100-200 pénz egy lemez, a postai utánvétet ismerve ez simán duplázódna. Meg mégegy alkalommal kellene sorban állnom a postán, mikor felmarkolom a dohányt. :(
Szerintem ha 2 bélyeget meg egy lemezt megér valakinek egy másolat, akkor küldje, megírom és visszaküldöm. Nem érdemes tovább bonyolítani...
Nos, a többmenetes kódolás a filmekhez lett kitalálva. Vannak mozgalmasabb részek, ahova elkél a nagy bitráta, meg nyugalmasabb jelenetek, ahol alacsonyabb bitrátával biztosítható a megfelelő képminőség.
Házi videónál általában nem ez a helyzet. Hangsúlyozom, általában. Tehát érdemes kipróbálni, mielőtt az ember vakon megbízik más tapasztalataiban. :)
Ha sok olyan filmrészlet marad a vágott anyagban, ami sok kameramozgást, hirtelen zoomolást, kényszerű tömegjeleneteket, nem túl izgalmas jövés-menést tartalmaz, egyszóval sok érdektelen bitzabáló jelenet van a fölvételben, akkor érdemesebb CBR-ben kódolni. Max kicsit blokkosodik a kép, mikor pincsi kutya rohangálását veszi a kamera, de a nagymama nyugalmat árasztó tekintete méltó módon lesz bekódolva.
Meg általában, mikor nem ide-oda kapkod az ember a kamerával, tehát mikor élvezhető jelenetek vannak, akkor szebb marad így a kép, mintha elszívná az értékes biteket a VBR kódolás az esetleges véletlen, vagy amatőr hibákból származó bonyolult, de lényegtelen részletek számára.
Engem érdekel a DVD. Küldök egy privátot a címemmel nemsokára. Sztem az a legköltségtakarékosabb és egyszerűbb megoldás, ha veszel DVD-t, megírod, majd feladod utánvéttel, mondjuk XXX HUF + postaköltséggel és átveszem a postán úgy, hogy kifizetem, azt a pénzt pedig Te megkapod. Ha ez szted is elfogadható...
A döbbenet viszont az, hogy a GS120 540e-es CCD-vel bír, amiből állítólag 280e effektív videjó terén, és ez magyarázat a PAL szabványban (720x576=405e) mutatkozó életlenebb képre.
De könyörgöm, 800e-es CCD-kkel hogy a bánatba sikerült rosszabbat csinálni ennél a GS140 esetében?
Az mpeg kódolásról amit korábban írtál, nem egészen értettem valamit. Azt látom, hogy te érted, és tudod miről beszélsz, csak nem sikerült úgy leírnod, hogy én is megértsem :-)
A kérdésem az lenne, hogy akkor most ha home videót kódolok vágás után, akkor most 1 pass VBR-t vagy 2 pass VBR-t érdemes használni? Légyszi azt is írd le, hogy miért, mi az egyik előnye, hátránya, stb., mert érdekel, és ez ügyben nem vagyok képben.
Na rendeltem végül is a www.panaosic-online.hu oldalon 45 db-ot. Most egyelőre elég lesz ennyi. Ekkora rendelésnél volt 10% kedvezmény klubtagoknak (amúgy csak 8% van). Így 675 Ft-ra jött ki egy darab! Ezzel el leszek egy darabig, úgy is van még otthon egy 10-15 darab!:)
Valahogy elkallódott a fölvétel, amit a múltkor csináltam az elektród áruházban, most pótoltam.
Egyáltalán nem tűnik gázosnak a képe gyenge fénynél. Simán jobb, mint bármelyik kamerának ott a terepasztal körül. Lehet, hogy ráúszom inkább egy ilyenre. Sokkal jobbnak tűnik a képe, mint a GS140-nek. Most vagy az AVplanétás szállítmány volt hibás, vagy az új modellpalettán már csak annyi "jár" azért a pénzért. Én inkább ez utóbbiban hinnék, a gyártók mostanában igyekszenek lehetetlenné tenni az eligazodást a régi modellsorozat és az új modellek közötti viszonyítás terén. Mintha a fejlesztések a "minél több megtakarítás minél kevesebb ordító minőségromlás árán" elvet vallanák mostanság...
Olvass vissza párat, Xviddel nagyon komoly minőségben lehet archíválni. Én 6-6500-es bitrátával nyomom, és még a zaj is szépen visszajön, nem csak a részletek. Fontos, hogy mpeg2 kvantálási mátrixot használj hozzá, az alap H.263 mátrix CD-re tömörkélésre optimalizált, jobban elmossa a képet. Később még mindig editálhatsz rajta, meg effekteazheted, és mehet mpeg2-be DVD játékoshoz...
1ébként 60 perc nyers anyag tárolása már olcsóbb 3-4 írható DVD lemezen, mint egy DV szalagon. A tartóssága is jobb lehet a lemezeknek.
Ja, szalagok:
A Pana szervízben tudatták, hogy az a 2000Ft-os alkatrész, amit 13e Ft-os munkadíjért cseréltek ki, valszeg a Sony prémium pró kazitól ment tönkre, amit mi is 10-esével hozattunk osztrák áruházakból. :(
Lehet, hogy csak mendemonda, meg persze a Panasonic mittoménmilyen kazit javasolták a továbbiakban, de valszeg tényleg nem véletlenül illyen occsó az a Sony kazi...
Azért csak óvatosan... Szerintem nem egyértelműen pozitívum a nagy zoom átfogás. Egyrészt kevesebb fényt enged át, másrészt a kromatikus aberáció is tettenérhetőbb szerintem. Legalábbis nekem GS22 van, és ott is vettem észre lila kukacokat teljes telénél, pedig ennek csak 10x-eres zoomja van.
Ha van valakinek Sony HC90 kamerája megkérném, hogy véleményezze. Tudom, hogy a teszt várhatóan áprilisban lesz de ilyet szeretnék venni és szükséges lenne gyakorlati vélemény. Előre is köszi.
Kollégák, ismerősök ajánlják, gyakorlati használók. Akiknek meg az ő ismerőseik ajánlották, akik szintén gyakorlati használók. Én meg Nektek :-))) De ettől függetlenül: nem zörög a haraszt...
Szómiszó: úgy tűnik, a TDK miniDV-ben nem igazán van versenyben, pedig egyébként... A Maxell régi nagy név a szalagos magnós korszakból, akkor nem nagyon szabadott mást használni. Ezek szerint ez mára is megmaradt, a Sony pedig ezen a pályán is jól teljesít, mint hírlik.
Az 5 db. Maxell 3 eFt-ért nagyon jó bolt. Én tudok 1450,-ért egy darabot is... És milyen bután néztek rám, mikor megkérdeztem, hogy az 5 darabos doboz ára-e? (reklám--- ElektroPont)
Asszem ejszaka megmegneztem a virtualdubbal is. Ott "szep nagy" volt csak a minosege volt pocsek. Pont olyan, mintha felnagyitottam volna egy 360x288-as videot 720x576-ra. En arra szamitottam, hogy a capture-olt video merete lesz 720x576. Nna este meg kuzdok majd vele.
Beszéltem az avplanettel közben. Most épp nincs (akkor miért van kint a weboldalukon, meg a depo-n, hogy raktáron) Mint (nekem csak most) kiderült külföldről hozzák be. Hát így már nem annyira tetszik, inkább megveszem magyar boltban, itthoni szervízzel. A Coraban múlt héten 99.990 volt, most 104.990. A Video-partot nem ismerem, rákeresek.