Egy kis segítséget szeretnék kérni alkatrész ügyben!
SOS-be szükségem lenne egy kétütemű Trabant működőképes egykörös főfék munkahengerre! Az utánfutónk javításához lenne rá szükségem. Sajnos a két körös nem jó! Más típust sem tudok beépíteni, mert egyedi gyártású az utánfutóm...
Eladnám gyári Pneumant trabant kerekeimet. Van szőrös/használatlan és keveset futott is. Szép állapotú megkímélt felnikkel. A kerekek kivétel nélkül NDK sátras utánfutókon voltak. sokat nem futottak, gyakran felbakolva álltak, a pótkerekek (a szőrösek) naptól védett helyen a futók alján éltek ~30 évig. kb 1-1 garnitúra szőrös és keveset futott van. Van köztük kissé repedezett és ép is. kb 5000/db
Én a kapilláris szintellenőrzést csináltam,jobb mint az úszóház fejreállitásos !!26mm , a tömitéstől mérve !!!
Sajnos vannak utángyártott úszók,és máshogy viselkednek,mit a gyári úszók , igy pontatlan a benzin magasság !!!!! Esetemben a kapilláris mód tökéletes szintet produkált !! Itt lehet látni üzem közben a szint váltakozását !! Ha túl kevés a szint,a szegény keverék miatt magasabb a hőfok az égéstérben,és idő előtt a gyertyával kibaszik !! Ha túl magas a szint , túlfolyhat ! Én egy másik karbulátor főfuvókájába forrasztottam (úszóház alján levő) egy 6mm-es rézcsövet,erre húztam egy kb 60mm hosszú pvc átlátszócsövet.
A henger - dugó összerakási átmérőkülömbsége 3 - 5 század mm.
A terelőlemezek pontos felfekvése.
Ezek blokk simasága . A blokk nemlehet bordásra kopva , és ennek párhuzamossága nemtérhet el 1 tized mm-től !! Pl. ha alul méred 62 , és felül a beömlő furatoknál is 62 mm-nek kell lennie !!
(tudok egy forgácsoló szakit , aki e két felületet újjá tudja varázsolni ! )
Ez a felület , és az ehhez tartozó terelőlemez pontossága a kétüteműeknél kulcskérdés !!
Ez befolyásolja a fogyasztást !!
Ha szimeringes , akkor ezek is hibásodnak , ha labirintos , ez többet kibir,de a pontos gyűrűk illesztése fontos !!!
Üdvöletem! Saját tapasztalat: Ex-DDR-ből hazafelé, kint vásárolt 1990 es, 18.000 km futott gyári állapotú géppel 6.3l/100km. Saját jó állapotú Trabim nem állatkodva országúton 6.5-7l/100km. Rövid városi utak, munkábajárás 1-2km-re, hidegben 10l vagy akár a fölött. Sokat számíthat pl. az eltömődött, vagy épp ellenkezőleg, a gagyi, nagyon kevés folytást adó kipufogó is.
Szia! az enyém 87-es az is 8,5körül papál ,hegesztve van a szabadonfutó ,
váltót cseréltem (ilyet sikerült hirtelen keritenem) mert a másikban a szabadonfutó nem működik...
tegnap beszélgettem egy Trabi tulajal 10 ée hajt egy 89-es kékséget elmondása szerint 5literböl kijön neki (létezik ilyen?) mondjuk nekem hihetetlennek tűnik az alsó 7L/100km az hihetőbb lenne de nem tudom... :)
mert ha nagyon szegényre van állitva a kverék mennyisge akkor ugyebár a csapágyak,hengerfel,stb.. kenésének a rovására is mehet ....
Talán két megjegyzés, de a fogyasztás nem ezeken fog múlni.
Az egyik hogy a 4mm-es gyári előgyújtás az a 88-as benzinhez volt kitalálva, mai benzinekkel nyugodtan lehet 3 mm.
Alapjáratot elvileg úgy kell belőni hogy melegen legyen stabil, hidegen kicsit fulladozós, ez a gyári értéke, de ha kicsit feljebb van nem ezen fog annyira múlni.
Attól is függ milyen hosszú utakra használod, meg mennyire tudod a szabadonfutót kihasználni... Guminyomás legyen rendben, kézifék ne szoruljon, még tán ezeket nézd meg.
De mondom alapvetően kb ennyit fog az fogyasztani.
Drága Trabikámon nem rég cseréltem egy 28 HB 1.1 típusú karburátort. Mindent gyári értékre állítottam rajta, fúvóka méretek stimmelnek, Úszó irányméret stimmel (17,6 mm) . Hidegindítási beállítások is jók! A motor kifogástalanul indul hidegen, meleg állapotban is kitűnően húz, van erő a motorban. A gyújtás HALL -rendszerű, gyújtási időpont FHP-előtt 4 mm-rel.
PROBLÉMA: a fogyasztásom 10-8 Liter között mozog nem tudom a fogyasztást lejebb venni az Istenért sem, hiába állítottam az úszószinten.
Igaz az alapjárati keverékcsavaron állítottam, most 2 teljes fordulatot van kitekerve. Alapjárat tökéletes. Falsot nem szív!( elvileg)
Egy tippem van...... lehetséges, hogy az úszóházba benyúló pillangószelep-tengely szimeringje kopott, amelyen az úszóházból kitudja szipákolni a benzint.(?)
Üdvözletem! Eladnám a Trabantomból megmaradt alkatrészeket. Van 2 fehér ajtó, egyik az azt hiszem komplett, a másik az hiányos, vannak első, és hátsó lámpa aljzatok, és burák, gyáriak, és 2T Wartburg-hoz is vannak hátsó lámpák. Van egy újabb fajta 2T Trabant karburátorom is, és vannak Trabant felnik, Valahol van egy szerszámtartó is, természetesen üres, de szerintem az Barkaszé volt, és egy Trabant 601 javítási segédlet című könyvem is. Ezen kívül van szerintem még más alkatrészem is, de most pontosan nem emlékszek, hogy mik vannak. Ha valakit érdekelne valami, írjon ide, vagy e-mailt. Képeket kérésre tudok csinálni, meg szerintem fogok is valamikor.
Helyhiány miatt eladó 3 eredeti Trabant diagonál gumi felnire szerelve. Gyűjtögettem őket, hogy 2020-ban az OT vizsgára legyen. Az egyik szőrös, autón sosem volt. A második már kicsit használt, de szinte új, a harmadik már kopottabb, de a profilmélység még bőven megvan, kb. 50%-os.
Akit érdekel, írjon e-mail-t: tamas.ivan.gy@gmail.com-ra.
Az egykörös fék dolog is egy baromság, még várjuk ki mi lesz belőle (de ha gond lesz, Trabantnál könnyen megoldható a kétkörös fék, hisz 84-től úgy készült)
Na meg a másik hogy ugye kétütemű.Biztosan belekötnek hogy szennyezi a levegőt stb. Sőt a legújabb eszméjük amit most találtak ki hogy abba kötnek bele hogy egykörös a fékrendszere.
Egy idős bácsié volt régóta aztán odaadta a lányának azthiszem aki egy ideig használta aztán visszahozta neki.letették letakarták és egypár évig állt csak.de gondolom hogy kivonatták mert rendszáma sincs meg és volt egy új autó is.utána kellene járnom.