Azt is meg lehetne csinálni, és akkor a két nyomaték-skála aránya alapján arányítani a fordulatszám-skálákat. Így is a dízelé lenne a nagyobb területű :)
Bár ha valamit valaminek a függvényében mérünk, akkor az X értékkel kezdjük a rajzot, és nem az Y-nal :)
Úgy értettem, hogy a benzinesnek mondjuk tipikusan 6000-ig tartana, a dízelnek 4000-ig, és ez a két pont lenne egymás alatt :)
"Ha a nyomatek(NM) es a teljesitmeny(LE) gorbet ugyanabba a koordinatarendszerbe abrazolod (NM es LE skalazas ugyanaz), akkor a ket gorbe mindig a 7120-as fordulatnal fogja keresztezni egymast."
Ő két teljesítménygörbéről beszélt, nem pedig teljesítmény- vs. nyomatékgörbéről. Bár persze az sem ér össze, mivel nem azonso fordulatszámon adják le.
Amúgy szerintem max. nyomaték alapján hasonlítsunk. Abban az esetben is legalább úgy összeér. :-)))
Aha, kiválasztottad azt az egyetlen versenyszámot, ahol a szívó benzinesnek tuti nincs semmi esélye. Szerintem ár alapján érdemes kategorizálni, ebben az esetben fogyasztói szemszögből nézzük. Vagy lehet még lökettérfogat alapján, ez esetben mérnöki szemszögből hasonlítunk: az egyes technikákkal mit lehet kihozni egy adott lökettérfogatból.
Ez attol fugg hogy van skalazva a koordinata rendszer amiben a ket gorbet felrajzolod. Ha a nyomatek(NM) es a teljesitmeny(LE) gorbet ugyanabba a koordinatarendszerbe abrazolod (NM es LE skalazas ugyanaz), akkor a ket gorbe mindig a 7120-as fordulatnal fogja keresztezni egymast.
"A TDI motorok nem csak a vásárlóknak, de a gyártónak is többe kerülek (kisebb árrés)"
Szerintem a gyártók nem hülyék, hogy ne verjék rá minimum a többletköltségeket a vevőkre...
Én inkább pont nagyobb árrést tippelnék, de amúgy természetesen nincs konkrét infom...
"Ha ezeket a holmikat ráépítenéd egy szívómotorra (megfelelő konfiguráció mellett, pl. sűrítés), akkor azonos áron, azonos térfogatból kapsz egy motort, amit a tdi nem tud megfogni. ;)"
Pont ez támasztja alá, amit mondok, mégpedig azért, mert azonos lökettérfogatú, magasnyomású turbós benzinest drágábban kapsz, mint dízelt.
Na meg persze a két motornak semmi köze nem lesz egymáshoz, mert a benzines vagy kétszer erősebb lesz és kihasználva háromszor annyit fog fogyasztani :)
"De minek, hisz a valto miatt nem kell 5000 alatti teruletet hasznalni egy jo benzinesnel, a dizel meg nem is porog ennyit."
Pont ezert teljesitenek olyan gyengen a csippelt 1.8T-k a gyorsulasi versenyeken. Az a tartomany ahol gyorsulasi versenyen az ember "huzatna" az autot, max 10-15%-al erosebb a gyari erteknel. 5000-alatt viszont 50-60% is nyagyobb lehet a nyomatek (csucserteke). Aki tudja milyen tartomanyban eros az autoja, akar jo eredmenyeket is elerhet, de aki csak esz nelkul uvegeli az jora ne szamitson :).
"Na jó, a másfélszeres persze túlzás, de egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines."
Ezt nem te írtad? Én ezt nyelvtanilag összehasonlításnak vélem. Ha nem tudja az agyad, hogy mit gépel a kezed, akkor az komoly baj, viszont itt nem tudunk rá gyógymódot. :-)))
"Na jó, a másfélszeres persze túlzás, de egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines."
Mármint mi mihez képest? Ez így a levegőben lógva nem éppen értelmes. Azonos lökettérfogatúakat hasonlítasz össze? Vagy azonos max. nyomatékúakat? Vagy azonos teljesítményűeket vagy esetleg azonos tömegű motorokat vagy azonos árban lévőket?
"Hat a valto altalaban 4. vagy 5. fokozata jelent korulbelul 1:1 attetelt, az 1-2-3 osztja a fordulatszamot, tehat lassabban forog a kerek mint a motor, de cserebe a fotengelyen merhetonel nagyobb a forgatonyomatek a kereknel. "
Kihagytad a végáttételt. A 4. és 5. fokozat is osztja még a fordulatot, kb. 2 és 3 közti értékkel. És persze a nyomatékot ugyanennyivel szorozza.
Leginkább azért, mert a tdi-n van még némi cucc, ami kiskeráron 1M Ft-ba kerül : turbo, olajhűtő, intercooler, stb. Ha ezeket a holmikat ráépítenéd egy szívómotorra (megfelelő konfiguráció mellett, pl. sűrítés), akkor azonos áron, azonos térfogatból kapsz egy motort, amit a tdi nem tud megfogni. ;)
A TDI motorok nem csak a vásárlóknak, de a gyártónak is többe kerülek (kisebb árrés), az élettartamuk -úgy általában- nem éri el a benzinesekét, egyetlen ok az eladhatóságukra a jobb specifikus fogyasztás.
"egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines"
Én még a 25%-ot is kétlem de ez most mindegy.
Én csak azt próbáltam sugallni, hogy a dízelesek 300-400Nm-es nyomatéka azért nem mindíg 2-3 szorosa összességében egy benzinesnek.:)
Igen, vegulis lehet, de azt mar en ki nem szamolom! :)
A teljes teljesitmenygorbe alatti teruletet kellene inkabb kiszamitani, ha mar valamit szamitunk :)
De minek, hisz a valto miatt nem kell 5000 alatti teruletet hasznalni egy jo benzinesnel, a dizel meg nem is porog ennyit.
>Mért nem csinálnak minden motorhoz duplaturbót ha egyszer ennyire segítene a dolgokon?
Egy turbo meg igen nagy mennyisegi vasarlas eseten is igen draga alkatresz! Ha 2-t tennenek bele, az osszes plusz alkatresszel, (olajcsovek, vizcsovek, nyomocsovek, szivocsovek, egyebek) jelentosen dragabb lenne az auto eloallitasa.
>Ez a kerékre jutó nyomaték számomra nem teljesen világos. Hogy a fenébe nagyobb ez mint a főtengely nyomatéka amikor ellenállások meg minden van?
Hat a valto altalaban 4. vagy 5. fokozata jelent korulbelul 1:1 attetelt, az 1-2-3 osztja a fordulatszamot, tehat lassabban forog a kerek mint a motor, de cserebe a fotengelyen merhetonel nagyobb a forgatonyomatek a kereknel.