Sziasztok ) Van egy Piaggio Boss, dungóm :D Nemrég teljesen szét volt szedve,dugóztam stb... Összeraktam és nem emlékszem az elektronikára :( Melyik kábel hova megy,és nincs szikra bárhova kötöm őket össze vissza,akkor sincs már mindent kiprobáltam,nem tudom helyesen összerakni a drótokat...Remélem tudtok segiteni,előre is köszi )
Van valakinek tapasztalata utólagos variátor felszerelésről? Amit vettem gyárilag olyan burkolattal van felszerelve, hogy elfér alatta a variátor, de alapból csak egy szíjtárcsa van felszerelve.
Mára meglett ennek a kis darálónak a hibája . Már mindent többszörösen ellenőriztem, a másikkal cserélgettem az alkatrészeket, végül arra gondoltam leszedem a kipufogót. Azóta minden rúgásra indul.
Így utólag már nagyon okos vagyok, csak az elmúlt két hónapban ez nem jutott az eszembe.
Annyira bedugult , hogy egyáltalán nem tudom átfújni, totál tömítetté vált . Jó lenne vízszerelésnél vakdugónak.
Régebben már égettem ki kipufogót hegesztővel , de az úgy füstölt , mintha gumit égettem volna . Mára a gyárban tűzjelző van és egy rahedli kamera , így már hegesztőre nem számíthatok. Itthon kell megoldanom , egy kis forrasztó gázlámpám van, nem tudom elég e hozzá .
Még arra gondoltam tüzet raknék mint a szalonnasütéshez és beledobnám, majd a végén megkalapálnám és átfújnám kompresszorral . Ha időm lesz ezt megpróbálom .
Az adattáblából a feltett kérdéseidre válaszolva, csak annyit tudok megállapítani, hogy svájci megrendelésre gyártották. Tudomásom szerint, ezeknek a sebességét fogták leginkább vissza a gyártók, mivel az ottani szabályok nem engedik a nagyobb sebességet. Ezt a szívótorok, a kipufogó-hangtompítón és kipufogótorok szűkítésével, valamint a karburátorban a fúvókával oldják meg. Így a motor, nem tud magasabb fordulatot elérni. A sebességcsökkentést, még az áttételnél is tovább variálhatják. Amint azt a közelmúltban közzé is tettem a Piaggio Ciaoval kapcsolatban. Közelebbi infóval nem tudok szolgálni, mert az Si-ről csak annyit tudok, hogy van és látni is csak úgy láttam, mint ahogy a mellékelt képeiden látszik.
A tank tisztításán már túl vagyok, itt a fórumon kapott citromlés módszerrel . Nem lett tökéletes, de finom papírszűrővel működik .
Mint írtam , kettő mopedünk van .Most az megy amit alkatrésznek vettem . Bár ennek is volt egy ravasz hibája, a megszakító és a trafó közötti sodrott vezeték eltört és hol ment , hol nem ment.
Ez a trafó primerén látható, elég keserves tekerni és közben nézni. mivel kettő van , így mindent összehasonlítással ellenőrzök . Mindkét porlasztó jó, 3 trafóm van és mindegyik jó . Egy gyertyapipám rossz volt és általában elég gyenge 4-5 mm-es szikrát adnak. Idáig nem sok időt töltöttem a hibakereséssel , mert egy fészert építettem a bicikliknek és robogóknak. A Dunaparton egyszer motoroztunk, de az asszonynak nem jött be, így aztán az unokánk motorozgat vele és neki tetszik.
Nem tudom a másik miért nem indúl , ha lessz időm a végérejárok . Hézagmérőm nincs, de az előgyújtás kb. 18-22 fok között lehet, ezt tudtam mérni a hézag szemre jó lehet.
Kérdés . Nem tudjátok milyen izzók kellenek bele ?
A 286-os hsz.-ben írtam már, hogy töb alkalommal jártam úgy hogy menet közben elkezdett lassulni, majd leállt. Ilyenkor a hidegindító benyomásával tudtam csak tovább menni. Ezt minden évben eljátszotta néhány alkalommal. Most az elmúlt napokban, szinte folyamatosan ezt csinálja. Néhány kilométer után, lehörög és megáll. Mivel elég kényelmetlen úgy motorozni, hogy lábbal nyomom be a hidegindítót, ezért acélos lugasdrótból hajtottam egy beakasztót, ami átfogja teljesen a "taposó lapot" és ha vacakol, akkor azt csak ráhúzom a gombra és az tartja bent. Az az érdekes ebben a jelenségben, hogy a kevés levegő is elég ahhoz a benzin mennyiséghez, amivel megy a motor és még így is elérem a 42 km/h sebességet. Tehát kap benzint, csak keveset és azért kell a levegő mennyiséget is csökkenteni. Tiszta az egész rendszer és nem tudtam, hogy mi okozhatja a problémát. Tegnap arra figyeltem fel, hogy a tanksapka és a tank beöntőnyílása is kissé trutyis. Gondolom, hogy tankolásnál benzines lesz és a benzin elpárolog, az olaj pedig ott marad. Ez idővel felszaporodik és leszűkíti azt a kis rést, ami a tanksapka dugó részének a felső része között van. Mivel ott van a szellőző nyílás is, ezért nagyon kevés levegő tud csak bejutni a tankba. Így csak lassan tud a karburátorba bejutni a benzin. Megtakarítottam a tanksapkát és a beöntőnyílást is. Plusz a tanksapkára fúrtam kívülről is lyukat 1.5 mm-es fúróval. Ma mentem vele több mint 20 km-t és eddig semmi gond. Remélem, hogy így is marad.
Múltkor írtam, hogy a kerék csere után lassabb lett a sebesség. Időközben átcseréltem az áttételt. A vásárolt kerékben 9 fogú kerék hajtotta a 76 fogút. Az eredetiben, amivel vettem a motort, ott pedig 11 fogú hajtja a 74 fogút. Át raktam és vissza kaptam a sebességet.
Többen érdeklődtek már itt a fórumon is, hogy miért csak "annyival" megy a Ciao? A válaszokban a motor fojtása volt a válasz. Ma egy újabb lassítási megoldásról győződtem meg saját tapasztalatból. Kicseréltem a hátsó kereket, mert az még az első tulajdonosnál kapott egy olyan sérülést, ami végett vánglizik és sorban pattognak el a küllők. Nem győzöm pótolni.
De térjünk a lényegre. Az eredeti kerékkel és 80 mm-es hátsó ékszíjtárcsával sík úton és viszonylagos szélcsendben, maximum 48-49 km/h-val ment. A cserekerékkel pedig csak 42 km/h-val. Tehát az áttétellel is variálnak. Most, ha a tengely méretek és a tengelytávok megegyeznek, akkor kicserélem az áttételt.
No még egy ideig itthon dekkolok,(főnök szólt,hogy a szálló nincs még kész,mert az ellenőr kifogásolt jópár dolgot,amit cserélni kell,úgyhogy csúszik a kiút,bár asszony is kezelésen van kórházban,)
Bocsi Péter, de valamit pontosítani kellene. Mivel a vevő én vagyok ezért kicsit sértőnek találom azt a kifejezést, amit írtál. Én legszívesebben, egy az egyben megvettem volna a Ciaot, szőröstül, bőröstül. De mivel a kettőnk lakhelye közötti távolság 250-300 km, ezért csak úgy tudtam megvenni, ha becsomagolod és elküldöd. Mivel az egész vázat a villával, kormánnyal stb. nehéz lett volna csomagolni, ezért csak azokat kértem, amit könnyebb csomagban elküldeni.
Egyébként, pedig azt az árat megadtam érte, amit az egészért kértél egyben. Ami ott maradt nálad, remélem, elfogod tudni adni és akkor az már s kért ár felett lesz.