Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

crln Creative Commons License 2019.07.30 0 0 10221

köszönöm.

Előzmény: korimv6 (10220)
korimv6 Creative Commons License 2019.07.30 0 0 10220
https://app.box.com/s/v8ez2fn9k3fy9bsxlgcyq2nkryszbbr4
Előzmény: crln (10219)
crln Creative Commons License 2019.07.30 0 0 10219

Villanyos :-) rajza a fűtéshez van valakinek ? 2009 2.0 DCi long hátul is fűtéses...

DonEzio Creative Commons License 2019.07.25 0 0 10218

Sziasztok. 9 személyes kisbusz vásárlás előtt állók. Melyik motoros a megbízhatóbb? Esetleg vételnél mire nézzek rá jobban? 2005os evjarattol érdekelne. 

fuxi02 Creative Commons License 2019.07.25 0 0 10217

Sziasztok!  A problémám megoldódott igaz csak részben. Be mentem Renault szervizbe és nagy nehezen sikerült a szerviz ciklust törölni (pedál kombinációval nem lehetett pedig csak  ezt a lehetőséget hagyta meg a gyár) és vissza jöttek a lovak, de 2-3 indítás után előjött a villás kulcs és 3000 Km től számolt vissza felé ami el is fogyott görögből visszafelé. Gyorsan villogó villás kulcs és világító szerviz lámpa és persze, hogy nem lehet törölni a pedálokkal és gépről se. Nem tud valaki valami egyéb trükköt nehogy le tiltson megint.

Előzmény: fuxi02 (10213)
tejfolosnokedli Creative Commons License 2019.07.22 0 0 10216
Probléma megoldva.
Előzmény: tejfolosnokedli (10214)
ewef Creative Commons License 2019.07.20 0 0 10215

Sziasztok! 

 

Renault trafic 1.9 DCI problémám lenne. 

Csak féktisztitóval indult és nem volt alapjárat. 

Cseréltünk szívattyút semmi változás. Kicseréltük az injektorokat , most is csak féktísztítóval indul, de most csak alapjárat van.  Gázadásra leáll. Nyomás tartó , nyomás érzékelő csere volt. Semmi változás. Főtengely, vezérműtengely jeladó cserélve. Valakinek ötlete? Járt már valaki így?

tejfolosnokedli Creative Commons License 2019.07.17 0 0 10214
Sziasztok! Egy 2004-es évj. 1.9 82 le dci-vel lenne gond. Lábon jött motorfelújításra. Motor kivesz , felújit , visszarak, minden kábel a helyére, és ez a hang fogad , ha ráadom a gyujtást.
https://youtu.be/O69y6-3J0js
A nyomásszabályzo szelep. 8,5 volt mérhető a kábelen. Gázolaj nem jut el a közös nyomocsőbe. Ötlet ? Látszik ,hogy a kábelek már voltak bontogatva méréshez. Talán az előző gazdája is járt így vele.
fuxi02 Creative Commons License 2019.07.13 0 0 10213

Sziasztok! Kicsi segítség kellene trafic 2.5 dci 2007 es a 253f hibakódot produkálja ami az olaj elhasznalodasat jelentene vagyis erre jutottam. Előző én 3000 km volt most fris olaj+ szűrő de akárhogy probalom nem tudom torolni. Mi lehet meg az oka és hogyan lehet torolni. Jelenség szerviz lámpa és az izzótas világít motor vissza vett a tellyesitmenyebol.

tibor7310 Creative Commons License 2019.07.05 0 0 10212

Akár az is lehet..... 

Tudod itt a fórumon a hibamegállapítás, olyan mint a távgyógyítás gyurcsók doktorral, vagy ki a... ommal! [😃

Ha kopogás jön a futómű felől kiszedett kormánynál ahogy írod akkor elsősorban a féltengelycsuklókra kell gondolni, azt mondod az jó.

Lehet esetleg  hogy a kiszedett kerék beleér valamibe a doblemeznél?!

Kiszedett kormánynál megváltozik a hidraulika folyadék áramlása a kormányműnél és az adhat ki különböző hangokat bár itt kopogás ról van szó Úgyhogy ez nem valószínű

Difi is lehet akár de ott a kanyarban csak annyi történik hogy elkezd működni a bolygókerék

Viszont én egy pár éve találkoztam egy Ford Mondeo val, kanyarban ugyanúgy kopogó hangot adott, de nem a féltengelycsukló  volt a rossz, aztán végüliségül kiderült hogy a központi csavar lazult fel és a kerékcsapágy adta a hangot...

Összefoglalva bármi lehet azt látni kell kicsit jobban megvizsgálni satöbbi.. 

Előzmény: Matheusz86 (10211)
Matheusz86 Creative Commons License 2019.07.04 0 0 10211

Inkább fémes a hang. Differenciálmű nem lehet?

Előzmény: tibor7310 (10199)
tibor7310 Creative Commons License 2019.07.04 0 2 10210

Az L2H1-ben az L a hosszúságot, a H a magasságot jelöli.

Hogy melyiket érdemes megvenni, én úgy gondolom hogy egyértelmű választ nem igazán lehet adni, mert minden motornak vannak úgynevezett konstrukciós hibái, gyengéi, de nagymértékben függ az előéletétől. Én azt az általános tanácsot szoktam adni mindenkinek hogy Gondolja át hogy mire fogja használni és  legfőképpen azt hogy hova tudja vinni szervizelni, vagy pedig, saját maga tudja e majd javítani. Ez az egész alkatrész mizéria is elég érdekes dolog, a forgalmazók nemritkán 4 5 szörös árréssel dolgoznak.

Az előzőekben Kérdeztem egy kettő pont nulla dci motornak a meghúzási nyomatékait, engedjétek meg hogy ennek az autónak a sztoriját megosszam veletek.

Szval ez egy "projektautó" volt, a tulajnak "felrobbant" a motor, olaj és víz nélkül küldte neki pályán, szegény nem sokáig bírta😀

Akikkel vizsgáltatta, mindenki azt mondta neki hogy a motor kuka, gazdasági totálkárról milliót majdnem elérő javítási költségről Beszélhetek neki. Nem akart vele szarakodni eladta nekünk olcsón, megvettük.

Nekiestünk.. Motor ki, állványra fel, aztán elkezdtem keresgélni, mondtam hogy azt meg se próbáljuk az injektorokat kihúzni mert van mikor még daruval sem sikerül.. Azért próbáljuk meg.. szerencsénk volt valószínűleg már valamikor szedték ki és aki csinálta volt annyi esze hogy amikor visszarakta bekente rézpasztával, az egyik gyakorlatilag kézzel kijött. A látható hibái: hengerfej gyakorlatilag semmi különös, a vezérműtengely siklócsapágyai épnek tűntek, de a hőterhelés miatt valószínűleg a hengerfej alja elvetemedett. A dugattyúk külső felülete gyakorlatilag levált és felkenődött, részint hozzáolvatt a hengerfalhoz (tipikus besült motor), A főtengelynél a nyugvócsapágyakon nem látható kopás összeolvadás (Nekem az a tapasztalatom hogy a nyugvócsapágy lehet még azt is bírná, ha víz lenne olaj helyett a kenőanyag😀) hajtókar csapágyat meg viszont akkor is érdemes cserélni ha egyáltalán nem látszik kopottak.

Alapos tisztogatás pontosabb bemérések És akkor lássuk a beszerzendő alkatrészeket:

Szerencsére a hengerblokköntvényt  elég erős ötvözetből készült és polírozás-hónolás után bemérve 0, 1mm n belül volt a kopás mindenhol, vissza lehetett rakni, ahhoz képest amit kapott nem volt hullámosra gyalulva.

Dudó+gyűrű Kolbenschmit Bárdi nál 55e, kedvezménnyel 29, (/db) nem tünt soknak, de abból indultam ki hogy egy normálisan működő motorban a dugattyú Gyakorlatilag nem ér hozzá a hengerfalhoz, olajfilmen csúszik, nem kopik, egy 1 millió kilométert futott motorban is lehet olyan dugattyú hogy nem mérhető rajta kopás. Végül is 35 sikerült vennem 4 tökéletes állapotú dugót, a gyűrűket már nem használtam fel róla, annak 9000 volt kedvezménnyel  hengerenként darabja. kolbenschmidt. Hajtókar csapágyat a Bárdinál 44 listaáron, de az ismerős gépműhelyben 12 ért egy nagyon jó minőségű utángyártottat szereztem, nem árulom el a Gépműhely nevét De ezt a hajtókarcsapágyat adják el az ügyfeleiknek 50 körül. És még a 12n is volt hasznuk! 😀

Erling hf tömítés 11, hf csavarkészlet 8, és még különböző egyéb apróság tömítés szilikon szelepszár szimerin... stb.. nagyjából 15. Ja és látástól mikulásig munka vele.. 😀

Tenap "ugrott" vissza a helyére a motor, jelenleg tesztelgetjük, eddig még tökéletesen működik! 

tibor7310 Creative Commons License 2019.07.04 0 1 10209

Már közben meg megszereztem egy márkaszervíz ből mert a neten nem találtam megbízható információt rá. A nyugvóknak egyébként 20+70 fok, hajtókar 25+55 fok, A többi csavarnál gyakorlatilag ostobaság, nyomatékkulccsal szarakodni, mert azért akinek gyakorlata van már, kézzel jobban sokkal jobban érzi a megszorulási pontot. A főtengely csavarok, valamint a hengerfej csavar úgynevezett nyúlós csavarok, mint egy rugó megnyúlik század mm eket és folyamatosan feszíti össze amit meg húztak vele, Ezeknél a csavaroknál nem mindig érezhető a  "végpont" (Elméletileg ezért is kell őket mindig új csavarra kicserélni Bár arról megoszlanak a vélemények hogy valóban szenvednek-e maradandó alakváltozást) Ami adatbázisokat említesz, azokra előfizetni kell, és én elég irreálisnak tartom azt az összeget amit kérnek érte, főként azért mert csak "másodállásban" szerelek

Előzmény: korimv6 (10204)
korimv6 Creative Commons License 2019.07.03 0 1 10208
Szia.

Nem tudom a Renaultnál mit jelent pontosan a Cool kivitel, de ha tippelnem kell, akkor talán az utastéri klímát adták alapáron ebben a kivitelben.
Nekem 2.5 DTI van, még a 135 lovas. Ebben még nincs DPF, kettőstömegű lendkerék, az EGR szelep csak 35e forint, nem 110e, mint a 145 lovasban. Sajnos a vezérlés tényleg gyenge pontja lehet, de sztem leginkább akkor, ha elhanyagolták az olajcserét vagy rossz minőségű olajat használtak. Az enyém 2006-os, 2015-ben vettem 278e km-rel. Most 322e van benne, családi autóként van használva, sok rövid úttal, városban. Eddig cseréltem turbót, főtengely szíjtárcsát, olajszűrőházat, szervopumpát, egr szelepet, kuplungszerkezetet tácsával és kinyomócsapággyal, vezérlést és a motor elején minden tömítést, biztonság kedvéért vízpumpát, első lengőkarban szilentek és talpasok, keresztstab gumiszilentjei, és most a négy injektort. Fel lett újítva a generátor, a váltó. Kapott komplett alváz és üregvédelmet, mert első ránézésre nem volt rajta sok rozsda, de a tankot leszedve, azért már más volt a helyzet.
Azért a 2.0DCi-nek is vannak bajai. Erősen ajánlott a láncot időben cserélni, mert átugrik vagy szakad. Az injektorok is behalhatnak, ami általában be is rohad.
Ha pályán használják az autót, akkor sokkal többet kibír, mint városi-rövidtávos használatban. Nem ritka az 500-700e km-t hibátlanul teljesítő autó. Ha teheted az MTA váltót (robotizált) kerüld, mert ha behal a hidraulika tömb, mélyen a zsebbe kell nyúlni. A váltó szinte mindegyik kivitelnek gyengéje.
Amúgy mi nagyon szeretjük,.mert iszonyú kényelmes, személyautósan vezethető és 3 gyerek mellett minden csomagot elnyel. A turbó és injektorcsere óta pedig az erejét is visszakapta.
Előzmény: "Döbrögi" (10207)
"Döbrögi" Creative Commons License 2019.07.01 0 0 10207

Sziasztok
Traficot néztem ki magamnak mert azt hiszem több funkcióra is tudom használni. 
Renault Trafic 2,5 dci Cool L2H1
Mit jelent ez a tipus jelzés?????
Mit gondoltok erről a motorról, mert ugye összességében vegyes véleményeket hallok, olvasok a diesel renault motorokról. PL. Eszpez 2,2 motorra olyan véleményt olvastam: ha ilyennel mész nyaralni szint garantált a tréleres haza érkezés , de viszont a kétezres motort dícsérik nagyon.

Köszönöm a válaszokat

korimv6 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 10206
Végre rászedtem magam a könyöklők javítására:

https://www.opelforum.hu/topic/2052-vivaro-gyik/
c_s_a_b_i Creative Commons License 2019.06.30 0 0 10205

Sziasztok!

a fejegység közelében hol találom meg a tolatólámpa vezetékét?

szerelnék egy tolatókamerát, megvettem hozzá a vezetéknélküli adóvevőt,

hogy ne kelljen átkábelezni, de a fejegységnél is kell neki adni kapcsolt áramot.

legrosszabb esetben kivezetek egy nyomógombot (:

korimv6 Creative Commons License 2019.06.29 0 0 10204
Bocsánat, de csak most jutottam gép elé.

https://www.dropbox.com/s/phrt9yuwyw9fxg3/20190629_204757.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/z7gsnvvg4ulv5k5/20190629_204908.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/y7lsj26qqk4x7iw/20190629_205820.jpg?dl=0

Amúgy, ha rendszeresen szögeled a géped, szerezz be TIS2000 programot, abban 2008-ig benne vannak az Opelek.
Előzmény: tibor7310 (10196)
tibor7310 Creative Commons License 2019.06.27 0 0 10203

Egyébként az EGR szelepnek sokan még hivatásosok is rosszul tudják a működését.

Sokan azt gondolják hogy az EGR szelep alapjáraton zárva van és ahogy nő a fordulatszám tehát ergo egyre több levegőt szív a motor, úgy ad hozzá egyre több kipufogó gázt.

Röviden: az EGR az elhasznált levegő illetve egész pontosan a levegőben lévő elhasznált oxigénhez viszonyítva adagolja a kipufogógázt vissza.

Alapjáraton nagyon kevés üzemanyag ég el a beszívott levegő gyakorlatilag változatlan formában távozik mint kipuffogógáz, ebből elég nagy mennyiséget vissza is lehet vezetni a motorba alapjáraton az EGR Ezért van nyitva... amikor az ember odalép neki és fel dúsul az üzemanyag  a hengerekben akkor az EGR is bezár kevesebb kipufogógázt vezet vissza, mivel jobban elhasználódik benne az oxigén... stb.... 

Előzmény: attilata (10200)
tibor7310 Creative Commons License 2019.06.27 0 0 10202

2006 ban volt a modellváltás Ez melyik motor? 

Előzmény: attilata (10200)
Mano.66 Creative Commons License 2019.06.27 0 0 10201

Most az EGR új és levakoltad?Annak mi értelme?

Előzmény: attilata (10200)
attilata Creative Commons License 2019.06.27 0 0 10200

Sziasztok. A segítségre van szükségem. 2006 opel vivaro. 1:Fekete füst.  A turbo új minden cső rendben van nem repedt. A levegő  érzékelő új.  Az egr le van vakolva. Minden szelep rendesen működik.  Ha lassan nyomom neki nem füstöl.  Ha nyomom fekete füst. . A második probléma. Egr szelep.  Vadonat új.  Viszont. Ha be inditől az autót  rögtön kinyit  és úgy  marad maximálisan kinyit. Ha megyek vele akkor néha  menet közben kicsit be záródik.  Kerestem az bekötést rajzot. Ahol alapjaraton 0 voltnak kellene lenni ott 10 volt van.  Mi lehet a probléma. Segítséget előre is köszönöm 

tibor7310 Creative Commons License 2019.06.26 0 0 10199

Hali, megnéztem a videódat Nekem ez nem tűnik futómű hangnak, zajnak, olyan mintha valami "műanyagrecsegés" lenne, mint amikor műanyag  elemek verődnek egymáshoz, bár lehet élőben más lehet meghallgatni

Előzmény: Matheusz86 (10198)
Matheusz86 Creative Commons License 2019.06.26 0 0 10198

Sziasztok! 

 

Mi lehet a hiba? Kanyarodáskor, lassú tempónál, majdnem teljesen kicsavart kormánynál, legtöbbször jobbra kanyarodásnál a jobb első keréknél ráz és recseg az autó. 2 szerviz sem látott hibát, és nekik elő sem jött, amikor vezették a kocsit, azt mondták, hogy a féltengely is rendben. Egy rövid videót csináltam, ahol pont a "nem akarja" kimondása után kezdődik a recsegés.

 

https://youtu.be/7_2AHRA9skY

tibor7310 Creative Commons License 2019.06.26 0 0 10197

Köszönöm szépen neked is, de a főtengely csavarok ezen a képen sincsenek rajta. 

Előzmény: vargamunka (10195)
tibor7310 Creative Commons License 2019.06.26 0 0 10196

Meg lehetett.... 

Igazán Nagyon szépen köszönöm! (nem irónikusan)

7 db kép, A képeken fel van sorolva a motor összes csavarja, még a legapróbb kis buzi lényegtelen csavar is. Kivéve kettőt...

Azt a kettőt amit keresek😀, a főtengely fő csapágyfelelek csavar, és a hajtókar csapágyfedél csavar!

Frankón! 

Pont ez a két lényeges csavar hiányzik a felsorolásból. 😭

Előzmény: korimv6 (10194)
vargamunka Creative Commons License 2019.06.26 0 0 10195

Előzmény: tibor7310 (10193)
korimv6 Creative Commons License 2019.06.24 0 0 10194
Szia. Itt vannak az M9R motor meghúzási nyomatékai:

https://www.dropbox.com/s/qnmvya67eehnate/20190624_205012.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/iz2ybpti8jj1gqw/20190624_205034.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/tgcsg70ngnnq6p2/20190624_205049.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/re09jk6faqc6jl0/20190624_205104.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ehpllvw4wajbhec/20190624_205130.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/n1ahgtt21tg4f12/20190624_205147.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/8qwjvuylhqf5j6s/20190624_205229.jpg?dl=0

Remélem meg lehet nézni a képeket.
Előzmény: tibor7310 (10193)
tibor7310 Creative Commons License 2019.06.24 0 0 10193

Nem bírok sehol előírt meghúzási nyomaték táblázatot találni, angol kereső szavakkal sem..

😠

Előzmény: tibor7310 (10189)
Seat00 Creative Commons License 2019.06.20 0 0 10192

Sziasztok. 2012 evj. 2.0 dci M9RF6 motorkodu traficom 1500 2400 becsorog cicereg a motor, a levegoszuro haz alol jon a hang. Valaki esetleg tapasztalat? 140 ekm van benne nem kellene meg neki kifekudni szerintem. Uresben Gaz adas utan esik a fordulat le es akkor is zorog ciciripel.

Hibat nem jelzet, de a gepet raraktuk es volt benne boven..

-dtc164213

-dtc164313

-dtc056016

-dtc083329

-dtc1525f3

Szepen indul nem fustol menni is megy csak kicsit becsorog  :(

Valaszokat elore is koszonom

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!