Próbáltam a nevetek mögött álló "küldj"re kattintani , hogy elküldjem a Speedzones választ , de ahelyett , hogy valamilyen levelező felület jött volna ki , az Avast Browser jött ki . Azt lehetne , hogy ebbe az itTEni rovatba : OFF topik, offolj ide
megírnád az ímélcímedet ? S akkor oda írnám a dolgot...
TiszTElt downer és Saughassy ( ABC-s sorrendben ).
Nos arra "misztikus problémára megérkezett a Csikós Zsolt Barátomtól a válasz , madostól nem ... Privátban megírom nékTEk azt , amit írt , és hangsúlyozottan megkérlek benneTEket , hogy ne TEgyéTEk publikussá 2 okból kifolyólag : először azért , mert annak , akit nem érdekelt a dolog itt , minek is ? A másik , hogy ha valaki olyan okos , hogy neki egy ilyen gond snassz , annak meg amúgy sem volna instruktív a sztori .
Igen , efféléket írt ma a Csikós Zsolt , sőt a hőmérsékeltre egy mercis élményét is megírta , sőt... Még várok a Madosfalvyra , és ha még itt van ötlet , aztán megírom azoknak , akik itt nékem segíTEtTEk privátban , ők mit írtak.
hálával : sapiricotok , az Alfa fan :-)
Ui. Nincs olajtócsa .
UUi. Amikor a 23-éves , 430000 km-es mégszép ( = 164 :-)) ) Alfánkat kisírta alólam egy nagyon szegény fiú , az az LPG-s kocsi olyan volt , hogy bármi turbótlan , injektortalan 1998 ccm.-es gépnek 100-on 50 előnyt tudott volna adni... amore...amore...amore...
A hőfokjelző csak egy műszer, elromolhat, elkalibrálódhat. Diagnosztika, élő adat kiolvasás már többet mond, habár az is függ a jeladó és a csatlakozások állapotától. Erre nem lehet látatlanban mit mondani.
Hogy okoz-e problémát plusz 4 liter olaj? Nagyban megnő a nyomás a karterben és ez megterheli a tömítéseket. Jó eséllyel elbírnak 30 km-t, a másik oldala, hogy a karter szellőzőrendszere, ahol alapvetően csak gázok, gőzök áramolnak, tele kerülhettek olajjal. A szívórendszerben jelentkezhet olaj, a motor majd visszaszívja egy részét, más része lerakódik. Ez sem egy egetrengető dolog, így alakult, tényleg nem kell ezen pörögni.
Mostanaban eleve melegebb van, az a par fok diffi jo esellyel teljesen fuggetlen az olajmizeriadtol. Es jo esellyel semmilyen problémát nem jelez. Rendesen bemelegszik, kinyit a termosztat, visszahul utana? Menet kozben nem ingadozik érdemben? Akkor semmi baja. :)
A friss olajat pedig be lehet nezni, nincs abban magia. Hogy mit okozhat ennyi plusz olaj, arrol gozom sincs. Tippjeim vannak, de azzal nem vagy elorebb. Es ha nem fustol, nincs alatta tocsa, akkor megint csak tulporgod. Lehet elorebb jon majd a katalizator csered, ennyi. :)
Nagyon köszönöm . Eddig Te állsz az élen , mert még jön a Mados a héTEn a válasszal , meg a Csikós ha hazajön .Én még megboldogult koromban a Cserkúti Autóverseny Műhelyben szerelTEm hobbiból , de ilyen hirTElen fölmelegedésről még a 64 évemmel nem hallottam ( azóta is 90 fokon megy 80--85 helyett-- de miért ?! Te tudod ? ). Azt megmondanád , hogy a leírtak alapján ha plusz 4 liTErt beleraktunk , de csak 25-30 km-en át volt használva a motor max. 3000 fordulaton , az mit okozott ? nagyon szépen köszönöm válaszodat , és ha van itt szakember , az övét is .
Az itteni beírás sorszámának az uccsó három betűje 124 volt .
Jártam már én is úgy, hogy átvert a látvány. De ha hosszabb ideje használod az autót és ismered az olajfogyasztási szokásait, akkor nem kell megijedni egyből. Ennyit amúgysem tud megenni, ha 4 liter elfogyna belőle, akkor csak kifelé lenne lehetséges egy sérült teknő miatt pl. és az a plusz 4 liter is követte volna, az meg látható lett volna. Egyértelmű magyarázatot nem tudnék adni, de ha benne volt az a mennyiség, akkor máshol kellett lennie vagy máshogy. A pálca nemigen rugózik össze beszúrás közben. :)
Akkor senkinek sincs megoldása arra a misztikus bajra , amit a 218124-ben írtam ?
Avagy .
Tudtok olyaskit , aki képes megválaszolni ? Ne ignoráljátok a kérdést , mert a dolog elképesztő . Ez a 2. a 64 éves éleTEmben , mert az első az volt , hogy volt egy autó , ami nem tudott soha 60 km/h fölé menni , kivéve , ha az ember egy bizonyos dalocskát el nem dúdolt neki : ha hasonlót , akkor nem kegyelmezett meg a legelső szériás kis Polka . Nagyon kíváncsiak voltunk , hol lakik benne az ördög , s addig nem is nyugodtunk , míg a fél motor szétszerelése után megtaláltik a gond maTEriális okát . A szerelések a káromkodás-elfojtás és a fanyar nevetések között TElt el... :-)
Mert csak olyanoknak szoktam írni , akiket szereTEk és/ vagy tiszTElek . Persze néha az embernek hivatalos levelet is kell írnia , ezesetben a hagyományos módot alkalmazom én is . a "te" és az "ön" szavakat írom nagy kezdőbetűvel .