Ha csak egy napra tudtok lejönni segíteni, akkor is várunk és előre is köszönjük a segítségeteket. Elég lesz 8:18-ra érkeznetek. Hogy milyen szerszámokkal gyertek: kesztyűt hozzatok, a többit majd 760 megmondja, mert ő tudja pontosan, hogyan állunk a szerszámokkal.
Egy haverom és én mennénk Szegvárra a pályaépítésre, de sajnos csak Aug. 3-án érünk rá, így csak arra ez egy napra mennénk. Az a kérdésem, hogy magunkon kívűl vigyünk-e valami szerszámot esetleg?
Meg mi vonattal jönnénk Szegedről. A vonatindulások 6:18 és 8:18-as érkezést tesznek lehetővé. Melyik lenne jobb Önöknek?
Örömmel jelenthetem, hogy elkészült (pontosabban újjászületett) a dozátor-csille, készen vannak a betonaljakhoz való tiplik, vasárnap érkezik egy mozdony (az AKGV jóvoltából), holnap adja életét a cca. 50 kg-os malacka, tehát minden ööszejön a táborra...
Augusztus 1-én délelőttől 6-án délutánig kisvasút-építőtábor lesz Szegváron.
Szállás: a Kendergyár egyik épületében (az alváshoz szükésges matracot/polifoamot és hálózsákot mindenki saját készletéből hozzon).
Tisztálkodás: a Kendergyár zuhanyzójában (hideg-meleg folyóvíz korlátlanul).
Étkezés: bográcsban főzünk ebédet-vacsorát, vagy másképpen oldjuk meg a kérdést (pl. szalonnasütés).
A tábor nyitott: lehet jönni egy napra is, de akár végig is itt lehet lenni. A szálláshely és az étkezés szervezése miatt azonban kérem, hogy részvételi szándékát mindenki mihamarabb jelezze.
Célunk a szegvári kisvasút olyan állapotra hozása, hogy ott a rendszeres és szabályszerű személyforgalmat mihamarabb be lehessen indítani.
Kérem, hogy minden részt venni szándékozó mielőbb jelezzen felém, mert tervezzük emlékérem kibocsátását. Az érem a jelenlévők száma szerint fog készülni, hogy ezzel is biztosítsuk annak egyedi jellegét.
Csak azt nem értem, hogy akkor ez miért jó a tulajnak, mert 100 forintot kilójáért sehol nem kap a vashulladéknak. Legfeljebb 55-60 forintot adnak a vasért, de ez a legtöbb, amit ajánlanak jelenleg a felvásárlók, ha jól tudom...
Sajnálattal közöljük, hogy mivel a lórék új tulajdonosa igényt tart a járművekre, így a szombati börze elmarad. Mi mindent megtettünk, legyen annyi vigasz nektek, hogy az illető nem a kohóba szánja az új szerzeményeit.
Aki ennek ellenére szeretné szombaton elhozni Szegvárra a hajtányát, azt szívesen látjuk. Bejelentkezni nálam, illetve 760-nál lehet.
Egy lóré kb. 4-6 mázsa a deszkázattal együtt. A lórékon levő háromjegyű szám elvileg a mérlegen mért önsúlyát jelöli a kocsinak. Szóval én úgy látom, hogy kb. jól saccolod a tömegeket.
Valaki meg tudná mondani, hogy egy ilyen csille-lóré tengely hány kg körül van? Én kb 30-40 kg-ra tippeltem, de aztán lehet hogy az kevés. Köszönöm előre is!
Úgy válogattam a képeket, hogy főleg a kerekek vannak rajta. Az összes előforduló keréktípusról van fent kép. A kocsiknál nem biztos, hogy az adott képen levő pályaszámú kocsi/k/ eladó/ak/, de abból a típusból biztos, hogy van eladó példány. A II. vágányon álló kocsik már az SZKV tulajdona, azok nem akarjuk eladni, majd az első vágányra terelt kocsikból lehet csemegézni. Aki csak a kerekét vagy a tengelyét akarja a lórénak az nem baj, mert aggregátor és flex lesz a börze ideje alatt a helyszínen.
Tehát szombaton cash & carry akció 9-től 13-óráig a Szegvári Kendergyárban!
Különböző méretű kerek eladók, 2-3-4 lyukúak. Főleg külső csapágyas kerekek lesznek eladóak a börzén, de az egymásra pakolt lóréhalmok /és a benne levő belső csapágyas kerekek/ szintén megvásárolhatók. A kocsiknak szabványos ütközőkészülékük nincs /aminek van, azon mind rajta van az SZKV "trófeajel"/. Képeket hamarosan teszek fel, mindjárt előásom az októberi állapotfelméréskor készült képeimet.
Kaphatnánk képeket az eladó sorba került kocsikról, alkatrészekről? Sajnos nekem autóval is fél nap az út, jó lenne látni, mire számíthatunk. Amir ekíváncsi vagyok: Kerekek méretei és állapota, lórék kerekei, tengelyek, csapágyak, csapágyházak, kapcsoló készülékek. Előre is köszönöm!
Igen, nem a legszerencsésebb volt a megfogalmazás. Idén viszont nagyszabású helyrepofozása lesz a pályának lesznek helyek, ahol nagyon komoly pályafenntartási munka lesz: sínek, betonaljak lesznek cserélve, és nem véletlen kap a táborig a csille főműhelyt...
A pályaépítő tábor július legvégén vagy augusztus legelején lesz. Ahogy ma beszéltük, legalább 5-6 napos lesz ez a tábor, rengeteg megjavítanivaló akad. Augusztus 19-én már a hajtányosoké a pálya, olyan eszeveszett "tákolást", mint amit tavaly végeztünk, az idén nem lesz. Jelentkezni itt a fórumon vagy 760 nick publikus mail címén lehet.