Sajnos a legtöbb szerviznél úgy van, ahogy leírtad. Nekem jobb a tapasztalatom a Forddal, de neked, ha pesti vagy, messze lenne nagykanizsai szerviz. Ott eddig mindenben korrektek voltak (a szervizfüzetet is elkérték a kulccsal együtt).
Tudom h a 6000 és a 6006 is CD-s de vajh hogy működik a 6006-os cd tára? Precíz?
A mondeot nájus 2.-án rendeltem és aug. elején hívott a srác h itt van a szalonban. Holnapra lesz teljesen kész rendszámmal műszakival mindennel átvehető állapontba. Az több mint 3 hónap :((
Jobb ha komprommiszumot kötsz és választasz olyat ami van az országban. Az max 1 hónap mire átveheted kulccsal együtt.
Én egy függönylégszák miatt vártam. Solymáron lett volna tdci kombi trend kék. Most már sajnálom. Remélem sosem nyílik ki :))
Rakattam rá Michelin gumikat. A Pilot Primacy-t. Van valakinek tapasztalat? Eredetileg Dunloppal jött 6000 ami nem iagzán tetszett. Azt visszavették, és csak akülönbözetet kellett fizetni.
Holnap 11-re megyek a szalonba. Jattolok és enyém a teste :))
Holnap este írok. Délutánra már van egy 300 km-es köröm.
Megnéztem a szervízfüzetet. Tényleg benne van a szagszűrő csere, de ennél nagyobb gondra jöttem rá. Nem írták be a szervíz megtörténtét. Holnap mehetek a szervízbe 'felelőségre vonni valakit'. Lehet hogy én is hibás vagyok, hogy nem nyomtam a kezükbe, de megszoktam, hogy az előző tipusú automnál automatikusan megkerestéka kesztűtartóba és beírták kérés nélkül a dolgokat. De viszont ők is kérhették volna tőlem a szervízfüzetet. Ha holnap bemegyek akkor kicserétetem velük a szagszűrőt is, gondolom nem nagy ördöngösség egy szakszervíznek. Most szereztek nálam egy rossz pontot :(.
Ez úgy látom mindenhol úgy van, hogy amig az ember vásárolni megy, ott akar hagyni egy rahedli pénzt addig maximális kedvesség, de mikor már igazán tenni kellene valamit, szolgáltatni akkor már nagyívben le van sz...-va. Az előző kocsimmal is így jártam. A szervizük annyira gyenge volt és a problémára nem tudtak megoldást csak igéretet, így inkább váltottam.
Na mindegy, bocs hogy így kikeltem magamból de kicsit felhúzott ez a szervíz dolog. (Lehet hogy naivan azt gondoltam, hogy egy ilyen kategóriáju és áru kocsinál jobban oda figyelnek az ügyfélre mint egy tömeg autónál, persze ezt sem helyeselném, de ugyonúgy nem foglalkoznak senkivel :-( )
A szűrő nem jelenthet különösebb problémát, de miatta is keletkezhet a már számtalan topic-ban említett "dzsungelszag" az autóban, én ezt rendkívül utálom, úgyhogy jobbnak tartom korán, mint "időben", bár megjegyzem, a szervizkönyv 20 ekm-enkénti cserét ír elő.
A Kleber-t nem ismerem, csak tesztekben olvastam róla, aszerint átlagos minőség átlagos áron. Szóval nem szól semmi ellene. Nekem Bridgestone téli gumim van, felnivel együtt 50k HUF darabja, latyakban nagyon király, szűz hó (amin kicsit gyengébb) meg ritkán van. Ha az ár nem annyira számít, szerintem Continentalt vegyél (felnivel 70-75k HUF darabja, de kibír négy telet és tapad, mint a vadállat).
Na megvolt a szervíz, 20,5 Brutto-ból megusztam.
Természetesen a szűrőt nem cserélték ki, de én sem akartam már nagyon erőszakoskodni mikor készen lett. (Sajna későn olvastam a válaszodat)
A számla szerint szinte csak olaj meg szőrő csere volt, meg egy átvizsgálás. Gondolom nem nagyon foglalkoztak vele, mert nem tudtam felettük állni. (idő hiány miatt).
Szerintük a szűrőt 40-60 ekm körül kell cserélni.
Na mindegy, ha valamit észreveszek a párásodással vagy az automata klímával kapcsolatba, majd rohanok hozzájuk.
A szervizben járva viszont eszembe jutott egy dolog, igaz még korai, de jobb előre gondolkozni mint megijedni.
Nekem a kocsin könnyűfém felni van és télire a téligumihoz kellene lemez felni. Ez gyárilag kb 14 eft/db körül van állítólag. Erre jön még a téli gumi, ami 40-60 eFt/db körül lehet.
Most a szervízben ajánalattak nekem egy garnitúrát (Kleber) felnivel együtt 63 eFt/db és ebből engednének most még 10%-ot.
Ismertek ezt a márkát van valami tapasztalat vele, vagy mit tudtok ajánlani téligumiban és milyen árfekvésben van.
Szerintem reális, nekem (négyajtós V6) 27 ezer volt.
Sajnos szinte semmit nem szoktak megnézni, amit külön nem mondasz nekik (kivéve az olajat és az olajszűrőt), úgyhogy szerintem a szervizkönyv alapján jó, ha listát készítesz az elvégzendő ellenőrzésekről és mindvégig ott vagy a faszi közelében, hogy lásd, végrehajt-e mindent (ha nem engedik meg, keress másik szervizt).
Ami engem bosszantott, hogy 20 e km-nél cserélni kell a szagszűrőt és emiatt külön szólnom kellett, a fickónak fogalma sem volt róla ill. azt mondta, hogy "ezt nem szokták kérni az ügyfelek, mert nem feltétlenül szükséges". Én viszont azt mondom, hogy a párásodás elkerülése és az automata légkondi hatásfokának növelése érdekében célszerű megtenni.
Holnap kell vinnem a gépet 20 ekm-es szervízre. Mennyibe szokott ez kerülni, milyen ártól ne lepődjek meg, előzetesbe nekem 25-30 eft-ot modtak. Ez reális lehet?
Mire kell odafigyelni, nézessek meg esetleg valamit extrán amit nem szoktak. (2.0 Ghia kombi)
Köszi a segítséget
Meg tudom erősíteni az eddigieket, qrva lassan jön meg, nekem majdnem 3 hónap volt a megrendeléstől számítva. A nyári leállással is (ami tényleg van) kalkulálva, ha tavaly óta semmi nem változott, legkorábban szeptemberre várhatod a gépet.
Esbé, nekem a kormányzás most tök OK (naná, kormányműcsere után), a változatosság kedvéért a szilentek nyekeregnek. Mondjuk most jöttem haza nyaralásból, és az oroszországi utak (meg Finnországban is néhány)... hát, néha eszembe jutott a régi tükörsima kockaköves Dózsa György út, hogy az milyen jó minőségű:-)) Azt hiszem ezzel nem fogok foglalkozni a köv. szerviz előtt (most 31000 km-em van, gyűlik rendesen).
Végülis miért kellett lengőkart cserélni, talán görbe volt? Szerintem ne törődj bele, mondd meg nekik, hogy derítsék ki, miért nem 100%-os a gép, elvégre azért nem ingyen adták, úgyhogy nyugodtan megnézheted a "fogát".
T-Petra, szerintem emeld fel a kormányt és az ülést is (annak csak a hátulja emelkedik) és akkor megkíméled magad a műtéttől meg a gyógyászati segédeszköz (térdprotkó) árának kifizetésétől, ráadásul ezzel a módszerrel még azt is látod, mi történik közvetlenül előtted:-))
Én annyit tudok mondani, hogy sajnos a Fordnak sem erőssége a gyors szállítás, volt nekünk is több olyan Focusunk, amire hosszú hónapokat vártak. Nyáron tényleg sok a leállás. Tanulság: kocsit mindig raktárról... :-)
Nálad milyen ütemezéssel jött a kocsi? (Rendelés után mennyit vártál?)
Azért kérdem, mert mi június 13-án rendeltünk. Azóta többször beszéltem a kereskedövel, aki ma mondta, hogy a héten gyártják a kocsikat (kicsit sokat tökölt a gyár - de a kereskedö szerint a nyári szabik miatt leállás volt). Szerinte a gyártás után kb. 3 hét, mire a pesti "lerakat" megkapja, és onnét még valami idő, mire megkapjuk. (Én Pécsett lakom.) Ez igy már kicsit sok idö nekem, vagy nem? A Te esetedben ez hogy volt? Kösz a választ!
Megjött a gép :)) Pénteken volt próbakör+píz befizetés. Next vík okmányiroda és kész.
most láttam h alapból az 5000-s rádió van benne éa van hozzá távirányító. Asszem ez régebben nem volt így. Mondju ez a távirányító hót szar helyen van, az első beszállásra lehúztam a térdem és nyekkent egy bazit az egész kormány. Valamit majd alkotok :)
Van valakinek beépített NOKIA kihangosítója? Kínálnak egyet megvételre. Érdemes berakni? Ugyanannyi lenne mint a BLÚTUTTY-os kihangosító a 6310-hez.
Sziasztok.
Megérkezett a gép. Legalábbis Mo-ra. TDCI kombi Még 2 hét mire minden papírt elintéznek. Ez normális?
Hol tartanak most a rendszámok?? Nem akarok vmi idétlent ICA ICU IDE IMA stb..
De várm már. Majd írom tapasztalatokat. Figyelem koppanást. Nekem megvan a heti 2000 km úgyhogy lesz adat :))
Bocs, nem a teleszkóp. Csak felületesen emlékeztem, ugyanis mikor vettem a kocsit átfutottam a szervízkönyvet és onnan emlékeztem valami ilyesmire. Szóval 8500 km-nél cserélték ki benne az első lengőkarokat.
Lenne még egy kérdésem, a szerízfüzetben ugyanitt a javításoknál van egy bejegyzés hogy 'V 772 elvégezve'. Ez mit jelenthet? Ez ugyanakkor volt mint amikor a lengőkarok cseréje.
Amikor beülök a kocsiba, az vezető ülés egy kicsit kottyan, ez mitől lehet? A csavarok nem lazák, valami kikotyogósodhatott?
(1) Nem felejtettem el, az enyém is az. Amiről megfeledkeztem, az az, hogy nem a tiéd a cég:-), míg én a sajátomban dolgozom.
Szerintem tuti, hogy amik a zajt okozzák, azok nem a lengőkarok, hacsak oldalról nem kapott egy nagyot a kerék, akkor azoknak nincs hangja. (Kivéve, ha nagyon leamortizálódik, de ez lehetetlen 15e km körül, kivéve, ha anyaghibásak. Na de több is egy autóban?!)
(2) Én kinézem belőlük, hogy nem cserélték ki, hiszen a Petrányinál az is fél óra, míg az autó eljut az aknáig vagy az emelőig:-( Ehhez képest egy lengőkar-cserére kevés a másfél óra, még ha amúgy elég is. Ha így volt, akkor legalább ésszerű magyarázat van rá, miért hallod megint...
Elfelejtetted hogy céges verda, nem én szabom meg a feltételeket. Egyébként megint hallani a lengőkarokat nagyon halkan, vagy nem cserélték ki, vagy más oka van a gyorsan lezajló amortizációjuknak...
gyakorlatilag minden nagyobb döccenőn és a kormány hirtelen elrántásakor koppan. Fogalmam sincs, hogy jellemző hiba-e, és arról sem, hogy gyakoribb lenne a V6-nál, mint más motorral szerelt Mondeoknál.
Teleszkóp hibájáról még nem hallottam. Melyik teleszkópra gondolsz?
Mikor kopog a kormányösszekötő? Mire kell odafigyelni?. Az enyémen lassan kezd lejárni a gari és szeretném én is ezeket a hibákat még ebben az időszakban megoldani. Vagy ezek inkább csak a V6-nál fordulnak elő?
Az enyémnek a szervíz könyve szerint még csak egy teleszkopot cseréltek (mivel nemrég vettem a kocsit, igy ez nem nálam volt), ilyen problémával találkoztatok már (ez tipikus vagy egyedi?)
Szerintem se. Nekem egyszer fogyasztott mindössze 7 litert a V6 (80-nál), 130-nál meg bekapkodja a 8,6-ot a gép. Városba nem tudok eljárni 11 alatt. Nehéz azért ez az új kasznis (1480 kg)...
Ma voltam a Petrányiban, másfél óra szerelés után azt mondták, hogy lengőkarokat cseréltek. Azóta tényleg csöndes, de aggódom, hogy újabb 15e km után megint ez jön, márpedig akkor már nem lesz garis a gép.
Szélzaj nekem csak 160 felett van de nem igazán zavaró.
Ui.: locsogj nyugodtan, legalább érzem hogy nem cska én szívok... :-)
Szerintem alapvetően korrekt a faszi. A műszerfalat nem akarom védeni, nekem tetszik, de ez nem kötelező:-))
Ami érdemi, az az a hülyeség, hogy élesen vett kanyarokban elpattogna az autó. Nekem a piros lámpa után padlógázzal végrehajtott visszafordulások során sem pattog el, pedig keményre fújom a kerekeket mindig, mert sokszor megyek gyorsan.
olvastátok a www.a5.hu-n a mondeo tdci tesztet? szerintem elégé lefikázta a tesztelő. igazából a motort nem tudom teljesen biztosan megítélni (az apámnak tddi-je van "csak), de szerintem annál jobb autó a mondeo, mint amit a faszi kihozott belőle...