Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2003.06.06 0 0 1701
Már az M44-eshez is van vezérlő? :-)
Előzmény: illesf (1700)
illesf Creative Commons License 2003.06.06 0 0 1700
Tegnap este a 22.15-ös esztergomi vonat M44 417+2Bhv+Bdt összeállításban indult a Nyugatiból.
division by zero Creative Commons License 2003.06.06 0 0 1699
"A bejárt szakaszok alapján nyugodtan vállalnám az említett űrszelvénybe lógó fák kivágása után a mozdonnyal történö "bozót" irtást."
Ha kivágjuk a fákat, elintézed, hogy legyen mozdony? :-) Vagy legalább egy TVG, sínautó, hajtány...
Előzmény: sínbohóc (1698)
sínbohóc Creative Commons License 2003.06.06 0 0 1698
64-es vonalon túrát szervezők figyelem!
Önkritikát gyakorolok! Láncfűrész a gyalogos bejáráshoz nem kell!
Ma mdbz-vel legyűrve gyaloglási undorunkat egy kisebb bejárást tartottunk a közúthoz közel fekvő részeken: kellemesen csalódtam! Eddig csak kocsiból néztem meg ezt a szakaszt időnként, onnan sokkal rosszabbnak látszik.A vasutat még a természet sem tudja olyan könnyen tönkretenni.Mint kiderült, a kavicságy mint "táptalaj" még az akácnak sem túl jó, a bejárt részeken 5 cm-nél vastagabb csak a kavicságy mellett volt, a gyaloglást nem zavarja, csak a vonat miatt kellene ezeket kivágni.A bejárt szakaszok alapján nyugodtan vállalnám az említett űrszelvénybe lógó fák kivágása után a mozdonnyal történö "bozót" irtást ( persze, ha a többi rész is ilyen )
Gyalogosan legnagyobb akadály a szederinda.
Szerintem, a szakasz egy nap alatt bejárható, ezzel kapcsolatban mdbz-nek(miután a képeket felrakta)lesz egy javaslata.
Váci Creative Commons License 2003.06.06 0 0 1697
Dunaföldvár: az elkerülő útra nagyon régóta és nagymértékben szükség van. Sokkal nagyobb, mint a tartalék-vasútra.
A hidon is kellett a hely. Miért kellene a beépitett sineken döcögnie a napi x-ezer autónak, kamionnak, stb. csak azért, hátha egyszer szükség lesz a sinekre. Aztán ha fél év után úgy bedöngölik az aszfaltba, hogy lehet megint lezárni a hidat a javitások idejére, akkor megint a közúti lobby lesz a gonosz.
És ha már úgyis unszimpatikus dolgokról irok, hadd jegyezzem meg: tegnap az M3-ason autóztam, és ismét jól megnéztem a térképet, miután "áthuppantam" a Mezőcsáti "vakvágány" felett. Hogy ezt minek kellett igy csinálni? Két nagy hidat épiteni, naponta x-ezer gépjárművet "feltúráztatni" azért, hogy napi x-száz ember (szerintem 0
uhi Creative Commons License 2003.06.06 0 0 1696
Petárda. (Baranjsko Petrovo Selo)
Az egykori drávavölgyi vasútvonalon, amely Középrigóctól Batináig vezetett... Azt hiszem, már csak a mai magyaroszági szakasza van meg.
Előzmény: kivi000 (1686)
sssey Creative Commons License 2003.06.06 0 0 1695
M41 2127:

De tegyük fel, hogy egy időben úgy ítélték meg, hogy nincs rá szükség, de lehet, hogy később kiderül, hogy mégis kellene (lásd magyar-szlovén vasút)...
Miért nem férnek el a sinek? Mi a fenéért kell felszedni! Ha van is erre szabály szvsz ez marhaság...

Tudtommal az a Duna-híd egyetlen egy okból üzemelt idáig is. Évente kétszer ezen közlekedett az atomvonat keletre. Mivel Oroszország leállította az atomhulladékok fogadását, így ebbe az irányba már nincs szükség az atomvonatra.
A bejövő vonat esetén viszont kisebb a kockázati tényező, így nyugodtan közlekedhet Bp-en keresztül is.

Egyébként SZVSZ rossz helyen is van az a híd ahhoz, hogy ki lehessen használni. Ha mindenáron el akarják kerülni Bp-et a teherforgalom szempontjából, akkor Dunaújváros és Bp között "lenne értelme" új vasúti hidat építeni. Ez ideális lehetne pl a BILK-hez is. (álom...)

Tehát sajnos megint egyet kell értenem (legalábbis ebben) Carpy-val.

sssey

Előzmény: M41 2127 (1689)
mestska Creative Commons License 2003.06.05 0 0 1694
Pont a részlet maradt ki:

"Az országos főút és vasúthálózaton tervezett nagy hidak

Tervezett Duna-hidak

Közúti hidak:
Komárom vagy Vámosszabadi (M81)
Esztergom(M10)
Budapest M0 északi hídja
Aquincumi híd
Galvani úti híd
Albertfalvai híd
Dunaújváros(M8)
Szekszárd(M9)
Mohács(57. sz. főút)

Vasúti hidak:
A Budapestet délről kerülő vasútvonalon a Duna fő- és mellékágán.

Tervezett Tisza-hidak:

Közúti hidak:
Vásárosnamény ( M3)
Polgár(M3)
Kisköre(új főút)
Szolnok(M4)
Tiszaug (bővítés)(M44)
Algyő (bővítés)(M47)
Szeged(M43)

Vasúti hidak:
Szeged (Szeged- Temesvár összekötésén)"

Előzmény: mestska (1693)
mestska Creative Commons License 2003.06.05 0 0 1693
Itt most pontosan arról van szó, hog ymeg kellene indokolni azt, hogy szerinted miért is van szükség ott vasúti Duna-hídra.

Eygébként meg részlet az OTRT szövegéböl. (amiben egyébként jónéhány tárgyi hiba szerepel)

Előzmény: M41 2127 (1691)
Carpy Creative Commons License 2003.06.05 0 0 1692
Nekem sincs kedvem vitazni, de nincs ra szukseg es kesz :-)
Retszilasrol Fulopszallasra mindigis egyszerubb es gyorsabb volt Budapesten at menni. Egyszeruen rossz helyen volt az a hid vasuti szempontbol, semmi szukseg ra.
Előzmény: M41 2127 (1691)
M41 2127 Creative Commons License 2003.06.05 0 0 1691
Nézd, most nincs kedvem komolyabb vitába szállni Veled, de szvsz ott Budapest és Baja között félúton szükség lenne egy vasúti hídra! Punktum!
Előzmény: Carpy (1690)
Carpy Creative Commons License 2003.06.05 0 0 1690
A vasut elott a szeker volt az egyik legjellemzobb kozlekedesi eszkoz. Aztan megjelent es elterjedt a vasut. Aztan megjelent es elterjedt az automobil. Aztan majd lehet, hogy ezt is kiszoritja valami.

Pedig milyen jo lenne a szekereket is fenntartani, mert egyszer, kesobb meg szukseg lehet rajuk.

Előzmény: M41 2127 (1689)
M41 2127 Creative Commons License 2003.06.05 0 0 1689
"Talan az, hogy nincs ra szukseg."

Ezt nem nagyon tudom elhinni!

De tegyük fel, hogy egy időben úgy ítélték meg, hogy nincs rá szükség, de lehet, hogy később kiderül, hogy mégis kellene (lásd magyar-szlovén vasút)...
Miért nem férnek el a sinek? Mi a fenéért kell felszedni! Ha van is erre szabály szvsz ez marhaság...

Előzmény: Carpy (1687)
Dash 9 Creative Commons License 2003.06.05 0 0 1688
És a Szalkszentmártoni ip.vágányról tud valaki infóval szolgálni?
Carpy Creative Commons License 2003.06.05 0 0 1687
Tényleg, mi az oka ennek a számomra irracionálisnak tűnő döntésnek? Mármint annak, hogy megszűntetik az egyetlen vasúti összeköttetést a Dunán Baja és a főváros között!

Talan az, hogy nincs ra szukseg.

Előzmény: M41 2127 (1681)
kivi000 Creative Commons License 2003.06.05 0 0 1686
Akkor jól sejtem, hogy a Beremend - Pélmonostor vonalon vhol? Ha ez nyert akkor vagy Petárda vagy Baranyaszentistván. :)
Előzmény: uhi (1684)
nidsz Creative Commons License 2003.06.05 0 0 1685
annyit erről az egész Dunaföldvár-Solt vonalról,hogy:
valóban a nagy hídon már nyoma sincs a síneknek,az egész híd a felújításkor új aszfaltréteget kapott.a dunaföldvári oldalon a töltés megszélesítésével elkerülő út épül rá,lassan de biztosan.a nagy duna híd másik oldalán a szigeten a töltésen kerékpárút fog épülni.ez a kerékpárút fogja használni a régi vasúti kishidat a sziget másik végén.onnantól kezdve a solti oldalon a sínekhez hozzá se nyúltak,végig megvan be a solti állomásig,csak a Dunapataj fele vívő főútnál szedték ki a fénysorompókat,csak az andráskereszt maradt ott.

nagyjából ennyi.

uhi Creative Commons License 2003.06.05 0 0 1684
Hmm, már nem. De nem sok híja...
Előzmény: kivi000 (1682)
Krtek Creative Commons License 2003.06.05 0 0 1683
Ha gonosz lennék azt mondaném, hogy nem épült meg idejében a Solt-Fülöpszállás vonal, mint a belső Bp-t elkerülő vonal része. Pedig Rétszilasnál, Mezőfalvánál a delta megépült, Kecskemét Alsó-Nyárlőrinc is közvetlenül átjárható valamint Kunszentmárton elág.nál is készült delta. Bár Fülöpszállástól c rendszerű a pálya, ez már a 60-as években sem volt fővonalra megfelelő (főleg teherforgalomra gondolva.)

Érdekessége volt viszont a Solt-Dunaföldvárnak, hogy nem tudom honnan kezdték szelvényezni: Soltnál 180 körül indult és Dunaföldvár 311 körül ért véget (a felvételi épületek előtt nincs szelvénykő, helszínrajzot meg nem is láttam) Papírra felírtam, hogy a 151a mely szelvényköve melyik 151 és 42-essel esett közel egy vonalba, ebből ki lehet majd számolni. Holnapra megkeresem. Az biztos, hogy egykor 12,6 km hosszú volt a vonal, de az utóbbi néhány évben 10,6 szerepelt a szolgálati menetrendben.

Előzmény: M41 2127 (1681)
kivi000 Creative Commons License 2003.06.04 0 0 1682
hmmm, Magyarországon van?
Előzmény: uhi (1679)
M41 2127 Creative Commons License 2003.06.04 0 0 1681
Tényleg, mi az oka ennek a számomra irracionálisnak tűnő döntésnek? Mármint annak, hogy megszűntetik az egyetlen vasúti összeköttetést a Dunán Baja és a főváros között!

OFF
ILLÉS
Még tegnap írtam egy mailt a pizolit-os címedre!
ON

Előzmény: illesf (1680)
illesf Creative Commons License 2003.06.04 0 0 1680
És Dunaföldváron már épül az egykori töltés helyére az elkerülőút.
Előzmény: division by zero (1673)
uhi Creative Commons License 2003.06.04 0 0 1679
Nem arra, az előbb hivatkozott tippben a vasútvonal már stimmelt, csak a hely nem.
Előzmény: kivi000 (1678)
kivi000 Creative Commons License 2003.06.04 0 0 1678
Zaláta?
Előzmény: uhi (1677)
uhi Creative Commons License 2003.06.04 0 0 1677
Meleg, még egy picit arrébb...
Előzmény: Váci (1648)
Dash 9 Creative Commons License 2003.06.04 0 0 1676
Köszönöm.
Előzmény: division by zero (1675)
division by zero Creative Commons License 2003.06.04 0 0 1675
igen
Előzmény: Dash 9 (1674)
Dash 9 Creative Commons License 2003.06.04 0 0 1674
Melliket? A Solt - Dunaföldvár vonalat?
Előzmény: division by zero (1673)
division by zero Creative Commons License 2003.06.04 0 0 1673
Felszedték, a sínanyag jó része a Szentes-Orosháza vonalba kerül a c sínek helyére...
Előzmény: Dash 9 (1672)
Dash 9 Creative Commons License 2003.06.04 0 0 1672
Sziasztok!

Nem tud valaki a Szalkszentmárton - Petőfi MgTSZ ip. vágányról valamit? (meg van e még, milyen állapotban van stb.)

Továbbá a Solt - Dunaföldvár vonal meddig létezik? A duna hídnál van a vége, vagy már fölszedték?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!