Tudnátok segíteni, hogy 1.4 8V motor (K7J700) szelepfedél tömítés csere után a csavarokat milyen nyomatékkal kell meghúzni? Már mindenhol kerestem, de nem találok erre vonatkozó információt :(. Nagyon köszönöm! G.
2005 1,4 8 szelepes Thalia katalizátort milyet és honnan érdemes beszerezni? Most döbbentem rá, hogy 4-5 évvel ezelőtt kipufogó javításkor megszabadítottak a belsőségektől :-( Eddig, hogy tetszett a szondának az egy jó kérdés...
Ingadozó alapjárat. Álló helyzetben a fordulatszám mutató általában 750-900 között szokott fel-le mozogni. De a mai nap pl volt olyan, hogy az egyik pedig benyomásakor visszaesett majdnem 500-ra és azt hittem lefullad a motor. Illetve a kormány eltekerésekor / elforgatásakor megemelkedik egy pillanatra 1200-1300 fordulatra a járat. Meg még szokott rángatni a motor, ha kettes-hármas sebességfokozatban megyek egyenletes tempóban.
Mi lehet a gond? Az alapjárati motor? Szoktam hallani rendszertelenül kattogó hangot alapjárati álló helyzetben a kesztyűtartó felől. Esetleg az elektronikával lehet valami? Gyújtógyertyát tavaly cseréltem egy éve és azóta alig mentem 1-2 ezer kilométert, szóval az szerintem biztos nem lehet a probléma.
Volt valakinek hasonló problémája? Mit tippeltek, mi lehet a megoldás?
Úgy van, ahogy írod. Ezek a korszerű motorok több százezer km-t is kibírnak felújítás nélkül. Előbb rohad szét a kasztni, mint a motor. De azért fontos hogy megkapja a motor, ami jár neki, én erre mindig figyelek.
Igazad van, 5W40 és 10W40 esetében egyforma sűrűségű. Az 5W40-es alacsonyabb hőmérsékleten folyósabb, de szerintem ilyen enyhe teleknél ennek nincs jelentősége.
Nem sűrűbb az az olaj, mindkettő 40-es, a melegoldali szivattyúzhatóságuk ugyanolyan, egyforma "sűrűk". Sosem fogjuk ezeket a berögzüléseket elengedni.
Nekem 32X.000km van benne, igaz 16 szelepes, de nem eszi az olajat és mindig Elf evo. SXR (most már 900SXR) 5W40-et kapott 10ekm-enként. A lényeg, hogy RN 0700, vagy RN 0710 legyen, de valakinek ez sem szempont...
Üzemi hőmérsékleten mindkét olaj ugyanolyan "sűrű" (vagy híg). Hidegen a kevésbé "sűrű" olaj hamarabb jut el a kenési pontokra, szóval én inkább a kopott motorba 5W-t vagy 0W-t tennék, ami nyilván az én hitem. :)
Annyira kis eltérés van a két viszkozitás között hogy majdnem mindegy melyiket választod. A sűrűbb olajat a sok km-es, kopottabb motorokba szokták tenni. Én legutóbb 140 ezer km-nél Elf Evolution 900 NF 5W40-et vettem, most a Kovács Autónál 8470 Ft/4 l. 10 ezer km-enként cserélem. Nekem ez vált be.
Üdvözöllek még mindíg a tháliával szenvedek testkábelek jók a kulcszár mögött lévő műanyag indítókábelt kicseréltem mert össze égett kiverte a 60as biztosítékot.Egyrelét is cseréltem indult is kb 5ször most nem indít de a gyujtáskor elhalványulnak a lámpák,a pozitív sarut ha mozgatom beindul a hűtőventillátor.Relytély
üdvözöllek még mindig a tháliával kinlódom az összes testkábelt átnéztem meg takarítottam egy relét is cseréltem a indítókulcs végénlévő műanyag megvolt égve kicseréltem.Még mindig hol indít hol nem most inkább nem tolásra egyből indul 10km-ert jöttem vele a munkahelyem és a lakhelyem ennire van haza értem leállítottam és indult másnap próbáltam már nem indult nem értem.
Akkor nem idegesítem magam rajta. Érdekes, hogy a motorhiba lámpa nem világít törlés után(kb.400 km megtétele után se), kiolvasva viszont dobja a hibát.
Egyébbként hogy a bánatba lehet azt kikapcsolni, hogy ne induljon el autómatikusan a klíma is a motorral együtt? Végigpróbáltam már a hideg van, meleg van, fejre lábra, ablakra, fújatom a levegőt opciókat is.