Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ilozas2 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 2977

Sziasztok!

Van egy 2008-as Berlingo XTR-em. A tempomat egy darabig rendesen viselkedik, utána "eldobja" a beállított értéket. Nem tudok neki beállítani újra sebességet, csak limit módban működik. Indulást követően 20-60 percen belül jelentkezik ez a probléma. Tapasztalatatok ilyet? Ha leállítom, nem javul meg egyből csak némi idő elteltével.

Semmi baja nincs a motornak, szépen karbantartatom...

 

Köszi
Z

Pajó2 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 2976

Köszi a segítséget! Ma reggel pl semmi baja nem volt.

Előzmény: FeZ_ (2974)
siletto Creative Commons License 2021.01.06 0 0 2975

Azt meg tudjátok esetleg mondani, hogy B9 Berlingónál hogy kell levenni a bal első ajtó aljáról a gumi kédert? Ha jól látom, valamilyen műanyag kis patenttel van az ajtóhoz fogatva, de lejönni nem akar.

 

Másnak nem szokott ott rozsdásodni? Nem is értem, hogy találták azt a részt ki, hibába folyik ki a víz,pára az ajtó lemezei közül az egyébként is kicsi nyílásokon, rögtön megmarad a kéderben... Pedig sosem volt törve vagy javítva az ajtó.

 

Még csak a tömítő pasztát kezdte felnyomni az átlapolásnál, de gondoltam kijavítom még most tavasszal, míg nem nagy a baj.

FeZ_ Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2974

"Ha van valami hasznos tanácsotok vagy megjegyzésetek köszönettel venném."

 

Ne foglalkozz vele ! ;-)

(ha amúgy az olajszint rendben van)

 

Sajnos idősebb korukra ezek az olajszint érzékelő rendszerek nem szoktak zavarok nélkül működni a PSA vonalon. Hol ezért, hol azért. :-(

Ha maximalista vagy, akkor el lehet kezdeni a játékot vele: talán a szintjeladó vacakol. Ha lehet kapni újat, akár ki is cserélheted. Lehet kábel hiba még, busz kommunikáció hiba, szoftver hiba is (ezt lesz a legnehezebb kiszűrni), lehet "csak" elektronikai vagy szoftver (BSI)  hiszti együtt is, amire sosem lesz magyarázat. Lehet műszerfalegység probléma is. És nem biztos, hogy mindent felsoroltam.....

 

 

 

Előzmény: Pajó2 (2973)
Pajó2 Creative Commons License 2021.01.05 0 0 2973

Üdvözlet és B.U.É.K. mindenkinek.

 

a Jármű egy Berlingo 1.6 Hdi 2007-es

A jelenség már vagy 2 napja,hogy a gyujtás ráadása utáni olajszint ellenörzés (műszerfalon) villog.

Ellenőriztem az olajszintet a nívópálcán: ok.

de nem minden induláskor van ez a jelenség.Néha mutatja a rendes olajszintet is.

Ha van valami hasznos tanácsotok vagy megjegyzésetek köszönettel venném.

 

Üdvözlettel

P Sanyi

Békéscsaba

galaci13 Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2972

Üdv. Cseréltessél izzítógyertyát nekem is az volt a baja 2007es 1.6 hdi és csinálta nyáron is ezt. Beindult de egy darabig dadogva ment amíg bemelegedett. A gyertya csere rendbe hozta 

Előzmény: siletto (2948)
a.k. Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2971

Csak nyárig kell kihúznia. Ha nem meg akkor ennyi volt. Már vissza sírom soha többet nem lesz ilyen hálás autónk. Ezek a mostani újak és újabbak már hírül nem ilyen egyszerű és nagyszerűek.

Nyilván azért nem megyünk már bele nagyobb projektbe mert nincs sok értelme. Na majd elválik mi lesz még szegénnyel... 

pH03N1xM Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2970

A leirasbol ugy tunik, hogy csak az rohad, nem az auto maga.

Előzmény: siletto (2969)
siletto Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2969

Van még egyáltalán értelme foglalkozni vele, ha már a segédkeret körül is rohad kifelé az autó?

Előzmény: a.k. (2967)
FeZ_ Creative Commons License 2021.01.04 0 0 2968

Nem olyan vészes az alvázkeret cseréje, bár csápos emelő nélkül azért eléggé macerás.

Előzmény: a.k. (2967)
a.k. Creative Commons License 2021.01.03 0 0 2967

Lehet mondtad. :) Majd holnap ha arra járok lesz fotó. Kissé rohanós napok jönnek, de igyekszem... :) 

Alsó segédváz vagy kis bölcső vagy ki hogy hívja cseréje az ultra nagy szívás ugye jól néztem ki belőle? :) 2 csavar körül már luk és kb. úgy máshol is van baj vele úgy nem kicsit. :D Ez az a nem tudom merjek vagy ne merjek kátyú közelébe menni... :D  

Előzmény: FeZ_ (2965)
siletto Creative Commons License 2021.01.03 0 0 2966

Hali! A kipufogórendszeren ilyen Clic-R van, ahogx a gumi porvédőkön is gyárilag, nekem legalábbis. 

 

A vízcsöveken is van, ahol ilyen van, meg van ahol a másik fajta szárnyas, nemtudom mitől függ. 

Előzmény: FeZ_ (2965)
FeZ_ Creative Commons License 2021.01.03 0 0 2965

Ez a fix, bepattanós bilincshez van, már mondtam. Ilyenek is vannak az autón. A rugós vizcsőbilincshez nem ilyen fogó kell. Jó lenne pontosítani, hogy akkor neked mihez is kell. 

Kép a bilincsről esetleg?

Előzmény: a.k. (2964)
a.k. Creative Commons License 2021.01.03 0 0 2964
Előzmény: FeZ_ (2963)
FeZ_ Creative Commons License 2021.01.02 0 0 2963

Nem jutottam a géphez, de itt egy link példának:

 

https://xn--mtrix-xqa.net/spd/YAT-0646/YATO-0646-Vizcso-bilincs-fogo-215

Előzmény: a.k. (2957)
soryton Creative Commons License 2021.01.01 0 0 2962

...csatlakoznék FeZ-hez ...nálam is jó ideig csak egy gyertya üzemelt , de izzított, legalábbis  a visszajelzés megvolt ... egy éve lesz hogy ki lettek  cserélve ...az izzítás csak bizonyos hőmérséklet alatt indul ..még nem sikerült megfigyelnem hogy mennyi ez az érték...

 

Előzmény: siletto (2960)
FeZ_ Creative Commons License 2021.01.01 0 0 2961

Az izzítás visszajelző csak hidegben fog felvillanni rövid- vagy még rövidebb időre, az normális.

A Citroën / Peugeot szerintem nem tiltja le az izzítást rossz gyertyánál, bár igazából még sosem mértem ki, úgyhogy tévedhetek is. Az izzítást azért jobb megjavítani, de a döcögős indulás nem valószínű, hogy ettől van. Ahogy írtam korábban, a hdi-k hidegben is egész jól indulnak izzítás nélkül.

 

Előzmény: siletto (2960)
siletto Creative Commons License 2021.01.01 0 0 2960

Ilyen hibakódnál ki is kapcsolja a számítógép a komplett izzítást, vagy a jó gyertyák attól még üzemelnek?

Az izzítást visszajelző lámpa nem gyullad ki, azért kérdem. 

Legalábbis egyszer volt csak koratélen, nem is annyira hidegben, hogy kigyulladt 1-2másodpercre, de se előtte, se utána nem volt sosem, nem is értem miért. A hibakód már benne van mióta nálam van az autó. 

Előzmény: soryton (2956)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.31 0 0 2959

Hmm. Telefonról nem ment fel a kép. Holnap megpróbálom pc-ről.

 

Előzmény: FeZ_ (2958)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.31 0 0 2958

Szerintem csak rugós vízcsőbilincs a neve, de ki tudja?!

Ilyen fogók valók hozzájuk pl.:

 

Előzmény: a.k. (2957)
a.k. Creative Commons License 2020.12.31 0 0 2957

Na jó persze csak ezen még vannak eredetik ilyen mocskok. Gondoltam rá veszek egy ilyen fogót mert nincs itthon...

Előzmény: FeZ_ (2955)
soryton Creative Commons License 2020.12.31 0 0 2956

...ez a hiba kód P1351 töbnyire egy vagy több izzító gyertya halálát jelzi , esetleg a reléjük problémáját , de ez nem annyira jellemző..

Előzmény: siletto (2953)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.31 0 0 2955

A click-r az a fix méretű, egymásba kapcsolódó bilincs, mint ami pl. a féltengely gumiharangoknál vannak. 

Annak rugósnak nem tudom, hogy van-e spéci neve, a gyári progi is csak rugalmas bilincsnek hívja. 

Nem is nagyon érdekelt eddig a neve, mert ahol lehet mindig lecseréljük menetes, meghúzható  bilincsre. :-P

 

Előzmény: a.k. (2954)
a.k. Creative Commons License 2020.12.31 0 0 2954

Fez!

 

Egy amatőr óvatos kis kérdés. Mi a spec neve ezeknek a bilincseknek amik ezekben vannak. Összenyomós, körmös összeakadós baromság. Mindig kínlódás leszedni. Click-r vagy mi lenne? :) 

siletto Creative Commons License 2020.12.29 0 0 2953

Köszönöm!

 

A P1351-es hibán kívül nincs másik benne, de majd előkaparom a diagboxomat, és lecsekkolom az üzemanyagos részét.

Amikor megvettem Júniusban, akkor még biztosan jók voltak az injektor korrekciói, ezt szakértő le is ellenőrizte.

A csöveket végignézegettem a nyáron, akkor nem látszott kidörzsölés egyiken sem, de le fogom ellenőrizni.

 

Szívesen takarítgattam volna én mindent rajta, az EGR szelep is tervben volt, de az egyszer használatos csőbilincsek miatt végül elmaradt, ahogy a gyertyacsere is.

Nem is értem, hogy tudtak ennyire elb*szott helyekre tenni alkatrészeket egy motoron.

 

A szagokhoz nem értek, de volt már benzines autónk, ami törött gyűrű miatt ette az olajat, ennek nem olyan a szaga. A füstje annak inkább kékes volt, ez meg halványszürke. A víz nem fogy belőle, legalábbis mérhető mennyiségben nem.

 

Köszönöm még egyszer, igyekszek meglátogatni egy szerelőt, aki talán már találkozott ilyennel.

Előzmény: FeZ_ (2951)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.29 0 0 2952

"Total Transmission Gear 8 75W-80 volt? "

 

Igen

 

Előzmény: a.k. (2949)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.29 0 0 2951

Az izzítás hiányának ilyen időben még nem kell(ene) problémát okoznia. Ettől függetlenül érdemes lenne azt mihamarabb javítani. A hibák néha tudnak szoftveresen is furcsa dolgokat okozni.

Az egyenetlen járá miatt először érdemes lenne az üzemanyagrendszer levegősödésének az ellenőrzése. Ki szokott kopni a műanyag cső a motor tetején. Néha az üzemanyagszűrőnél is tud levegősödni. Indítás előtt érdemes a kézipumpával jól felpumpálni és ha akkor jobban indul, egyenletesebben jár, elég valószínű, hogy ez a baja. Ha nem, akkor a következő lépésben a porlasztócsúcsokat ellenőrizném, először a résolajait, majd diag és esetleg bevizsgáltatás. A füst színéből / szagából még lehetne következtetni, hogy az motorolaj (mondjuk turbótól vagy máshonnan) vagy elégetlen gázolaj vagy víz. (remélhetőleg nem)

 

 

Előzmény: siletto (2948)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.29 0 0 2950

Már írtam, hogy szerintem bármelyik ma kapható  aluprotect fagyálló tudja azokat a követelményeket. Válassz ki egyet közülük ! Én töményet szoktam venni és én keverem be. 

Előzmény: a.k. (2947)
a.k. Creative Commons License 2020.12.29 0 0 2949

Fez!

 

Váltóba anno beszéltük ezt a váltó olaj témát csak az a baj már elfelejtettem mi lett bele téve. :)

Jól emlékszem Total Transmission Gear 8 75W-80 volt? 

siletto Creative Commons License 2020.12.28 0 0 2948

Én is kérdeznék egyet! 

Mostanában a hidegekben vettem észre, hogy ha áll az autó a hidegben fél-egy napot, vagy többet, akkor első indításkor 1-2mp-ig egyenetlenül jár, illetve indításkor lök egy kis halovány füstöt, de csak épp amikor elindul, mire hátrasétálok, már a kocsi mögött jár a füst.

 

Az autó 2009es 1.6HDI 90ps, és amúgy nincs izzítása, az egyik gyertya szakadt, ezért nem is izzít, legalábbis nem jelez vissza. Lehet, hogy ez miatt van, és a gázolaj füstöl benne? A szaga is érdekes, nem az a szúrós szag, mint amikor az öreg swift égeti az olajat előtted a lámpánál.

 

Nyár óta van meg, akkor nem emlékszem hogy csinálta volna. Olajcserénél leszedtem a szívórészt és kipufogót is, nem volt játéka a turbónak semmilyen irányban, meg a teknőben sem volt semmi dzsuva. Azóta 7eKm-mentem vele főleg főűton. Lehet, hogy az olaj kezd hígulni benne, vagy csak a hideg?  

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!