"A bejárt szakaszok alapján nyugodtan vállalnám az említett űrszelvénybe lógó fák kivágása után a mozdonnyal történö "bozót" irtást."
Ha kivágjuk a fákat, elintézed, hogy legyen mozdony? :-) Vagy legalább egy TVG, sínautó, hajtány...
64-es vonalon túrát szervezők figyelem!
Önkritikát gyakorolok! Láncfűrész a gyalogos bejáráshoz nem kell!
Ma mdbz-vel legyűrve gyaloglási undorunkat egy kisebb bejárást tartottunk a közúthoz közel fekvő részeken: kellemesen csalódtam! Eddig csak kocsiból néztem meg ezt a szakaszt időnként, onnan sokkal rosszabbnak látszik.A vasutat még a természet sem tudja olyan könnyen tönkretenni.Mint kiderült, a kavicságy mint "táptalaj" még az akácnak sem túl jó, a bejárt részeken 5 cm-nél vastagabb csak a kavicságy mellett volt, a gyaloglást nem zavarja, csak a vonat miatt kellene ezeket kivágni.A bejárt szakaszok alapján nyugodtan vállalnám az említett űrszelvénybe lógó fák kivágása után a mozdonnyal történö "bozót" irtást ( persze, ha a többi rész is ilyen )
Gyalogosan legnagyobb akadály a szederinda.
Szerintem, a szakasz egy nap alatt bejárható, ezzel kapcsolatban mdbz-nek(miután a képeket felrakta)lesz egy javaslata.
Dunaföldvár: az elkerülő útra nagyon régóta és nagymértékben szükség van. Sokkal nagyobb, mint a tartalék-vasútra.
A hidon is kellett a hely. Miért kellene a beépitett sineken döcögnie a napi x-ezer autónak, kamionnak, stb. csak azért, hátha egyszer szükség lesz a sinekre. Aztán ha fél év után úgy bedöngölik az aszfaltba, hogy lehet megint lezárni a hidat a javitások idejére, akkor megint a közúti lobby lesz a gonosz.
És ha már úgyis unszimpatikus dolgokról irok, hadd jegyezzem meg: tegnap az M3-ason autóztam, és ismét jól megnéztem a térképet, miután "áthuppantam" a Mezőcsáti "vakvágány" felett. Hogy ezt minek kellett igy csinálni? Két nagy hidat épiteni, naponta x-ezer gépjárművet "feltúráztatni" azért, hogy napi x-száz ember (szerintem 0
Petárda. (Baranjsko Petrovo Selo)
Az egykori drávavölgyi vasútvonalon, amely Középrigóctól Batináig vezetett... Azt hiszem, már csak a mai magyaroszági szakasza van meg.
De tegyük fel, hogy egy időben úgy ítélték meg, hogy nincs rá szükség, de lehet, hogy később kiderül, hogy mégis kellene (lásd magyar-szlovén vasút)...
Miért nem férnek el a sinek? Mi a fenéért kell felszedni! Ha van is erre szabály szvsz ez marhaság...
Tudtommal az a Duna-híd egyetlen egy okból üzemelt idáig is. Évente kétszer ezen közlekedett az atomvonat keletre. Mivel Oroszország leállította az atomhulladékok fogadását, így ebbe az irányba már nincs szükség az atomvonatra.
A bejövő vonat esetén viszont kisebb a kockázati tényező, így nyugodtan közlekedhet Bp-en keresztül is.
Egyébként SZVSZ rossz helyen is van az a híd ahhoz, hogy ki lehessen használni. Ha mindenáron el akarják kerülni Bp-et a teherforgalom szempontjából, akkor Dunaújváros és Bp között "lenne értelme" új vasúti hidat építeni. Ez ideális lehetne pl a BILK-hez is. (álom...)
Tehát sajnos megint egyet kell értenem (legalábbis ebben) Carpy-val.
"Az országos főút és vasúthálózaton tervezett nagy hidak
Tervezett Duna-hidak
Közúti hidak:
Komárom vagy Vámosszabadi (M81)
Esztergom(M10)
Budapest M0 északi hídja
Aquincumi híd
Galvani úti híd
Albertfalvai híd
Dunaújváros(M8)
Szekszárd(M9)
Mohács(57. sz. főút)
Vasúti hidak:
A Budapestet délről kerülő vasútvonalon a Duna fő- és mellékágán.
Nekem sincs kedvem vitazni, de nincs ra szukseg es kesz :-)
Retszilasrol Fulopszallasra mindigis egyszerubb es gyorsabb volt Budapesten at menni. Egyszeruen rossz helyen volt az a hid vasuti szempontbol, semmi szukseg ra.
A vasut elott a szeker volt az egyik legjellemzobb kozlekedesi eszkoz. Aztan megjelent es elterjedt a vasut. Aztan megjelent es elterjedt az automobil. Aztan majd lehet, hogy ezt is kiszoritja valami.
Pedig milyen jo lenne a szekereket is fenntartani, mert egyszer, kesobb meg szukseg lehet rajuk.
De tegyük fel, hogy egy időben úgy ítélték meg, hogy nincs rá szükség, de lehet, hogy később kiderül, hogy mégis kellene (lásd magyar-szlovén vasút)...
Miért nem férnek el a sinek? Mi a fenéért kell felszedni! Ha van is erre szabály szvsz ez marhaság...
Tényleg, mi az oka ennek a számomra irracionálisnak tűnő döntésnek? Mármint annak, hogy megszűntetik az egyetlen vasúti összeköttetést a Dunán Baja és a főváros között!
annyit erről az egész Dunaföldvár-Solt vonalról,hogy:
valóban a nagy hídon már nyoma sincs a síneknek,az egész híd a felújításkor új aszfaltréteget kapott.a dunaföldvári oldalon a töltés megszélesítésével elkerülő út épül rá,lassan de biztosan.a nagy duna híd másik oldalán a szigeten a töltésen kerékpárút fog épülni.ez a kerékpárút fogja használni a régi vasúti kishidat a sziget másik végén.onnantól kezdve a solti oldalon a sínekhez hozzá se nyúltak,végig megvan be a solti állomásig,csak a Dunapataj fele vívő főútnál szedték ki a fénysorompókat,csak az andráskereszt maradt ott.
Ha gonosz lennék azt mondaném, hogy nem épült meg idejében a Solt-Fülöpszállás vonal, mint a belső Bp-t elkerülő vonal része. Pedig Rétszilasnál, Mezőfalvánál a delta megépült, Kecskemét Alsó-Nyárlőrinc is közvetlenül átjárható valamint Kunszentmárton elág.nál is készült delta. Bár Fülöpszállástól c rendszerű a pálya, ez már a 60-as években sem volt fővonalra megfelelő (főleg teherforgalomra gondolva.)
Érdekessége volt viszont a Solt-Dunaföldvárnak, hogy nem tudom honnan kezdték szelvényezni: Soltnál 180 körül indult és Dunaföldvár 311 körül ért véget (a felvételi épületek előtt nincs szelvénykő, helszínrajzot meg nem is láttam) Papírra felírtam, hogy a 151a mely szelvényköve melyik 151 és 42-essel esett közel egy vonalba, ebből ki lehet majd számolni. Holnapra megkeresem. Az biztos, hogy egykor 12,6 km hosszú volt a vonal, de az utóbbi néhány évben 10,6 szerepelt a szolgálati menetrendben.
Tényleg, mi az oka ennek a számomra irracionálisnak tűnő döntésnek? Mármint annak, hogy megszűntetik az egyetlen vasúti összeköttetést a Dunán Baja és a főváros között!
OFF
ILLÉS
Még tegnap írtam egy mailt a pizolit-os címedre!
ON