Ezt sztem még profi műszerész sem nagyon tudná megcsinálni. A kis rózsaszín (nekem kék) műanyag bigyó tartja a 2 rizsszem izzót. Ebbe bele van sütve (vagy a műanyag van köré öntve) kettő 0.3mm-es fémlemezke, ami a csatlakozója is és a lámpák is ebbe vannak beforrasztva. A műanyag meg olyan hogy olvad. Azonnal ahogy a közelébe megy a tűhegyű weller páka. Mire kiforrasztottam egy izzót, a fél műanyag ami köré van öntve elolvadt. Hát erről ennyit.
A Jóisten rogyassza rá az eget arra az idiótára aki ezt így kitalálta.
Köszönöm a válaszokat. A mechanikus dolgokat majd szerelő csinálja természetesen.
Első kérdésem meg is van: világításkapcsoló tömb. Nem világít. Mármint az autó világít, de a világításkapcsoló blokk egyáltalán nem. Ilyen van az autóban:
Na ezzel semmi, úgyhogy fogtam egy eredeti sima kis B8.5 izzót (2W), ami mintha nagyon halványan világítana. Kb. mint egy félhalott szentjánosbogár, szürkületben épphogy látható. De ez csak az alsó részt világítja meg, felül, a tompított kapcsolónál teljesen sötét. Szétszedtem az egészet, ott fent belül két apró nyákra forrasztott led van. Van valaki aki foglalkozik ilyennek a javításával, vagy vegyek egy bontottat kompletten, ami világít, pár ezerért? Gyanítom hogy ha a LEDek egyáltalán nem világítanak akkor komolyabb baja van.
Második kérdés:
Ezek a kis szarok a középkonzol gombjaiban vannak, ez világítana elvileg amikor pl. benyomom a belső levegő keringtetést.
Természetesen nem világít. Lehet Ilyen két lámpás kis baszokat előre szerelve venni, vagy marad a forrasztás? Vagy keressek bontott gombokat amik világítanak?
A legkisebb ellenállás felé próbálok haladni, ha 1000 helyett 2500 forint megoldani, akkor inkább fizetek többet csak működjön :)
Ja és végül: szétkaptam a digit klíma konzolt, az egészet darabokra, kis ventilátort kipucoltam és kicseréltem a háttérvilágítást a fent írt fehér LED-re. Nemcsak világít végre, hanem jól is néz ki. 1200 ft (4 LED) + 1 óra munka. Fényerő szabályzást is tudja.
Most kedvet kaptam hogy a műszerfalat is megcsináljam (a háttérvilágítás pont működik, de a többi kis visszajelző lámpa jó része halott). Az mondjuk nagyobb projekt, azt szétbontani, de pár óra alatt 2-3 ezer forintból az is megoldható.
Sok örömet és sok sikert kívánok én is. A gömbfej és a szilent cserét szerintem hagyd meg inkább gyakorlott hozzáértőnek mert több kárt csinálhatsz mint hasznosat. A hátsó szilentek közül bármelyik kicsit is lóg, nem érdemes halogatni a cseréjét mert meglepő gyorsasággal fogja a gumikat koptatni.
"Néztem neten videót, azt gyakorlott szerelő kb 5 perc alatt cseréli kerék fel-le szereléssel együtt oldalanként. Ha lenne emelőm vagy aknám, azt még én is ki tudnám cserélni annyira bot egyszerű, kb egy villáskulcs kell hozzá....."
Ha szerencséd van, tényleg bot egyszerű, de azért a villáskulcson kívül nem árt egy kis készülék sem, amivel a kúpot oldani tudod, mert évek alatt alaposan képes "összegyógyulni"!
Sok örömet, kevés problémát, gond és balesetmentes használatot...
Hátsó futóműben 2 szilent rossz, de annyira nem vészesek hogy hozzá kelljen nyúlni, majd ha már nagyon széthullik.
Van egy első féltengely gumiharang amit - és a leömlőt - anyagárban feltesz a héten az előző tulaj (2-3-4 ezer talán) aki egyébként autószerelő.
Lambdaszonda csatlakozóját szintén megcsinálja ingyen, amint megérkezik Taiwanból. Ez vicces egyébként, hogy Opelhez nem lehet kapni ilyet, bontottat sem, Ebayen meg GM/Holden 4-way Crankshaft Sensor Connector néven 15 dollár ugyanez a nem létező csatlakozó, Taiwanból :)
Ami költségesebb lesz, két kormányösszekötő valami (gömbfejek? fene tudja), de ahogy látom abból a külső gömbfej darabja 3000 körül van (Delphi, Monroe), belső meg egy ezressel több, szóval anyagár 6-8e forint. Néztem neten videót, azt gyakorlott szerelő kb 5 perc alatt cseréli kerék fel-le szereléssel együtt oldalanként. Ha lenne emelőm vagy aknám, azt még én is ki tudnám cserélni annyira bot egyszerű, kb egy villáskulcs kell hozzá. Aztán majd egyszer első lengéscsillapítók.
Meg karosszériamunka, mert hát mégiscsak 18 éves Opel, a karosszéria rügyezik itt-ott (8-10db 10-forintosnyi kis pörsenés), arra kompletten mondott 50 ezret a fényező.
Alul hálistennek minden rendben, nem rohad sehol.
Ami még érdekes lesz, a sok kis kiégett lámpát valahogy cserélni (műszeregységben és középkonzolon). Tompított, távolsági fény visszajelző nincs, bal lent a fényszóró állító gombok sem világítanak, meg középen a digit klíma konzolon 10-ből 2-3 ha ég. De azt talán még én is meg tudom oldani.
Sziasztok. Érdeklődni szeretnék b Vectra 1995 cm3 dízel autóm van tavaly nyáron kánikulában futoval 90 fok feletti motorhővel hűtővíz fogyást tapasztaltam. Azóta 90 fok felett nem járt a motor víz sem fogyott. Mi lehetett a fogyás oka? A hűtővíz tiszta, Hogy lehet a szivárgás helyét meg keresni. Meg ilyedtem hogy hengerfejes, de se teljesítmény csökkenés, se fogyasztás növekedés, olajban sem látok változást. Illetve a fogyás alkalmával több mint 1,5 liter vizet töltöttem utánna.
Valahogy így képzeltem el a kényelmes önjáró plüsskanapét.
Első lesz a repedt leömlő csere, Unixnál 120-150e (könyökkatalizátor), okosba 45e Magyarországról, vagy 37e Ebayről aztán majd kiderül.
1993-as fapados tojás Astra, majd ráncfellvarrott 1.4-es elsőszériás Megane után ez nagyon kellemes meglepetés. Pl. olyat (IS!) tud, hogy elindul. Határozott előny egy döglött ECU-IMMO-UCH Megane-hoz képest :)
Szia! sikerült az olajcserével megoldani a problémát? nekem is hasonló problémákat produkál. Milyen olajat használtál? gyári opel olajat vagy más típust.