Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Brumi 05 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47397

Igen ez a tényállás! Csak hogy még jobb legyen a 13 vezetékből 1 fekete 1barna az összes többi fehér! ezen kívül a motortér elektronika: generátor önindító, 2 izzító gyertya 1 aksi az adagoló tekercse és a 2 első lámpa.Az a bizonyos reléket tartalmazó dobozka alig nagyobb 3 gyufás doboznál. A variátor csak érdekesség nem ez a fő lényeg de ha valaki ismeri és tud róla mondani valamit az sem baj. :)

Előzmény: Bakancs4 (47394)
kiggyo Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47396

továbbra sem értem :-)

 

Én úgy értem hogy egy olyan doboz van neki mint ami az én kábelkötegemen is lóg, de nem az van benne :-)

Előzmény: Bakancs4 (47395)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.08 -1 0 47395

Brumi 05 3 órája 0 0                                                                                                       47385

A táv sajnos kicsit nagy. Szolnok megye északi része. Ez egy jdm titaneglx 2? Mert ilyen relékkel nem találkoztam. :( Vagy ez átalakítás után? Ha eredeti durván fel kell túrni a sajátomat hogy megtaláljam. Nekem a fernwik van a motor térben egy marék vékony vezetékkel. Ha jól emlékszem bakancs tett föl róla képet. Azt sem értem miért tették a 2 vezetéket 1 közös saruba a gyertyáknál.? Előzmény: kiggyo (47379)

Előzmény: kiggyo (47393)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47394

Aha . És mivel vezérled a kettős üzemanyagtekercset ?

Abból a hülye elektronikából amiről én tettem fel a képet -- és ami a kérdező szerint megegyezik azzal ami az ő kocsijában is van -- hevenyészett számításaim szerint 13 (!) vezeték jön ki , illetve megy be . És persze a kocsi hol indul hol nem , hol indítózott , hol nem -- ebből lett elegem . Ha olyan különálló relék lennének ebben is , mint amiről kiggyo ír akkor talán azt mondanám amit ő : ne építsük át nyomógombosra , javítsuk eredeti alkatrésszel . Így azonban nem vagyok híve a gyári megoldásnak -- áttekinthetetlen , javíthatatlan , túlkomplikált , alattomos és drága . Egyetlen előnye , hogy mindenféle kezelési feladatot levesz a járművezető válláról : teljesen autószerűen beülök , gyújtás , megvárom az izzításjelző elalvását és indítok , majd a végén leveszem a gyújtást és a masina megáll .

Ha ilyen Yanmar motoros technikám lenne nyilván nem barmolnám szét ha működik , de elkezdi csinálni a hülyeséget akkor nem adnék egy új , műgyantával kiöntött elektronikáért majd egy heti fizetést .

Egyébként , hogy ne értsd félre : vagy nyomógombosra alkítanám én is az izzítást vagy az általad belinkelt relét raknám bele . De akkor még meg kell oldani a leállító-és indítótekercs vezérlését -- ami egyébként nem nagy ügy , mert szimplán rá lehet kötni a gyújtáskapcsolóra .

Előzmény: XANTIi (47382)
kiggyo Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47393

na várjunk, valamit nem értek.

 

az a fekete doboz ami a képen a keréken van piros körrel az megvan, és akkora kb?

 

Mert abban van az összes tudomány, ami reléket azon a bizonyos képen láttál. az ugyan az csak belülről.

A Yanmar adja ezeket a reléket a motorhoz, a francia rakta bele abba a dobozba szerintem (vagy így jön a japántól)

 

Előzmény: kiggyo (47388)
Malaguszti Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47392
csabus01 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47391

Aixam 14-es alufelni szép állapotban régi de használható gumikkal eladó.  40-ezer az ára.

Brumi 05 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47390
Értem! Csak az a baj hogy nyüzüge a drót. :)
Előzmény: XANTIi (47387)
Brumi 05 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47389
Az a doboz meg van. Az a fernwik felirattal. Az előző képen láthatók hol vannak mert abban a feketében ami nekem van abba tuti hogy nem fér. Belül sem találtam ilyet bár a műszerfalat nem vettem ki. Ezért is gyanús hogy valaki próbálta (javítani).
Előzmény: kiggyo (47388)
kiggyo Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47388

titane II, ez az a műanyag doboz tartalma ami a bal kerékjárati íven van gyárilag a lámpa mögött.

 

elég szar kép, de látszik hogy lóg a kábelkötegen a bekarikázott doboz.

 

Előzmény: Brumi 05 (47385)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47387

Mert így egy nyüzüge drótot csak 1 gyertya terhel.

Előzmény: Brumi 05 (47385)
Brumi 05 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47386
Sajnos telefonon nem engedi a képeket. Majd otthon gépről teszek fel.
Brumi 05 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47385
A táv sajnos kicsit nagy. Szolnok megye északi része. Ez egy jdm titaneglx 2? Mert ilyen relékkel nem találkoztam. :( Vagy ez átalakítás után? Ha eredeti durván fel kell túrni a sajátomat hogy megtaláljam. Nekem a fernwik van a motor térben egy marék vékony vezetékkel. Ha jól emlékszem bakancs tett föl róla képet. Azt sem értem miért tették a 2 vezetéket 1 közös saruba a gyertyáknál.?
Előzmény: kiggyo (47379)
Brumi 05 Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47384
Az nekem is ilyen. A vezeték színekben nem vagyok biztos otthon megnézem. :)
Előzmény: Bakancs4 (47375)
kiggyo Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47383

bocsi, én hülye lehagytam a képet a magyarázó szöveghez:

Előzmény: kiggyo (47379)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47382

Egy Citroen AX, BX reléje 10 rugó az íbéjen új állapotban. Az is időzítős, a mechanikus adagolókhoz passzol. 20 évre megoldás.

Előzmény: kiggyo (47379)
G é z a Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47381

G é z a Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47380

Sziasztok! Mopedautó hobbimból megmaradt gumik és felnik eladók. Részletek a képeken! További képeket tudok küldeni!

kiggyo Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47379

találtam egy régebbi képet, ha minden igaz (emlékezetből) a következőképpen működik a gyári elektronika:

 

A glow relay nevű relé nem azt csinálja mint ami a nevében van, hanem talán a adagoló mágnestekercset macerálja ha minden igaz.

 

A zöld körrel jelölt rózsaszín vezetéken jön be ebbe az egész dobozba a +12V, sajnos a marha francia ezzel a kábellel megkerülte a fél autót a műszerfal alatt, és a biztosítéktáblán. Nekem ezzel volt gondom régebben, melegedett pár kötés és nem jutott elég feszkó az adagoló mágnestekercsre merültebb akksinál (ilyenkor nem kattant fémesen a motortér felől ha ráadtam a gyújtást, és nem is indult a verda).

Emiatt én azt megtápláltam direktben (egy nagy 80A biztosítékon keresztül) az akksiról, leválasztottam így a kocsi többi madzagjáról.

 

Ez a dobozka innentől mindent intéz.

A piros körben lévő 15mp-es időzítő húzza meg a mellette lévő (kék kör) relét, és a szürke érre (sárga kör) kapcsolódnak az izzítógyertyák. Sosem volt gond, mindig elég volt ennyi izzítás az elmúlt 8 évben, pedig kinn áll a kocsi.

 

a jobb oldali SN2206 jelű relé pedig az önindítóé, még az sem direktben megy a gyújtáskapcsolóról hanem ki van relézve.

 

Én a helyedben legalább 2.5mm-es (akár 4mm2- ha elférsz) dróttal bekötném az izzítógyertyákat, és a dobozt is megtáplálnám direktben.

 

Én nem vagyok híve a nyomógombos átalakításnak, tök jól működik ez, ha elromlik a relé ki kell cserélni vagy váltani olcsóbbra.

 

Megj: van sok régi autó a 80-as évekből aminek az időzítős izzítóreléje egy kis relé, és nem is drága. Volt olyan ami figyelte a motorhőmérsékletet is, de vannak csak idő alapján működők, talán az 1.6D kadett ilyen volt. 

Előzmény: kiggyo (47376)
norinco Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47378

én ezt építettem be a stellába cca. két hónapja, direktbe kötve (nem reléztem). még működik :-) addig tartom nyomva izzításkor, ameddig világít az izzítás-visszajelző. nálam a méregdrága gyári relé - mint a mesében- hol működött, hol nem. eddig jó.

Előzmény: Brumi 05 (47374)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47377

Legalább 2,5-es de inkább vastagabb legyen a drót. Ez alapvető. Azon sok áram folyik nagyon.

Előzmény: Brumi 05 (47374)
kiggyo Creative Commons License 2019.11.08 0 0 47376
Szia! Helyileg merre vagy? Szegeden meg tudnám mutatni az enyémet. Ha messzebb akkor délután megpróbálok írni egy novellát róla és képet csinálni hogy működik.

A vezeték valóban 2.5-es körüli amúgy.
Előzmény: Brumi 05 (47374)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47375

Ez a gyári elektronika , az Albizia-ban legalábbis .

Előzmény: Bakancs4 (47373)
Brumi 05 Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47374

Köszönöm! :) Sajnos valamiért nem tökéletes.Talán az időzítő relé vagy kevés áram nemtudom,minden átnézve fémtiszta van kontakt. valami ilyesmin töröm a fejem én is.Esetleg ha lehet majd a felhasznált szerelvények típusát megtudhatnám?Vezeték vastagság,biztosíték értéke,(A) esetleg egy egyszerű kapcsolási rajz? Kivitelezés onnantól nem gond nagy traktorokon csináltam többször is,de ez kicsit más. Azokon még volt visszajelző ami izzott a gyertyákkal egyfotmán innen lehet tudni az izzítás idejét.

Előzmény: Bakancs4 (47373)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47373

Jdm Titane 2 elektromos kapcsolási rajzot valaki tudna föltenni? Esetleg egy fénykép az izzítógyertyák bekötéséről.?

 

Nagy nehezen kiismertem magam valamennyire a Yanmar motorok elektromos vezérlésében -- izzítás és kettős üzemanyagtekercs ( vagy minek nevezzem ) , illetve az önindító behúzója .

Nekem most nincs ilyen járgányom , de ha lenne : amíg működik addig menjen , de ha meggárgyul az elektronika akkor átalakítanám közvetlen vezérlésűre . Tavaly nyáron napokig kísérleteztem mire valamennyire megértettem a működését .

A körzetünkben egyetlen JDM van mai néha jön hozzám javításra : azt már nagyjából átkötöttem .

Vagyis :

izzítás >> nyomógombos relén keresztül

indítómotor behúzója >> gyújtáskapcsolóról

üzemanyag behúzótekercs >> gyújtáskapcsolóról

tartótekercs >> már csak ez megy keresztül az elektronikán ; eredetileg mind a 4 funkció átment rajta

 

 

Előzmény: Brumi 05 (47365)
Brumi 05 Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47372

Köszönöm szépen!Ez is jól jön!Ha esetleg lenne az elektronikáról részletesebb,vagy konkrétan az izzításról több infó az sokat segítene!Esetleg kép.Neten sajnos semmi konkrétat nem találtam.A némileg hiányos infóimat is egy segítőkész kis traktor kereskedőtől tudtam meg mert a 3tne jelű is ugyan ez csak + 1 henger+ pár paci :) Ő mondta hogy a kis traktorokon 30sec izzítás volt van csak nyomógombos relés nem időzített.(régebbi típusok) A kis autókat ő annyira nem ismeri.Azokon 2-2,5 ös vezetékkel van vezetékelve a gyertyák között kis fémlemez hidak vannak.Véleménye szerint a 2 gyertyának sem ártana vastagabb vezeték hogy javuljon a gyertyák hatásfoka.

Előzmény: norinco (47367)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.07 -1 0 47371

A biztosítók időnként ( asszem negyedéves bontásban ) lejelentik a hivatalnak , hogy mely járművek biztosítás szűnt meg , vagy valamiért nincs biztosítva . És akkor a hivatal lép , küld egy nagyon goromba levelet -- és persze az esetek jelentős részében az derül , hogy a vétlen ügyfél mégiscsak rendelkezik biztosítással ;  a hivatal vagy a biztosító nézett el valamit .

Próbáltam reklamálni a levél hangneme miatt itt kormányablak vezetőjénél , de a felvetésemet se értette meg . Mondom nincs benne az : ha esetleg mégis rendelkezik a jármű kötelező biztosítással akkor szíveskedjen bejönni és igazolni , mert akkor az egész eljárást törlik . Mire ő : ez tkp. szükségtelen , mert az logikus  ha biztosítás hiánya miatt akarják kivonni a forgalomból , akkor a biztosítás meglétét igazolva az eljárást megszüntetik . Kérdem én : ezt miért nem lehet egyetlen mondatban megemlíteni az amúgy valami 2,5 oldalas levélben , ami jellemzően fenyegetésekből áll , hogy miféle többszázezres bírságok szabhatók ki . Az életét a törvényeket betartva leélt idős honpolgár szívrohamot kap ettől a stílustól . Én ( lényegében monopol helyzetben levő ) közszolgáltatást végző cégnél dolgozom , de ha ilyen hangnemben tárgyalnék az ügyfeleinkkel akkor a főnököm leenné a fejemet .

Nem értette mi a bajom .

Előzmény: brömbi (47366)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.07 -1 0 47370

Hát nem érted , nem érted . Kissé kuszán van megfogalmazva , párszor írtam már erről :

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139099728&t=9147790

Idézve :

Abból gondolom , hogy az elsőben nincs egyetlen köztipontozás* sem , míg a másodikban van .

 

* bár nem témája a fórumnak , de  köztipontozással tesszük tagolttá , és ezáltal érthetőbbé a leírt szövegünket . Vagyis ilyet használunk :

  • -- mondat végén pontot teszünk : .
  • -- tagmondat végén vesszőt teszünk : ,
  • -- használhatunk egyéb elemeket is , pl. gondolatjel : -- , vagy kettőspont : : -- netán pontosvessző : ; -- esetleg zárójel : () ; []

Fel nem tudom fogni mért spórolna vele egyesek . Talán az okosnak mondott telefonok klaviatúrájáról hiányzik ( vagy körülményes ott az alkalmazásuk ) , nem tudom , de a hirdetések ilyen szempontból siralmasak . Tényleg találgatni kell , hogy mit akar egyáltalán az illető . Nem olvassák ezek vissza ? Vagy ha vissza olvassa , nem gondol arra : ami számára világos ( mert ott van előtte a termék , ismeri minden apró részletét ) az a hirdetést olvasó , onnan 100 km-re élő ember számára rejtély ?

Rejtély ...

 

Ismereteim szerint Brohumil Hrabalnak egyik novellája ( Táncórák idősebbeknek és haladóknak ) egyetlen mondat , de tagolás abban is van .

Szóval nem akarok ezen lovagolni , de az ilyen tagolatlan mondatokat elolvasom ugyan , de -- mivel nem értelmezhetők egyértelműen -- ezért nem válaszolok rájuk . Ha valakinek van kedve azt találgatni , hogy mire vonatkozik a kérdés akkor tegye , én nem fogom ezen rágódni .

Előzmény: brömbi (47366)
acca59 Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47369

Kétszer egymás után így jártunk ugyan annál a biztosítónál.Harmadszorra váltottunk.

 

Előzmény: norinco (47361)
acca59 Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47368

Sziasztok sajnos a mai napon neki tolattak a kicsikénknek.Sürgősen szükségünk lenne egy AIXAM 400 első lökhárítóra.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!