skyteam-- dax --125 ......17500 km történései szépen lekönyvelve..........a holland nyelv fordítását megoldja a google ..........üdv zs
Itt látható, hogy az olcsó kínai Honda Dax utánzattal ez nem egy végtelen utazás, csak a benzinpumpa meglátogatása miatt. Hildo úgy véli, hogy legalább jó betekintést nyerhet abba, hogy mire számíthat egy 125 köbcentis Skyteam Dax karbantartási költségeit illetően. Az alkatrészekre vonatkozó összegeket a kényelem kedvéért 1 euróra kerekítettük.
És... vigyázz a kiegészítők vásárlásakor, jelentősen feldobják a kilométerárat!
Vásárlási költségek:
00000km - 2008.07.12 - 1300 euró - Új 125cc-es Skyteam Dax vásárlása
Fix költségek:
WA biztosítási díj - 26,04 euró évente (maximális kármentesség)
Útadó - 25 euró 3 hónaponként
Fenntartási költségek 2008:
00000 km - kiindulási helyzet 2008
00489km - 20/07/2008 - 12 euro - Olaj cserélve Shell 10W40 félszintetikus és szelepek beállítva
00563km - 2008.07.21. - 35 euró - Lánczár
01024km - 2008.07.29 - 244 euro - 17t + 16t lánckerék, DID 420 lánc (még nincs felszerelve), Mikuni VM26 szénhidrát,
110+115+120 fő fúvóka (nem használt), Takegawa elosztó készlet, Takegawa
légszűrő. A 16t-s lánckerék soha nincs felszerelve, a 17t tökéletes.
02498km - 2008.08.16. - 15 Euro - Olaj cserélve Shell 10W40 félszintetikus + Denso U20FSR-U gyújtógyertya
03372km - 2008.09.05. - 189 euró - Faddybike kipufogó
03496km - 2008.09.07 - 43 euro - Michelin S1 110/80-10 hátsó buba (35), biba (8) nincs szerelve, régi még rendben
03793km - 2008.09.12. - 135 euro - Gazi 33cm lengéscsillapító szett (eredeti már teljesen elhasználódott)
03905km - 2008.09.14 - már fizetve - DID 420 láncra szerelve
03964km - 2008.09.16. - 1 euro - Hátsó lámpa izzója
04256km - 2008.09.21. - 9 euró - Busz fehér Tectyl
04745km - 2008.10.14. - 1 euró - Hátsó lámpa izzója
05061km - 2008.11.18. - 12 euro - Olaj cserélve Shell 10W40 félszintetikus
05169km - 2008.11.28. - 43 euró - H-4 fényszóró egység (25) + Philips Vision Plus H-4 izzó (18)
06330km - végeredmény 2008 (6330 km 2008-ban)
Összes karbantartási költség 2008-ban: 739 euró (11,7 cent kilométerenként)
Fenntartási költségek 2009:
06330km - kiindulási helyzet 2009
07452km - 2009.09.26. - 1 euró - Hátsó lámpa izzója
07589km - 2009.10.18. - 12 euro - Olaj cserélve Shell 10W40 félszintetikus
07589 km - végeredmény 2009 (1259 km 2009-ben)
Összes karbantartási költség 2009-ben: 13 euró (1,0 cent kilométerenként)
Fenntartási költségek 2010:
07589km - kiindulási helyzet 2010
08129km - 2010.04.22. - xxx euró - Szelepek beállítva
09316km - 2010.06.25 - 48 euro - ContiTwist 110/80-10 TL 63L M/C hátsó buba (28) + Schwalbe biba (10) + lánc (10)
10216km - 2010.10.07 - 15 euro - Olaj cserélve Castrol Power RS 10W40 félszintetikus (12.50) + NGK gyújtógyertya (2.50)
+ szelepek ellenőrizve (a hézag még rendben van)
10974km - 2010.08.31. - 4 euró - Üzemanyagszűrő + üzemanyagvezeték
10983km - 2010.09.12 - 68 euro - 3,5 literes benzintank (45) + még nem szerelt 17t (5) +32t (18) lánckerék
10983 km - végeredmény 2010 (3394 km 2010-ben)
Összes karbantartási költség 2010-ben: 135 euró (4 cent kilométerenként)
Fenntartási költségek 2011:
10983 km - kiindulási helyzet 2011
10983km - 2011.04.15. - 14 euró - Üzemanyagcső 1,5 méteres "megerősített" gumi
11262km - 2011.04.16 - 42 euro - Sebességmérő hajtás (12,95), zselés akkumulátor márkájú Nitro (23,50) + szállítási költség
11853km - 2011.02.06 - 11 euro - Üzemanyagszűrő. alumínium bronz szűrőbetéttel
13022 km - végeredmény 2011 (2039 km vezetés 2011-ben, motorblokk rozoga)
Összes karbantartási költség 2011-ben: 67 euró (3,3 cent kilométerenként)
Fenntartási költségek 2012:
13022 km - kiindulási helyzet 2012
Eredeti Skyteam 125cc blokk váltó probléma, új Daytona 150cc blokk szerelve.
13084km - 2012.08.19. - 1099 euró - Daytona 150 2V blokk (900) + olajhűtő (100) + lánc (18) + 17 és 32t lánckerekek
(már fizetve) + 4 LED jelzőfény 913953 (59) + 4 terheléskiegyenlítő 913943 (22)
13223 km - 2012. 08. 24. - 10 euró - Hátsó belső cső (dörzsölt gumi)
13504km - 2012.09.03. - 14 euró - Olajcső (14) + tömlőbilincsek (4)
13577km - 2012.09.04 - 14 euro - Olaj cserélve Castrol Power RS 10W40 félszintetikus, szelephézag ellenőrizve
13647km - 2012.09.09. - 38 euró - M-Flash Motogadget LED villogó automata
13856km - 2012.09.15. - 8 euró - 18 fogú első lánckerék
14386 km - 2012.09.30 . - 17 euró - 15 + 17,5 üresjárati jet Mikuni VM26 + szállítási költség (17)
14554 km - 2012.10.03 . - 48 euró - Heidenau 350-10 első gumi (38), Schwalbe biba (10)
14637km - 2012.10.07. - 43 euró - Halogén tömített gerenda (18), kipufogóburkolat (25)
14728 km - 2012.10.18. - 197 euró - Keihin PE28 (Daytona verzió)
- 2012.10.31. - 27 euró - K&N R-1060 légszűrő
15036 km - végeredmény 2012-ben (2012-ben 2014 km-t vezettek)
Összes karbantartási költség 2012-ben: 1518 euró (75,3 cent kilométerenként)
Fenntartási költségek 2013:
15036 km - kiindulási helyzet 2013
15232km - 2013.09.21. - 437 euró - Javítás/munka/villanyok felújítva, gyújtógyertya kábel + NGK sapka, NGK gyújtógyertya,
CDI gyújtás C50 NT komplett, akkumulátor doboz, csatlakozók, kickstarter
15628km - 2013.10.06. - 29 euro - Olaj cserélve Castrol Power RS 10W40 félszintetikus (14) + olajszűrő (15)
15856 km - végeredmény 2013-ban (820 km vezetés 2013-ban)
Összes karbantartási költség 2013-ban: 466 euró (56,8 cent kilométerenként)
Fenntartási költségek 2014:
15856 km - kiindulási helyzet 2014
16623km - 2014.06.13. - 15 euro - Olaj cserélve Castrol Power RS 10W40 félszintetikus (15)
16816km - 2014.07.01 - 6 euró - Új gyújtógyertya (1584 km után elromlott az NGK)
17033 km - 2014.07.13 . - 61 euró - Bridgestone ML50 110/80-10 TL 58J (41) + ChinaBiBa (10) + Kínai lánc (10)
17185 km - végeredmény 2013-ban (1599 km 2014-ben)
Összes karbantartási költség 2013-ban: 82 euró (5,1 cent kilométerenként)
Fenntartási költségek 2015:
17185 km - kiindulási helyzet 2015
A vásárlás óta megtett összes kilométer 2014-ig: 17185 km
Összes karbantartási költség 2014-ig: 3020 euró
Teljes karbantartási költség kilométerenként (benzin és fix költségek nélkül) 2014-ig: 17,6 cent