Amint vége a testi létnek itt a földön, Jézus elé állunk, aki vagy jobbra, vagy balra irányít, de valamerre biztosan. Ez az ítélet azonnal készen van és egyértelmű. Ki-ki azt folytatja, amit a földi lét végével félbehagyott, aki Jézussal volt, az marad Jézussal, aki Jézus nélkül volt, az marad Jézus nélkül. Hogy mennyi idő kell a szembesítésre bűneinkkel és az ítélet kihirdetésére, nem tudom, ahogy azt sem tudom, akkor már beszélhetünk-e egyáltalán a mi fogalmaink szerinti időről?
Gratulálok, Kedves Jávorfácska!:))) Rohanok a Reményhez!
Teller Ede: Minden este várlak
Minden este várlak. Nem kell hogy siessél. Tudom, hogy lassan jössz. Hisz régóta várlak. Mindenkihez eljössz. De nem várt még senki Ennyi reménységgel Ennyi nyugalommal És ha fájt az élet. Tudom, hogy majd egyszer Jóságos kezeddel Minden bajt elsimítsz.
A szembesítéskor még előfordulhat, hogy valaki olyan erős megbánást tanúsít, hogy befér vele a szűk kapun.
De mire alapozod ezt? Jézus szeret, ezért adja a kegyelmet. Eddig oké. Jézus szeret, ezért tiszteletben tartja a szabad akaratunkból meghozott döntéseinket, melyek ugyebár az Istentől kapott szabad akaratunk gyümölcsei. Ha úgy lenne, ahogy írod, akkor ellentmondásra jutnánk. Mert most adja vagy ne adja? Szóval azt gondolom, adja, de csak addig fogadhatjuk azt el, amíg a lehetőséget is adja vele. Itt bezárult a kör, szembesítés után már nincs hit, akkor már látásból eredő bizonyosság van. De a hit szükséges Isten kegyelmének elfogadásához, ami Jézus elé állva megszűnik, ezzel megszűnik a lehetőség bármit is hit által elfogadni. Ezért nem lehet a testi halál után megváltoztatni az állapotunkat. Persze Isten számára semmi sem lehetetlen, de én mégis ragaszkodok a Bibliában kijelentett igazságokhoz.
Nem akarok okoskodni, nem vagyok biológus, csak ami érdekel, arról szívesen olvasok. Ha furcsaságot látok, akkor eltörpengek, mi lehet az oka, egyszerűen a néhány napos olcsó hírnévért az emberi butaságot meglovagoló szenzációgyanús hír sajtó szárnyaira eresztése, esetleg fricska (mint az olajfaló lény volt), hogy szembesüljünk, mennyire védtelenné tettük magunkat az alapvető természettudományos ismeretek hiányával? De a másik linkhez is van hozzáfűzendőm :))
Az öregedés szintén kódolt bennünk. Kódmásolás után az m-RNS kap egy poli-A farkat, ez egy néhány száz adenin nukleotidból álló molekulalánc. Ennek a láncnak a hossza szabályozza a m-RNS kijutását a sejtmagból a riboszomákhoz és ennek a faroknak a hossza szabályozza, hogy egy-egy m-RNS-t hányszor lehet fehérjeszintézishez felhasználni (minden szintézis után lecsípődik a poli-A farok végéből valamennyi). Ahogy öregszünk, rövidül a poli-A farok, eleve kevesebb eséllyel jut ki a m-RNS a piboszomákhoz, ahol kevesebb szintézisre van lehetősége, így változnak a szöveteink felépítése, öregszik a testünk. Amúgy azért jó még a poli-A farok, mert energiatakarékos megoldásként hibás m-RNS-ről nem indul fehérjeszintézis, mert csak a legvégén kerül fel ez a lánc, mikor kész a m-RNS. És ha mégis egy hibás (mutálódott) m-RNS-re is felkerül ez a farok, akkor annak működését így nyomja el a több hasonló célt szolgáló, de jó m-RNS hatása, hogy a hibás m-RNS-nek előbb-utóbb elfogy a poli-A farka, tehát nem él örökké egyik m-RNS sem.
De nem ilyenek volnánk, lehet, hogy mit sem tudnánk kezdeni a paradicsomi állapotokkal a szabad akaratunk nélkül. Gondolom a paradicsomi állapot részének tartod te is a paradicsomi lélekállapotot, ami szerintem szabad akarat nélkül elképzelhetetlen.
Lk 13.23 Valaki megkérdezte tőle: "Uram, ugye kevesen üdvözülnek?" Ezt válaszolta neki: Lk 13.24 "Igyekezzetek a szűk kapun bejutni, mert mondom nektek, sokan akarnak majd bemenni rajta, de nem fognak tudni. Lk 13.25 A ház ura feláll és bezárja az ajtót, ti meg kint maradtok és zörgetni kezdtek az ajtón: Uram, nyisd ki nekünk! Akkor azt fogja nektek mondani: Nem tudom, honnan valók vagytok. Lk 13.26 Ti bizonygatjátok: A szemed láttára ettünk és ittunk, a mi utcánkon tanítottál. Lk 13.27 De ő megismétli: Nem tudom, honnan valók vagytok. Távozzatok egy szálig, ti gonosztevők! Lk 13.28 Lesz sírás és fogcsikorgatás, amikor Ábrahámot, Izsákot, Jákobot és a prófétákat mind az Isten országában látjátok, magatokat meg kirekesztve. Lk 13.29 Jönnek majd keletről és nyugatról, északról és délről, és helyet foglalnak az Isten országában. Lk 13.30 És íme, vannak utolsók, akik elsők lesznek, és vannak elsők, akik utolsók lesznek."
Jó, én azt mondom, a szűk kapun a szembesítés után lépünk át. A szembesítéskor még előfordulhat, hogy valaki olyan erős megbánást tanúsít, hogy befér vele a szűk kapun.
Biztos igazad van, én ehhez a témához hozzá se lövök, csak nem szeretném, ha bárki is szűklátókörűnek találná a topikot, azért teszek fel olyan linkeket is, amelyek távol járnak a számomra ismert területektől.
Ez tényleg csak egy vicc. A DNS genetikei kódot nem hordozó részei a kód másolásához szükségesek. Amikor a m-RNS hozzákapcsolódik a kibomlott DNS szakaszhoz, hogy másolatot készítsen a genetikai információt hordozó kódrészről, akkor valaminek ott kell tartani a m-RNS-t a DNS mellett. A hidrogén-hidak tartják ott, de az csak akkor működhetne, ha a m-RNS pontos ellendarabja lenne a DNS adott szakaszának. Azonban az m-RNS csak egy része pontos ellendarabja a DNS-nek, a molekula többi része -ami nem a kód mintája, hanem az RNS működéséhez szükséges részek- már nem illeszkedik a kódot hordozó DNS részekhez. Ezért a kódot hordozó rész után olyan szekvenciák jönnek, ami a kódot másoló m-RNS DNS-hez kötését segítik. Semmi véletlen vagy genetikai szemétgyűjtő, sőt, semmi evoluciós maradék nincs ott, hanem nagyon is ki van találva ez, másként nem is működhetne! De ez nem mai találmány, legalább 40 éve tudott dolog, nem sokkal a DNS felfedezése után rájöttek, hogy a kódot hordozó szekvenciák után ilyen kötést segítő nukleinsav-elrendeződések következnek, ami a kódoló résszel együtt fontos a DNS-ben.
Tehát a megigazulás Krisztusban szvsz folyamatos sorsfeladatunk.
Teljesen egyetértek! Különös ez a megigazulás dolog. Örvendek, hogy sokakkal ellentétben Te nem dédelgetsz olyan hamis ábrándokat, hogy mivel megtértél és megkeresztelkedtél, akkor már van is üdvösséged, ezután már semmi dolgod! A megtérés szerintem sem a vége az élet bűnnel terhelt első részének, amivel egyből rendben is lesznek a dolgaink és karba tett kézzel várhatjuk az ítéletet, hanem ellenkezőleg, a megtérés a kezdet, akkor kezdődik az élet, a minőségi élet Jézussal, amikor Isten tud használni minket és áldássá leszünk másoknak Isten dicsőségére. A megtért ember is bűnös, nem lesz automatikusan bűntelen, de már tudatában van bűnös természetének, és tudja is a megoldást. Egyik véglet sem egészséges, mikor homokba dugjuk a fejünket és azt gondoljuk, Jézus vére megtisztított, már semmi bűnöm nincs, nem is teszek semmit, nehogy eljátszam a nagy nehezen megszerzett üdvösségemet, csak idétlen vigyorral az arcomon szemlélődök, de a másik véglet is torz, mikor valaki folyton bűnein rágódik és bűnközpontúvá válik az élete. Legyen Isten-központú az életünk, akkor lesz a lelkünk egészséges és Isten számára jól használható. Így "szerzünk" üdvösséget, hogy elfogadjuk az ingyen kegyelmet, ami Jézus egyszeri, teljes és tökéletes váltságában rám is érvényes és minden bűnömre elegendő. Akinek van üdvössége, az onnan tudja, hogy van, ha azt látja maga körül, hogy fényt visz a többiek életébe, de aki sötétséget lát maga körül, ott baj van, mert a sötétség nem jön sehonnan, hanem a fény jön belőlünk, de ha nem jön a fény, akkor marad a sötétség. Mi ez a fény? A lelki világosság, amit Istentől kapnak az üdvösségre szántak.
nem értem, miért ne igazulhatnánk meg Krisztusban a halálunk után?
Nem volt szabad akarat nélküli paradicsomi állapot, ezt már tisztáztuk. Tehát neked, ha jól értem, az a problémád, miért is van egyáltalán szabad akarat? Hát ha nem lenne, szerinted milyen volna az ember? Jó volna az nekünk?
Nos hát itt is leírom, amit már párszor a Katolikus topikban is leírtam Magyarpityunak, hogy nekem, katolikusnak, mindhiába ismételgeti, hogy ami nincs benne a Bibliában, az nem is igaz. Mivel a katolikus tanítás a maga Szenthagyományaira épp úgy épül, mint a Szentírásra, ami ráadásul (ha jól tudom, 7 könyvvel) hosszabb, mint amit a protestánsok Bibiliának ismernek.
Akit érdekel, hogy a katolikusok mit gondolnak a tisztítótűzről, annak rakom ide ezt a linket:
Magyarpityu, nem értem, miért ne igazulhatnánk meg Krisztusban a halálunk után?
A sorrend a következő: földi lét után azonnal ítélet, - ezt írod, nagyon pontosan. Na de
az ítélet úgy születik meg, hogy előbb szembesítenek az égiek az itteni életeddel. A szembesülés során még megigazulhatsz Krisztusban. Ezt hívjuk mi katolikusok a halálon túli megigazulásnak.
Egyébként ha a halálunk után is megigazulhatunk, akkor ez válasz lehet, Msmks, a Katolikus topikban feltett kérdésedre is, hogy mi történik egy izraelita hitű emberrel a halála után?
Amit még Magyarpityu hozzászólásához hozzátennék:
Szóval , én, khm, úgy gondolom, "megigazultam" valamikor még jó pár évvel ezelőtt Krisztusban. Megtértem, "metanoia", mi katolikusok így mondjuk, talán a protestánsok is így mondják, azt nem tudom. Megtértem, de a bűneim azért csak nem hagynak nyugtot nekem. Megtértem, de a bűneim azért lehet, hogy még visszahúznak. Tehát a megigazulás Krisztusban szvsz folyamatos sorsfeladatunk.
Kedves Elisabeth, hozzászólásoddal megerősítettél, hogy helyesen írtam. Add meg magad az Isten előtt, akkor minden rendben lesz, azonnal. Valahogy úgy van ez az Istennel, mint a hazával a következő példabeszédben, amit tegnap olvastam:
"Heraclit és Demokrit.
Könnyes szemekkel sétált Athene utczáin Heraclit; szemközt jöve neki a nevető Democrit. Mi bajod? kérdé az utóbbi kaczagva. Ugyan, hogy lehetsz ily könnyelmű, felel a síró, minden szegletében látván hazádnak a romlottságát s az azt követő veszélyt. Barátom, szól folyvást nevetve a hordó lakosa, vágass eret magadon, s meglásd, azonnal jobbra fordul a haza sorsa."
(Hogy ki írta, és mikor, no meg hogy hogyan értsd, az legyen a Te feladatod megfejteni!)
"Egyesek - ugyebár - jogot formálnak arra, hogy felülbírálják az Istent. Ugyanis ők jobban tudják"
Kedves Prophet1, csak próbáltuk megérteni, mit és miért ir a Biblia.
Pár példa:
1. Alighogy megteremtődik az első pár, máris megharagszik rájuk az Úr, mert ettek a tiltott fa gyümölcséből. Tudta hogy enni fognak? Tudta. Mégis odarakta a fát szándékosan. Azután kész a sértődés. Mars ki a Paradicsomból!
2. Mondhatod, hogy a kigyó lépre csalta őket. Aztán hogy lesz a kigyóból Sátán a csuda tudja. Ha a Sátán volt, akkor meg Isten félkézzel megakadályozhatta volna őt, nem tette, miért? Mert benne volt a tervében? Nem tudta megakadályozni?
E borzasztó bűn(!) után folytatódik a történet, a két fiúval, Káinnal és Ábellal. Tudjuk Káin megöli Ábelt, mert Ábel áldozata (bárány) volt kedves az Úr előtt.
Miért ? mennyivel jobb illatú az égett hús (kövérje) szaga, mint a virág, gyümölccsé?
És igy tovább.....
.
.
.
3. Amikor kérdezik Jézust, mikor lesz a világvége, azt a választ kapják, hogy azt nem tudja senki, csak az Atya...ezek szerint mégsem egyek?
4. Miért kellett Jézus vérével kiengesztelni az Atyát? Hisz a vérontás bűn. Hogy kívánhatta saját Fia (saját maga) fájdalmas halálát? Elégé morbid. Elég lett volna egy legyintés, és vége lett volna e bűnös Földnek. Lehetett volna új, és boldogabb világot teremteni.
... egyeseknek pedig szelídebb isten jutott, aki istenségében is esendő:
"Mint ősszel lótusz levelén a barázdabillegető-pár, nyugtalanul figyel és a tekintete idegesen ide-oda kószál: Hari ül a fakaliba mélyén, vággyal epedve, fejtől talpig örömbe, reménybe, örök szerelembe temetve."
"Megtérni" hozzá? Inkább vinni neki egy pohár vizet és megsimogatni a buksiját ... megvígasztalni és együtt örülni :-)
Egyesek - ugyebár - jogot formálnak arra, hogy felülbírálják az Istent. Ugyanis ők "jobban tudják". Ez, azon kívül, hogy komikus, ugyanakkor tragikus is. Ezért van nekiszegezve az embernek a "megtérés" parancsa. Ha pedig nem akarna megtérni, mi jogon követelne magának "jó véget" az Istentől? Vagy úgy gondolja, hogy nem elég "egyszerű és világos" az isteni parancs?
3. Az írástudók és a farizeusok pedig egy asszonyt vivének hozzá, a kit házasságtörésen kaptak vala, és a középre állítván azt, 4. Mondának néki: Mester, ez az asszony tetten kapatott, mint házasságtörő. 5. A törvényben pedig megparancsolta nékünk Mózes, hogy az ilyenek köveztessenek meg: te azért mit mondasz? 6. Ezt pedig azért mondák, hogy megkísértsék őt, hogy legyen őt mivel vádolniok. Jézus pedig lehajolván, az ujjával ír vala a földre. 7. De mikor szorgalmazva kérdezék őt, felegyenesedve monda nékik: A ki közületek nem bűnös, az vesse rá először a követ. 8. És újra lehajolván, írt vala a földre. 9. Azok pedig ezt hallván és a lelkiismeret által vádoltatván, egymásután kimenének a vénektől kezdve mind az utolsóig; és egyedül Jézus maradt vala és az asszony a középen állva. 10. Mikor pedig Jézus felegyenesedék és senkit sem láta az asszonyon kívül, monda néki: Asszony, hol vannak azok a te vádlóid? Senki sem kárhoztatott-é téged? 11. Az pedig monda: Senki, Uram! Jézus pedig monda néki: Én sem kárhoztatlak: eredj el és többé ne vétkezzél! (János 8,3-11)
Már lebuktam párszor, hogy félremagyarázom a Bibliát, úgyhogy a most következő eszmefuttatást fenntartással és szeretettel fogadjátok!
Jönnek a farizeusok a feltüzelt tömeggel, hogy most aztán kész a kelepce, olyat találtak ki, amiből nem lehet kibújni! Jézus mondjon bármit, valamiben biztosan hibázik majd és kész lesz az ürügy, hogy bevádolják vagy a zsidó vagy a római törvények megsértésével. A tömegben emberek, szívükben harag és gyűlölet, meg persze izgatott várakozás is a közelgő vérengzés látványossága reményében. Az asszony szívében félelme és düh lehetett, de megbánás aligha. Csupa bűnös ember, akiknek nevei nincsenek felírva az élet könyvében. Még nincsenek, mert haragot, gyűlöletet hordoznak.
Minden terv szerint halad, Jézus a kelepcében, körben a feltüzelt tömeg. De mi történik?! Jézus ír! Hogy mit, nem tudjuk, hogy hová, hát a földre, de vajon minek ír a földre? Teszi a szórakozottat, ne zavarjátok köreimet? Próbál kibújni a kelepcéből, aki időt nyer életet nyer? Nem barátaim! Jézus az élet könyvébe kezdi beírni a neveket, a vénekét, a tömeg embereiét és az asszonyét!
Jézus tudta, ki mit hordoz a szívében, látta a haragot és gyűlöletet, a félelmet és a dacot, de nem látta a bűnbánatot és a szeretet. Jól van, legyen a törvények szerint, a bűnös valóban bűnös, Jézus nem szépíti a dolgot, nem keni el, hogy ááá nem olyan vészes a dolog! Igen, az asszony bűnös, méltó a halálra! Az ám, de kinek van joga végrehajtani az ítéletet? Hajtsa végre az, aki bűntelen! Jézus megnyitotta a szívüket, az emberek ráismertek saját bűneikre, immár nem a más bűne miatt álltak Jézus előtt, hanem ki-ki a saját bűnével terhelten nézett Jézus szemébe. És lett felismerés, lett bűnbánat, szégyenteljes elkullogás, lett felismerés, lett üdvösségük, fel lett írva a nevük az élet könyvébe. Micsoda leckét kaptak! Mi is így vagyunk sokszor, megyünk Jézushoz a más bűnével és a saját bűneink orvosságát kapjuk!
De mi legyen a bűnös asszonnyal? Jézus, az egyetlen bíró, aki elítélhetné, nem ítéli el, hanem visszaküldi a bűnösből bűnbánóvá vált asszonyt abba a közegbe, ahol eddig is élt, ahol paráználkodott, ahol mindenki tudta róla, bizony, az egy parázna. Mégis tiszta lappal folytathatta az életet, az élete lehet tanúbizonyság, hogy találkozott Jézussal és mi történt az életével! Hogy beíratott a neve az élet könyvébe, immár fel van jegyezve ott! És mindennek mi az ára? Semmi! Ne vétkezz többé, így bocsátotta el Jézus! Ez a feltétele az élet könyvébe kerülésnek.