Keresés

Részletes keresés

dr.Akula úr Creative Commons License 2010.10.23 0 0 1936
Sziasztok!

A következő 2 feladatban kérnék egy nagyon kicsi segítséget, előre is köszönöm.

1. Egy csillapított oszcillátor kényszerrezgéseit kellene meghatároznom úgy, hogy egy F_0*(sin(Ωt))^2 gerjesztő erő hat rá. A Green-függvény meghatározása gondolom az első lépés:

G'' + a*G' + ω^2*G = δ(t), ez még menne is, de többivel elakadtam.

2. Mutassuk meg az effektív potenciál formuláját használva, hogy a 3 dimenziós oszcillátor radiális periódusideje független az időtől!

Hacsak az egyikben valaki megadja a kezdő lökést, annak is örülnék.
dr.Akula úr Creative Commons License 2010.10.23 0 0 1935
nem ezt írtam, valamit nagyon nem értesz.
Előzmény: Törölt nick (1934)
dr.Akula úr Creative Commons License 2010.10.21 0 0 1933
a világűrt tekintettem vonatkoztatási rendszernek
Előzmény: Törölt nick (1932)
dr.Akula úr Creative Commons License 2010.10.21 0 0 1931
a kérdés így értelmeztem:

"az inga lengéssíkja ugyanaz mint a giroszkóp forgássíkjáé?"

Nem, az inga lengéssíkja omega_föld*sin(fí) szögsebességgel elfordul. (perturbálatlanból így kapod meg a perturbáltat)
Előzmény: Törölt nick (1930)
dr.Akula úr Creative Commons License 2010.10.17 0 0 1929
Köszi, s látom ám, hogy az első fönn is van neten.
Előzmény: Törölt nick (1928)
dr.Akula úr Creative Commons License 2010.10.16 0 0 1927
bocs, a link hibás volt
Amúgy csak azért érdekel, mert abban reménykedek, hogy más területeken is fejlődni fog az általánosításokhoz elengedhetetlen ismerethalmazom. :)
Előzmény: Törölt nick (1925)
dr.Akula úr Creative Commons License 2010.10.16 0 0 1924
Egy újabb kívánatos TDK téma
Kár, hogy nincs időm beleásni magam, de aki ért hozzá, azzal szívesen konzultálnék a témáról.
egy mutáns Creative Commons License 2010.10.13 0 0 1922
Egyszerű feladatodhoz az alábbi megjegyzéseim lennének.
Azt nem kell tudni, milyen magas szerencsétlenül járt emberünk. Helyette a súlypontjának a helyét és tehetlenségi nyomatékát kell ismerni, és hogy milyen magasan áll a létrán.
Mekkorák a talaji és fali súrlódási tényezők? Mert lehet, hogy le sem csúszik a létra. Ez a tapadási súrlódási tényezőktől függ.
Amikor csúszik, a csúszási súrlódási tényezőket kell ismerni. De mitől kezd lecsúszni?
Lépked felfelé, egyszer csak megindul a létra? Ez esetben az az első kérdés, hogy milyen magason van, amikor megindul.
Mindez attól függ, mekkora az x.

Ha rosszul látom a példát, akkor kérlek segíts az eligazodásban.
1m



Előzmény: Törölt nick (1919)
XtraP Creative Commons License 2010.10.12 0 0 1917
! Köszönöm, egész tűrhetően.
Előzmény: Törölt nick (1916)
XtraP Creative Commons License 2010.10.12 0 0 1915
Nem; nem erről beszéltél. Hanem hogy "iparban dolgozol, nem koldulsz". Vagyis hogy az iparból kiszoruló fejlesztés (is) koldulás lenne. Hát nem az - vagy ha mégis, akkor épp azért, mert a majdani haszonélvezők max. alamizsmát adnak.
Előzmény: Törölt nick (1914)
XtraP Creative Commons License 2010.10.12 0 0 1913
Nem koldulsz, amíg van koldus, aki feltalálja/kifejleszti, amit az ipar majd legyárt.
Előzmény: Törölt nick (1907)
dr.Akula úr Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1900
Van egy jó matematikai definíció a nőkre.
Előzmény: elpazarolt tehetség (1898)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.30 0 0 1898

Azt hiszem más bolygón,más nyelvet beszélünk :)

Persze  igazad van,nem írtam fel képletekkel,mi történik,és nem is lehetne házifeladatot kreálni belőle,de nem légbőlkapott,és fel lehetne írni egyenletekkel,de én nem vagyok fizikus.

Az viszont elképesztő mennyire nem tudod a hétköznapi történéseket összekapcsolni a fizikával.Csak egy példa:

"Ismernem kell a sebességet pl a talajjal való érintkezési pontokba."

hát leszámítva hogy driftelsz a biciklivel,netán csúsztatod az első kereket,az érintkezési pontban a sebesség nulla :)

Látod erre való a józan ész.

Na és mielőtt teljesen elveszteném az enyémet,feladom! :))))

Inkább az univerzum egy másik megfejthetetlen rejtélyét fogom ezután kutatni:

a nőket :)))

Előzmény: Törölt nick (1897)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.30 0 0 1896

Ezf fantasztikus,szabatos,helyes,meg minden,ami kell!

De te bizonyítatlan intuíciónak nevezted az 1887 hsz-omat,amit  én nem fogadok el.

Az egyetlen pongyolaság hogy a pörgettyűhatásra azt kellet volna írnom hogy érzékelhetetlen nagyságrendű erő,ezért elhanyagolható a kerékpár irányváltoztatásánál.

Szóval ne rolettgolyókkal gyere nekem,hanem indokold meg az 1887-el kapcsolatos kijelentésed,vagy vond vissza.

Előzmény: Törölt nick (1895)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.29 0 0 1893

Talán félreérthető,amikor nem értek egy magyarázatot,még ha esetleg jó is,de meghaladja a képességeimet,akkor nem ellenkezésből írom le hogy mit nem értek.

Viszont azt határozottan állítom,az 1887 hsz tény,és nem bizonyíthatatlan intuíció.

Persze tévedhetek,de légyszives indokold az állításod!

Előzmény: Törölt nick (1892)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.28 0 0 1891

 

A 1887-re is vonatkozik? Mert akkor vitatkoznék.

Sajnos a hieroglifát én,tudatlan nem bírom értelmezni,ezért bocsásd meg ha nem rám vonatkozik a kijelentésed.

Előzmény: Törölt nick (1890)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.28 0 0 1888

"... és valóban, a tapasztalat is az, ahogy a wiki írja, ha a kormányt elfordítjuk, a bicikli valóban megdől. A csúszó is megdölne? Megdölne de szerintem az ellenkező irányba."

 

A magas fizikával nem vagyok tisztában,de most elmagyarázok valamit neked manók nélkül,hétköznapi szavakkal,és meg fogod érteni hogy mitől fordul el a bringa ha rátehénkedsz a kormányra,mert nem a pörgettyűhatástól,az ugyanis elhanyagolható nagyságú erő a többihez képest.

Amikor bedöntöd a bringát,úgymond "áthelyezed a súlypontodat a forduló közepe felé,akkor elsősorban nem ezt teszed,hanem megtolod (nem tudatosan) a kormányt előrefele,ettől kurva gyorsan bedől a bringa abban az irányban amelyik oldalt megtoltad a kezeddel,mégpedíg azért,mert kikormányoztad magadalól a cájgot :)

Ennek semmi köze se pörgettyűhöz,se súlypontáthelyezéshez.

Két módon is leellenőrizheted hogy ez így van:

Engedd el a kormányt és a testeddel irányíts,érezni fogod mennyivel jobban be kell dőlnöd  a forduláshoz,és milyen lomhán fordulsz.

A másik módszer hogy amere akarsz fordulni,ahhoz képest az ellenkező irányba fordítsd el a kormányt(csak egy pillanatra,különben elesel) és azonnal úgy bedőlsz mint annak a rendje :)

Előzmény: Törölt nick (1877)
XtraP Creative Commons License 2010.09.28 0 0 1887

Bocsánat, hajnal van ... az én agyam a balesetes. Az általad mondott sík természetesen létezik. :-)

 

Ettől függetlenül a 1879-et fenntartom: a dőlni "akaró" kerék a pörgettyűhatás miatt nem bedőlni fog, hanem - ha tud - kanyarodni.

Előzmény: XtraP (1886)
XtraP Creative Commons License 2010.09.28 0 0 1886

Menetirányra függőleges sikba nem tudod forgatni az első tengelyt.
Legfeljebb menetirányt és tengelyt tartalmazó sikban.

 

Gondolom, az első sorban arra gondoltál: "menetirányra merőleges függőleges síkban" - én ui. azt írtam. És igen, abban a síkban a tengely forgatható: amikor bedöntöd a bringát.

 

A második sorod még érdekesebb. Szerintem te még haladó bringát nem láttál, csak balesetest. Haladó bringán a menetirányt és a tengelyt aligha találod egy síkban - a nem haladónál meg ugye nincs menetirány ...

 

Két sor, két értelmetlenség.

A beírásod többi része innen indulva érdektelen.

Előzmény: Törölt nick (1885)
XtraP Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1880

Nem a kóválygás a lényeg. :-)

 

Ha a mozgásban lévő kerékpár kerekének tengelyét a menetirányra merőleges függőleges síkban elfordítod, akkor - mivel a kerék forog - a tengelyt fordító nyomaték a pörgettyű esetéhez hasonlóan nem a kifejtett erő irányába, hanem arra (és a pörgettyűtengelyre) merőlegesen, tehát vízszintes síkban billentené a tengelyt. Ebben a síkban viszont a - hátsó - tengely nem tud fordulni.

 

(Próbálj leállítani a földre egy biciklikereket anélkül, hogy eldőlne. Nem fog sikerülni.

Aztán gurítsd el. Jéééé - amíg elég gyorsan forog, nem dől el, csak kanyarodik ...)

Előzmény: Törölt nick (1875)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1872
Hát nem hagyja lezuhanni!  :)))
Előzmény: Törölt nick (1871)
dr.Akula úr Creative Commons License 2010.09.27 0 0 1870
ajjaj
Előzmény: elpazarolt tehetség (1852)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.26 0 1 1869

Talán egy modellrepcsinél el tudom képzelni,ahol akkora légcsavar és bika motor van hogy függeszkedni tud a légcsavaron.Vagy netán még a helikopter is gyanús.

De egy mai átlag gépnél nem hinném hogy számottevő hatás lenne ,legalábbis én nem érzékeltem.Motoros sárkánynál,és ernyőnél érzékelhető

Előzmény: Törölt nick (1867)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.26 0 0 1866
.
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.26 0 0 1865
A repülőgép,mivel egy egységet alkotva merev kapcsolat van a szárny,és a légcsavar között,nem esik zavarba   precessziótol,de a motoros siklóernyőst nagy szarba tudja hozni,ha felszállás közben kifordítja a motor a repülés irányából,megszüntetve a tolóerőt,ami a szárnyat előre és felfelé mozgatja...
Előzmény: Törölt nick (1864)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.26 0 0 1862
De. Csak hát egy ilyen buta tanítvány egészen zseniális tanárt igényel :)
Előzmény: Törölt nick (1861)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.26 0 0 1860
.
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.26 0 0 1859

Élvezetből.

De még az is előfordulhat hogy hasznát venném hátimotor tervezésben,mert ott a precessziót minél inkább csökkenteni kell,és ebben is segít ha megértem:)

Előzmény: Törölt nick (1857)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.26 0 0 1858
Kiegészítve a modell és a valóság kapcsolatának magyarázatával :)
Előzmény: Törölt nick (1856)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2010.09.26 0 0 1855

"Most ugye azért Fermattosdit játszol velünk."

Hát nem ismered fel az egyszerű tudatlanságot?

Persze nem tagadhatom teljes bizonyossággal,mert nem tudom mi a frász a fermattosdi :)

Előzmény: Törölt nick (1854)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!