Almera 1,4-es csak városi használat mellett 7,7 liter. Országuton 530 kilométert futott 29,5 liter benzinnel. Ez 5,5-5,6-ot jelent. Én meg vagyok vele elégedve...
Hi! nekem is egy adat kellene meghozza egy Opel Astra Caravan 1.7 TD de csak a 68 Le-s valtozat. Nincs valakinek, kb mennyit zabalhat padlogazas vezetesnel???? A VW Polo-mmal most rekordott dontottem. 47 liter benzinnel (45literes tank de belefert) mentem 620km-ert. Szerintem meg mehettem volna egy 10-20km-ert. Es legtobbet varosban talan 100km-ert varoson kivul.
Fabiat nem tudok, de tiosztan varosi hasznalat mellett egy Octavia 1.6/100Le fogyasztasa 8.5l. Ez a kollegam altal hasznalt darabe. Kifejezettem durva sportos, minden lampanal gyorsulos technikaval 9.5-9.7 kozott. Ez az en altalam hasznalt kocsi... Ja es ez egy kombi, kozel 1300kg-os sullyal
SEAT Toledo 1.6i 1997-es. Elmúlt a tél, a fogyasztás csökkent több mint fél literrel.
Kb fele-fele arányban Budapesten ill. országúton tettem meg 681 km-t 47,2 liter benzinnel (teletanknál nulláztam az órát, ennyit kellett rátankolni a fenti állásnál, hogy ismét teletank legyen). Autópályán ebben az esetben nagyon keveset mentem, jobbára inkább oszágúton (M0, 1-es ill. 5-ös).
Nissan Primera 1.6 16V / 100LE (1290 kg):
~300km országút + ~300km város végig klímával(!) (nem "egyvégtében"!)
8.13 l/100km
Város átlagos kevésdugós hétköznapi forgalom
9,3 l/100km
Sztráda 120-130 km/h
6-6.5 l /100km
Az én kocsimnak nagyon eltérő a fogyasztása.
Szerintetek melyik a legjobb benzin?
Sokáig a Shellre esküdtem, de most nagyot csalódtam benne. Az OMW-ben viszont kellemesen. Nem tudom, hogy menjek-e át hozzájuk, vagy oly mindegy, hogy hol tankolok?
Hali! Mitsubishi Lancer 1300 GL (1997 évjárat)
Spanyolország: 5500 km, 330-340 l benya! Ez 6l-es átlagot jelent! Volt benne város, autópálya! Autópályán az átlag 160 km/h volt, de volt hogy 180-at is mentünk folyamatosan!4 személy, full csomagtartó!!!!!!
A helyzet a következő: A benzinmotoroknak részterheléses üzemmódban (amikor nem nyomod tövig a gázt) csökken a hatásfokuk. A terhelés és a hatásfok növelésének az egyetlen módja időben felkapcsolni.
>Ha egy adott sebességgel haladáshoz szükséges teljesítmény elérhető magasabb fokozatban is (alacsonyabb fordulatszámon) akkor ott lesz alacsonyabb a fogyasztás.
Monnyuk ezzel vitába szálnék. Ha túl alacsony a fordulat (<1400), akkor a nyomatékgörbe alsó részét használod, ami a max. nyomaték 50-60 %-a.
Ha egy kicsivel is gyorsabban akarsz menni (50 helyett monnyuk 55, mert a forgalom azt kívánja), akkor jóval hosszabb ideig tart felgyorsítani, mint monnyuk 4 ben 2000-nél 80%-os nyomatékkal,a gyorsító szivattyú tovább üzemel, hiszen a tömegmegmozgatáshoz jóval több energia kell. Befecsinél nemtom, de lemerem fogadni, hogy ott is veszteséges ez a folyamat ilyen körülmények között.
Valahogy ez a dolog azert nem stimmel. Nekem V70-es Volvom van, tobbek kozott tempomattal es infocenterrel. Parszor kiprobaltam mar, hogy pl. 5 sebessegben 2000-es fordulaton valamivel tobbet eszik a kocsi (7.2 l), mint ugyanazon az uton, ugyanolyan korulmenyek kozott, de 2500-as fordulaton (6.9 l). Tobb helyen utanakerdeztem mar, megnezettem a fedelzeti szamitogepet is, mindenfelet ellenoriz(tet)tem, mindent jonak talaltak, de makacsul megmaradt ilyennek. Ismeroseim szerint az lehet az oka, hogy a jobb nyomatekleadas miatt 2000-es fordulaton tobb benzint kap a motor, mint nagyobb fordulaton.
Ha egy adott sebességgel haladáshoz szükséges teljesítmény elérhető magasabb fokozatban is (alacsonyabb fordulatszámon) akkor ott lesz alacsonyabb a fogyasztás.
fele város-fele vidék 4,1 l/100km
városi, elővárosi 4,8 l/100km
de még nincs beállítva a szelephézag és kissé levegős az adagoló előtt a GO, ezért az adagoló néha felemeli a fordulatszámot -üresben- úgy 1800-ig is. Igaz, csak 8-15mp-ig.
Ha nem gyorsítasz vele, hanem megpróbálod az egyenletes mozgást tartani, akkor 4-ben lesz kevesebb a fogyi.
Ha gyorsítasz róla, akkor az uj sebesség eléréséhez felhasznált tüzelőanyagfelhasználás (a nyomaték miatt) a 3. fokozatban a kevesebb.
off:
Érdekes tapasztalat:
Több gépjárműven kipróbáltam, hogy ha 5-ben 1400-as fordulat alatt üzemeltem, nem tudtam olyan tojáshély finoman vezetni, hogy kevesebbet egyen, mint 4-ben 2000 körül.
on.
Itt a 'max. ford.' nem a leszabályzást akarta jelenteni, hanem a max. nyomaték ford. számát. Ezek az értékek egyébként az 50km/h sebességhez tartoznak.
Szerintetek hogy lesz alacsonyabb a fogyasztás: kisebb fokozatban a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszámon (3-asban 3000-nél), vagy magasabb fokozatban jóval a max. ford, alatt (4-esben 2000 körül/alatt)?
Nudli...
Citroen BX16RE: 1.6 benzines, porlasztos,
Eger-Jaszbereny reggel-este! napi 160 km
7 fole nem tudom tornazni a fogyasztast (80-120 kozott szokok vele jarni, de inkabb 120 fele figyel a mutato) fel eve jarom ezt a tavot.
szerintem ez a nem semmi
HI SPL!
Wazze, nem Te vagy az a sárga Punto, aki ha a Petőfin nyomul full zenével, otthon a Deákban hallom a zenét?!
Mármint Szombathelyen.
CTD - Red Civic
Akkor írok én is valami adatot :
Minimum : Mmóvár- Keszthely - vissza kb 350 km, 7 lityi, konstans 90. / qrva nehéz volt :-)) /
Max : 29 l , Rábaring. / ez könnyebben ment /
Átlagban 10 alatt marad, hála a módosításoknak. Igaz viszonylag kímélem, munkaeszköz...
R5 1.6D Szombathely - Keszthely oda vissza 7L gázola. (kb 230Km) Megjegyzem, hogy végig 70-et tartva falu-város-országút éjszaka nyáron. Nem kell elhinni, de fogadásból csináltam. Aki kételkedett, ő ült mellettem, és fizette a benyát.
Punto 1.6 Sporting: Szombathely - Budapest - Szombathely kb 570 km 52L 95-ös. Átlag 150km/h, max 215km/h. 2 személy, nyár. átlag 9 körül. (a 215 azért volt, mert a chip hatását ki kellett próbálni...). városban finoman 8, durván 9.5L/100km. Ennyi. (ja, + 60kg hifi )
Porsche 911-re vonatkozó kérdésedre tudok némi választ autentikus, saját forrásból. Ismerősömtől kölcsönkaptam egy 1982-es 3200-as gépet (turbo) 300 km és két nap erejéig. Budapesti belvárosi forgalom 1998-ban (talán akkor még kisebb dugók voltak) helyismerettel, aránylag kevés tötyörgéssel (hehe!) 19,3 liter / 100 km.
90-el (ezt nehéz volt tartani, 50 km, csak a próba kedvéért): kb 10.
Autópálya, élvezetesen, 200-ig, kb. 150-es átlag: ~12,5-13 liter.