Mindenképp. Addig még keresgélek a közelben lévő bontókban. 2-t néztem, sajnos nem sok Kalos / Aveo volt.. ami pedig igen, azokban már nem volt vez.oldali őv.
Igen, elképzelhető, sajnos a rugók egy idő után elfáradnak :-( Régi autóknál ez gyakori jelenség, márkától függetlenül. Ha nem bontható, vagy nem akarsz vele (feleslegesen) foglalkozni, akkor csere lesz gondolom mindenképpen. Esetleg utána szánhatsz egy kis időt rá, kíváncsiságból...
Gyanítom mivel biztonságtechnikai eszköz, ezért nem lehet azt olyan egyszerűen megbontani. Valamennyire feszít, kihúzáskor is érezni, azzal nincs is gond. A visszahúzás nem igazán akar sikerülni. Megfogva, és lassan nyomva visszafelé érezni, hogy húzná..de eléggé "erőtlen".
Sajnos én is csak erős túlzással nevezném magam lelkes amatőrnek. A csillagos márkából van itthon 2 másik autó. Azok viszonylag újak, 5 évesek. A Kalózt csak munkába járáshoz használom. Sosem kellett szerelnem autót eddig, mert nem igazán volt velük semmi gond, illetve a kis apróságok amik voltak, azok gariban meg lettek oldva, így csak a kötelezőkre kellett vinni, de az is márkaszervizbe. Leírásokat, fórumokat, csoportokat olvastam ezekkel kapcsolatban, így próbáltam némi infót szerezni a Kalossal kapcsolatban. Ezt lehet " bütykölgetni".:)
Na ez jó hír :-) Sajnos a kérdéseidre nem tudok választ adni, inkább használó vagyok, mint hozzáértő :-( Pl. az említett PCV szelepről sem tudtam illetve hol helyezkedik el. Ha van időd, az övet megnézheted, gondolom a rugója mehetett tönkre, esetleg csak kiakadhatott, de ez csak tipp.
Viszont.. úgy néz ki megoldódott az alapjárati gond. El van repedve a cső, amiben a pcv szelep van.. ami fura, mert kb 1 éve lett cserélve. Sebaj. Leragasztottam addig, így most tartja a 830-870-et. Hétfőn tudok venni, addig talán bírja majd így.:D
+1: Elkezdett világítani/ villogni a kis piros led az óra mellett.. előtte sosem égett. Jól gondolom, hogy az immo-nak a "visszajelzője" az? Mi köze az EGR / PCV cseréhez?
+2: A vez. oldali bizt övvel is vannak gondjaim, nem akarja vissza húzni. Kézzel kell minden egyes alkalommal vissza imádkoznom, mert már vagy 2x rácsaptam az ajtót.
Lehet ezzel valamit kezdeni, avagy csere?! Otthoni körülmények között cserélhető-e egyáltalán? újat már gondolom hiába keresek, utángyártott sem igen létezik. Marad a bontott. Mire kell ez esetben figyelni még vásárlás előtt?
Kb. nálam is ennyi a fogyasztás, ha van egy hosszabb utam (100-150km) akkor 7 alá megy, de 6,5 fölött vagyok, annál kevesebb még sosem volt. Klassz ez a motor, sokat eszik, cserébe nem megy... ;-)
Az még kimaradt, hogy a csere után töröltem a tárolt kódot, nem jött vissza, vagyis csak-csak működik. Az alapjárat aggaszt.. sőt így picit többet is eszik. torque szerint 9.1/100km az átlag.. amit én kétlek. ( sajnos az óracsoport nem ír fogyasztást. Számolgattam, illetve nulláztam az órát teli tanknál többször is. 6.8-7.3 között sikerült tartani. Munkába járok csak, napi ~55km, illetve amit még délután a városban mászkálok.
Nálam viszont az a fura, hogy amíg a hibás EGR volt benne, illetve a már csere érett PCV addig az alapjáratom ~800-850 volt, néha picit ugrált, de max 1000-ig. Illetve világított a check. Hamarosan műszaki, ezért időzítettem mostanra a cserét.
EGR, PCV csere után. EGR utángyártott, PCV viszont eredeti koreai lett bele téve. Hibakód eltűnt, viszont az alapjárat lett ~1300 környékén.
Na most vagy az van, hogy kell neki egy kis idő amíg beáll az alapjárat, avagy valami nem klappol. Várok vele pár napot, majd próbaképp visszarakom a régit, mert nem dobtam ki őket. Ha azzal ismét jó lesz az alapjárat, akkor nem tudom mit csináljak vele. :D
Pedig gondoltam műszaki után ledugózom, nem lesz vele különösebb gond.
Nálam is hasonló gondok vannak, a műszakit úgy oldottam meg, hogy a MIL lámpát egy apró kis időzítőre kötöttem, gyújtásra bekapcsol, majd pár másodperc után kialszik ;-) Az autó megy, szóval én nem akartam/akarok többet költeni erre a problémára, gyanítom csak a pénzem menne rá, a valódi hibaokot úgysem találná meg egyetlen szerelő sem... Nálam egyébként a levegőrendszer otthoni, tehát koránt sem tökéletes és eléggé aprólékos tisztítása sokat javított a helyzeten, hónapokig szinte tünetmentes volt az autóm, illetve ha néha kigyulladt is a lámpa pár indítást követően mindig szépen elaludt. Annyit tennék még hozzá, él elég sokat használom városban, rövid távokra, nyilván ez messze nem ideális a motor szempontjából.
EGR-t, illetve pcv szelepet cseréltem tegnap, azóta ~1300 az alapjáratom. ( 2003 1.2s van ) Ilyenkor ha adok 1-2 nagyobb gázfröcsit, akkor néha visszamegy ~800-850-re.. de ez nem tart sokáig.
Menet közben teljesen normális. 1-1 lámpánál ismét felmegy 1300-1350 környékére.
A folyamatos EGR check miatt döntöttem a cserében. Közeleg a műszaki. A folyamatos kipucolgatás, hibakód törölgetés nem igazán vált be.
Csere után töröltem, kb 120-130km-t mentem azóta vele, nem jött vissza a hibakód, tehát gondolom működik. Előtte törlés után szinte azonnal, 2-3 indítást követően , illetve kb 10-15km után vissza dobta. p1382 hibakód volt előtte.
EGR csere után gondolkoztam, hogy lefalazom.. elméletben ez akár még hasznos is lehet. Ha igen, ezt hogyan tudnám kivitelezni egyszerűen? Vágok egy oda illő lemezt, és az egr / tömítés közé berakom? Egyáltalán egy új EGR-t érdemes lefalazni?
torque app-ban nézelődtem, hátha találok bármilyen értéket az egr működésével kapcsolatban, de sajnos totál hülye vagyok hozzá.. pedig kapott már magyar nyelvű támogatást is az app.. de EGR-hez még csak hasonító opciót sem találtam.
Egyelőre nincs anyagi keretem karosszériásra ezért gondoltam, hogy egy kis védelmet azért adok neki, legalább a kinti párás levegő ne férjen hozzá :-) Mostanában viszonylag keveset is használom, könnyen lehet, hogy télire be tudom tenni a garázsba is, így nem lesz komolyabb károsító hatásoknak kitéve, lassítva ezáltal a korrodálódását.
Nem, még nincs szétrohadva, csak megjelentek rozsdafoltok. Tüneti kezelésnek szántam, a Hammerite és társai átalakítják a rozsdát illetve bizonyos mértékig megakadályozzák a tovább korróziót, gondolom bevonatot képeznek a fémen. Egyelőre ezt tűnt költséghatékony "megoldásnak" az ide évben. Nyilván eljön az idő, amikor már el kell vinni karosszériáshoz (vagy a bontóba), de szeretném ezt még egy kicsit kitolni...
Ha levegős a rendszer, szerintem már megfőtt volna a motor. azért járasd jó sokáig lecsavart tetejű kiegyenlítőtartállyal. Ha szolnokhoz közel lax, kapsz egy tetőcsomagtartót 1 dobor Krusovice sörért :) Persze ha még kell...
Köszönöm a tanácsot. Nekem egyelőre ami látható (volt) az a jobb oldalon a küszöb vége a hátsó keréknél. Vásároltam az OBI-ban Hammerite szerű fekete festéket (az autóm is fekete) és azzal kentem le a rozsdás részeket illetve az ív belső élét, ugyanígy a bal oldalon is, egyelőre. Sajnos nincs aknám így nehézkes komolyabban hozzáférni az alsó dolgokhoz :-( Persze így a tél közeledtével azért az elérhető részeket lehet "összemaszatolom", ártani nem árt.
A kipufogó rendszert is lehet festeni? Láttam 600 fokig hőállót, elegendő vagy van speciális ajánlott típus esetleg?
Szia, alvázvédelmet akkor kell csináltatni tudtommal, /autó fiatal korában/ha még van értelme 100valamennyi ezret kifizetni érte és még nem rozsdás túlzottan. Ha van lehetőséged, szerszámod, helyed, /akna pl./inkább te magad rozsdátlaníts és fújd le alvázvédővel. Az én kalózomon a küszöböket kellett javítani, más gond nem volt. Illetve a motorháztetőn jelentek meg hólyagok, azokat magam lecsiszoltam,legletteltem,lefújtam. Olyan amilyen, de lexarom. Tőlem a bontóba megy, nem a piacra.
Sziasztok, elő-műszakin felírtak valami "jobb első taposó rozsdás" dolgot, ezzel kell, érdemes foglalkozni? Illetve azt szeretném még megkérdezni, volna értelme 16 éves korban egy alváz védelemnek esetleg?