Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pizo Creative Commons License 2006.08.16 0 0 4

Szia FFU,

 

Az MGB mellett Wartburgjaim vannak, 1963-as Coupe, 1964-es 3-ajtós Kombi (ebből kb. 3 db-ról tudok Mo-n az enyémmel együtt), 1965-ös (de már 66-os modellévű) kiskerekű Limousine és DeLuxe. Ez utóbbiból kabrió lesz, már gyűjtöm hozzá az alkatrészeket (a két ajtó már megvan). Meg két autó alkatrésznek. A youngtimer kategóriából egy gyári állapotú Citroen AX 4x4 van még nálam. Ez nem túl gyakori autó még Franciországban sem. Csak 4 évig gyártották, viszonylag kis darabszámban, mivel a komoly összkerékhajtása miatt elég drága volt.

 

A hétvégén motorindítás lesz az MGB-nél, meglátom, hogyan muzsikál. Remélem nem ér kellemetlen meglepetés. Közben majd fényképezek is, és felteszem.

 

Üdv: Zoli  

Előzmény: FFU (3)
FFU Creative Commons License 2006.08.16 0 0 3
Szia Pizo,

most vasárnap érkezik meg az MGA :)))))

AMi a kocsit illeti - szemre ugyan jó állapotban van, de azért itt ott vannak rozsdák. Ahogy a lehetőségek engedik, biztosan újra fogom fényeztetni.

A motor az ismeretlen tényezö, és persze minden más a hajtásláncban. Az biztos, hogy most nem lehet elinditani, mert a karburátosa hibás. Ez a jobbik eset... a rosszabbik az, ha a Judson kompresszorral van baj, mert annyira ritka, hogy aranyárban vannak hozzá nagyon nehezen felhajtható alkatrészek. Most még nem tudom, pontosan mi is a gond vele.

Hogy miért vettem meg az MGA-t? Mint irtam, 2003-ban nekiálltam egy kit car-nak. Mikozben folyamatosan irodalmat, ötleteket, stb. kerestem a neten a kit car-épitéshez, gyakran lyukadtam ki a régi Triumph-pknál, MG-nél. Egy csomó alkatrészt onnét emeltek át a kit car-tervezők. Igy aztán addig-addig nézegettem MG alkatrészeket, mig utána néztem magának az MG-nek is.

Egy másik szálon is 'futott a cselekmény' - a kit car-k forgalomba helyezése egy hosszú távú játszmának tünik. Müszakilag tavaly óta lehetséges, de most a regisztrációs adó, és a forgalomba helyezéskor megkövetelt EURO4-es motor teszi lehetetlenné ezt. És mert türelmetlen vagyok, és szeretnék már örömautózni, ezért gondoltam, hogy a kit car mellé kellene egy olyan gép, ami nincs túlautomatizálva, elektronizálva, és még formára is tetszik. Nekiálltam keresni gépeket. Igazából egy Austin Healey-t szerettem volna, de arra soha nem lesz pénzem. Restaurált gépet sem tudnék megfizetni... és ekkor találtam ezt az MGA Coupe-t, ami a piaci árakhoz és gép-állapotokhoz képest meglepöen jónak látszott. (Majd persze a végén derül ki minden.) Igy aztán hétfőtől kezdve két autón dolgozom... meglátjuk, hogy győzöm pénzzel és idővel. (Ebből a pénz a súlyosabb probléma.)

Az tényleg érdekes, hogy a Coupe miért ilyen 'nyomott áron' megy a piacon... egy ugyanilyen évjáratu roadster lényegesen drágább. Én biztosan nem tudom megmagyarázni a dolgot, de a elenség most kapóra jött.

Hogy kicsi e az utastér... Valamikor tavaly volt egy egyesületi látogatás a garázsomban, ahol a tagtársak sorra 'végigülték' a Fury-t, amit épitek. Az egyik tagtárs olyan magas lehet, mint te, és ráadásul nem is sovány. Ö is szörnyülködött, hogy nem fér bele a Fury-ba, aztán amikor beleült, szépen elfért. (Én meg azon csodálkoztam, hogy ö mit csodálkozik, hisz' van neki egy Lotus Seven-je, és abba is simán belefér.) Nos, hétfön majd többet tudok irni a helyröl. Az igaz, ebben az autóban nincsen csak két ülés.

Amúgy az általad irt szövegből mintha az derülne ki, hogy neked már vannak veterán autóid?
Ha igen, akkor te szakértő vagy ezen a területen is!

Szia!


Előzmény: pizo (2)
pizo Creative Commons License 2006.08.15 0 0 2

Szia FFU,

 

Szerintem itt ketten leszünk. Én szakmabeli vagyok (iü. gépjárműszakértő), a harmincas éveimnek pont a közepén. Már nagyon régóta tesztett az MGB, érdekes módon én a Coupe formáját sokkal szebbnek, harmonikusabbnak látom, mint a Roadsterét. Az is érdekes, hogy bár a Coupeból kevesebb készült, olcsóbb, mint a Roadster. Az MGA is tetszik, de az árakat és az alkatrész beszerezhetőséget látva (van pár veteránautóm amikhez már csak bontva lehet sok alkatrészt beszerezni) a B-nél maradtam. De mindenképpen krómos kellett. Az MK I-ek nagyon lepusztultak voltak, MK II-ből viszont van választék. 

Megnéztem az A Coupe utasteréről pár képet, hát nem egy táncterem, lehet hogy el sem férnék benne (186 cm vagyok), a B sem túl nagy nekem, de még pont jó. A hátsó ülés(pad) viszont szereintem max 10 éves gyerekeknek jó, kisebbnek tűnik a fejtér, mint a kispolszkiban. 

Amúgy a B-nél is a kardánalagút jobb oldalán van a kézifékkar. Szerencsére az én autómon nem alakítottak semmit (lásd a képet), max a rozsda rágcsálta meg kissé (többé). FFU, a Te autód viszont igen szépnek tűnik, teljesen működőképes is? Hogy döntöttél egy ilyen veteránautó mellett, amit nem is igen ismernek Magyarországon?

 

Üdv: Zoli  

 

Előzmény: FFU (1)
FFU Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1
Üdv,

Elsöként hadd mutatkozzam be.
Pécsett lakom, humán végzettségü vagyok. Amkor elmultam ötve éves, nekiálltam egy kit car épitésének, illetve annak a harcnak, amelynek eredményeként megalakult egy egyesület (Magyar Kit Car Klub), és megváltozott egy jogszabály, amely korábban kategorikusan tiltotta nálunk bármiféle jármü összeépitését.

Harmadik éve dolgozom a kit car-on, illetve egyesületi tagtársaimmal együtt hadakozunk az ostoba jogszabályok, a hatósági hülyeség ellen.

A kit car épitéséről van is egy elég primitiv (ennyire értek csak a wbehez) oldalam - hogy másoknak is kedvet csináljak a kit car-ozáshoz: http://www.kitcar.hu

Mivel a kit car-ok forgalomba helyezése elött még mindig sok a jogi akadály, hogy ne maradjak 'élvezetek nélkül', ezért egy veterános találkozó hangulatán felbuzdulva, a családi békét 'szétrugva' elkezdtem a kit car mellé keresni egy másik igazi autót is.

Mint pizo, néhány (egész pontosan két) hete én is vettem Hollandiából egy bal oladli kormányos MG-t, egy 'A' Coupe-t.

Az autó gyártási dátuma 1957. június 30. Az enyém az 1138-ikként gyártott autó (A legelsöként gyártott MGA alvázszáma 10101 volt, az enyém a 11239 alvázszámú gép.)
Az MGA Coupe-böl 1500-ös motorral 1956 és 1959 között összesen 6272 darabot gyártottak. (Utána már 1600-os, illetve un. twin cam motorokkal jöttek ki a Coupe-k.)

A gép még nincs itthon, talán ezen, vagy a jövö héten érkezik meg.

Az MGA tehát az elsö szériából való, 1500-ös motor van benne. Egy korábbi tulaj az 50-es évek végén kit-ben kapható turbofeltöltöt épitett rá a motorra. Ezt az 'ös-turbofeltöltöt' egy Judson nevü amerikai cég konstruálta, illetve gyártotta. A Bogarasok körében biztosan ismert, mert tömegesen ök 'tuningolták' ilyen 'supercharger'-rel az autóikat. A Judson-ról sajnos szinte semmi doksit nem lehet találni, pedig pont az a hibás, egyébként üzemképes, kicsit rozsdás a gép.

Ugyancsak valamelyik korábbi tulaj sajnos átépitette a müszerfalat, illetve az eredeti helyéről (a kardánalagut jobb oldala) áttette bal oldalra a kézifék karját is.

Most azt tervezem, hogy a kit car komótos épitgetése mellett nekiállok restaurálni az MGA-t. (Ennek lépéseit ugyancsak szeretném feltenni a net-re, hadd okuljanak belöle mások is - a www.kitcar.hu oldalra.

Végül itt egy kép az MGA-ról. Az autókereskedés elött készült, még Hollandiában.

Üdv!

Bujon Gottfried Creative Commons License 2006.08.14 0 0 0
szia piz0
Előzmény: pizo (-)
pizo Creative Commons License 2006.08.14 0 0 topiknyitó

Sziasztok,

 

Pár hete vettem Angliában egy MGB GT Coupet, még ott a tréleren látható. Jobbkormányos MK II (krómos), 1973-as, még a régi, D-típusú overdriveval, 2 db. 6V-os akkuval a hátsó ülés alatt, eredeti, még nem lakatolt, és így korrodált állapotban, motor OK, fékek és kuplunghidraulika a sok állás miatt berohadva, belűl szép, szinte hibátlan, hihető a 98000 mérföldes óraállás. Érdekesség, hogy a B karos lengéscsillapítós volt egész a gyártása végéig (1981). A bódéval azért kell foglalkozni, de mivel igen alkami vétel volt, nem bírtam ellenállni.

 

Üdv: Zoli

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!