A csapágy anyagot kilóra lehet kapni felénk, kompressziót önindítóval hajtva kellene mérned, kézzel csoda lett volna ha összejön, és ez most nem szerintem:)
Jól feltöltött akku kell hozzá, gyertya ne legyen a hengerfejbe egy sem, csak a kompresszió mérő.
akkor csapágyalapanyagot is tudtok összehozni? vagy azt venni szokás? ez a része kicsit ismeretlen nekem.
Ma megpróbáltunk kompressziót mérni a donoron. Nem nagy sikerrel,kiszedtem a gyertyákat, az egyik feltűnően fehér volt, a többi inkább fekete mint barna de nem larakódásos. fújtam kicsi wd40et a gyertyalukakba. áttekertem kézzel a mocit, könnyen ment, tekertem vagy 5 percig egyhuzomban, becsavartam-szemvedtem a mérőt (nem volt megfelelő kulcsom) kézzel hajtottam az éxíjtárcsán keresztül, de a mutató meg sem mozdult. Elengedte a szívócsőbe a nyomást (halani lehetett az injektor lukán keresztül) a többi 4 hengernél is hasonló eredmény. Viszont újjal befogva a lukat volt érezhető nyomás meg vákum is. Azthiszem önindítóval kellett volna, akusarut nem leltem áttkábelezni meg nem volt idő. Azthiszem nem úszom meg a széttszedést. Mit javasoltok, hogy csinálljam illetve ezekután mit. Attól tartok nem úszom meg a hengerfej leszedését. Lehet hogy a hidrotőkékben még nem volt olaj, bekavarhat ez? rozsdás lehet a szeleptányér, kopott lehet a gyűrű?
A SK-ból René már pedzette hogy lehetne 613as mociból is csinállni, mondtam neki tetszik az ötlet, csak nekem egy másik mocira nincs keret. ő adna az építéshez kölcsibe egyet de neki is kelleni fog a turbósításhoz, így vissza kéne adnom. arra is gondoltam hogy nagyobb sebességnél már le is lehetne oldani a ventit, a szél hajtana be elég levegőt asszem. majd megnézem a ventidiagramot milyen sebességet produkál. mit szólsz hozzá?
mikor egy 150 kilós benga állat teljes súlyával belaéll a pedálba az kb. az első tengelyen kb. 450Nm. áttételezve összejön a 100 simán a hátsótengelyre. Az ismertetőben le is írták hogy bizonyos minimál áttételnél nem szabad kisebbet rövidebbet-választani.
meglesegettem ezt az agyváltót, egész szimpatikus. 16sebesség helyett bőven elég lenne max.6 így többet bírnhatna nyomatékból. Ami viszont aggaszt, hogy nagyon kicsi teljesítményre készülnek, tartok töle, hogy motoros üzemnél szétolvadna a terheléstől mivel nem 100lóerőkre tervezték. Egy ember átlagosan 250Watt teljesítményt bír tekerni, de legyen Schwarzenegger 1KWal, akkoris 100% túlterhelés. A másik, hogy az átlag járműveknél általában a primér áttétel 3,5:1 től 0,9:1 ig módosul a szekulder meg 4,5-3 közt van. ha beszorzom a motor pl.100 Nm-ét az áttétellel akkor akár 15x-öse azaz 1500Nm is lehet kerék tengelyén. Ezt azthiszem nem szeretné egy ilyen váltó. Illetve szerethetné de akkor nem 1,5Kg lenne hanem legalább 25 Kg, ami viszont rugózatlan tömegnek igencsak sok plusszba. Igaz én is gondolkodtam ilyenen még vázoltam is mint lehetséges megoldást a váltót a kerékagyhoz de akkor még nem tudtam hogy ekkora. Kb. 70cm hosszú difitengelytől a végéig, itt van elhelyezve 5+1 fokozat meg a difi, és saccra 40-60kg legalább. Ha találnál olyat ami motorokhoz van szólj feltétlen! érdekelne hogy néz ki a bele hogy a fancba van benne 16 fokozat.
közben a Tatrasok megvizsgálták és arra jutottak hogy egy 805ös tatra moci (kistaherautó, olyan motorral mint a 603as személykocsi csak a 805nél a ventilátorok fújnak nem szívnak mint a 603nál)