Köszönjük Zeki a felajánlást! Az áprilisi hétvégi kameratesztben én is benne vagyok, egy HC14-gyel tudok hozzájárulni a teszthez. Kell azért a tesztbe belépő szintű kamera is :-)
A zajos kép folyamatos lejátszásnál nem annyira zavaró, mint az állandóan életlen. Hiába a kevesebb a zaj.
A kerti felvételen a GS140 szoftveres élesítése is tetten érhető, mégis gyengébb a DS30-nál. Igaz a napsütés és a szűrt napfény között van különbség, de a GS30 minden helyzetben élesebbnek látszik. Sajna nincs mód együttes tesztelésre, hasonló képanyagból meg ezeket leltem. :(
A konyhai képeken meg a parkettát hasonlítottam össze, mindkét képen arra fókuszált a kamera. Elég nagy különbség van.
Egyébként kicserélték a kamerát, az első próba alapján tökéletesen ugyanolyan szar a másik GS140-es is lámpafénynél.
Ez alkalommal direkt megnéztem szabad szemmel is a gyereket, nem ő a homályos, hanem a felvétel. :(
Holnap megpróbálom kicseréltetni ezt a vackot egy Sonyra.
Egyszerűen szégyen, amit az elmúlt években fejlesztés címen elkövettek...
Igen, erről beszéltem. A fal színe, a lámpa hideg vagy meleg árnyalata, stb. nagyban befolyásolja ezt, és az én esetbemben ez az említetteket eredményezi.
Ha sárgás a környezet, akkor nincs semmi baj, akkor van gond, ha eredetileg nem volt sárgás, csak a felvételen vált azzá. Ilyenkor nem helyes a szín leképzés, tehát fehéregyensúlyt kell állítani.
Meg lehet próbálni valamelyik AE módot is, (amelyek a megvilágítással függnek össze).
Kézi fehéregyensúly állításnál, egy tiszta fehér papírlapot kell a kamera elé tenni, és
A fehéregyensúly állítás az én gépem esetében csalóka, mivel minden színt ennek megfelelően "torzít" egy kicsit, így amikor sárgás környezetben a a sárga színből redukál egy kicsit, akkor minden tárgyról eltűnik a sárga szinte összes árnyalata.
Visszatérve a havas képekhez, az DS30 esetében volt direkt napsütés a tárgyakra és a környezetre, viszont a GS140-snek nem volt szerencséje, sztem csak a borús, szürkés égbolt adta az összes gyenge fényt.
Sztem azért fókuszál oda, mivel sokkal világosabb a háttér, mint a gyermek elöl. Nem tudom, de sokat javít az ellenfény kompenzáció ilyen esetben, bár a háttér ilyenkor "beég" néha. 50 cm-re azért még használható a fókusz mindegyiken.
Egyébként, ezek után már nem is tűnik olyan rossznak az én gépem sem, mivel nem vagyok elcsattanva ezektől a felvételektől.
"Akkor ha már így esett a nagy eset, Április eleje körül egy hétvégi napon mindenkit szeretettel várok egy országos kamera tesztre. Belépés minimum 1 Videokamera. (lehet analóg is, a mégérdekesebb teszt miatt). Könyen, gyorsan megközelíthető helyen lakom. :)" Ha ez tenyleg mindenkinek szol akkor en is elnek a lehetoseggel egy HC-19-el :) Elore is koszi Márklár Mar szinte eszre sem veszem az LCD-en levo piros pixelt :) Sajnos meg nem vettem firewire kartyat igy csak a tvn tesztelem.Egyenlore megvagyok vele elegedve.Igaz szobaban lampanal egy kicsit sargas a kep.Ja meg a piros szinnel mintha lenne egy kis problemaja,de nem mindig.Nem nagyon ertem hogy ez mitol fugg...
szerintem egyforma "szar" mindkettő... illetve ennyit tud ez a cucc ilyen kevés fényben.
ha megnézed a DS-30 képeit, látszik a szoftveres élesítés nyoma az éleken. a másik legalább natúr. vedd figyelembe, hogy a "tág" blende miatt a fókuszálás pontossága nagyobb hangsúlyt kap. például a konyhás képen nem a közeli gyerek van fókuszban, hanem a háttér ajtónyílás ill. a fal...
Mindegyik esetben az automatika állította be a képet. Az GS140-en visszajátszáskor kiírja a rögzítés paramétetreit, már a konyhai felvételen is 1.8 blendével vesz fel. Az a gyanúm, hogy ebből ered ez a borzalmas tompaság.
Szerintem, fényerőben ekkora különbség nem lehet. Ami a képélességet illeti, arra
idéznék egy régebbi hozzászólásomból:
"A következő információkat, egy teszt magaziban olvastam: A 3-CCD-s kamerák színhűsége sokkal jobb mint az 1-CCD-s kameráké, viszont a képélessége gyengébb. Tehát, 1-CCD az élesebb kép, fakóbb színek, 3-CCD az jobb színek
életlenebb kép."
Konklúzió:
"Ha a képélesség fontosabb önnek, mint a színek milyensége, akkor inkább egy
A tali engem is nagyon izgat, kíváncsi lennék a többi kamera élő tesztjére. Én egy Sony HC-40-essel erősíteném a társaságot, és egy DV-t kezelő notebookkal is esetleg :) Sajnos DVD írásra nem alkalmas a jószág :( Van itthon egy analóg videójel-frissítőm is, élesít, színt ad (vesz el) stb, esetleg ki lehet próbálni, hogy mennyi "csodát" tud mívelni egy átlagos felvétellel. Eddig sz.gép fakóbb TV-kimenetének az élesítésére, színtelítésére használtam. Pl. divx-es filmeknél csodát művelt.
Eddig 2 fő Kecskemét, 1 Kiskunhalas, 1 Szeged, így Dél-Magyarország tűnik célszerű helységnek. Valóban jó ha van egy TV is. Nyilván azt nem lehet elvárni senkitől, hogy a lakását "áldozza fel" egy ilyen 'szeansz'-ra, ezért még agyaljunk egy kicsit, hogy mit lehetne kitalálni. Mindenesetre az ötletet nem kellene elvetni szerintem.
Holnap majd teszek fel pár kockát. 1x100-as égőnél (kint sötét volt) csináltam egy perc felvételt. Még nem nagyon volt időm próbálni a kamerát, de annyi biztos, hogy ilyen szineket még 1 kameránál se láttam.
Meg van a DS30 és a GS140 házilag. Egyik képét sem találtam olyan életlennek, mint a GS140-ét. Holnap viszem vissza, hátha csak hibás darab. Ha nem, akkor csere más típusra.
Egyébként a Samsung retek gyenge volt, a többi nagyjából egyforma képminőséget adott.
Sziasztok! Egy ilyen tesztben en is szivesen benne lennek.Igaz csak egy HC-19-el tudok hozzajarulni a dologhoz.En budapetsi vagyok de annyira erdekel h mit tudnak mas gepek h barhova elmegyek :) Ha van meg vlki budapestrol,akar megis beszelhetnenk egy kozos utat kltsg csokkentes szempontjabol.Auto nem gond.
Neked nem feltűnően tompa a kép beltérben. Nálam még akkor is szembe ötlő a dolog, mikor a nappali fény bevilágít a szobába 3x60W csillár mellett.
Jajca:
Nem a színnel van gondom, a fakóbb még közelebb is van a valósághoz, hanem hogy piszkosul elmosódik a kép. Vannak fölvételeim NV-DS30-al, még kevesebb fényben sem csinál ilyet. Valamivel zajosabb, de ugyanolyan éles, mint erős fénynél.
Az összes programot végig zongoráztam, nem segített.
Minél többször nézem annál botrányosabb ez az életlenség. Manual fókuszt is próbáltam, sehol sem élesebb a kép.