JarJarBinks !
Volt egy teszt valamelyik Auto2 magazinban, ha jól emlékszem a 99-es tesztmagazinban (ha lényeges, előkeresem), ők írták a 3750-es fordulatszámot.
Zak !
Természetesen nem károsodhat a motor tartós 4000 körüli fordulatszámon (ha a kenés hibátlan), csak esetleg zajos, erre voltam kíváncsi.
IMHO = SZVSZ = In My Humble Opinion = Szerény Véleményem Szerint
Fordulatszám: Az 1.6-os Fiat Brava/Bravo is ennyit forog, 130-nál 4000-et ötödikben, emlékeim szerint a kétliteres Honda Prelude ugyanez, ennek ellenére bármelyikkel tartható a stabil 150-160 km/h utazósebesség anélkül, hogy a tartósan magas fordulatszám miatt különösebben károsodna a motor. (Prelude megfutotta párszor Winterthur-München meg W.thur-Bp. utat 150 körüli átlaggal.) Igazából én sem értem, miért vannak ilyen rövidre állítva az utazósebességek, pl. ugyanez a Fiat-motor a nehezebb Lancia Lybra-ban 150 km/h-nál forog 4000-et, tehát bírja erôvel.
Sz'al imho nem lesz, nem lehet gond, ha soknak is érzed a fordulatszámot.
Lesliev!
Nem emlékszem igazán, mennyire zajos a motor 120-nál, az tény, hogy kicsit zajos a motor nagy fordulatnál, de nem vészes, meg ugyan az egyéni dolog, de én szeretem, ha van hangja a motornak. Kis apróság, de 120-nál 3500 a fordulat, mert 34,1-nél forog 1000-t. Egyébként a rövid váltó alatt arra gondolsz, hogy ötösben túl pörgős? Amúgy nagyon jól gyorsul autópályán is, a végsebessége pedig 185. Ami külön érdekes az az, hogy a kilométer órája teljesen pontos, mert stopperrel mértem a kilométer táblák között, tehát a 185 a valódi sebességem volt. Egyébként melyik újságban volt a cikk?
UI: az IMHO minek e rövidítése?
JarJarBinks !
A Shuma-ról egy autós újságban azt olvastam, hogy a motor ötödikben 120-nál 3750-et forog. ez elég rövid ötödik fokozatot jelent. Nem túl zajos a motor autópályán nagy tempónál ?
A Kia Shumaval kapcsolatban annyit, hogy nekem egy Sephia II-m van, ami szinte ugyanaz mint a Shuma csak 4 ajtós, igaz még csak 10000 km van benne, de eddig nagyon jók a tapasztalataim. Főleg a felszereltség és ár nagyon barátságos. Ami a motorját illeti, bár tényleg nem a legtakarékosabb, de nagyon eltalálták, pl. az 1.6-os 16 szelepes Astrát legyorsulja.
Egy kicsit kevesebb oktalan gyűlölködést és több érvet, ha szbad kérni..:-)
Menj ki egy Off Road versenyre, és kukkold meg az UAZ-t. Utána nyugodtan fikázhatod, ha végignézed, hogyan húzza ki a ganéból a Patrolt a Pajerot meg a többit... Nem egy Hi-Tec, sokat is fogyaszt, a megbízhatósága sem király, de sok olyat is kibír, amit a mai tahóterepjárók még csak filmen sem láttak. G Merci dettó. AZ UAZ is meg a G Merci is a katonaság igényei szerint készült. Nem a városi aranyifjaknak. Ezek terepjárók és nem hobbiatók. Munkaeszközök. Nem kell bele bársonyhuzat, elektromos ablak, centrálzár, klíma meg a többi. Ezekbe beszállnak sáros csizmában, mocskos ruhában, belefolyik a latyak. Minek ehhez luxus?
Az amcsi terepjárók a terepversenyeken egyébként ritkán vannak topon. Nagyok, nehezek. Az ilyen méretű gépek között a japánok szoktak győzni. De ez lehet, hogy azért van, mert nagyon kevés ami autó indul. A nagy V8 benzinmotorok terepen azért szépen isznak. A Jeepesek egyébként sokat panaszkodnak a szétszakadt hajtáslánc elemekre. Sajnos már az amiknál is divat lett utcai négykerekest gyártani terepjáró helyett. De mint tudjuk, a terepjárót vásárlók nagy többsége az aszfaltról sem megy le, nemhogy terepre.
Terepen egyébként sokkal jobb a rövid, magas építésű autó. Nagyon jó pl. a Suzuki Samurai. Csak ne lenne olyan nagyon pörgős a motorja.
Az X5, az ML és a többi nem terepjárók. Hiába vannak esetleg jó terepes képességeik, ki az a marha, aki egy ilyen autót bekerget az akácosba?
Nekem egy Esperom van. Sajnos a daewoo autók sajátossága, hogy nagyon nem bírják a magyar útviszonyokat. Nekem már cserélték a hátsó két rugót, valamint a két első lengéscsillapítot. A többi részével viszont teljesen meg vagyok elégedve.
Tegnap olvastam egyébként, hogy a Nubira II. töréstesztje 30%-al jobb volt mint a hasonló kategóriájú autóké! Azért ez nem rossz!
Bocs a műveletlenségemért, de annyi helyen találkozom az SZVSZ rövídítéssel és nem tudok rájönni, hogy mit jelent. Valaki írja meg...
köszi
ON
A sejtésem kezd beigazolódni. Tegnap vezettem egy ismerős 110000 km-t futott 1.6 -os Lanos-át és a futóművén kívűl semmi baja, minden OK. Ámbár a futómű szerintem teljes szétesését (lengéscsillapító, rúgók, gömbfej stb...) talán a magyar útviszonyok okozzák és egy kultúrált európai ország úthálózatán nem jön elő a probléma...
A tesztek alpján, és ülve egy Shuma taxiban, nem olyan rossz autó az (az árához képest). A motorja viszonylag jól húz, igaz, hogy egy Mazda motor utánygyártva, kevés fejlesztés nélkül. Engem az egész autó egy Daewoo Esperora emlékeztetett. A végsebessége 180 km/h, a gyorsulása 11,5-12 s.
Az újságok szerint nem valami takarékos, bár annyira nem is vészes a kb. 8,5- 9 literes átlagfogyasztás egy akkora autótól mint egy Vectra.
Az összeszerelési minősége alulról közelíti az átlagot az újság szerint, nekem annyira nem tűnt rossznak, bár azért nem egy Toyota.
SZVSZ nem rossz vétel, bár inkább annak jó, akinek az autó mérete nagyon fontos szempont.
Topictársak !
Van valakinek tapasztalata a Kia Shumával kapcsolatban ? Külsőre tetszene, a mérete pont kellemes, az 1,5 -ös motor ugyan nem teszi túlmotorizálttá, de legalább biztosítási szempontból ideális, az ára pedig baráti. Vélemények ?
Néhány adat a tavalyi amerikai autóeladásokkal kapcsolatban.
Light Truck:
Ford 2,447,285 db
GM 2,395,480 db
Chrysler 1,938,492 db
Ehhez képest Mercedes: 45,206 db.
Az a "minden képzeletet felülmúlóan sikeres" terepjáró a hasonló kategóriájú amerikai autók értékesítésének 1(!), azaz egy százalékától is igen messze áll. Ennyit erről. "Kedvenc" újságíróink pedig tovább hazudoznak a német érdekeltségű lapjaikban a német autók bombasztikus amerikai sikereiről.
"Az X5-ös üzenete pedig, hogy ebben a szegmensben egyetlen régi gyártó sem lehet biztonságban."
Hihetetlen. Tényleg le lehet egy ilyen badarságot írni? Erre majd térjünk vissza akkor, amikor a Ford szőröstül-bőröstül megveszi a BMW-t. :-)
És még egy idézet:
"Az USA-ban minden képzeletet felülmúlóan sikeres az ML. Az X5-ös üzenete pedig, hogy ebben a szegmensben egyetlen régi gyártó sem lehet biztonságban."!!!
Egyáltalán nem értem hogyan akarja felvenni a versenyt az amcsi terepjárokkal ez a két hülye német. A Merci a G sorozata sem különbözött sokban egy UAZ-tól. Kinézetben meg főleg nem. A BMW-t meg egyáltalán nem értem.
De úgy hallottam hogy a VW is akar valami szuperterepjárót gyártani! Lehet hogy az annak idején gyártott de már leállitott hires Golf alapjaira épülő Country adta meg az ötletet nekik?
Azzal is beszoptak még mit akarnak?????
Tiszta vicc... Azt hiszem elküldetem azt a cikket magamnak.
A három terepjáró közül az lett a győztes, amelyiknek 13(!) centis hasmagassága van. :-)))) Kell ezt magyaráznom?
A németek nem cáfolnak rá magukra.
Egyszer ültem egy német fickó ML 320-ában. Egy Lincoln Navigator vagy egy GMC Yukon Denali után az egész autó a németek rossz viccének tűnik. Egyszerűen nevetséges azok mellett.
Abban a szennylapban amit a "japánt vagy németet" topicban ismertettem, van egy összehasonlitó teszt: Jeep Grand Cherokee, Mercedes ML, BMW X5.
Igy ajánlaja a teszt:
"-Az országutak királya az X5!
-Arany középút: Mercedes ML.
-Terepre, vontatásra Jeepet."
és ez:
"...a nagy Jeep az összehasonlitás legsokoldalúbb járműve, még ha országúton nem is veheti fel a versenyt a BMW és a Mercedes kifinomúltságával."!!!!
A Teszt győztese a BMW volt. Vigyázz Amerika jön a német hightech most a Merci után a BMW személyében is!!!! (hülye németek)
"A tavalyi USA felmérés szerint a legtöbbet szidott autó volt a kiskocsik között a KIA .( Luxuskategóriában pedig az ML Merci. "
A koreaiak mindig is "vezették" ezt a kategóriát. A Hyundait is hasonlóan lenézik és utálják az itteniek. És teszik ezt annak ellenére, hogy az európai megbízhatósági listákon nagyon jól szerepel.
A Mercedes az ML-lel folyamatosan ég, amióta piacra dobták. Nem más, mint a kifinomult amerikai luxusterepjárók szégyenletes utánzata.
Nagyon kezd leülni ez a Topic, pedig most a Daewoo szépen beelőzött a Nagy német márkák előtt. Ez a 3 év teljeskörű garancia ezért nem rossz. A leganzára pedig ugyan ez 5 év. Tudom, a német autók még az utakat róják, mikor a dél-kóreaiak szétestek! (Vagy fordítva?!?!)
Van egy Mazda szalon tulaj ismerősöm, és nincs elragadtatva a KIA -tól. Ők is forgalmazzák. Ki kell még kupálódnia. A tavalyi USA felmérés szerint a legtöbbet szidott autó volt a kiskocsik között a KIA .( Luxuskategóriában pedig az ML Merci. ) A Pride a tizenéves Mazda 121 reinkarnációja .Tehát nem csúnya, hanem ósdi.
Nemrég volt az Auto2 ben egy összehasonlítás, melyben a Seicentot hasonlították össze költségszempontból a Pride-al. Személy szerin én a Pride-ot választanám, hiszen a menetteljesítményei sokkal jobbak a 40 LE-s Fiatnál, de a KIA-nak komoly hibái is vannak, állítólag a fékei nagyon gyengék, és belülről is kicsit a 80-as éveket idézi. Kívülről a háromajtós formája annyira nem tűnik avultnak, a kombi viszont elég ronda lett.
A Dél-Kóreaiak az autógyártásban világuralmi terveket dédelgettek, s ehhez nem egy jó autót vettek alapul, hanem egy nagyon elterjedtet. Kadett. Ez egy rossz választás. DE. Néhány év alatt jól megnézték az állatorvosi lovat, és sokat tanultak belőle. Többet, mint az Opel. A Hyundai az idei ADAC lista MÁSODIK legmegbízhatóbb kocsija lett. Nézzétek meg az új Accentet. Szerintem azért vannak előbbre, mert a Mitsubishit kezdték fejleszteni. Kis autóval meg nem kell semminek nekimenni. ;-)))
Majd, ha a Németek is adnak 3 év garanciát...
Egyébként a lenézettség miatt adnak a nagy kategóriának új nevet. Pl: Lexus, Acura, Infinity... Máris jobban viszik.
Na , CSÁÁ
Erre csak annyit tudok mondani, hogy volt egy Daewoo Tico-m 16 honapig, ezalatt a 16 honap alatt 54000 km-t tettem bele. SOHA SEMMI BAJOM NEM VOLT VELE!!! Megjartam vele fel Europat! A leghosszabb egybefuggo utam a kisautoval Aarhus(DK)-Budapest volt 18 1/2 ora alatt (1750 km). Egy rossz szavam nem lehet erre a "varosi" kisautora. Egyebkent amit leirtal az alapjan nem lehet altalanositani, mert hany Suzukit, VW-t vagy egyeb autot lehet latni az utszelen. Nincs olyan auto, ami nem romlik el soha... Csak azert adtam el, mer a cegemtol kaptam egy Honda Civic-et.
Nem túl szívderítő a történet, de tanulságos.
Néhány napja egy Matizos Óbudán elnézte a padkát, ami megdobta, majd kb 75-85 km/h sebességgel telibekapott egy betonoszlopot és a villamossíneken landolt.
Az autó elképesztően összetört, a műszerfal legalább 25 centit, a kormány még többet nyomult be az utastérbe.
De mind a két utas túlélte, sőt a vezető csak kisebb fejsérülést és persze egy alapos sokkot és agyrázkódást szedett össze; az anyósülésen ülő sajnos csúnyán összetörte a lábát, de amúgy ok.
Szóval szerintem a Matiz kiállta a valós élet töréstesztjét.
Üdv
Bölcs
ui: A Korando-tól fájó szívvel és üres pénztárcával köszöntem el... (átl 15,5 l/100 km)
Látom van egy pár eltökélt emberke (pl gsz, gimmiboy stb) akit úgysem lehet meggyőzni arról, hogy a kóreai autók jók vagy nem mert számukra nem ez a kérdés. Ezzel szemben nézzünk néhány érdekes kérdést.
1. Miért kerül egy VW, Mercedesz, Jaguár, BMW stb annyibe, amennyit kérnek érte. Azt hiszem elég bugyuta válasz lenne, hogy mert ennyire jók! Nyílván összetett üzletpolitika határozza meg minden gépjármű árát. Ebben pedig legutolsó helyen a felhasznált anyagok ára szerepel. (Annál is inkább mert a Deewoo-nak majdnem ugyan azok a beszállítói mint a GM-nek!) A fő különbség lekinkább a minőségbiztosításban kereshető. Ebben viszont már azt kell mondani, hogy a kóreaik is előbbre járnak mint a HÍRES német autógyárak! Nézzük csak meg a visszahívási statisztikákat.
2. Miért olcsó a kóreai autó? Hát erre az egész kóreai bankrendszer adja a választ. Bele is rokkantak, így aztán már nem azon a dömpingáron hozzák be az autóikat, mint 3 éve tették. Persze még így is vannak típusok melyek lényegesen olcsóbbak nyugat-európai konkurenseiknél.
3. Koppintás? Nekem egy Espero típusú autóm van. Hát igen egy az egyben a Vectrának a koppintása. Azonban az is igaz, hogy sikeres! Én már 50ekm-t tettem bele de komolyabb probléma nem volt vele. (Minden ajtóban szétment a központi-zár motorja,melyet cerélni kellett. Ez deawoo betegség!) Egyáltalán beszélhetünk koppintásról, hiszen a GM tulajdonos a Daewoo-ban. Gondolom senki nem tartja a VW koppintásának a SEAT-ot, vagy a SKODA-t!
A magyarországi autós lapokkal kapcsolatban:
Az én meglátásom szerint az újságírók sajnos elég gyakran elfogultak,pedig tárgyilagosnak kellene lenniük.Ennyi.
Üdv Mindenkinek!