Öt liter jött le (illetve ennyit töltöttek bele és számláztak ki), ami messze nem a teljes mennyiség. Azt modták, hogy a maradék csak akkor folyna ki, ha teljesen szétszednék a váltóművet, illetve a nyomatékváltót. Az olaj literje egyébként 4 eFt + ÁFA volt (vagyis szumma 20 + ÁFA). Ez picivel drágább volt, mint ha a Castrol webáruházában vettem volna meg (bruttó 4.500,- Ft-ért), de nem láttam értelmét ezen variálni.
Korábban (telefonban) még azt mondta a munkafelvevő hölgy, hogy 10+ liter ATF van benne, de a műveletet végző szaki csak 3 literre taksálta a bent maradt olaj mennyiségét, vagyis a teljes töltet 8 liter körül lehet.
További költségtételek:
- szűrő: 8.500,- Ft + ÁFA
- tömítés: 3.200,- Ft + ÁFA
- munkadíj 12.000,- Ft + ÁFA
A szűrő és a tömítés beszerzése több napba tellett nekik, mert - szerencsénkre - nem gyakori vendég náluk a Pathfinder. De minden megjött éppen időre.
Bő két órát kellett hülnie a váltóműnek, mire hozzá tudtak kezdeni a művelethez. Ezt érdemes fejben tartani, amikor megtervezet az aznapi táncrendedet...
Jelentem, ma megtörtént a vátóműben az olajcsere Bártfaiéknál. Bruttó 55 eFt volt mindenestől (alkatrész, anyag, munka). Azt gondolom, ez teljesen normális ár, ha azt vesszük, hogy ezzel egy sok százezres meghibásodást lehet megelőzni.
A leengedett olajban nem volt spén / szutyok, de NEM rózsaszín volt a folyadék, hanem sötét szürke. Ezt csak azért mondom, mert nekem a márkaszervizben azt mondták, hogy ha nincs gond a váltóval, akkor az ATF-nek rózsszínűnek kell lennie, és ha jól emlékszem - visszaolvasni lusta vagyok - ezt az "információt" be is írtam ide a topikba. Nos, ez tehát nem igaz.
A leszerelt olajteknő alatt látható alkatrészeken csak a normális kopásnak volt nyoma, illetve ez volt látható az olaj "állagán" is. Azt mondták, hogy teljesen rendben van a váltóművem.
Rákérdeztem erre a váltótípusra, hogy mik vele a tapasztalataik. Azt mondták, ez egy problémamentes Nissan konstrukció, vagyis ez nem egyike a "kooperációs" váltóműveknek, amelyeket több autógyár közösen fejleszt, vagy egy külső beszálító tervez/állít elő több autógyárnak. Ezt a nisszan-szanok maguk tervezték és állítják elő.
Javasolták, hogy 200-nál is cseréltessem le az ATF-et. Ebben maradtunk.
:-) Nekem 20 éve, az első automata autómnál azért koncentrálnom kellett, hogy állóra fékezéskor ne nyomjam ki a nem létező kuplungot a széles fékpedálon, ami (satuféket okozva ugyebár) jelentősen rontotta a menetkomfortot.
Hogy miért kell hagyni kihűlni, az számomra is rejtély. Nem hinném, hogy a motorolaj alacsonyabb hőmérsékletű lenne, azzal mégse faksziznak. Viszont Bártfai mesterék szerintem tudják mit csinálnak. Ha hidegen akatrják cserléni az olajat, annak biztios van valami technológiai oka. Én hiszek nekik / bízom bennük.
Én úgy tudom, a Pathfinder-ben Castrol olajak vannak (motor, diffik, osztómű stb.), csak a Nissan saját márkás dobozba tölteti velük, és úgy forgalmazza a márkaszervizekben. A Castrol nagyjából fele áron adja a cuccot az általad linkelthez képest:
Bártfaiék szerint nem fog belemenni a teljes olajtöltet, mert teljes kiszerelés nélkül nem folyik ki a váltóműből mind a 10+ liter olaj. Nekem legalábbis ezt mondták.
Amúgy meg fogggalmam sincs, hogy milyen olajat fognak Bártfaiék beletölteni és mennyit, de bízom bennük. (((És számlát kérek, ami ugyebár mindenféle szavatossági felszólamlás alapja.)))
nagyon jó semmit nem csinálni a bal lábbal és a jobb kézzel. semmi megszoknivaló nincs az automatán, ráadásul ez az autó azért nem a sportos váltásokról és az ezzel járó autózási élményről szól. de persze ki mit szeret. az engem is érdekelne, hogy fogyasztásban mit tesz hozzá az automata.
Ma voltam Bárfaiéknál, hogy megkonzultáljam velük ezt at ATF csere dolgot. Nekem azt mondták, hogy feltétlen ejtsem meg 100 ezernél a cserét. Nem "panaszkodtak", hogy előbb kellett volna. Be is jelentkeztem hozzájuk ATF és szűrő cserére. (((Kicsit zavart, hogy az adatbázisukban nyoma sem volt a 2.5D verziónak, csak mindenféle amcsi benzines verziókat dobott ki a gép, meg az új V6-os 3.0D-t. De aztán végül csak sikerült megrendelniük a szükséges cuccokat. Remélem jót hoznak, és nem marad 1-2 napig szétkapva a gép.)))
Amúgy nem kis macera ez az ATF csere. Mint kiderült, ehhez teljesen ki kell hűlnie a váltóműnek, ami ugye órák kérdése... csak ezt követően lehet nekikezdeni az olajcserének.
Elvileg 50 ezer körül lesz az egész munkadíjjal, de szerintem ez nettóban értendő, nekem meg számla kell. Biztos csodálkoznak majd. :-)
Köszi az infót, nagyon megnyugtató dolgokat mondasz.
Én is a Bártfai féle szervizre gondoltam egyébként. (((Sok évvel ezelőtt volt egy BMW-m, 520iA, annak a rendkívül problémás váltóművét javíttatam náluk, egyébként a márkaszerviz tanácsára. Maguk trélerezték át a gépet Bártfaiékhoz a saját költségükön. Értékeltem, hogy bevalották, nem értenek hozzá, és nem kezdték el a mókolást az én költségemre.)))
Nekem nincs rossz tapasztalatom a Nissan márkaszervizekkel, illetve azzal az eggyel, ahova hordom az autót. Mivel nem ismerek típus specifikus szakismerettel (és szerszámozottsággal) rendelkelkező szerelőt, ezért márkaszervizbe járok. De automataváltó témában érezhetően biztonytalanok, mint malac a jégen.
Azt hiszem elmegyek Bártfaiékhoz, és kikérem a véleményüket. Hátha 100 ezernél még van értelme az olajcserének. Most nekem is pörögni fognak bele a kilométerek, mert úgy jött ki a munkám szerteszét az országban.
Még nem, de magam is rágódom ezen, mert ez egy fogós, ravasz kérdés.
Elvileg nem kell az ATF-et, hacsak nem "nehéz körülmények" közepette üzemel a gép. Node mi minősül nehéz körülménynek? A könyv szerint az, ha vontatunk, ha terepen járunk, ha nagy hidegben használjuk, ha nagy melegben használjuk... stb. Vagyis ha a rendeltetésének megfelelően használjuk az autót. Nesze semmi, fogd meg jól...
Én igyekszem vigyázni a gépre. Bejáratás után (2 eKm-nél) lecserélettem az olajakat a motorban, az osztóműben és a differenciálművekben. Felezem a szervízintervallumot, vagyis 15 ezrenként átnézetem az autót és cseréltetem a motorolajat, szűrőket stb. Rákérdeztem az ATF-re is a szervizben még a bejáratáskori olajcserénél. Akkor azt mondták, hogy "okosan teszem", ha 100 ezrenként lecseréltetem az is. Aztán legutóbb a 90 ezres szerviznél is rákérdeztem, de akkor meg azt mondták, hogy "nem kell azt bántani" ha nincs baja. (Ugyanott, ugyanaz az amúgy hozzáértőnek tűnő ember adta a két ellentmondó tanácsot.) Annyit mondott még, hogy majd ellenőrzik az váltóolajat, és ha jónak tűnik (rózsaszínű, amilyennek lennie kell), akkor nem cserélik, de ha sötétedett, akkor inkább kicserélik.
Az én autómba a jövő héten belemegy a 100 ezredik kilométer, és bő egy hónap múlva megyek a 105 ezres revizióra (felezem az intervallumokat). Még nem döntöttem el, hogy mi tévő legyek. Nem szeretném fölöslegesen megbolygatni a jelenleg abszolút problémamnetes rendszert. Viszont hátha már kappot annyit ez az olajtöltet, hogy mégiscsak jobb lenne lecserélni. Mert azért vonttam is vele, ha nem is sokat, meg azért terepen is voltam, ha nem is sokat, hajottam 40 fokban is, ha nem is sokat, meg hajtottam minusz 25 fokban is, ha nem is sokat. No de mi a "sok"???
Jelenleg azon spekulálok, hogy elzarándokolok egy automataváltó specialistához, és ott kérek tanácsot. Csak hát:
- melyiknek van típus ismerete?
- neki az is lehet érdeke, hogy azt mondja: cseréltesem le (persze nála)
- meg az is lehet érdeke, hogy azt mondja: elvileg bírja az olaj (aztán maj jól megjavítja nekem az elromlott váltót)
Neked mi erről a vélekedésed? Úgy értem erről az egész ATF csere dilemmáról?
Nálunk 3 gyerek (egy 11 éves fiú és két 8 éves lány) ül hátul, és abszolút nem panaszkodnak. Nekik még tökéletesen kényelmes és tágas a hely. Hogy meddig marad az, azt nem tudom, mert a fiam már majdnem 160 centi...
A használati mód nálunk annyiban hasonló, hogy mi is cuccolunk sokat (biciklik, peca, télen síelés), de én - jóllehet a bp-i agglomerációban élek - többet megyek vidéki utakon.
Kézi váltóval egész biztosan sokkal kevesebet fogyaszt ez a típus, mert az automata nagyon régimódi kunstrukció. Csak 5. fokozatban hidalja át a nyomatékváltót, addig meg óriási szlippel dolgozik. A kézi váltónál ez ugyebár nem okoz veszteséget, és az ráadásul 6 fokozatú. Viszont az automata kényelmes, szerintem nagyon illik a nagy nehéz vas karakteréhez.
Még valamit ajánlok a fogyelmedve, ha vásárlási döntés előtt állsz (mármint hogy Pathfinder-t vegyek-e vagy valami mást):
Ha szempont az összekerékhajtásból adódó - elvileg - nagyobb/jobb téli alkalmasság, akkor két dolgot vegyél figyelembe. Egyrészt a Pathfinder összekerékhajtási rendszere az elvéből adódóan inkább terepre jó, semmint csúszós útra. Lehet ugyan automata módban használni aszfalton is, de alapból ilyenkor is hátsókerékhajtásosként működik/viselkedik, ennek minden előnyével/hátrányával. Másrészt az óriási saját tömeg miatt ez az autó leginkább az egyenes vonalú egyenletes mozgást kedveli. Csúszós úton - összekerék ide vagy oda - sokkal óvatosabban kell vele közlekedni, mint egy normál személyautóval.
A hátsó ülőlap aggasztó, meg kissé érthetetlen is. Szempont, hogy ha veszünk autót, akkor az kényelmes legyen mindenkinek, mert direkt olyan autót keresek, ami hosszú távon megoldás az egész családnak. Ez az autó egy vonóhoroggal (esetlegegy tetőbox-szal) nekem azt hiszem ,hgy minden igényemet kielégítené évekig, de nem vagyok egyedül. Gondolni kell az asszonykámra is, mert, ha Isten is úgy akarja, akkor lesz még egy kissrácom, így még kb 3 éven kersztül hátul utaznak. Néha eljárunk kirándulni, akár az aszfaltról is szívesen letérünk, én horgászom, amikor időm engedi, de hétköznapi használat az havi megosztásban 70% város, előváros és a maradék 30% pedig hosszú távú utazás országút/autópálya kombóban.
Ezért is írtam korábban, hogy igazából ez az autó nem városra termett, de eddig mindig a szívemmek vettem autót, nem az eszemmel.
Ha csak az eszem szerint kéne választani, akkor most egy kis fogyasztású, kis köbcentis fiatal dízel kombit kéne vennem, nem egy tankot! :)
Az automata inkább azért nem szimpi, mert soha nem volt automatám és valahogy nehezen tudom elkpzelni, hogy nem kell csinálni semmit a bal lábamal és a jobb kezemmel, illetve talán van a fogyasztásban is különbség a mauális javára, bár, ez csak fikció.
No, ha lesz konkrét kérdésem, akkor úgyis jelentkezem!
PS: örülök, hogy megint van egy kis élet a topkon!
Jól érezted, elég alacsony a hátsó ülőlap. Gyerekeknek tökéletes, felnőtteknek... hmmm... tolerálható. Viszont széltében óriási a hely, három gyerekülés is simán (lötyögve) elfér, becsatolni is könnyű őket. A hátsó két ülés is használható méertű szerintem is. Mi is használjuk alkalmasint.
Az automata váltótól ne ódzkodj. Nagyon jó szerkezet az. (Sokak szerint lassú és buta, de nekem bejön. Szépen finoman vált, szerintem pont olyan ütemben, ami passzol az autó abszolúte nem sportos karakteréhez.) A fogyasztás nagyon helyzet (és láb) függő:
- Budapesten araszolgatva 12+
- Agglomerációban jövés-menés 11 körül
- Autópályán 130 tempomattal 10-11
- Országúton a szabályokat betartva 9 körül
Nekem nagy átlagban 11 liter körül szór a fogyasztásom (automata).
nem vezettem manuális pathfindert, azt viszont tudom, hogy én pont a sok kütyüt, kényelmi extrát szeretem az autómban, nem biztos, hogy azok nélkül is élvezném a teherautós vonásokat. a parkoló kamera nélkül pld nem nagyon szeretnék vele parkolni....
nálunk az opcionális 7 ülés volt az egyik érv, használjuk is rendesen. és imádom, hogy minden belefér. most már csak a pakolást utálom, hisz így már limit sincs, hogy mikor tudom azt mondani a copfos vezénylőtábornoknak, hogy most már elég, nem fér bele több cucc. :-)
Az tuti, hogy nagyon kevés az eladó Pathfinder, pláne ami nekem is elérhető lenne és nem automata.
Gyerkőc érkezése miatt az Altea kicsi lett, meg szeretnénk még egyet rövid időn belül, így muszáj lépni hamarosan.
Volt céges pick-upom évekig, az tuti, hogy nem igazán városba való verda, de vezetni, meg menni vele, az tök jó. Egy vonóhoroggal gyakorlatilag nem lenne olyan dolgo, ami miatt cserélni kéne. Nagy, biztonságos, erős és tágas, meg nekem kifejezetten tetzik.
Ez a típus szerintem nem annyira tehereautós, mint a navarra. Azt várom, hogy annál személyautósabb, de persze azt tudom, hogy az Altea után egy dög lenne.
vagy inkább az ember hajlamos utólag is igazolni a döntését és nem belátni, hogy tévedett. :-)
de most csak az ördög ügyvédjét játszom, szeretem a pathfindert, bár mint írtam korábban is, egy személyautó után azért ez nagyon más tészta. van konkrét példány vagy általánosságban keresgélsz?
én ültem benne rövid távon hátul és bár nem egy fotel, ki lehet bírni. a feleségem a sírós kisebb kölök miatt sokszor kényszerül hátra-középre és nem panaszkodik. mondjuk ő nem egy óriás (165cm).
egyebekben soha egy autónkat nem imádta annyira mint a pathfindert.
A típussal egyelőre csak szemezek, mert igazábókl nincs rá szükségem, de piszkosul tetszik és a szaporulatot és a csomagokat is szépen nyelné.
Az igaz, hogy nem túl barátságos a fogyasztása, de ez még csak hagyján, azonban ami méginkább szembetűnő volt egy mustránál, hogy a hátsó ülés lapja alig magasabb a padlószinnél. Ezt hogyan viselik az utasok? Nekem úgy tűnt, hogy a térdet megemeli a háétsó ülés alacsonysága. Feleségem a lurkóval hátra kényszerül, meg majd remélem, hoyg a 2. kölökkel is, így nem mindegy.
Milyen tapasztaltok vannak ilyen fronton?
Köszi, ha valaki veszi a fáradtságot. Ilyen irányú tapasztaltot nem olvastam a topikban.
:-) hát, szerintem sokkal...Az egységsugarú felhasználó nagyjából sose téved terepre, mármint olyan "komoly" terepre, ahol előjönne a mechanikus diffizár előnye. Féktárcsa, fékbetét, és ABS jeladó mindenképp kell, preciziósan legyártott mechanika viszont nem. Így persze nyilván künnyebben elkad(hat) az ember a dágványban, de legalább nem jut olyan meszire, hogy sokat kelljen gyalogolni a traktorosért. ;-) De persze azért az ELSD se kutya, működik az, ha kell.
Szia!Biztosan nincs középső differemciálmű a Pathfinder-ben. Tudomásom szerint egy elektromágneses kuplungszerkezet osztja a nyomatékot az első/hátsó tengelyek között. Ennek van egy AUTO állása, amelyben csak akkor oszt előre nyomatékot, ha kell, és csak annyit, amennyit kell (de legfeljebb 50%-ot). Ez a kuplungszerkezet oldja meg (csúsztatással), hogy szilárd útburkolaton ne feszüljön be a hajtás AUTO állásban. (Tehát a SuperSelect-es kérdésedre igen a válasz, a Pathfinder-t is lehet szilárd útburkolaton 4x4-ben használni, de szigorúan csak AUTO módban. Ezt a Navara nem tudja.) Ez a kuplungszerkezet teljesen összezár 4H és 4L állásban. Ezeket az üzemmódokat tehát KIZÁRÓLAG laza talajon / terepen szabad használni, aszfalton nem.Nincs mechanikus diffizár sem, csak ELDS, azaz fékdifferenciál. A semminél jóval több, de nyilván nem tud annyit, mint egy rendes mechanikus diffizár.
Eddig semmi. Uj a fekbetet es az aksi, de hiba egyelore nem volt. Kerdezte vki, h van-e benne reszecskeszuro en meg nem tudtam, ennyi a sztori. Nem vagyok nagy dizeles, de a resecskeszurorol minden markanal csak rosszakat hallani.