Viszont, ha tényleg elindulnak au Ikarus búcsúk, összeszervezhetnénk egyik hétvégén egy ilyenre egy talit, mi mint a #boomer generáció, s max röhögünk/szörnyülködünk ott az Ekenyél Next Gen-en. Felfoghatjuk Gyp szakmai kirándulásnak is, pl pár hete főleg ezért mentünk ki a 3720-as Bengálira, az egész utastér súlyosan érintett volt (az egy szem banyatankot kivéve, aki elbaszta, s az 56A helyett erre ült fel).
Nos egy sör+kv+cigi, sröhögünk a Next Gen-en? Karifatüzet se tartottunk mióta.
Erről nekem is gyerekkori emlékek jutnak eszembe. Békáson laktunk, nagyon gyakran utaztam a 34-essel haza. Ritkábban 42-essel. A 34-esen 92-93 körül a zsír új 280-asok új szaga és az előző szériáktól eltérő hangja a mai napig megvan. Meg volt egy csinos vezető hölgy, aki mindig a 34-esen vezetett és a jobb 1-esről mindig azt figyeltem, hogy lábujjheggyel nyomta a gázt, mert alig érte el.
Aztán ott volt a 37/137 járat, mert a hegyre jártam fel különórára. Azon többnyire -a 145/146-oshoz hasonlóan- ráncajtós roncs 260-asok jártak, azokat is imádtam. Aztán jött a 405-ös korszak, meg a 415-ös imádatom, ami azóta is úgy maradt.
Egy kis szentimentális búcsú a BKV-s 200-asoktól: ma kiszúrtam a futárban, hogy van egy-egy 280-as a 34-esen és a 134-esen, de előbbi Békás felől már csak a Bogdáni útig jött vissza, onnan egy Citaro vitte a járatot (amúgy ezt nem is értem, hogy lehet megcsinálni, átszállítottak mindenkit? na mindegy...), a 134-esen viszont több kört is ment a BPO-805. Hála a reggeli időpontnak, sulinetmentesen utazhattam is a Szentlélek tértől pár megállót, és ennél tökéletesebb helyszínen nem is búcsúztathattam volna a 200-asokat: valószínűleg nem túlzok azzal, ha azt mondom, ezres nagyságrendi alkalommal indultam el valamilyen Ikarus 200-assal (azért főleg 280-assal) a Szentlélek térről a Tavasz utcán át vagy a Vörösvári út felé, vagy a Szentendrei úton. Tényleg egészen érzelmes kis utazás volt ez nekem most.
Fotózni azért még minden bizonnyal fogok BKV-s 200-ast a nagy búcsú előtt-alatt, aztán ha a roadshow keretében lesz óbudai vonal is, azon le fogom fotózni (ha tudom és ráérek) az utolsó óbudai Ikarust, így talán nem ez az utolsó képem róluk a környéken. A személyes búcsúm a szériától viszont ez a mai volt. Jelképes, hogy 260-assal utoljára tavaly ősszel a 118-ason utaztam, akkor a Szentlélek térre érkeztem meg vele.
A KTI-kez van köze, hogy ők is fejlesztik-e, azt hirtelen nem tudom. Tudtommal ugyanabból az adatbázisból dolgozik, mint a menetrendek.hu. Ezzel szemben vannak olyan járatok, vonalak, megállók, amelyek az utóbbiban enne vannak, az előbbiben viszont nincsenek.
Az utas.hu egy magánprojekt, vagy van hivatalos megrendelője? Van vagy lehet köze a volánbuszhoz? Mert tök jól lehetne használni, ha nem kapcsolnának le random komplett régiókat a térképről. A hétvégén a DAKKos volt térség pár pillanatra megszakítva full vakon ment.