"Viszont ha 2 km bringázás gond, akkor hogy akarod bejárni a tizen-huszon km pályát?"
Milyen 2km-ről beszélsz? Mellesleg én könnyebbnek tartom a hegyes-dombos vidéken való gyaloglást mint ugyanazon a terepen a biciklizést! Abból indulok ki, hogy alföldi (Szeged) lévén még egy híd is alaposan megizzaszt! Béna vagyok, de ez van... :-(
"A 64-es bejáráshoz fogadjatok el egy tanácsot (én minden évben többször járok arra "ellenőrző úton"): bringával érdemes menni. Ugyanis a nyomvonal járhatatlan bozót, főleg júniusban. Viszont bringával végig lehet járni a kvázi-párhuzatos országúton"
Ne érts félre, nem akarok kötözködni, de szvsz és a képek alapján nincs olyan durva bozót. Ha az ember kerékpárral megy akkor pont a legjobb nagy kanyarokat nem láthatja, ráadásul Pécsvárad és Erdősmecske között még országút sincs!
Mondjuk még azt tudnám elképzelni, hogy ezeken a helyeken leraknánk a biciklit és gyalogolnánk valamennyit, aztán vissza!
Ja és még valami, én azon a dimbes dombos vidéken kb. két km után teljesen lefáradnék... :-(
Magyarázkodnod nem a munkád miatt kell, hiszen azt valóban rendesen, lelkiismeretesen végezted, végzed. Hanem azért, mert (ismét hangsúlyozom, hogy sajnos!) olyan társadalomban élünk, ahol furcsa az, ha valaki mindkét oldalon megtalálja a helyét. Ennek természetesen az is lehet az oka, és a Te esetedben nyilván igy is van, hogy a jó munkaerőre mindig és mindenkinek szüksége van.
Egyébként részemről is szeretném lezárni a dolgot, részemről ennyi.
"...bozót írtást pedig néhány lelkes topik tag is bevállalná..."
Kedves Dash!
Irtottál Te már bozótot? Nem a kiskertetekre gondolok tavasszal, hanem olyan igazi, 5 éves, erdei-mezei vegetációt?
A 64-es bejáráshoz fogadjatok el egy tanácsot (én minden évben többször járok arra "ellenőrző úton"): bringával érdemes menni. Ugyanis a nyomvonal járhatatlan bozót, főleg júniusban. Viszont bringával végig lehet járni a kvázi-párhuzatos országúton, úgy, hogy az érdekes részeket (állomások, útátjárók, stb.) mind meg lehet nézni. Az állomásközökben pedig nem csak hogy különösebb látnivaló nincs, de nem is lehet menni. Komolyan bozót van!!!
Ja, és a bringát - ha Pécsig el tudjátok hozni - utána fel lehet tenni a Pécsváradi Bz-re, és Pécsváradtól tekerni. Aztán vagy vissza ugyanigy, vagy esetleg Bátaszékre (vagy Mohácsra), és onnan vonattal. Bár ez utóbbi már nehezen fér bele egy napba.
Ja, és ha hétköznap mentek, szóljatok előtte, mert én is szivesen veletek tartok!
A MÁV Nosztalgiának ez akkora meglepetés lehet - szerintem -, mint az első pillanatban a múlt heti különvonat.
Egy idegenforgalmi vállalkozás csak úgy nem hajtányoztathat. Mindenféle engedélyek szükségesek. Azonkívül a pálya a MÁV tulajdona. Abban a pillanatban, amikor ő áldását adja rá, vállalja a felelősséget a pályáért, ennyi erővel vonatközlekedésre is alkalmassá tehetné. Aztán, amíg végig kitakarítja valaki, pont olyan ütemben kezdenék tovább lopni a sínt. Ki őrizné?
Nekem is tetszene az ötlet, de a realitás sajnos...
Ha bárki odamegy hajtányozni csak úgy, az közlekedési szabálysértést követ el (kivéve, akinek van jogsija rá).
Pályások közül meg tudja-e írni valaki, hogy van-e a pályára külön előírás a hajtányozás esetére?
Egyébként én is kíváncsi lennék a MÁV Nosztalgi Kft. véleményére.
-ny-
VÁCI!
Megírtam egy hosszú választ, de kitöröltem. Megette a fene azt a helyzetet, amikor nekem - aki rendesen csinálta, csinálja a dolgát - kell magyarázkodnom. Privátban vitassuk meg az átadási szerződésre vonatkozó részt, az elkerülte a figyelmedet.
Stewes! FONTOS! Idézni csak pontosan!
Az inkriminált mondatot egy olvasó írta levélben a miniszternek 2000-ben.
A lap sajnos valóban gyengébb lett májusban. Viszont a veszteség az veszteség és azt hosszú távon senki se szereti. Az előző kiadó se szerette, megszabadult tőle.
Itt a vége, fuss el véle. Téma itt lezárva, mert jóérzésű modemes emberek zsebéből vesszük ki a pénzt. OFF vége.
Rendben! Júniusnál hamarabb nem megy a dolog, da a részleteket megtudjuk beszélni.
Tudtommal előfordulnak errefelé MÁV Nosztalgia kft-ben érdekelt emberek is. Nem érdekelné a kft-t a hajtányozásra alkalmassá tétele ezeknek a vonalaknak? Sínt szerintem nem olyan nagy összegért tudnának szerezni, a bozót írtást pedig néhány lelkes topik tag is bevállalná. Legalább is én tuti! Nem kell 120-as pályát csinálni, úgyhogy régi sínek is jók lennének.
A helyesírási hibákért bocs.
A turizmusért élô úriember emlegetése kissé félreérthetô volt. Nyomdász is lelkes turista, túravezetô-szervezô és persze úriember is. elôzô (meg nem nevezett) úr viszont tényleg él-hall a turizmusért. Felélesztett egy régi turista egyesületet, új mozgalmakat szervezett, kitalált és kiadott turistáskodással foglalkozó lapot, stb.
Bocs, hogy én válaszolok egy-két felvetésedre. (Nyomdász barátom is biztosan fog reagálni, amint lesz rá módja.)
2. ponthoz:
most nem szűnt meg a lap, tehát az olvasó hozzájut ahhoz a portékához, amiért fizetet. (ti. a "Turista Magazin" nevű sajtótermékhez. )
3. ponthoz:
Az inkriminált mondat nem tôle származik, hanem egy a turizmusért élô úriembertôl, jelenleg ism/gyism munkatársa. Kb. ezt a mondatot szegezte neki a miniszterének (D.T.-nak), amikor az vonatkodott a lapot támogatni.
A Magyar Turista tényleg olyan, mint a TM, kár hogy sokszorosan törvénysértô módon jelent meg.
Havi 500e-rôl van szó. (Ismereteim szerint a kiadó tulajdonosa kb. ugyan ennyit áldozott a lapra. A kevéske reklámbevételbôl és az eladásokból jött vissza valamennyi.)
www.arvai.hu
alias "stewes"
a lap honlapjának volt webmestere
"A láncfűrész itt is hasznos segédeszköz lesz! :-))"
Én - saját tapasztalataim és az Uhi-féle Síntér képei alapján - úgy látom, hogy a 64-esen messze nem olyan rossz a helyzet! Még 5 éve sincs, hogy lezárták, a sínek is mindenhol megvannak (ha minden igaz!). Bár egyes szakaszai biztosan nehezebben járhatók!
"Töredelmesen bevallom, hogy azon a vonalon még nem jártam, de jó lenne az is. Most, hogy mondod, lehet, hogy a nyáron megnézem egy kétnapos túra keretében! Lehet, hogy pár ismerőst is el tudnék invitálni."
Te vagy az én emberem! :-) Már rég óta ez a vonal izgatja a legjobban a fanzámiámat, főként mióta a május 1.-i hosszú hétvégén a kocsiból többször is láttam amint a dombok között kígyózik (rendkívül kanyargós). Kétszer kereszteztük is, mindkétszer csináltam néhány képet. Már másokkal is beszéltem, hogy be kéne járni és többen is jó ötletnek tartották. Bár biztos sokan már túl vannak ezen, hiszen - állítólag - 1999 szeptemberében már volt egy 64-esre irányuló topicos túra!
Pl. ez mar sajnos nem igaz:
"Alcsútdoboztól az egykori honvédségi üzaraktárig megvan a pálya."
Mar nincs meg vegig. Ahol pedig megvan, ott sem mindig jarhato, es nem is mindig teheto azza, meg hajtany reszere sem.
Egyébként ugyanezt a 64-es vonalon is meg lehetne csinálni (mármint a sinbiciklizhetővé tételét), nem?
Az sem csúnya táj... :-)) A láncfűrész itt is hasznos segédeszköz lesz! :-))
Töredelmesen bevallom, hogy azon a vonalon még nem jártam, de jó lenne az is. Most, hogy mondod, lehet, hogy a nyáron megnézem egy kétnapos túra keretében! Lehet, hogy pár ismerőst is el tudnék invitálni.