Keresés

Részletes keresés

AleMy Creative Commons License 2023.12.31 0 0 163501

Mondjuk típusvizsga a BKV-nál sincs, legfeljebb típusoktatás... Az meg van amúgy az arrivánál is, csak nem kerítenek neki akkora feneket, mint itt.

Előzmény: John Howard (163490)
18-09 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 163500

Tudom... :) Annó a bejáráson is részt vettem Peto tt.-sal :)

 

Nem ma vóóóót basszus :)

 

Előzmény: HBweb hu (163498)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.30 -1 1 163499

Nem rossz.

 

Első nekifutásra 3 hibát találtam benne.

 

1./ 3,14-nél = a 116-n nem közlekedett Ik-280.

De.

Közlekedett.

Nyári sátoros ünnepeken, amikor a 116 még Március 15.tér-Moszkva tér volt, a közép rész 8,30-tól 18,30-ig) többször volt Ik-280.

 

-----------------------------------------------------------------

 

2./ 3,48-nál

Nagy busz se nagyon fér el, pláne nem csuklós.

A síma 16-n nem de Különjáratba többször felment a Moszkva tér felöl is, meg a Clark Ádám tér felöl is Ik-280 a Szentháromság térre.

 

-----------------------------------------------------------------

 

3./ 5,54-nél.

A rendszám a BKV tulajdona volt.

Nem.

Nem volt a tulajdona.

Akinek volt két betű + négy szám rendszámos autója az emlékezhet rá, hogy a rendszámtáblák hátoldalába bele volt préselve, hogy : a Belügyminisztérium tulajdona.

 

 

Előzmény: Törölt nick (163497)
HBweb hu Creative Commons License 2023.12.30 0 4 163498

Annak egész más oka volt. Mégpedig: 2001-ben az új beszerzésű 412-eseket KELLETT ott közlekedtetni. A garázsmenetet pedig kettétörték (hogy a kontrollingon is átmenjen), falból ment 'palotai kezdés előtt és végzés után 1-1 kört a 67-esen.

És volt mégegy csavar: a Palota-busz „márkavédjegyes” volt, a 67-es viszont nem. Ezért Délpesten egy kreatív emberke felfedezte a mágnesmatrica intézményét. Így gyakorlatilag bármelyik délpesti, alig néhány hónapos 412-esből lehetett márkavédjegyes.

A későbbiekben, ahogy ez a szirmaysta bohóckodás alábbhagyott, több helyütt is alkalmazták e leleményt. 

Előzmény: 18-09 (163484)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.30 -2 1 163497
riezaK Creative Commons License 2023.12.30 0 1 163496

Ja, mert Győrben nincsenek ám fullra tömött járatok (régebben meg még inkább voltak).  Sokszor volt ott pesti piroshetes szinten kitömve. Igaz nem egésznap, de az nem vigasztalta akkor amikor voltak annyian. 

Előzmény: lapaj74 (163492)
Obus Creative Commons License 2023.12.30 0 0 163495

Hegyi vizsga van még a BKV-nál?

Előzmény: John Howard (163487)
zsig Creative Commons License 2023.12.30 0 2 163494

Az "üzemegységes" időszakban a tervezett pótlásokat általában egyenlő részben osztották el a garázsok között, úgy tudom. Persze volt ennek valami értelmes határa, de az 5 kocsi öt külön garázsból típusú leosztás rendszeres volt

 

Előzmény: trizs77 (163463)
Portwest Creative Commons License 2023.12.30 0 1 163493

Bizony-bizony, a 00-38 ZF-es kocsi volt, kelenföldön kapott D10-est. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (163444)
lapaj74 Creative Commons License 2023.12.30 -1 1 163492

Meg szerintem amennyi ember volt 1 kanyarban piros 96 on annyi egész nap volt vidéken rajta.

Előzmény: FKU-911 (163491)
FKU-911 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 163491

Ott 180-as motor van bennük, azért erősebbek; nálunk pedig 155-ös, 150-es. 

Előzmény: riezaK (163489)
John Howard Creative Commons License 2023.12.30 0 5 163490

Ott mondjuk típusvizsgáról sem...

Előzmény: riezaK (163488)
riezaK Creative Commons License 2023.12.30 0 0 163489

Győrben teljesen jól működtek a Voith-os 280-asok. 

Előzmény: lapaj74 (163476)
riezaK Creative Commons License 2023.12.30 0 0 163488

Szerintem az Arrivánál se hallottak soha olyanról hogy "hegyivizsga" :D 

Előzmény: John Howard (163487)
John Howard Creative Commons License 2023.12.30 0 7 163487

Erről jut eszembe: valamikor 2007-8-9 tájékán (amikor a villamospályát felújították - nem tudom pontosan, mikor) szintén 59-es pótlás. Óbuda adta jobbára, de valamiért Kőbánya is adott 2 vagy 3 kocsit rá, természetesen még 260-assal. A Moszkva téren nézegettek minket az "ottaniak", egymást ismerők, ti honnan vagytok? Mondtuk, Kőbánya (ráadásul minden kocsin délelőtt-délután főállásban trolisok voltunk, nem buszosok!), ők meg azon csodálkoztak, hogy honnan van hegyi vizsgánk. Mi meg csak úgy egymásra néztünk: miért, az is kell? Nem elég a "drótvizsga"? :-)

Előzmény: gracza (163469)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 163486

Jaaaa

Az akkori 77-es ma 277-es.

Előzmény: trizs77 (163485)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.30 0 12 163485

Voltak ilyen egy darabos keresztbe adások aminek nem láttuk értelmét de volt.

Ilyen volt a 77-es busz amire Cinkota adott 9 kocsit (IK-260) és a Récsei 1 db-t .

 

 

Talán 2x vagy 3x nyertem meg ezt az  db-os számot a sok cinkotás közé.

Próbáltam felkészülni rá.

Előző nap otthon memorizáltam.

Vitem magammal nagy Budapest térképet is.

 

Kimentem váltani a Bosnyákra.

Nem tudtam váltani mert a kolléga valamire hvatkozva két körrel előbb lelépett, a kocsit ott hagyta.

Befészkeltem magam, majd odamentem a bódéhoz az indító kislányhoz.

A Bosnyákon az akkori 24-es és 70-es vonalnak, ma 124 és 125 nagyon kultúrált, tartózkodója volt a szuterénben.

de az indító diszpécser hölgy, mégsem ott dolgozott hanem a járda szélén egy iciri bódéban.

Odamentem hozzá. Jelentkeztem szolgálatra és kértem egy kutyanyelvet, azaz indítási cetlit.

    - Melyik végállomásról mikor kell indulnom?

    - Mikor lesz műszaki pihenőm?

    - És ugyan mondjon már valamit az útvonal sajátosságairól?

Nem tudott segíteni.

Mint kiderült, ez volt élete első önálló indító diszpécser szolgálata, előtte egyetlen napot se dolgozott a Bosnyák téren, nem ismeri a várost, oldjam meg máshogy.

 

Az útvonalat a Bosnyáktól kb Újpalota keleti végéig  Késmárk utca túlsó végéig tudtam, de Sashalom belső kanyargásait nem.

Még ott volt az előttem álló 77-es (cinkotai kolléga) aki bátorított.

 

..."....Ne szarjál be Öcsi !

Sashalmon pont most kettő db csatorna építés is zajlik.

Terelések vannak.

Nem tudsz eltévedni.

Az Örsről meg azonnal forduljál vissza, mert Te rövidre fordulsz..."

 

Órákkal később kiderült, hogy épp vicces kedvében volt és szórakozott velem...................:-((((

 

Mentem mint a golyó, nem tévedtem el (utasok segítettek) de volt bene kettő tolatás is az én balfaszságom miatt.

Sashalmon - költői túlzással - minden kis utcájába bekanyarodtunk a két egymástól külön álló csatorna építés miatt.

Mindegy átértem.

 

Ahogy mondta egyből a treffre mentem. Ott szállítottam ki.

Leszálltak, felszálltak, csöngő és már indultam is vissza.

Így ment el két kör.

 

A harmadik körben az Örsnél egy idősebb cinkotás kolléga leállított.

Ő mondta el, hogy fiatalabb kollégája pár órája csak szívatott engem és amikor első alkalommal megérkeztem az Örsre, a többiekkel az Örsön lévő tartózkodó előtt állva, csoportosan röhögtek rajtam, hogy express fordultam vissza, pedig nem is kellett volna.

 

Ez az idősebb cinkotás kolléga azután az Örsi indító diszpécser hölggyel iratott nekem kutyanyelvet, amiről tudtam, hogy a két végéről mikor kell indulnom.

 

 

 

18-09 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 163484

Érdekességek mindig voltak. Ott volt a Palota-busz is, amit Kilián adott. 

Előzmény: gracza (163468)
Villámhetes Creative Commons License 2023.12.30 0 7 163483

Tegnap 173 km-t mentem 56 literrel.Az igen jó adat egy V127-el.

Előzmény: lapaj74 (163478)
Villámhetes Creative Commons License 2023.12.30 0 2 163482

Igen:)

Előzmény: gorcher (163477)
Villámhetes Creative Commons License 2023.12.30 0 2 163481

Már vagy 20 éve vártam erre...

Előzmény: A210 820 08 21 (163475)
négyszázas Creative Commons License 2023.12.30 0 0 163480

A 219-est hétvégente mennyire éri meg Cinkotáról adni?

lapaj74 Creative Commons License 2023.12.30 0 3 163479

Ja, hogy 51-88 és 51-96 . És nem 51-88, mint 96. Ezt kicsit benéztem. De ami emlék még előjött  az a gusztustakan fém tábla az ablaknál, hogy "Kisérleti váltóval szarelve meghibásodást főművezetőnek jelenteni".

Előzmény: Alexander Pistoletov (163455)
lapaj74 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 163478

A két Voith-os csuklós fogyasztásban viszont nagyon jó volt . Csúcsidőn kívül 35L-el , csúcsban 40L körül elment. 

Előzmény: lapaj74 (163476)
gorcher Creative Commons License 2023.12.30 0 1 163477

Jártál Keresztúron és utána 22A-ban végeztél Budakeszin? Tegnap tényleg keresztülmentél a városon, kétszer is :D

Előzmény: Villámhetes (163474)
lapaj74 Creative Commons License 2023.12.30 0 1 163476

BX 51-96 is cserélve lett Voith-ra. És 51-88-al 130-as vonalon jártak. Nagyon gyengék voltak induláskor. Egyszer piros 96- ra volt kiadva de Hubay tértől a felüljáróra alig mászott fel. Bár volt egy rövid időszak amikor 96-130 egy csoport volt és Cs.J. volt a csop.vez. De nem nagyon volt keveredés aki 130-at járt az nem nagyon jött 96-ra és fordítva. Ez még a régi 130 időszakban volt mikor még Örsre járt.

Előzmény: Alexander Pistoletov (163455)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2023.12.30 0 1 163475

Egy jó változatos falujáró vonal, ez még hiányzott a bakancslistádról? :-)

Előzmény: Villámhetes (163474)
Villámhetes Creative Commons License 2023.12.30 0 12 163474

Végre pipa!!:)))

Zsoltikarus Creative Commons License 2023.12.30 0 1 163473

A Moszkva tér című filmben azért elég jól megbírkózott a 21-essel! :)

Előzmény: Alexander Pistoletov (163456)
Zsoltikarus Creative Commons License 2023.12.30 0 1 163472

Gyerekkoromban ott láttam először dél-pesti területen 405-öst (BU 88-33).

Előzmény: gracza (163471)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!