Keresés

Részletes keresés

M41 2127 Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1881
Jól van na, ez csak egy ártatlan kis felvetés volt, mellesleg a reakciókra is kíváncsi voltam... :-))

"Szerinted miert szuntettek meg ?"

Nem tudom, a lentebb említett vonalakat miért szüntették meg? Ne mondd, hogy mindegyik olyan nagyon racinális döntés volt. Sőt... :-((

Előzmény: Törölt nick (1871)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1880
Koszonom.
Előzmény: mdbz (1842)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1879
Kisszenason 1990-g ketto fo lakott, a nepesseh nyilvantarto adatai szerint, vasuti orhazak cimen.
2001-es nepszamlalas adatai szerint mar senki nem lakik ott.

Jartam ott.

A puszta kozepen van egy elagazo allomas.
Kilometeres korzetben nincs lakott haz.
Hasonlo, csak kisebb mint Retszilas.

Előzmény: M41 2127 (1841)
Carpy Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1878
Bonyhád- (Szekszárd-) - Dombóvár között milyen minőségű út van. (nemvéletlenül szeretnék itt kezdeni az M9-t)

Kiraly lenne, mert a zeg-szegedi gyorsjaratom nyerhetne egy fel orat vele :-) Eleg kemeny megtervezni a legnormalisabb utvonalat Dombovar es Szekszard kozott. Van vagy 3-4, kozel ugyanolyan hosszu, de egyik rosszabb, mint a masik.
Mondjuk a terepviszonyok eleg durvak ahhoz, hogy oda M9-es epuljon. Bar, ha ugy vesszuk, a legrdagabban kivitelezheto szakasszal kezdtek: a Duna-hiddal es a hozza kapcsolodo uthalozattal. Ennek okat nem is igazan ertem...

Előzmény: mestska (1866)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1877
Btx 002 (1834) :

Kisszénás és Kondoros között egy Bzmot jár. Kisszénás egy állomás a puszta kellős közepén...
A személyforgalom főként Nagyszénás és Orosháza felé irányul.
A vonal nyereséges, amely a viszonylag nagymértékű teherforgalomnak köszönhető.
A vonal 6 km-es, de az út mégis 10 percbe kerül, hiszen a pályasebeség mindössze 30 km/h. Érdemes még megemlíteni azt, hogy Kondoros és Kisszénás között csak földutak vezetnek...

traficc :

Ezzel a "nagymerteku " meg "jelentos " jezokkel baj van arra fele.
Egyik folditek irt egy dolgozatot - civileknek - telis tele ilyen jelzokkel.

Amikor utana szamoltunk akkor kiderult, hogy a 0,9utas/5 par vonat/nap forgalmat irta jelentos utasforgalomnak.

Szoval mi es mennyi az "nagymerteku " teherforgalom ?

Nagymerteku 40 tonna is ha nekem kell kezzel kipakolni................

Előzmény: Btx 002 (1835)
M41 2127 Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1876
A tanuláshoz most délelőtt jobban fog az agyacskám, majd délután beírom... :-))))
Előzmény: Carpy (1873)
division by zero Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1875
ird ide, és akkor nem kell több tucat mailt írnod :-)
Előzmény: M41 2127 (1872)
M41 2127 Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1874
Van Bakony turistatérképem, majd azon utánanézek a dolognak, hátha jelöl még valamit az egykori vasútból!
Előzmény: V43 1177 (1864)
Carpy Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1873
Akkor szerintem inkabb ide ird.
Előzmény: M41 2127 (1872)
M41 2127 Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1872
Szívesen elküldöm mélben, de ide is szívesen beírom, ha érdekel Titeket.

Akár mélben írom akár ide mindenképpen pötyögnöm kell... :-))

Előzmény: mestska (1867)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1871
M41 2127 (1813) :

Szerintetek nem lenne értelme beállítani oda egy Bz-t?

traficc :
Kinek ?
Honnan-hova jutnanak el vele ?
Mennyi ido alatt ?

Az indulo es a celallomas kozott mennyi a napi utasforgalom ?

Szerinted miert szuntettek meg ?

Előzmény: M41 2127 (1813)
Carpy Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1870
Pályafenntartási és -építési mérnök volt a MÁV kaposvári osztályán (1929–45). 1945-től 1947-ig a pécsi MÁV-igazgatóságnak

Hmm, ez erdekes, lehet hogy ez osszefuggesben van azzal, hogy eppen Kaposvar es Pecs kornyeken volt a legerosebb a vasutvonal ritkitas...

Előzmény: V43 1177 (1869)
V43 1177 Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1869
Részlet: Magyar Életrajzi Lexikon.

Csanádi György (Laibach, Ausztria, 1905. júl. 28. – Bp., 1974. ápr. 24.): közgazdász, mérnök, miniszter, egyetemi tanár, az MTA tagja (l. 1958, r. 1970), Kossuth-díjas (1956), Állami díjas (1973). Vasutascsaládból származott. Oklevelet a bp.-i műegy.-en (1927), majd a közgazdaságtudományi karon (1929) szerzett. Pályafenntartási és -építési mérnök volt a MÁV kaposvári osztályán (1929–45). 1945-től 1947-ig a pécsi MÁV-igazgatóságnak, 1949-ig a Közlekedésügyi Min. vasúti műszaki osztályának vezetője, utána a MÁV vezérig.- ja (1949–56) volt. Közlekedés- és postaügyi min. (1956. okt. 29.–okt. 31.); közlekedés- és postaügyi kormánybiztos (1956. nov. 1957. máj. 17.) s közben 1957. márc.-tól a min. mb. vezetője, a közlekedés- és postaügyi min. első h.-e (1957. máj.-1963. dec.), közben a MÁV vezérig.-ja (1962-63) volt. Közlekedés- és postaügyi min. (1963. dec. 9.- 1974. ápr. 24.), egy.-i tanár (1951-74), a BME vasútépítési és üzemtani tanszék vezetője, a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének (MTESZ) elnöke. A Közlekedési és Közlekedésépítéstudományi Egyesület (1951), valamint az MTA Közlekedéstudományi Főbizottságának elnöke (1958) volt. A vasúti üzemtan átfogó műszaki, gazdasági problémáit vizsgálta. Több külföldi tudományos intézmény, így a moszkvai vasútmérnöki főisk. díszdoktorává fogadta. Szakirodalmi munkássága is jelentős. – Irod. Bognár György: Cs. Gy. (Magy. Tud., 1974. 10. sz.); Jakab Miklós: Társadalmi változás és a magyar értelmiség 1944-48 (Bp., 1979)

Sok vonal bezárását, már ő maga sem élte túl.

Előzmény: M41 2127 (1862)
division by zero Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1868
"Megesküdni nem merek rá, de ha jól emlékszem, akkor májusban Palotabozsoknál ki volt rakva egy piros négyszög tábla a nyíltvonalra... "
Érdekes... 99-ben Véméndnél se volt piros tábla, csak Pécsvárad felöl...
Előzmény: sssey (1860)
mestska Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1867
A gazdasági vasútmegszűntetések is megvennak, de ezzel már nem akarok úntatni senkit

Akkor csak mailban küldd át légyszi!

Előzmény: M41 2127 (1862)
mestska Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1866
Azon is lehet merengeni, hogy pl. Bonyhád- (Szekszárd-) - Dombóvár között milyen minőségű út van. (nemvéletlenül szeretnék itt kezdeni az M9-t)
Előzmény: Carpy (1858)
mestska Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1865
A Nagyszénáshoz tartozó Kisszénáson, a KSH adatai szerint 19-en laknak.
Előzmény: M41 2127 (1841)
V43 1177 Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1864
"1972: Veszprém külső - Meggyespuszta, 11km"

Erről a vonalról viszont keveset tudok. Merre ment e vonal? Eddig úgy tudtam Veszprém-külső-ről csak egy vonal ágazott ki az Alsóörs felé, a Meggyespusztairól semmit sem tudtam. Ráadásul 11km??!??

Előzmény: M41 2127 (1862)
V43 1177 Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1863
Sziasztok!
"1973: Moha-Rakodó - Kincsesbánya, 4km"

Csak megemlítem, mint érdekességet, hogy teherforgalom mind a mai napig van rajta, csak a személyforgalom szünt meg.

Viszont a többi vonal, úgy ahogy van:
kapa, ásó, gereblye :-(((

Előzmény: M41 2127 (1862)
M41 2127 Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1862
"1968.10.17. : A magyar parlament elfogadta dr Csanádi György közlekedési és postaügyi miniszter által előterjesztett új közlekedéspolitikai koncepciót, amely igazodva az MSZMP hosszú távú településfejlesztési koncepciójához, több mint 2000 km "gyenge forgalmú" mellék- és keskenynyomtávolságú vasútvonal felszámolását indítványozta. "

Íme a "csodálatos" koncepció eredménye:

Nosrmál nyomtávolságú vonalak:

1969: Veszrém külső - Alsóörs, 11km
1970: Veresegyház - Gödöllő, 11km
Sellye - Drávasztára - Zaláta, 9km
Kerekegyháza - Elek, 7km
1971: Harkányfürdő - Drávaszabolcs, 8km
Baja - Gara, 19km
Kisújszállás - Dévaványa, 30km
Kaba - Nádudvar, 10km
1972: Veszprém külső - Meggyespuszta, 11km
Fábiánsebestyén - Árpádhalom, 9km
Baja - Hercegszántó, 31km
1973: Moha-Rakodó - Kincsesbánya, 4km
Kisvárda - Baktalórántháza, 27km
1974: Sármellék Zalaszentgrót, 33km
Sárvár - Répcevis, 41km
Szombathely - Rum, 22km
Hetényegyháza - Kerekegyháza, 9km
1975: Zalabér - Batyk - Bajti elágazás, 38km
Mezőtúr - Túrkeve, 16km
1976: Tokod - Annavölgyi-bánya - Sárisáp, 8km
Pécs - Harkányfürdő, 32km
Nagyatád - Barcs, 39km
Kaposvár - Szigetvár, 54km
1978: Cegléd - Hantháza, 20km
1979: Celldömölk - Fertőszentmiklós, 56km
Kaposmérő - Középrigóc, 50km
1980: Zalalövő - Bajánsenye, 19km
1982: Nagyharsány - Beremend, 10km

Keskeny nyomtávolságú vonalak:

1969: Pusztaföldvár - Mezőkovácsháza, 20km
1970: Diósgyőr-Pereces - Kossuth akna, 21km
1971: Békésscsaba - Békéssámson, 60km
1973: Cegléd - Tiszajenő - Vezseny, 33km
1975: Szeged - Pusztamérges, 43km :-(((((((
Kunhalom - Halastelki iskola, 27km
1976: Sárospatal elág. - Zemplénagárd, 51km
1977: Debrecen-fatelep - Nyírbéltek, 49km
1979: Kecskemét Rávágy tér - Kecskemét átrakó, 7km
1980: Sárospatak - Füzérkomlós, Sárospatak - Kenézlő Tisza-part, 56km

:-(((

A gazdasági vasútmegszűntetések is megvennak, de ezzel már nem akarok úntatni senkit!

Előzmény: sssey (1861)
sssey Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1861
mavesz:

nem tud valaki bármit az egykori Hetényegyháza-Kerekegyháza(anno Kisnyír-Kerekegyháza)vonalról??
1974-ben szünt meg de miért?
ha bárki bármit tud!


Szerintem ugyanazért, amiért 70-75 között jópár vonal megszünt.

1968.10.17. : A magyar parlament elfogadta dr Csanádi György közlekedési és postaügyi miniszter által előterjesztett új közlekedéspolitikai koncepciót, amely igazodva az MSZMP hosszú távú településfejlesztési koncepciójához, több mint 2000 km "gyenge forgalmú" mellék- és keskenynyomtávolságú vasútvonal felszámolását indítványozta.

sssey: azért egy-két esetben erősen megkérdőjelezhető a "gyenge forgalmú" kifejezés, de ez már politika...

sssey

Előzmény: mavesz (1856)
sssey Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1860
division by zero:

Most jelenleg a Palotaboszok-Véménd szakasz létezik, nincs bezárva, csak épp semmi nem jár arra?

Megesküdni nem merek rá, de ha jól emlékszem, akkor májusban Palotabozsoknál ki volt rakva egy piros négyszög tábla a nyíltvonalra...

sssey

Előzmény: division by zero (1846)
sssey Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1859
division by zero:

Gyakorlatilag 0 ráfordítással, egy kis menetrendszerkesztéssel fel lehetne lendíteni ezt a vonalat!

Azért Murony és Békéscsaba között is van költsége annak a vonatnak. De érdekességképpen: a szerelvényeket Békéscsaba állítja ki és szerelvénymenetben közlekedik Muronyig.

Egyébként lehet állmodozni ilyen közvetlen vonatról, de ez is növelné a MÁV személyszállítási teljesítményét, ami viszont éves szinten "korlátozva" van. Innen már belátható, hogy az erre elvesztegetendő teljesítményt jobb forgalmasabb helyen "felhasználni".

sssey

Előzmény: division by zero (1843)
Carpy Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1858
Bonyhad-temahoz nehany lakossagszam:
BÁTASZÉK 7.211
BONYHÁD 15.319
DOMBÓVÁR 21.848
HIDAS 2.464
PÉCS 166.479
SZEKSZÁRD 37.032
Lehet rajtuk merengeni, hogy ezek kozul miket kot ossze vasut, es miket kozut.
Carpy Creative Commons License 2003.06.13 0 0 1857
Kondoros: Az utasokkal kapcsolatban annyit, hogy mint minden más vonalon itt is jelentős forgalomnövekedés tapasztalható pénteken és vasárnap - ami a diákokat illeti.

Mar megint ez a "jelentos" :)
A nyaron arra jartam a batyammal. Jelentosen noveltuk, mondhatni megharomszoroztuk a Kondorosrol 15.35-kor (?) indulo vonat forgalmat, mert rajtunk kivul csak 1 utas volt. Az is 65 even feluli. Es egy mozdonyvezeto, meg egy kalauz. A mozdonyvezeto elmondasa szerint szereti amikor ide van vezenyelve, kellemesen elvonatozgat itt. Nyilegyenes a palya, rendes ut sem keresztezi, nincs mitol tartani, nehany o"zo:n kivul. Az egyik kondorosi forgalmista pedig igen jo no". (Legalabbis szerinte, szerintem kevesbe...)

Kisszenason nincs semmi, csak nehany lakohaz, amiben gondolom vasutasok laknak. Aszfaltozott ut sincs. Ottjartunkkor az allomas nem is igazan lehetett szaraz labbal elhagyni, mert fel volt azva az ut, terdig ero sar volt.

Kisszenas termeszetesen allomas, 3 vagy 4 vagannyal. Legalabb 2 fos szolgalattal. A Varoteremben Csillag miniszter ur invitalja mosolyogva a telepules lakoit a vasutra.

Előzmény: Btx 002 (1840)
mavesz Creative Commons License 2003.06.12 0 0 1856
hi!

nem tud valaki bármit az egykori Hetényegyháza-Kerekegyháza(anno Kisnyír-Kerekegyháza)vonalról??
1974-ben szünt meg de miért?
ha bárki bármit tud!

Mad Scientist Creative Commons License 2003.06.12 0 0 1855
Valaki fotózott ott (többen is), és a képaláírások közt úgy szerepelt, hogy 2000 nyarán állt le Véménd és Pb. közt a teherforgalom.
Előzmény: division by zero (1854)
division by zero Creative Commons License 2003.06.12 0 0 1854
És mikor zárták le Véménd-Palotabozsok között?
Mert én csak arról tudok, hogy volt egy nagy lista az áruforgalomból kizárt állomásokról, és ebben volt benne Véménd, de pályalezárásról nem hallottam...
Előzmény: M41 2127 (1853)
M41 2127 Creative Commons License 2003.06.12 0 0 1853
"Most jelenleg a Palotaboszok-Véménd szakasz létezik, nincs bezárva, csak épp semmi nem jár arra?"

Én úgy tudom, hogy Pécsvárad és Palotabozsok közt van lezárva a pálya (tehát Véménd és Palotabozsok között is). A pálya már itt közt is eléggé rossz állapotban van (ezt nemrég saját szememmel láttam, amikor a májusi hosszú hétvégén arra jártunk és kiszálltam a kocsiból), bár ott még nincs annyira elgazosodva mint a "felsőbb" (Véménd - Pécsvárad) szakaszon.

Előzmény: division by zero (1846)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.06.12 0 0 1852
Anyatopic 82653.
Biztos, hogy a szüneteltetés előtti állapotok vannak benne, de P.bozsok és Bátaszék közt még 30 van.
Előzmény: division by zero (1850)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!