a közeljövőben szeretnék venni egy Primerát.
Tapasztalatokat szeretnék kérdezni, elsősorban a '93-'96 -os évjárattal kapcsolatban, de általában minden érdekel. Megbízhatóság, kényelem, szubjektív benyomások...stb.
Külön érdekelne a fogyasztási tapasztalat. A 2 litereshez húz a szívem, de nem tudom mennyit fogyaszthat.
a közeljövőben szeretnék venni egy Primerát.
Tapasztalatokat szeretnék kérdezni, elsősorban a '93-'96 -os évjárattal kapcsolatban, de általában minden érdekel. Megbízhatóság, kényelem, szubjektív benyomások...stb.
Külön érdekelne a fogyasztási tapasztalat. A 2 litereshez húz a szívem, de nem tudom mennyit fogyaszthat.
Az üzemanyag szint mutatójának negatív irányba történő kimozdulásával vittem garanciális javításra az új, alig 5 ezer km-t futott Primera 2.2TD autómat.
A márkaszerviz több mint két órás konzílium után eldöntötte, műszerfal elektronikai tömbblokkot kell cserélnie.
Mehetek vissza később, ha hívnak, amikor megjön az alkatrész Ausztriából. Aztán egy napra ott hagyhatom a beteget...
De addig is ügyeljek, mert semmilyen visszajelzésem nincs az üza.tank mindekori szintjéről. Jutalmul az utolsó tankoláskor lenullázott futott km-számlálót is lenullázta véletlenül számomra a szerelő.
Bosszantó. Ez az egész.
Remélem 1-2 hét múlva már el is felejtem, csak a garanciafüzetben és itt marad nyoma ennek a rossz álomnak...
Köszönöm a tanácsot, remélem a Nissan fórumot figyelő Summit-os úr figyelmét nem kerüli el a problémám.
Mellesleg nem áll szándékomban a megkerülésük, ámbár - gyári, az árban bennlévő - telefonkihangosító ügyében (kivéve a közvetlen kiszolgálásban és szerelésben részt vevő munkatársakat, akik készségesek voltak) meglehetősek merev, elutasító hangnemben volt részem a Summit részéről.
Én a helyedben mindenképpen elvinném a szervízbe az autót (főleg, hogy még garanciális), mert ha jól tudom a szervíznek van egy listája a már eddig felmerült hibákról és azok javításáról. Úgyhogy ha szerencséd van pikk-pakk megcsinálják.
A hivatalos Nissan fórumon Csüri Ferenc (Nissan Summit) elég gyorsan és készségesen szokott reagálni a kérdésekre.
Nekem az előző Primerának volt egy kicsit csalóka az üzemanyag jelzője, mert kb. 15-rel többet mutatott (még mielőtt a sárga lámpa kigyulladt volna, megált az autó), de ehhez hozzá lehetett szokni.
Uraim, egy szomorú problémát osztok meg Önökkel, ami picit elkeserít.
2 hónapos a járgány, 4.800 km-t futott Primera 2.2TD. A műszerfal üzemanyag szint jelző mutatója negatívba tér ki egy ideje az indításkori nyugalmi állapothoz képest. Teli tanknál is ég a sárga LED, hogy kevés a kakaó. Ráadásul (de ez lehet, h. egyenes következménye az alaphibának) a fedélzeti komputer (elnézést megint a nagyzolásért, nem célom) ezek után persze nem tudja kiszámolni a még hátralévő megtehető km-ek számát (nullával nem tud osztani).
Így aztán a vezetőnek semmi megbízható visszajelzése nincs az ü.anyag tankjabeli szintről. OK, a futott km-ek alapján tudni fogom, mikor menjek újra tankolni, de MÉGIS! Snassz ez a hiba egy vadi új járgánynál. Ráadásul tartok is tőle, h. szakszervizben bele piszkáljanak egy új szerkezetbe, hátha nem szerencsés kézzel nyúlnak a problémához és újabb problémákat okozhatnak a legnagyobb jóindulattal is.
Pedig szerintem talán csak egy vezetékszakadás lehet, ami a szintjelző pálca helyzetének jelét viszi a műszerfalhoz. Gondolom én, laikus.
Nem tudom, tapasztalt-e valaki hasonlót? Kívánom ne, de ha mégis...
Adjatok tanácsot, mitévő legyek? (A kocsi garanciás, persze)
Lehangoló gikszer, majdnem a betege lettem. Mielőtt a szervizbe vinném, ezért kérem ki az itteni tisztelt plénum bölcsességét (nem sértődök meg kárörvendő hangok esetén sem, de érdemi jótanács lenne az igazi).
És remélem mielőbb megszűnik ez a zavaró dolog és nem árnyékolja be az amúgy nagyon kedvező tapasztalataimat az új Primerával kapcsolatban.
Jó a logo, valóban így könnyebb idetalálni. :-)
Először is azt kell mondjam, hogy az új Primera nem igazán jön be, azonban ez a 4 ajtós tuning változat valahogy nagyon megfogott, és megtetszett. Sajnos semmi érdemi tapasztalotom nincs a P12-ről (remélem jól mondom), csak azt tudom amit itt olvastam róla. Ill. egyszer ültem benne még az autószalonon. :-) Sokakkal egyetértve nekem is nagyon fura, hogy középen vannak a műszerek. Ahhoz, hogy esetleg megszokjam, sokat menni kéne vele, de ez egyenlőre esélytelen.
Másodszor, hogy mondjak valami értelmeset is: egy másfél éves 1.8as P11es (remélem ismét nem beszélek félre) modell van a család birtokában, és ezirányú Primera ismereteim/tapasztalataim alapján merészelek belekontárkodni a topicba. Én is szinte csak jót tudok mondani, valamint abszolút mértékben meg vagyok elégedve a szerkezettel. De nem is untatnék tovább senkit, mert ez a topic inkább az új Primeraról szól.
A LOGO nagyon pöpec :D
Nekem az ötajtós tetszik a legjobban, de arról egyelőre csak a prosiban láttam EGY fényképet, ill. Olaszországban egy szalonnál állt kinn, mintegy 5 másodpercig láthattam... Majdnem olyan szép, mint az én ötajtósom :D
OFF!
Viszont beleültem egy mazda 6-osba, az eleje nagyon brutálisan néz ki, a hátulja már egy kicsit visszafogottabb. Az ülések nagyon kényelmesek, kimondottan sportosak, az ember szinte beléjük ékelôdik, szóval kellemes a hangulat odabent.
A műszerfalon nincs annyi kreativitás mint a primérán, tehát egy kicsit hagyományosabb és lehet, hogy kicsit unalmasabb is. Kipróbálni nem próbáltam, nem tudom hogy mehet, viszont van valami nagyon elkeserítô, a kárpitozás!
Ennyire elbaszott legyen ez a magyarország, hogy ide mindig csak korlátoltan tudnak behozni egy-egy típust!
Szóval a második felszereltségi szinttôl kezdve kizárólag plüssüléssel, szürke vagy feket kárpittal lehet rendelni az autót, ENNYI! Ennyit tud a mazda, és ha véletlen leszeretnék gyártatni egy szövetes kárpitozású modellt akkor úgy 2évet kellene várnom rá - mondta a kereskedô ! Ja és bôrrel sem lehet rendelni!
Az ajtókárpitott nagyon ügyesen csinálták, pont úgy, hogy fél év múlva a karodtól teljesen kikopjon, tehát tiszta plüss a kartámasz, amit már megtapasztalhattam a Puntónál hogy félévnél tovább nem nagyon bírja. Persze nagyon elkezdett erôsködni, rögtön megcáfolta és hogy ez nem Punto hanem Mazda :o))) (én meg a plüss az plüss)
Az autó 1hónapos volt, de már láttam a kartámaszon némi elváltozást és az ülésekrôl már nem is beszélve, az ülôlap mindegyikén egy kis seggforma kezdte meg kialakulását, egyszóval elbaszott ez a plüsstalálmány!
És mivel nem lehet mással rendelni ezt a járgányt így, azt gondolom, hogy errôl is lemondok!
Lehet hogy használtautót kellene néznem, ott legalább ennyi választási lehetôségem van, a felszereltségi szint és a kárpitozás tekintetében.
Amikor kijött az új Primera, én egy 1.6-ost próbáltam ki. Hát egy kicsit lomha volt (főleg a mostani 2.0-áshoz képest), de a kereskedő srác is mondta, hogy az 1.8-as, de inkább a 2.0-ás az igazi ekkora kasztnihoz. Szerintem egy 2.0-ást még érdemes lenne kipróbálnod.
Városi közlekedésre, pontosabban CSAK városi közlekedésre nem ajánlom a 2.2TD-t. De vegyes országút-város esetén már hízelgő, ha az ember egy tank gázolajjal gyűr maga alá vagy 1000 km-t!
6,4 -6,6 liter, kecsegtető, nemdebár?
És pl. az 1-es úton az M0 után Bicske felé föl a lejtőn 5-ösben itt érzed az erőt és a dinamikát.
Gondold még meg, vagy dobj fel egy fémpénzt... ;-)
Egy az egyben ezt gondolom én is, ha elôtte nem próbáltam volna ki egy tucat másik járgányt, biztos hogy nem haboztam volna, mert mint mondtam nagyon megfogott az autó!
És ha netántán megvolna a kiválasztott, ígérem bevésem ide, csak nehogy megbánjam!
Valószínűleg ezzel is az lehet, mint a nívós audióval: minél több lehetőséget ismer meg az ember, annál nehezebben tud választani, mert annál inkább előjönnek "a másik", "a többi" hibái, illetve "azokhoz képest ennek" a hibái... És a végén egyfajta sorsolásszerű döntés születik. (Nálam pl. egyértelműen a korábbi kedvező tapasztalatok és az öt év gari döntött. Pedig volt más autó, ami formavilágát tekintve jobban teszett, a másik meg erősebb volt, a harmadik a belső designnal fogott meg... aztán maradtam ennél.) El kell dönteni, és utána nem foglalkozni többé a dologgal.
Jó választást kívánok! :D
Tájékoztass majdan, mi mellett döntöttél :D
NISSAN FOR EVER
Az az igazság, hogy csak az 1.6-ost és a 2.2 TD próbáltam, az 1.6-ost meg csak egy háztömb erejéig, a 2 ezrest nem próbáltam, bár azt mondják sokkal jobban húzz, viszont nekem a fogyasztás is szempont volt, ezért gondoltam a dizelre, menjen is és ne zabáljon!
Tartok tôle, hogy a következô szériában már nem lesz kivetnivaló, feljönnek az európai szintre! Persze ami a belsô kidolgozottságot illeti, mert technikailag már rég lehagyták európát!
Ami a mazdát illeti, biztos, hogy egy körre kipróbálom, de szerintem vele is ez lesz a bajom, ha a motorral nem is, de a belsejével, ami persze a Priméránál iszonyúan megtetszett, most nehéz lesz visszaszokni a hagyományos belsôkre!
Sajnálom, hogy így kellett vélekednem, az én általam is nagyratartott Priméráról!
Remélem másban más élményt kelt majd, mert megérdemli ez az autó!
Szomorúan olvastam...
Ezért jó, ha az ember más irányban elfogultakkal is megkóstoltat egy autót. Én elfogult vagyok a Nissanokkal, ezért hajlamos vagyok jóindulatúan figyelmen kívül hagyni hibáikat. (Biztos vannak, mint ahogy minden autónak.)
A 2.0 benzines nem jobb? (Menettulajdonságait tekintve.)
Lehet, hogy tényleg a Mazda 6-nál kéne maradnod?
2.2 TD hát, minden volt, csak nem egy gôzgép. Taposom a gázt, ahogy erômbôl kifér, az autó épphogy megindul. Aztán eléri 2-2.5 ezres fordulatot, akkor meglódul, na de nem mint egy túrbódizel, hanem talán mint az én 1.6-os éppen nyúzott Cordobám! Bár annak alacsony fordulatszámon is van ereje, sôt sajnos úgy éresztem, hogy minden tekintetben jobb az a motor, persze hosszútávon nem próbáltam ki (autópályán) a Primérát, így az utazó sebességrôl nem tudok véleményt nyilvánítani.
Szóval a motor nagy csalódás volt, de szerintem ha kipróbálnátok ti is így vélekednétek, 8 millát nem ér ez a motor!
Lehet, hogy a volvo S60-asa után vélekedek így (D5 motorral), de az ment mint a barom ahogy a pedálhoz értem, nem száguldozni akarok, viszont egy rázosabb helyzetbôl ezzel a Primérával nem igen jön ki az ember!
Az autó belsejének minôségével sem jöttem ki, pedig már ültem benne és nagyon jó benyomást keltett akkor.
Az elektromosablak kissé nehézkesen mozog, arról nemis beszélve amilyen hangokat ad ki működés közben, hátulról csörgô-zörgô hangok másztak be az utastérbe, az anyagok minôségét nem tudom miért csak most vettem észre, persze nem túlzottan, de azért jelen vannak a tipikus japán műanyagok. A bôrülés számomra olyan volt amire gondoltam, egy kissé izzadtam benne, viszont az elektromosmotor ami mozgatta az hibátlanul működött, jobban mint a volvóban.
A karosszéria szilárdsága a wagonban nem túl merev, egy-két élesebb kanyarban az ajtók meg-meg mozdúltak, persze vad kanyarok voltak.
A motor az eddigi észrevételekkel ellentétben számomra egy kicsit zajos volt, viszont az is lehet hogy egy szarrá hajtott Primérát nyúztam meg.
Összességében nekem még mindig nagyon tetszik, különbenis a külcsín fogott meg, viszont ha arra gondolok hogy ezért kikell adni 8 millát, akkor azt mondom hogy ennyit nem ér meg ez a szekér.
Nagyon feldühített ez az élmény, mert nagyon bejött a masina, de lehet hogy más járgány után nézek.
Sajnos (elnézést a japán barátoktól), de nekem még mindig nem érték el a japánok azt a komfort érzetet amiben nem találok kivetnivalót. És most ne higgyétek, hogy egy milliomos újgazdag vagyok, rohadtul nem, viszont egy leonban ami klasszisokkal olcsóbb mint ez a Priméra, minôségibb anyagokat használnak.