Azért lehet elég elfogadható hangot varázsolni autóba is :-) De persze sokszor nem high-end hifi a cél egy autóban, mert irreálisan drága... De egy jó hangképhez azért hozzátartozik, hogy nem elöl-hátul szól az amúgy sztereó felvétel. Hátulról szólhat a mély hang, mert az emberi fül a mély hangok irányát nehezen határozza meg.
Persze van létjogosultsága a hátsó hangszóróknak, ha pl hátul a gyerek hallgatná a mesét, stb. De ha már rászánom magam, hogy jobb hangot építsek az autóba, akkor szerintem nem költök (szerintem) feleslegesen hátsó hangszóróra, ami tönkreteszi a hangképet.
Bennem is pont ez merült fel, hogy vajon a csak első hangszórókkal rendelkező Swinges O3-mban vezeték sincsen hátra, nemcsak hangszórók?
Egy autó soha nem fog rendes hifiélményt nyújtani.
Nekem amúgy mindig jobb az autóban, ha hátul is szól valami, nemcsak elől. Valahogyan jobb az a z hangélmény, hogy a zenébe ülök, nem pedig az előttem van. (0Mivel nem járok koncertre, nincs megszokásom a zenekar játszik előttem hangzásra. Ellenben a házimozi körülöttem szól a zene élménye nagyon bejön. Meg az autóban is. )
Plusz, ha kihasználjuk az autó személyszállítási kapacitását, akkor a hátul ülő alig hallja,ha csak aláfestés a zene. Ha meg fel van véve a hangerő, hogy ott is rendesen hallható legyen, akkor elől lehet, túl hangos.
Bennem is pont ez merült fel, hogy vajon a csak első hangszórókkal rendelkező Swinges O3-mban vezeték sincsen hátra, nemcsak hangszórók?
Én pl. soha egyetlen VW-PHEV motorproblémáról nem olvastam, pedig elég sokat olvasgatok a témában. Ezek az autók azért elég ügyesek, az akku mindig rásegít ha kell.
Ezt jó olvasni, mert 8 Skoda után lehet most hűtlen leszek és VW lesz. És lehet egy plugin Golf....
Jön egy céges autó, 2 kombi meg nem fér el a garázsban, ráadásul az enyémmel jó eséllyel szinte csak munkába fogok járni (napi 2x30 km). Felesleges erre egy 1.5Tsi kombi O3... Vagy eGolf vagy pluginhibrid Golf lesz. Utóbbi sem észszerű választás erre a célra, de az ember nem mindig racionális :-)
Valakit esetleg érdekel majd egy 2019 novemberi (modellév 2020) kombi 1.5TSi DSG O3? Elég ritka darab, szinte minden van benne: LED, napfénytető, összes vezetéstámogató segéd, virtuális műszerfal, csapott aljú multikormány, ülésfűtés, fekete bőrbelső, vonóhorog, stb. Fekete :-) Ami nincs benne: elektromos ülésállítás, elektromos csomagtérajtó, 230-as aljzat, fűthető első szélvédő. Márkaszervizes szervizkönyv. Alig egy éve vettem, nem volt szándékomban ilyen hamar eladni, mert sokáig keresgéltem ilyen felszereltséget. De feleségem kap egy céges kombit, felesleges kettő és nem is férnek el...
Szerintem hátra ne tegyél, azzal csak összerondítod a hangképet. Ha teszel előre rendes szettet, akkor a hátsót teljesen lehalkítanám, vagy akár le is kötném.
Előre kell kiemelőkeret, autóhifi boltokban kapható. Ha le akarod szedni a belső ajtólapot (ami a kárpit mögött van), akkor a szegecseit le kell fúrni. Ennek pótlása azért szívás, mert ha ugyanolyan méretű szegecsekkel szeretnéd visszarakni, akkor ahhoz már kevés az "egykezes" szegecselő, nagy kell hozzá (nem tudom a szegecsek méretét). Ha rám hallgatsz, akkor nem szegecsekkel rakod össze, hanem veszel szegecsanyákat és abba tekert csavarokkal rakod össze, mert akkor legközelebb sokkal könnyebben szerelhető az egész.
Nekem (igaz, az O3 volt), a szélvédő mellett, szivárgott be, rosszul volt beragasztva. Egy pár centis csíkra elfelejtettek ragasztót tenni. No, de mire ezt megtaláltam... Sok liter víz locsolása és a fél (vagyis szinte az egész) beltér kiszedése után lett meg.
Azóta mutattak erre (hibás szélvédőragasztás miatti beázás) egy gyorsabb módszert: szappanos, jól habzó vizet kívülről a szélvédő széleire, majd belülről a széleknél sűrített levegővel fújkálni és nézni hol habzik/buborékol.
Oh, köszönöm, akkor nem írtam butaságot. Egyúttal kérdeznék is ha nem baj: Skoda Octavia 2 2011. 1.6 Dízel Ez egy ilyen "első ajtóban van csak hangszóró" rendszerű, nem tudom ez melyik felszereltséget takarja, de a dolog szempontjából lényegtelen is. A kérdésem az lenne, hogy ha szeretnék benne hangszórót cserélni és hátra is telepíteni, akkor elől és hátul 165-165 mm-esek vannak, vagy elől 200mm hátul 165mm, és hogy a hátsó ajtóban mivel gyárilag nincs hangszóró, vajon a vezetékelések megvannak benne oldva? Csak amiatt érdeklődnék, mert 2 napja keresgélek, de írnak ilyet is, olyat is a hangszórók mérett tekintve. :( Az autót pedig nem szeretném 2-3-szor szétszedni emiatt, mert sem időd, sem energiám, sem alkalmam nem lesz rá, ugyanakkor szeretném előre megvásárolni a szükséges hozzávalókat, hogy ne álljon itt órákat az autó majd szétborítva. ELőre is köszönöm szépen a válaszokat!
Csak egy ártatlan kérdés: Ennél a típusnál nem kell újra kalibrálni a kormányt ha le volt véve az akksi saru? Mert találkoztam régebben olyannal, ahol semmi mást nem kellett tenni, csak lassan eltekerni mindkét irányba a kormányt a végállásokig, s ezzel "fel is tanulta a rendszer a határait". Hozzáteszem, hogy nincs Skodám, csak tapasztaltam régebben ilyet, ahol ez volt a megoldás kulcsa.
00573 a hibakód, csak sárgán világít, eddig nem tiltotta le teljesen, könnyen forgatható, pedig régóta fennáll a hiba. Kerék csapágy csere volt, a saru le volt véve, azóta csinálja, elvileg a csapágynál nincs semmi aminek köze lenne hozzá, az akksi miatt pedig pár 100 méter után el kellene tűnnie... :( Amit próbáltunk, hibatörlés után mentünk vele pár km-t, jó volt hibát akkor nem adta vissza. Viszont leállítás után igen a gyújtás ráadása után. Találkozott már valaki hasonlóval? Többen a komplett kormánymű cserét javasolják, de abban reménykedem egyszerűbb lesz a megoldás....
A csatlakozóit, biztosíték(okat) hol találom pontosan?
Ez egy jól képzett szakember, nagyon sok részletbe igaza van és jól átlátj a kérdést, de nyersanyagok hiányában nincs igaza- legalábbis túl rövid időt jósol a nyersanyag krizisre. Idézek:
Mennyi idő alatt fogy el?
Legfeljebb kilencven év. Persze ha átállítanánk erre az egész globális áramtermelést, akkor sokkal rövidebb ideig tartanának ki a készletek.
Nem lehet, hogy vannak rejtett urántartalékok valahol?
Ez nem valószínű, a radioaktivitás elég jól detektálható.
Mutatom miért:
Kb. 500millió éve valamiért meghasadta a földkéreg Szibéria északi részén . A pontos okát nem ismerik- egy nagy meteorit vagy a tektonikus lemezek mosgása miatt hasadt meg,- de a lényeg az, hogy a kéregből több 100-150 millió évig áramol ki a láva és 7 millió négyzetkilométert boritott be (kb. 1-4 millió köbkilométer)- a 15e km hosszú hasadáson. A lávának nagy része bazalt, jelen pillanatban a réteg mérete kb. 2 millió négyzetkilóméter. A neve Siberian Trap. Olyan menyiségű kén és széndioxid került a légkörbe, hogy 10 fokkal melegebb lett és a tengeri bioszféra 90% és a szárazföldi 75% kihalt.
Ezen a területen van a világ legnagyobb nickel-réz-platina-arany- ezüst - urán -más nehézfémek és ritkafém készlete, értékes ásványok is, az értéke 75trilliárd dollár.
Pluszban, pár 100millló évvel korábban, a száradföld nagy része mocsaras volt és egy olyan fajta "fa" terjedt el, aminek a kérge nagyon kemény volt, de a bele lágy (kb. mint a parafa, ez 15 év alatt 50 méteresre nőtt), lekötve egy csomó szént a légkörből. Ezek a fák kidöltek és a mocsaras talajon nem korhadtal el úgy, ahogy a mostani évgyűrűs fafajták, hanem egybe maradtak. Hosszú idő után olyan kevés széndioxid lett a légkörben, hogy a Föld 2/3-át jég és hó boritotta.
A bazalt alatt, a nyomástól, évmillióak alatt nagyon sok szén, olaj és gáz halmozódiott fel. Itt van a legnagyobb szénmedence az egész világon. Az energiahordózók értéke kb. 20-25 trilliárd dollár.
Nehéz kiaknázni, mert hideg van észak Szibériába, de létezik technológia és csak pénz kérdése a bányászat.
Hozzáteszem, hogy le kéne állítani a szláv népek és a csatlósaik piszkálásat és elindítani velük a tisztességes kereskedést. Többször megprobálták ellopni tőlük ezeket a természeti kincseket, de nem sikerült.
Jelenleg sincs legál verziós, így használatakor ezt el kell fogadni. Nem OSRAM/PHILIPS valamilyen 15-20k-ért beszerzett termék. H15-ből amúgy is nagyon gyenge a választék, akkor még az OSRAM-nak se volt. VCDS-el tudtam a kívánt szintre beállítani a fényerősséget (emlékeim szerint helyzetjelzőn 3% az érték).
No és melyik márka? Ha már benne voltam, kitúrtam a kódot, az Osramnál rákerestem. Adott egyet, de az semmire sem volt jóváhagyva, a dobozán az áthúzott út ábrán az Only offroad volt.
Nem tudnak olyan ledes égőt gyártani, amiben pontosan ott van a fényforrás, mint a klasszikus égőben az izzószál. Mert akkor a “semmibe” kéne elhelyezniük egy led “hengert”, ami pont ugyanúgy szórná a fényt, mint az izzószál. A technológia ezt nem tesz lehetővé, mert a ledeket hőelvezető anyagra kell ültetni, különben azonnal megsülnek ilyen teljesítményen. Ezért ezekben a ledes égőkben tipikusan egy vékony hőelvezető lapkára (annak két oldalára) vannak ültetve a led sorok. Ez a lapka persze a ledsor két végén jól meg is van hízlalva, hogy legyen hőelvezető felület dögivel. Tehát hiába modellezik így le az izzószálat annyira pontosan, ahogy csak lehet (méret, elhelyezkedés), ez igazából nem tud 100%-os lenni a fentiek miatt. Millió féle (méret, forma) tükör van a különböző autók fényszóróiban, ezért kell bevizsgálni a vetítési képet minden egyes lámpánál. Van olyan, amelyikbe sose lesz jó egy bizonyos ledes égő. Vagy egyik sem. Pl. túl magasra világít vagy nincs/nem jó helyen van a hotspot (legfényesebb rész). Projektoros (vetítőlencsés) lámpákban pl. tipikusan az utóbbi a probléma, ha jól olvastam.
O3 ködlámpában volt nekem ilyesmi precízen kialakított izzószál modellezős led, de feljebb is volt a vetítési kép teteje, hiába volt ugyanolyan szép, éles határvonala, mint izzóval. Annak a lámpának egy tök kicsi és erősen ívelt tükre van.
H15 lesz az. Arra, szerintem nem lesz, leszokott róla a konszern. Nálam a 3. LED vált be ami megfelelően reagált a VCDS dimmelésre (helyzetjelző, nappalifény). Annyira azt nem erőltetik az ellenőrzést, kb mint a ködlámpát .
Amúgy az ilyen izzók mellé jár valami műbizomylat féleség a csomagolásban? Hogyan tudja az ember igazolni a rendőr felé, hogy a kocsijához jóváhagyott izzó van benne? Vagy ki kell nyomtatni a gyártó oldaláról?
No és az erről nem tudó és meg nem győzhető, műszakit érvénytelenítő rendőr külön történet. A vizsgabázisok szintén, bár oda elég visszarakni a halogént, csak a felesleges pénzkidobás miatta azért rosszul eshet.
Mondjuk a makacs rendőr ellen a kocsiban tartott eredeti halogén megoldás helyszíni cserére.
Vajon valamelyik csinál majd erre a hülye VW nappali fényes távfény izzóra helyettesítőt? Az Osramon el lehet menni, ott csak a H7 helyett van Octira, a a távfényre ( még nem tudtam megjegyezni a kódját ) még nincsen.
Az O3-ban sima ügy a beszerelés, hely bőven. O3FL már ebben is "spóroltak" a srácok, a balosnál (mivel meredekebben áll) már felütközik a hűtőborda a zárósapkán, jobbosba még pont elfér. Kis reszelgetés és problem solved. Így használom 2,5 éve, nem főtt még meg egyik sem.
Nekem 1.4 tsi volt és ha jól emlékszem, ilyen olaj kellett abba is. 5-30-as Castrol ment bele többnyire, de volt, hogy Fuchs vagy mi... Ugyanolyan jó volt.