Keresés

Részletes keresés

Váci Creative Commons License 2003.05.27 0 0 1611
Te irtad, hogy "kb. két km után teljesen lefáradnék".

No mindegy, Ti tudjátok...

Előzmény: M41 2127 (1610)
M41 2127 Creative Commons License 2003.05.27 0 0 1610
"Viszont ha 2 km bringázás gond, akkor hogy akarod bejárni a tizen-huszon km pályát?"

Milyen 2km-ről beszélsz? Mellesleg én könnyebbnek tartom a hegyes-dombos vidéken való gyaloglást mint ugyanazon a terepen a biciklizést! Abból indulok ki, hogy alföldi (Szeged) lévén még egy híd is alaposan megizzaszt! Béna vagyok, de ez van... :-(

A lezárt szakasz egyébként kb. 25km hosszú!


Előzmény: Váci (1609)
Váci Creative Commons License 2003.05.27 0 0 1609
OK, bozót ügyben nem érdemes vitatkoznunk. Majd meglátjátok...

Viszont ha 2 km bringázás gond, akkor hogy akarod bejárni a tizen-huszon km pályát?

Előzmény: M41 2127 (1607)
M41 2127 Creative Commons License 2003.05.27 0 0 1608
Arról nem is beszélve, hogy egyes gázos szakaszokon a műúton is lehetne gyalogolni...
Előzmény: M41 2127 (1607)
M41 2127 Creative Commons License 2003.05.27 0 0 1607
"A 64-es bejáráshoz fogadjatok el egy tanácsot (én minden évben többször járok arra "ellenőrző úton"): bringával érdemes menni. Ugyanis a nyomvonal járhatatlan bozót, főleg júniusban. Viszont bringával végig lehet járni a kvázi-párhuzatos országúton"

Ne érts félre, nem akarok kötözködni, de szvsz és a képek alapján nincs olyan durva bozót. Ha az ember kerékpárral megy akkor pont a legjobb nagy kanyarokat nem láthatja, ráadásul Pécsvárad és Erdősmecske között még országút sincs!

Mondjuk még azt tudnám elképzelni, hogy ezeken a helyeken leraknánk a biciklit és gyalogolnánk valamennyit, aztán vissza!

Ja és még valami, én azon a dimbes dombos vidéken kb. két km után teljesen lefáradnék... :-(

Várom Dash kolléga véleményét is!

Előzmény: Váci (1605)
Váci Creative Commons License 2003.05.27 0 0 1606
Kedves Nyomdász!

Magyarázkodnod nem a munkád miatt kell, hiszen azt valóban rendesen, lelkiismeretesen végezted, végzed. Hanem azért, mert (ismét hangsúlyozom, hogy sajnos!) olyan társadalomban élünk, ahol furcsa az, ha valaki mindkét oldalon megtalálja a helyét. Ennek természetesen az is lehet az oka, és a Te esetedben nyilván igy is van, hogy a jó munkaerőre mindig és mindenkinek szüksége van.

Egyébként részemről is szeretném lezárni a dolgot, részemről ennyi.

Előzmény: nyomdász (1602)
Váci Creative Commons License 2003.05.27 0 0 1605
"...bozót írtást pedig néhány lelkes topik tag is bevállalná..."

Kedves Dash!

Irtottál Te már bozótot? Nem a kiskertetekre gondolok tavasszal, hanem olyan igazi, 5 éves, erdei-mezei vegetációt?

A 64-es bejáráshoz fogadjatok el egy tanácsot (én minden évben többször járok arra "ellenőrző úton"): bringával érdemes menni. Ugyanis a nyomvonal járhatatlan bozót, főleg júniusban. Viszont bringával végig lehet járni a kvázi-párhuzatos országúton, úgy, hogy az érdekes részeket (állomások, útátjárók, stb.) mind meg lehet nézni. Az állomásközökben pedig nem csak hogy különösebb látnivaló nincs, de nem is lehet menni. Komolyan bozót van!!!

Ja, és a bringát - ha Pécsig el tudjátok hozni - utána fel lehet tenni a Pécsváradi Bz-re, és Pécsváradtól tekerni. Aztán vagy vissza ugyanigy, vagy esetleg Bátaszékre (vagy Mohácsra), és onnan vonattal. Bár ez utóbbi már nehezen fér bele egy napba.

Ja, és ha hétköznap mentek, szóljatok előtte, mert én is szivesen veletek tartok!

Előzmény: Dash 9 (1599)
Váci Creative Commons License 2003.05.27 0 0 1604
www.arvai.hu: "...az olvasó hozzájut ahhoz a portékához, amiért fizetet..."

NEM, NEM, ÉS NEM!!!

Ti is tudjátok, hogy sajnos (és tényleg sajnos!!!) az országunk két részre szakadt. Tűz és viz áll egymással szemben.

Hogyan nevezhetsz azonosnak két olyan dolgot, amely egymással nem csak hogy szembenálló, de valóban különböző forrásból táplálkozik?

Jó, elismerem, van valami közös. Pl. Nyomdász úr. Remélem, hogy őt azért fogadta el mindkét oldal, mert jó munkaerőre mindkét oldalnak szüksége van.

De attól még a két lap nem lesz ugyanaz!!!
Egy újságot nemcsak a cime, meg a betűtipusa határoz meg, hanem a szellemisége is!!! Sőt!

Előzmény: www.arvai.hu (1595)
nyomdász Creative Commons License 2003.05.27 0 0 1603
A MÁV Nosztalgiának ez akkora meglepetés lehet - szerintem -, mint az első pillanatban a múlt heti különvonat.
Egy idegenforgalmi vállalkozás csak úgy nem hajtányoztathat. Mindenféle engedélyek szükségesek. Azonkívül a pálya a MÁV tulajdona. Abban a pillanatban, amikor ő áldását adja rá, vállalja a felelősséget a pályáért, ennyi erővel vonatközlekedésre is alkalmassá tehetné. Aztán, amíg végig kitakarítja valaki, pont olyan ütemben kezdenék tovább lopni a sínt. Ki őrizné?
Nekem is tetszene az ötlet, de a realitás sajnos...
Ha bárki odamegy hajtányozni csak úgy, az közlekedési szabálysértést követ el (kivéve, akinek van jogsija rá).
Pályások közül meg tudja-e írni valaki, hogy van-e a pályára külön előírás a hajtányozás esetére?
Egyébként én is kíváncsi lennék a MÁV Nosztalgi Kft. véleményére.
-ny-
Előzmény: Dash 9 (1599)
nyomdász Creative Commons License 2003.05.27 0 0 1602
VÁCI!
Megírtam egy hosszú választ, de kitöröltem. Megette a fene azt a helyzetet, amikor nekem - aki rendesen csinálta, csinálja a dolgát - kell magyarázkodnom. Privátban vitassuk meg az átadási szerződésre vonatkozó részt, az elkerülte a figyelmedet.
Stewes! FONTOS! Idézni csak pontosan!
Az inkriminált mondatot egy olvasó írta levélben a miniszternek 2000-ben.
A lap sajnos valóban gyengébb lett májusban. Viszont a veszteség az veszteség és azt hosszú távon senki se szereti. Az előző kiadó se szerette, megszabadult tőle.
Itt a vége, fuss el véle. Téma itt lezárva, mert jóérzésű modemes emberek zsebéből vesszük ki a pénzt. OFF vége.
Előzmény: www.arvai.hu (1595)
illesf Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1601
Gyere fel valamikor Kemencére (vagy menj le Kaszóra), és akkor valóság lehet az álomból :)
Előzmény: M41 2127 (1575)
M41 2127 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1600
Most még nekem sem jó! Az utolsó vizsgám - ha minden jól megy - juni 18-án lesz!
Előzmény: Dash 9 (1599)
Dash 9 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1599
Rendben! Júniusnál hamarabb nem megy a dolog, da a részleteket megtudjuk beszélni.

Tudtommal előfordulnak errefelé MÁV Nosztalgia kft-ben érdekelt emberek is. Nem érdekelné a kft-t a hajtányozásra alkalmassá tétele ezeknek a vonalaknak? Sínt szerintem nem olyan nagy összegért tudnának szerezni, a bozót írtást pedig néhány lelkes topik tag is bevállalná. Legalább is én tuti! Nem kell 120-as pályát csinálni, úgyhogy régi sínek is jók lennének.

Előzmény: M41 2127 (1593)
névtelen Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1598
VÉGIG ment?
Az ominózus síntörést (ami után leállították a forgalmat) a helyén talátuk (előtte és utána ellopták a sínt. Ezen hogy mentek át?
Előzmény: V43 1177 (1572)
www.arvai.hu Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1597
A helyesírási hibákért bocs.
A turizmusért élô úriember emlegetése kissé félreérthetô volt. Nyomdász is lelkes turista, túravezetô-szervezô és persze úriember is. elôzô (meg nem nevezett) úr viszont tényleg él-hall a turizmusért. Felélesztett egy régi turista egyesületet, új mozgalmakat szervezett, kitalált és kiadott turistáskodással foglalkozó lapot, stb.
Előzmény: www.arvai.hu (1595)
sínbohóc Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1596
Egy ilyen túrához az optimizmus elengedhetetlen!:-))
Előzmény: M41 2127 (1594)
www.arvai.hu Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1595
Bocs, hogy én válaszolok egy-két felvetésedre. (Nyomdász barátom is biztosan fog reagálni, amint lesz rá módja.)

2. ponthoz:
most nem szűnt meg a lap, tehát az olvasó hozzájut ahhoz a portékához, amiért fizetet. (ti. a "Turista Magazin" nevű sajtótermékhez. )

3. ponthoz:
Az inkriminált mondat nem tôle származik, hanem egy a turizmusért élô úriembertôl, jelenleg ism/gyism munkatársa. Kb. ezt a mondatot szegezte neki a miniszterének (D.T.-nak), amikor az vonatkodott a lapot támogatni.

A Magyar Turista tényleg olyan, mint a TM, kár hogy sokszorosan törvénysértô módon jelent meg.

Havi 500e-rôl van szó. (Ismereteim szerint a kiadó tulajdonosa kb. ugyan ennyit áldozott a lapra. A kevéske reklámbevételbôl és az eladásokból jött vissza valamennyi.)

www.arvai.hu
alias "stewes"
a lap honlapjának volt webmestere

Előzmény: Váci (1577)
M41 2127 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1594
"A láncfűrész itt is hasznos segédeszköz lesz! :-))"

Én - saját tapasztalataim és az Uhi-féle Síntér képei alapján - úgy látom, hogy a 64-esen messze nem olyan rossz a helyzet! Még 5 éve sincs, hogy lezárták, a sínek is mindenhol megvannak (ha minden igaz!). Bár egyes szakaszai biztosan nehezebben járhatók!

Előzmény: sínbohóc (1591)
M41 2127 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1593
"Töredelmesen bevallom, hogy azon a vonalon még nem jártam, de jó lenne az is. Most, hogy mondod, lehet, hogy a nyáron megnézem egy kétnapos túra keretében! Lehet, hogy pár ismerőst is el tudnék invitálni."

Te vagy az én emberem! :-) Már rég óta ez a vonal izgatja a legjobban a fanzámiámat, főként mióta a május 1.-i hosszú hétvégén a kocsiból többször is láttam amint a dombok között kígyózik (rendkívül kanyargós). Kétszer kereszteztük is, mindkétszer csináltam néhány képet. Már másokkal is beszéltem, hogy be kéne járni és többen is jó ötletnek tartották. Bár biztos sokan már túl vannak ezen, hiszen - állítólag - 1999 szeptemberében már volt egy 64-esre irányuló topicos túra!

Előzmény: Dash 9 (1585)
Carpy Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1592
Pl. ez mar sajnos nem igaz:
"Alcsútdoboztól az egykori honvédségi üzaraktárig megvan a pálya."
Mar nincs meg vegig. Ahol pedig megvan, ott sem mindig jarhato, es nem is mindig teheto azza, meg hajtany reszere sem.
Előzmény: V43 1177 (1570)
sínbohóc Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1591
Egyébként ugyanezt a 64-es vonalon is meg lehetne csinálni (mármint a sinbiciklizhetővé tételét), nem?
Az sem csúnya táj... :-))

A láncfűrész itt is hasznos segédeszköz lesz! :-))

Előzmény: M41 2127 (1584)
Dash 9 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1590
Bakker! Be kellene járni azt a vonalat.
Előzmény: Carpy (1589)
Carpy Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1589
Igen, sajnos azon kivul is.
Előzmény: Dash 9 (1588)
Dash 9 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1588
V43 1177 által felvázolt helyeken kívül?
Előzmény: Carpy (1586)
Dash 9 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1587
Apropó! Nincs véletlenül képed, vagy valakinek egy sínbicikliről? Konkrétan maga a kerék megoldása érdekelne.
Előzmény: M41 2127 (1584)
Carpy Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1586
Akkor megegyszer mondom: a sin is tobb helyen, tobb folyometer hosszban hianyzik.
Előzmény: M41 2127 (1584)
Dash 9 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1585
Töredelmesen bevallom, hogy azon a vonalon még nem jártam, de jó lenne az is. Most, hogy mondod, lehet, hogy a nyáron megnézem egy kétnapos túra keretében! Lehet, hogy pár ismerőst is el tudnék invitálni.
Előzmény: M41 2127 (1584)
M41 2127 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1584
"Elvileg akkor lehetne járni Székesfehérvártól Verebig, és Bicskétől Alcsútdobozig."

Igen, így két részletben már lenne értelme a dolognak!

Egyébként ugyanezt a 64-es vonalon is meg lehetne csinálni (mármint a sinbiciklizhetővé tételét), nem?
Az sem csúnya táj... :-))

Előzmény: Dash 9 (1583)
Dash 9 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1583
Elvileg akkor lehetne járni Székesfehérvártól Verebig, és Bicskétől Alcsútdobozig.
Dash 9 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 1582
" 10-en osszefogva sem lehet azt mar jarhatova tenni. Egyes szakaszokon erdo van a helyen. Athatolhatatlan. "

És láncfűrésszel?

Előzmény: Carpy (1581)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!