Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Tegnapi sötétödés körül, felhők voltak az égön errefelé, most a telefon csak -5 fokot mutat. Itt az udvarban sem lössz több remélöm. Több cégös autóval is itthon aludtam az udvarban, azok mindig indultak ilyenkor is. Soxor voltak -10 körüli röggelök, de leállás utàn körbe vöttem a fülkét dupla fóliával ami a földig ért. Sokat számított az is, hogy nem huzatolt alatta a szellő. Akkor a napi használós kocsikban is cserêlgetni köllött az akksikat 3-4 évente. Perionok voltak álltalában, a Jász akku annyit sem bírt ki.
Előző technikám(Nissan Vanette Cargo,ismeretlenül sok km-rel,kopott motorral,szívárgó vízpumpával-fagyálló one)180 AH-s MTZ akkuval az orrában,hidegindítóval,légszívó torok melegítéssel,légfúvó segítségével indult+izzítás.aztán elszállt az izzítás:Ajánlott villamossági szerelőt felkeresve lerázott.nem foglalkozik ilyen öreg autókkal.Aztán kiszakadt az egyik hátsó rúgótartó bak_aki visszaheggesztette,mondta:Habzik az anyag,nincs hova hegeszteni.Kaszni kaput.Aztán a motornál lett galiba:Motorolaj ment folyamatosan a hűtővizbe,megint hengerfejes lett(meg lett főzve az öntvény hengerfej,füstölt hidegen-melegen,nyomta kifelé az olajos vizet-kezdett gőzgép filingje lenni)Kiadtam az utasítást:keressetek Nekem megfelelő autót.Mondjuk én VW Transzportert gondoltam,de hagytam magam meggyőzni!Jelenleg -9!Alakul!
Jóreggelt!per pillanat-9,de reggelre -12-t jósolnak!Autó az utcán parkol,téliesített(?)gázolajjal tankolva.Eddig indult némi köszörülés után,de már nálam 3.éves az akkumulátor!Várom,hogy mikor mond nemet!Ha arra járok,ráméretek a kapacitására az akkuboltossal-ne kelljen mentést kérni!Pénteken meg menne műszakira,ma meg Zsóryba fürdeni.Renault Trafic 1.9 az illető,222e km-rel.
Úgy fest ,hogy már megint nagyon hideg vagyon odakint . -7,3 nál járunk most , az égbolt meg szép csillagos . Lehet reggelre meg a -10 is elérjük ha így megyen tovább .
De ez nekem csak jó . Az úrias autó tulajdonosok akik arra is lusták , hagy a kapu ki nyitása után legalább a ház oldalához áljanak az autóval . Kicsit védeni az autót s a reggeli nem elindulás lehet segítené is részben .
Szóval ma 6 autó volt ami reggelre már nem indult . S voltam olyan bátor ( persze a tulaj elmondása alapján) , hogy ezen autók adatai elkérése után új aksikat vettem s ezen cseréjét kellett most este megoldani . Viszont 1 autó amiben nem ez volt a gond :( . Sajnos ott úgy fest ,hogy a hűtő rendszerben nem volt elég a - ( mínusz) . A kiegyenlítőben mért hűtőfolyadek hőmérséklet-4 ° volt . S mire eme autóhoz jutottam ma már újból kásás is volt a kiegyenlítőben a folyadék . Ezt az autót meg az este folyamán el is vonattam a szomszéd volt autószerelő műhelyébe . Persze közben konzultálni azzal az emberrel aki eme műhelyben dolgozott a becsukása előtt . Innentől már az ő feladata lessz felmérje a kárt és az esetleges javításokat elvégezni .
De már van jelzés még 3-om helyről ,hogy bizony a mai reggel már csak hosszanti forgatás után éppen csak elindult a motor . Azokat is meg néztem meg az este folyamán . Ott is az volt a javaslatom , hogy bizony az aku már gyenge .
Járó motornál már ( fordulaton mérve) 11,3 volt az akkumulátorban . Szóval már holnapra is van 3 asi csere .
Itt a bölcsiben már január óta ez a vírus is fertőz . Kicsit , nagyot s nem válogat , van aki már 2 x is volt benne . Aztán van egy másik nyavaja is , ami 2 napig magas láz és végtakok fájdalommal jár, aztan meg csak tiszta takony lessz az páciens .
Én talán 1-2 napig voltam fosos , de az sem.olyan veszélyesen szerencsére .
Na megkotyultam az előbb a kotyvalékot víz ,denszesz ,parafin . Hát reggelre majd megmondom hogy elkeveredett-e vagy sem ,látszatra összekeveredett a három anyag . De denaturált szesz szaga maradt . kiöntöttemegy farönkre ,reggelre meglátjuk olajos lesz-e mindenütt vagy sem ha olajos akkor ekeveredett a vízzel egyenletesen ,ha kis folt marad akkor viszont nem keveredett el .