Sajnos ezért nem értem hogy miért vesznek emberek mostanában drágáért pl. pana gs400at és ien szintű kamerákat, mikor használtan megkapják a feléért pl. sony vx 1000et...ami azért többet tud sokkal...
Olvastam, hogy már néhányan vettek pana gs120 kamerát. Én is ezt a tipust terveztem , de a fórumon olvastam , hogy a képstabilizátor nagyon gyenge benne. Akinek van gyakorlati tapasztalata nagyon örülnék ha megosztaná.
Mindenképpen olyan kamerát szeretnék ami szép képet nyújt és ezért már gondolkodom a Pana gs200 ill Sony HC90-en. Lakásban is használnám de nem sötétben, hanem nappali természetes fénynél vagy esti szobai lámpa világítás mellett.
Véleményeteket szeretném kérni, hogy melyik kamera felelhet meg erre a célra.
Sajna az amortizáció félelmetes gyors a digitális technika terén.:(
Nem elég a piacot 1 dimenzióban leképezni, az ár/érték arány lehetetlennek tűnő megismerésén túl az időskálát is figyelembe kell venni. Nincs olyan hónap, hogy valamelyik ismert gyártó ne jelentene be újabb modellt, átrajzolva a korábbi árait. És akkor még nem is biztos, hogy az újabb modellek műszakilag fejlettebbek...
Az élmény, amit rögzítettél viszont pótolhatatlan. Az idő múlásával annak csak fölfele megy az "értéke". Legyen szó akár családról, nyaralásról, barátokról, kedves ismerősökról, vagy több órás munkával faragott pár perces hobby filmecskékről. Ezeket ki sem lehet fejezni pénzben.
Szemlédi András gyerekei mai napig nem értik, miért csak fekete-fehér fényképek vannak kiskorukról, mikor a csóró Béciékről, igaz néma, de színes mozgófim is van...
A sorfelbontás a vizuális megítélést jellemzi ebben az esetben.
Digitalizálva pont jobban kezelhetőnek kellene lennie egy elmosódott, pici részletektől mentes, holmályos képnek. A zajjal van gond, ami a sorfelbontást meghaladó haszontalan "információt" visz a jelbe, amitől nem lehet korrektül megszabadulni. Tehát a DVD lemezre tömörítés lesz a gyenge láncszem, ott várható olyan minőségromlás, ami után az ember elgondolkodik a master kazetta megőrzésén...
"Ha megveszed a jobbat, drágábban, azt maximum egyszer bánod meg, mikor kifizeted." - hát ez tényleg bölcsesség, én épp' 1 éve vettem a jvc grd 73e-t 170e-ért, most meg már kb. 110-120-ért megkapni. /Valaki kérdezte, hát annyit tudok mondani, hogy ha tényleg alig használt, akkor 90-et megér. Nekem legalábbis nincs vele bajom./
Olvasva itt a vitát, hogy kell-e DV kamera, vagy jobb a Hi8+DVD író, felrémlettek bennem azok a borzalmas idők, mikor VHS-ről próbáltam digizni ezt-azt. Még korrekt, vadi zsír szalagra TV antennával (nem gyenge kávelTV-ről) felvett műsor is gyalázatosan rosszul tömöríthető volt, kizárólag a zajos, bizonytalan képjel miatt. Ami szemet gyönyörködtető egy házi analóg rendszeren, az digizve kész káosz. Szegény tömörítő algoritmus rögvest padlót fog egy szalagos felvételtől. Nem tudom, a Hi8 mennyivel jobb a VHS-nél, de csodákra nem számítanék, az biztos.
Ha a cél egy polcra tehető DVD lemez akkor lényegesen jobb mpeg2-re számítanék a legolcsóbb miniDV kamerától, mint egy fele áron kapható Hi8-tól. A digitális világban alapvető kérdés a megcsípett jelfolyam hű megőrzése, a pontatlan, zajos tárolás csak zabálja bitrátát. :(
Magam sem vagyok nagy videós, eddig csak kölcsönben volt kamera a kezemben. Szintén nem akarok sok időt pazarolni szerkesztésre, vágásra, csinosításra, csak alkalmanként a családi aktivitást akarom lefilmezni. Ezért a kametát sem azzal a céllal veszem, hogy legalább 10 évig "korszerű" maradjon, ilyen illúzióim nincsenek, hanem hogy 10 év múlva ne azon bosszankodjam, mért nem szántam rá azt a (remélhetőleg akkor már) kis pénzt jobb képminőségű kamerára, most mennyivel jobb minőségben élvezhetném utódaim csetlését-botlását.
Egy bölcs ismerősöm mondta:
Ha megveszed a jobbat, drágábban, azt maximum egyszer bánod meg, mikor kifizeted.
Ha viszont valami vackot veszel olcsóért, azt egész életedben bánni fogod...
azert hivd fel Sini-ekat is, az en kameramhoz naluk volt a legolcsobb az akksi, es bizony komoly ezresekrol volt szo. www.sini.hu (Az on-line katalogusuk remenytelen, de telefonban egy percen belul megmondjak az arat, raadasul akivel en beszeltem, ertett is hozza).
rage5,
szeretnek hangot adni anak a meglatasomnak, hogy a belepo szintu kamerak nagyjabol ugyanazokbol a fodarabokbol epulnek fel markajelzestol fuggetlenul, es valoszinuleg ugyanabban a gyarban is keszulnek :-) Autohifiben legalabbis nagyon ez a helyzet.
Amiket leirsz az alap Samsung kameradrol, az tokeletesen illik az en "harommal" felette levo JVC kameramra is, ugyhogy szerintem nem csinaltal rossz boltot :-)
Ezen kivul mar irtam arrol, hogy egyszer egy Hi8 Samsung kameram speciel szebb kepeket csinalt, mint az utana birtokolt Sony, es egy ismerosom VHS-C Panasoicja :-)
Kedves Mindenki!
Remélem nem gáz, de megpróbálok írni egy kezdetleges Samsung tesztet (nem sok tapasztalatom volt eddig a kamerák és a videózés terén).
Samsung VPD 103i
Nos, elősször is kezdjük a pozitívumokkal:
- kültéren (szerintem) teljesen jó felvételek
- könnyű kezelhetőség
- manuális állítások lehetősége (manuális fokusz, zársebesség...)
- dv in/out
- 16X zoom, kézremegés stabilizátor (működik is :-))
- teljes sötétben még nem használtam, de van beépített lámpája
- gyári csomagolásban tartalék aksi, táska, dv kazi
- valahol olvastam, hogy a fentre épített mikrofon nagyon rossz, ezt cáfolnám, szerintem semmi gond vele
Negatívumok
- sokak szerint szobában nagy képzaj: ez kevés fénynél valóban jelenzkezik, szobai megvilágításnál ez számomra nem zavaró, rosszabbra számítottam. Sajna hasonló kategóriájú kamerák hasonló körülmények közötti felvételével még nem volt tapasztalatom, így nem nagyon van összehasonlítási alapom.
- néha (inkább kevés féynél és zoomnal) az autofokusz alkalmanként lassan reagál
Hosszú távú tapasztalatom még nincs vele, 2 hetes a kamera. Egyszerű családi videózásra vásároltuk, egyelőre úgy érzem nem bántam meg.
Akció közben sok felvétel még nem készült, inkább csak próbálgatások történtek.
Ígérem, amint lesznek konkrétabb tapasztalataim leírom. Jót is, rosszat is.
A kérdésem DVD-és kamerákkal kapcsolatos. Eddig a DVD-RAM (Pana,Hitachi)formátum mellett voltam, de most a Sony új kamerái már tudják a DVD+RW formátumot is, (a régebbiek csak a DVD-RW-ét ismerték). Tehát akkor DVD-RAM, vagy DVD+RW a jobb, mi a különbség?
Kicsit vegyesre sikeredett a hozzászólásom, természetesen Te ne vedd meg egyik kamerát sem, hiszen már vettél, Otool olvtárs rágódik a (Samsung) vásárláson.
Ellenben miért nem írsz tapasztalatokat? Lehet, hogy ellenpontoznád a negatív kritikákat.
Meg én is bocs, hogy lemaradt a szmájli. Nameg akinek nem inge, ugye... De télleg, ha olvasgatsz, akkor Te is tudhatod, hogy ebben a kategóriában (100-150 eFt) a Samsung valamiért nem rúg labdába. Nem csak itt...
Alapvetően 4 típus van, amiben (elvileg) megbízhatsz: Sony, tán a legjobb, mindenesetre a legdrágább. Meg három második helyezett: JVC, Panasonic és Canon. A többivel nem érdemes foglalkozni.
Én konkrétan Canon MV-750i-t vettem, de stevie JVC GR-93-at, ami szerencsétlenségére éppen gyári hibás. Sokan használnak valamilyen Panasonicot. Ezek közül már Neked kell eldöntened, melyik az, amelyik az elképzeléseidnek (mire is fogod használni?) meg persze a buxádnak leginkább megfelel.
Lehet, hogy stevie felvetése a HI8 + asztali DVD író párosítással sokkal inkább megfelelő, mert ugye egy VHS-t is kiiktat a sorból - így többet nyersz. Ám ha vágni is akarod az anyagot, akkor nem igazán jó megoldás. Vágáshoz viszont háttér (pc, szoftverek és némi affinitás) meg persze ráfordítandó idő is kell.
Én rendelkezem háttérrel a vágáshoz, viszont nem rendelkeztem elég anyagiakkal a HC40-hez :-((( A fiam és a nagyobbik lányom már (éppen) nagykorúak - ők viszont rendelkeznek idővel, kedvvel, néhol affinitással.
Végül én is a GR-D93 és MV-750i között inogtam, nálam a Canon javára dőlt el a dolog. Eddig nem bántam meg, de én bevallottan kocavadász vagyok filmezés terén. Viszont az is igaz, hogy nem az évi ötször veszem elő kategóriában gondolkodom, mint ahogy ez kezd is igazolást nyerni. Gyűjtjük az emlékeket :-)))
Azért is viseltettem iróniával korábban, mert szinte minden nap leíródik itten, hogy "kérem szépen, Samsungot ne..." Az csak maradjon a mikrónál, na jó, egye fene, tévét is gyárthat (nekem is az van:-) de általában lehúzzák a kritikák a miniDV kameráit.
***HT***
Ja, egy-két napja egész olcsón lehet 750i-t venni, talán olyan bruttó 100 eFt, keresd meg, szó volt róla itt a fórumon. Igaz, hazabeszélek, de január elején még a belépő kategória majd' legnagyobb darabjának számított (Canonéknál). Azóta meg kijött a 800-as sorozat...
Teljesen egyetértek veled. Valóban, az ilyen jellegű felvételekhez, nem kell több százezres kamera. Én se akartam ennyiért venni, mint amennyiért vettem. De, én
nem akarok pár évente kamerát cserélni, szerintem az én kamerám legalább 10-évig
meg lesz. Ebben nincs mozgó alkatrész. ami elkophatna, ez nem gyűri be a szalagot (mert nincs szalag), én azt mondom, néha a drágább az olcsóbb. :-)
Stevie, de a te JVC-d sem kerult sokkal tobbe. Mire hasznalod meg? :)))
Hat ez az. Teljesen felesleges volt nekem a digitalis kamera, mar rajottem :-( Ugy gondoltam, hogy majd PC-n szepen megvagom a kis filmecskeimet, de ehhez se turelmem, se idom, se technikai hatterem.
Ezert szerintem az ilyen borzaszto amator-jellegu felvetelekhez (Jozsika 1 eves szulinapja, latogatoban Erzsi mamaeknal Lepencen stb) halal felesleges egy 100 ezres digit kamera. En is jobban jartam volna egy asztali DVD iroval, meg valami megbizhati Hi8 alapgeppel.
Na jó, egyelőre rájöttem, hogy nem olyan könnyű ez az adatmentés...
De ahoz az avisynt-hez is kell gondolom telepített DV enkóder. MErt a virtualDub-ban nem jelenik meg a compression-nál, csak kikódolni tud. Ha igen, akkor hogy tehetek szert olyanra? Ugye nem kell emiatt felraknom a premiere-t? :)))
szerintem ilyen nagyon amator celokra NEM eri meg digitalis kamerat venni.
Jobban jarsz egy jo Hi8 kameraval es egy jo asztali DVD-iroval.
Erveim:
- az analog kamera gyakran szebb, elvezhetobb kepet ad (fuggetlenul a DV elvileg jobb muszaki parametereitol)
- a piacon levo Hi8 kamerak egyszeru, kiforrott szerkezetek -- ez nem minden olcso DV kamerarol mindhato el
- a DVD-lemezre archivalas egyszerubb
- ugyanannyi penzbol lesz egy DVD-irod, amit rendszeresen hasznalni is fogsz (a kamera egy evben otszor-hatszor kerul elo a tokjabol, namibefogaggyunk)
Ellenerv: a felvett anyag nehezen vagy egyaltalan nem szerkesztheto, a kazetta kevesebbszer torolheto, mint a DV (viszont olcsobb is).
Bocs HT, elég bután fogalmaztam.
Sok hasznos dolgot olvastam, olvasok a fórumon. Hidd eltöprengtem is eleget vásárlás előtt, de gazdasági meggondolásból esett a választás a Samsungra. A hozzászólásommal csak azt akartam leírni, hogy nem annyira borzasztó kamera az. Persze mindenkinek mások az igényei és nem vonom kétségbe, hogy egy Sony v Pana kamera szebb képet ad.