Milyen kár, hogy nem lehet tudni előre, hogy milyen cikkek lesznek, mert most például az Extrába tudtam számtalan képet küldeni a 2005 ös 327 es gazból való kiszabadításáról. :-)
Egy kép biztos belefért volna. :-)
Hatalmas munka volt, de jó volt utána látni a gépet. :-)
Én a 41/42 oldalon az 59 tengelyes okfejtésen akadtam meg: ismét a Nagy Tamás... (lásd Nosztalgia gőzmozdonyok cikk generálta hozzászólások). Ha nem ismeri a vonatösszeállítást, akkor egy ilyen elmélet tényként való közlése súrolja a történelemhamisítást. Mert mi van, ha a vonatban volt egy 3 tengelyes termes kocsi?
Szokásommal ellentétben vettem egy Indóházat :-) A 301-es Extrát. Átalában tetszik.
De: "... a tengelyelrendezés angol elnevezése után Pacifiknak ..."
A Pacifik se nem angol, se nem. A Pacific pedig amerikai. Az első (valóban) ilyen mozdonyt a Brooks építette a Missouri Pacific társaságnak 1902-ben, innen az egész világon elterjedt neve ennek a tengelyelrendezésnek.
Majd ha a következő 301-es különszámot írjátok, ... :-))
Levizsgáztatja a mozdonyokat, megszerzi a szükséges tanúsítványokat, és felkér egy vasútvállalati lebonyolítót arra a pár alkalomra, amire a vasútbarátok össze tudják dobni a pénzt egy évben, hogy menjenek a gépek...
Nincs itt baj a sorrendiséggel?
Múltkor, a Gőzmozdonyos topicban éppen te írtad a hipotetikus 327-es feltámasztás kapcsán, hogy meg lehet oldani vasútvállalati engedély nélkül az üzemelést. Mi ez a hirtelen fordulat? :)
Nem, én azt írtam le, hogy egy gőzös üzemeltetéséhez nem feltétlen kell egy újabb vasútvállalatot gründolni.
Hajaj, a 100 éves vonat kocsijaival olyat, de olyat lehet keresni... Vagy egy 275-ös kaliberű mozdonnyal... A MÁV kivonulása miatt ha nem lenne az agyonszapult Noszi, már kb. 6 éve megszűnt volna a gőzösüzem. Na akkor milyen ajvékolás lenne! Mert egy civil szervezet sem tudná finanszírozni az üzembentartást.
Nézd meg, ahol Kelet-Eu-ban a nemzeti vasút kihátrált a nosztalgiázás mögül, ott meg is halt az ügy.
Ahol meg megy, ott a nemzeti vasút teszi bele a lét. Lásd pl. Luzna.
Nálunk nincs olyan széles spektrumú vasútbaráti réteg, mint pl. az angol meg a német nyelvterülten, és főleg, aki meg van magyar casútbarátként, az nincs olyan gazdasági helyzetben, hogy ilyet finanszírozzon.
Széplenne, ha mifelénk is olyan lenne, mint az angoloknál, ahol egy vasútbarát klubban multinacinoális vállalatok, banok vezető mendzserei élik ki második gyermekkorukat pl. forgalmistaként (és eközben persze az klub aranyfokozatú lelkes anyagi támogatóként).
Ezt tényleg lehet így nonprofit módon csinálni. De amikor nincs ott Dagobert bácsi tagként, akkor a működéshez el kell teremteni a pénzt. Vagy a nemzeti vasút támogatásával, vagy egyéb bevételszerzéssel.
és mit kezd a park alapitvanya vasutvallati engedely,biztonsagi tanusitvany hianyaban a mozdonyokkal?
Levizsgáztatja a mozdonyokat, megszerzi a szükséges tanúsítványokat, és felkér egy vasútvállalati lebonyolítót arra a pár alkalomra, amire a vasútbarátok össze tudják dobni a pénzt egy évben, hogy menjenek a gépek...
Ezen felül van még pár elképzelés, de ezt nem itt az index fórumán írnám le...
(Múltkor, a Gőzmozdonyos topicban éppen te írtad a hipotetikus 327-es feltámasztás kapcsán, hogy meg lehet oldani vasútvállalati engedély nélkül az üzemelést. Mi ez a hirtelen fordulat? :) )
A következő számban lesz helyreigazítás a helyreigazításhoz? Mert a kiderült, hogy nem Vöri csinálta a Desiros címlapot, de a nagyrabecsült külsős munkatárs neve előtt hipp-hopp elfogy a
azt meg te/ti felejtitek el,h. az a vilag.mar elmult,amikor mas p.csevel lehetett verni a csalant. ergo,olyan mar nincs,h. en finanszirozom,te pedig keresel vele
hol van már a 100 éves vonathoz az öt gőzös vagy a rendszeres egomi/szobi és balatoni gőzös vonatok?
És hol van az az anyagi bázis, amit alátolt a MÁV 25 évig? Erről elfelejtkeztek állandóan. A cseh, a szlovák meg a lengyel vasút teszi a pénzt a muzeális járműüzemeltetésbe.
Most ki tenne bele pénzt a MÁV helyett? Mindig hallom, hogy vannak "vastag" magyar vasútbarátok. Hol? :) Én még egyet nem láttam...
Az nem az igazi, végig gőzvontatás kéne, mint a régi szép időkben. A nosztalgia kezdetén is le tudott menni Siófokra a gőzös anélkül hogy szétverte volna az akkor még jobb állpotban levő déli parti vonal menetrendjét.
Egyébként mindegy hogy az aranybánya, a park, a máv vagy ki a felelős a gőzös nosztalgia hanyatlásáért, a lényeg hogy a nagy teljesítményt felmutató nosztalgiaüzem a béka segge alá került, hol van már a 100 éves vonathoz az öt gőzös vagy a rendszeres egomi/szobi és balatoni gőzös vonatok?
Országos pletyka, hogy azért nem válik meg a Trakció az M62 001, M40 113, M41 2143, és a V43 1001-től, mert tudja, hogy a Nosztalgia kezében nem nosztalgiavonatok élén, hanem nagy valószínűséggel anyagolómeneteken lehetne fotózni /persze, mert az hozza manapság csak a pénzt/.
Amikor legutóbb ez a járműátadás felmerült, kifejezetten azt kértük, hogy a Park Alapítványnak adják át. Hogy ezt miért úgy értelmezik egyesek, hogy így a Noszinál kötnének ki a gépek - az a ő bajuk.
A kis Ganz motorvonatok nem "eladhatók", a nagyok meg nem érdekesek. Ha a megendelőnek választania kell a Bbmot meg a Kádár előfutó között, akkor a Kádárt választja, mert az érdekesebb.
Szívesen írok a kérdésről - ha ugyananyi felületet kapok, mint a szerző N.T.
A múltkori óta óvatos vagyok, mert beírtam ide egy kisregényt erről a kérdésről, aztán az ihó-n megjelent másnap egy aláírás néküli cikk (édes, mi? :) ), hogy ezt és ezt mondtam...
A szerzőmost valahol a dalmát tengerparton áztatja, így nem tud érdemben reflektálni. Viszont a tételes cáfolatot egészen biztosan szívesen veszi, ámbár tartok attól, hogy a lényegi kérdésre az sem ad majd választ. Mert az, hogy a 375-ös éppen hol van, a 328-ast nem érdemes felújítani, még nem válasz arra a kérdésre, miért tart ott a magyar nosztalgia és úgy általában a vasúti járműmegőrzés, ahol tart.
Még jó, hogy nem a teljes táblázatot írták bele, mert akkor kimaradt volna, hogy mi a helyzet a BCmot 390, 397-el és azABnymot 502-el, hogy a GANZ öttengelyeseit meg ne is említsem, mert azok sem mozdultak ki a Park területéről 2010 óta /vagy csak esetleg valami "titkos menetben", amit szintén már párszor ki lett tárgyalva a frumon, hogy miért/. Országos pletyka, hogy azért nem válik meg a Trakció az M62 001, M40 113, M41 2143, és a V43 1001-től, mert tudja, hogy a Nosztalgia kezében nem nosztalgiavonatok élén, hanem nagy valószínűséggel anyagolómeneteken lehetne fotózni /persze, mert az hozza manapság csak a pénzt/. Pedig egyből lehetne ezekre a gépekre nosztalgiát szervezni, vagy az esetlegesen üzemképessé tett MD-kre.
Sajnos a cikkben sok félreértés lehet, de azt senki nem érti félre mert látja, hogy hazánkban a nosztalgia fotózása az élményvonatokban merül ki, illetve abban, hogy néha sikerül egy-egy tikosabb menet élén valamelyik noszis gépet fotózni.
Továbbá nem értem, miért szívfájdalom egyeseknek az, hogy a fővonali menetend tartása, és nem utolsó sorban a muzeális gép kímélése végett villamos mozdonyos előfogatot kap egy évfordulóra érkező szerelvény?
A szerző úgy fogalmazta meg a valóban létező problémákat, hogy jól láthatóan nincs képben a muzeális járművek tulajdoni viszonyait illető kérdésekkel, vagy éppen ebből szorosan következő üzemeltetési, finanszírozási kérdésekkel; még mindig nem jött át a Park-Noszi szétválás (ez látszik abból, hogy a Park rendezvényeiről ír).
A nosztalgia állományt bemutató táblázat hiányos, több tévedést tartalmaz. A szerző szerint a 375,562 a Park "A" fordítónál van kiállítva, holott Istvántelken áll ez is "fővizsgára utalva".
A Br52/520-est sem értem miért teszi fel példaként a Szerző, mert az a gép már a Parkba is csak úgy volt szállítható, hogy csak leszerelt hajtórúddal volt mozgatható a teljesen összerohadt hengerei miatt.
A 328-ast feltámasztani vágyként érdekes,de reálisan nem megvalósítható, mert egyszerűe a brotános gépekre sem felújításhoz, sem üzemeltetéshez nincs szakszemélyzet - és pont a KözlMúzeum az ilyen mozdonyok megőrzését favorizálta.
Ez már a többedik ilyen cikk az Indóház - iho részéről, a lap pedig a válaszcikk leközlésétől rendre elzárkózik "nem akarunk vitárt kedeményezni" címszóval. Ez így nem korrekt.
A "Tengerre, magyarra" cikket sem kellett volna inkább megírni, ha már nem sikerült utánajárni a dolgoknak...
De a 32. oldalon az 1987-es képen is tisztán látszik a "forró nyár", kár, hogy a vonatokon az összes ablak felhúzva és a leszálló utas is farmerben-dzsekiben látható. :-)
A mostani számban nosztalgiás járművekről szóló cikk olyan igazi vasútbarátos lett... Félinformációkra épül a cikk elég jelentős része. Ez így hangulatkeltésre jó, másra nem.