Na ez tipikus esete annak, hogy nem szabad egy jogszabályt értelmezni.
Az biztos, hogy a törvényekben nincs olyan, hogy "de hat azt tudni kellett volna", vagy hogy "az a megszokott", de a jogalkalmazásban van efféle értelmezésre lehetőség.
Egyébként szerintem a KRESZ 26.§.(1)/a, és a 20/1984. KM rendelet 30. pontja elég egyértelműen leszabályozza ezt a kérdést. Ha nem fogadod el ezt az érvelést menjél 108 km/h-val a 30-as táblánál, azt majd meglátjuk, hogy mit szól a rendőr (főleg ha közben közben letarolsz egy két embert).
Én benne vagyok a kirándulásba, de akkor este csak szolídan.
"A KRESZ-ben feltunt egy erdekesseg. Nem talaltam meg a sebessegkorlatozo tablara vonatkozo MERTEKEGYSEGET sem a §14,1/d pontban, sem általanos ervenyu szabalyozaskent. Az erdekesseg ebben az, hogy Magyarorszagon az SI mertekegysegek szabvanyosak, amely szerint a sebessegre a m/s alkalmazando. (A km/h nem szabvanyos!!!) Igy ha a KRESZ-ben, illetve egy kozuti jelzotablan nincs konkretan eloirva, akkor a jogszabalyok szoveget tekintve a 30-as sebessegkorlatozas 30 m/s-ot, vagyis 108 km/orat jelent... (1 m/s = 3,6 km/ora) Ehhez hozzajarul az is, hogy a jogalkoto (a változtatásokkor mindenképpen) tudatában kellet hogy legyen ennek, mivel a KRESZ-ben sok helyen (§ 13. 1/e,g,j; § 20. 5; 26§ ; stb) konkretan eloirja egyes pontokra vonatkozoan a szabvanytol eltero km/h hasznalatat. Tehat ha egyes pontoknal nem javitottak ki, barmely allampolgar a jogalkoto tudatos magatartasara hivatkozva ertelmezheti a tablat az SI mertekrendszer szerint... (Mivelhogy a torvenyben nincs olyan, hogy "de hat azt tudni kellett volna", vagy hogy "az a megszokott".) "