Szívesen látom az elgondolásokat és az információkat. Szerintem az ellenfeled sem fog nagyon ágálni, ha kikéred a másik véleményét általánosságban.
Mert ugye azt el kell ismerni, hogy gép és ember játékstílusa között azért van egy kis különbség.:-DD
Az a nagy helyzet, hogy ha viszonylag kiegyenlített meccset akarnak a felek, akkor nagyon oda kell figyleni mind a két félnek, hogy milyen terepen, milyen időszakban és milyen beállításokkal játszanak.
Nem létezik ugyan "Ultimate Combo" a játékban, de vannak szituációk, amikor egyes elemek játékdöntőek.
Ilyen pl. a városi harcnál az olcsó gpi-is egységek, avagy a túlhangsúlyozott szövetséges légierő.
A német combó a sík terepnek, nagy látótávolságnak kedvez. Ez igaz főként az 1942-es év tavaszára, közepére, de általánosságban is.
A 15+ látótávolság és tiszta terep amolyan orosz steppe effectust idéz, amikor a német Tigrisek ki tudják használni, hogy erős a front páncélzatuk és mindent ki tudnak lőni.
Persze meg van ennek is az ellenszere, de ehhez már elég sok tapasztalat kell, esetleg kevés hadászati szakértelem.:-)
A csapatok összeállítása MINDIG pályafüggő kell hogy legyen. Utánna el kell dönteni, hogy mit is akar csinálni az ember, majd ehhez az elképzeléshez kell a megvalósító egységeket megvenni. Ez az alap szituáció.
Az Advenced Skill esetén már azon agyal az ember, hogy az ellenfél mit fog csinálni és ennek az ellenszerét keresi. Próbál felkészülni az ellenfél támadási tervére és megtévesztő csapásokkal, csapdákkal operálni. ilyenkor nem csak jól kell játszani, hanem azt kell elérni h a másik hibázzon.
Kedvencem az összetett nagy pálya. Lehetőleg várossal, sík tereppel, folyóval, gázlókkal és hidakkal. Ilyenkor elég sok a lehetőség és nehezen lehet kiszámítani a lépéseket, vásárlásokat előre.
Sok féle elgndolást láttam már eddig. Ha valaki érdemben tanácsokat akar kérni, javaslom Survivor mesterhez forduljon. Ő nagy spílere a németeknek.
Szerény személyem inkább az oroszokkal szokott játszani, de kevéske elképzelésem azért van a többiről is.
Azért osztom fel a nemzeteket ilyen erősen, mert játéktechnikailag nagyon különböznek.
A különleges "mesterfogásokat" valszeg nem adják ki a kérdezettek, de szvsz mindenki akit ismerek szívesen segít.
Tanulmányozásra javasolt általános fogások:
- Folyami hajók előnyei.
- lovasság felértékelése
- tűzérségi füst (lövés után megmaradó füst)rejtése, csapdává alakítása
- szállító járművekkel való tűzelvonás gyakorlása (távolabbi indulás a gyosuláshoz, váltott mozgás a belövés elkerülésére stb.)
- partizánok, ejtőernyősök, commandósok bevetésének tökéletesítése
- Utánpótlás időzítésének optimalizálása
- Hide-Hit-Run elvének gyakorlása.
- Álcafüst alkalmazása!
- és LEGFONTOSABB! REJTŐZKÖDNI, REJTŐZKÖDNI!!
Pár szó a nemzeti sajátosságokról!
AXIS:
Németeknél a páncélosok kivállóak, mert erősek és pontosak, de qurva drágák. A gyalogságra ugyancsak igaz ez. Ezért a németekkel játszani inkább sebészet mint favágás.
Az olaszoknak van az egyik legjobb tűzérsége, elviselhető a gyalogsága, de Űberszar a páncélos felhozatala.
Magyarok, románok választását nem igazán tudom javasolni. A magyar csapatokkal szar érzés kikapni, a románok meg nálam a marslakók után vannak választási valószínűségben.
ALLIED:
Az amerikaiaknak van a játékban a legjobb tűzérsége, légiereje. Ez magában csatadöntő lehet. Ugyanakkor a gyalogsága is kiváló, de a péncélosai gyengécskék. Összeségében drága egy banda, ezért itt sem a MASS ATTACK dominál.
Angolok közepes egy banda. Semmi extra kiemelkedőt vagy Ultraszart nem tudok róluk mondani. Kell tudni játszani és kitartanak a németek ellen.:-)
Oroszok:
Na ez a SWARM! Kolhozparaszt dióverővel, Zetor traktor ágyúcsővel. Ugyanakkor kiváló elit egységekkel.
Kiemelést érdemel, hogy ennél a nemzetnél lehet a leginkább megspórolni az egyfunkciós egységeket. Én még orosz teherautót nem láttam kemény meccsen.
Ugyanakkor van egy nagy hibájuk. Relatív a legkisebb a fire control. A tagolt támadás esetén az ellenfél egymás után lövi ki a járműveket. Itt nagyon kell figyelmi a RUSH-ra.
FONTOS! CSak az átlagos orosz harckocsi képes elvinni a teljes létszámú gyalogsági rajt (királytigrist, tigrist hagyjuk ki, mert senki nem fogja erre használni)! Ez borzalmas táp! Ki lehet számolni, hogy mit jelent ha ugyanannyiért veszek 3 rajt+ 3 géppuskás APC-t, mint ha ugyanezt a 3 rajt 3 BT-7 viszi. Főleg úgy hogy a BT többet is lép, nemcsak +ágyú van rajta.
LÉNYEGES!!
Sok meccsen csalásnak veszik, ha HQ váltással játszik az ellenfél. Ez azt jelenti, hogy bejelentkezik az ember mondjuk Amerikainak a generálásnál, majd nemzetet vált és orosz csapatokat vesz!
Ez azért van, mert a nemzeti sajátosságokat az 1. HQ alapján adja meg!
Ha valaki Amerikaival generál és orosz egységekkel játszik, akkor megkapja az amerikai tűzérségi specialitást (instant fire).
by Mors