sárban, hóban), de a súlya és macerássága miatt azért nem nyűgöz le.
Erről az új elektromos váltásról, vezérlésről most ne is beszéljünk... :D
Megnézném élőben, hogy lenne-e szívem leszerelni róla a hátsó váltót, és a hajtóművet(már ha szebb állapotúak, mint az enyém) kicserélni a most meglévőmre, első körben. :) Persze a barátnőm nélkül, mert már két bringát vettem neki, de végül egyiket sem kapta meg, mert megszerettem őket. :D
Amúgy 40-50 állapottól, meg első látásra szerelemtől függően. :D
Akkor, régen a tesztelők, vagyis a versenyzők, -akik a fejlesztésben részt vettek- se voltak fanatikusok. Ez volt a munkájuk, hogy élesben próbálják és véleményezzék még egy évvel kb. a gyártásbakerülés előtt a terméket. Nos, ha most is lenne ilyen, nem lenne vadhajtás.
:) Ezeket én sem értettem soha...mindig törekszem, hogy ha már egy szett van a bringán, legyen minden az, még a fogaskoszorú is. Valamiért csak egybe tervezték őket... Mondom én, kinek minden XT, de a hajtás STX-SE (szép), a fék meg XTR (nem magyarázom). :)
Én valamiért rábuzultam az M937 XT szettre, minden bringámor az van lassan, dúsítva M950XTR-rel. Brutál v-fék, precíz váltás, ha a kilencvenes évek második felében ez a szett elég volt profi versenyzésre, akkor talán nekem is elég jó lesz... :)
Persze lehet dobálni engem kővel, hogy egy 1996-os, meg két 1993-as bringáról van szó, és a szett 1996ban jött ki...nekem ennyi "facelift" belefér. Emiatt van egy pár (első-hátsó) a DiaCompe-ból, és a kantis XT-ből is.
A teszt meg tényleg érdekes lenne, engem is érdekelne a végeredmény. :D Azt tudom, hogy a DC után az M739XT v-fék brutális volt, majd az után az M950 XTR még durvább. Komolyabb hidrós tárcsa veszi fel vele csak a versenyt, de ezen a fórumon talán ezt nem kell bizonygatnom... :)
A szett az 1 vagy 2 pár nálad? Egyébként nem értem, hogy minden más xt a gépen, akkor miért a fék/fékkar a kivétel... Ja, meg a hajtás is.... Nem is mondtam semmit....
Lehet, hogy érdekelne a dolog. Egyelőre próbálok ennek a 980/985c-nek a végére járni...
Biztos én vagyok perverz, de én elolvasnám az összehasonlító tesztet... :)
Egy szett megpucolt, szép állapotú 986-osom van itthon, ezüst színben, gyári Shimano y-bowdennel... :)
Ha jól tudom, ez volt egyenértékű a kanti Shimano XT-vel, ami az M739-es V-fék előtt volt... Amúgy ha jobban belegondolok az a vicc, hogy mindhárom van itthon, csinálhatnék egy nagy összehasonlító tesztet... :D :D :D
Belefutottam egy BMC SU2-es bicajba (szerelem első látásra, sajnos...) Elég ramaty állapotban van, de előnyére legyen mondva, hogy a felszereltsége nagyjából gyári. Legalábbis a bikepedia szerint:
Ami nem eredeti, az a fék, és a fékkar (meg a pedál, és a nyereg se...). Jelenleg Magura HS66-os van rajta, ami ugyan nagyjából megfelel a kornak (kilencvenes évek közepe) , de én szeretném eredeti állapotába hozni.
És itt jön a gond: Nem találok se Dia-Compe 980-as, se 985c típusú (az SU2 Race ezzel volt szerelve) fékeket.
Viszont más gépnél is láttam, hogy 980-assal volt szerelve 1995-ben. Van valakinek valami infója, hogy hogyan nézett ki akkor egy Dia Compe 980-as? Vagy 985c? Fénykép? Esetleg egyből eladó valakinél? ;-)
Eladóvá vált all GT terra CORRADO bringám a képen látható eredeti gyári színben és állapotban,Grimeca alufelnivel a felni is gyári fényezésű. Természetesen 24 sebességes full deore XT szettel.
Sajnos a céges gépről nem tudom a képeket feltölteni, otthon meg nincsen netem. Amúgy a szóban forgó gépek egy Marin Elridge grade neonsárga színben exage cucokkal, valamint egy Marin nail trail f.r.s. Az f.r.s-t a 2000 ezres évek elején vettem, persze használtan. Még maratonon is voltam vele. Mindkettőt már eladtam.
Jelenleg otthon "pihen" egy Cannondale super V2000-es valamint egy 95-ös offrode proflex 853-as valamint egy Sunn 5000-es. Az offroadot 4 éve vettem, összesen 100km volt benne + eddig beletettem 200-at. csak ünnepi alkalmakkor használom és enyhe terepen. A sunn kerékpárt csak aszfalton, a cannondale-lel terepezem.