Kisszenason 1990-g ketto fo lakott, a nepesseh nyilvantarto adatai szerint, vasuti orhazak cimen.
2001-es nepszamlalas adatai szerint mar senki nem lakik ott.
Jartam ott.
A puszta kozepen van egy elagazo allomas.
Kilometeres korzetben nincs lakott haz.
Hasonlo, csak kisebb mint Retszilas.
Bonyhád- (Szekszárd-) - Dombóvár között milyen minőségű út van. (nemvéletlenül szeretnék itt kezdeni az M9-t)
Kiraly lenne, mert a zeg-szegedi gyorsjaratom nyerhetne egy fel orat vele :-) Eleg kemeny megtervezni a legnormalisabb utvonalat Dombovar es Szekszard kozott. Van vagy 3-4, kozel ugyanolyan hosszu, de egyik rosszabb, mint a masik.
Mondjuk a terepviszonyok eleg durvak ahhoz, hogy oda M9-es epuljon. Bar, ha ugy vesszuk, a legrdagabban kivitelezheto szakasszal kezdtek: a Duna-hiddal es a hozza kapcsolodo uthalozattal. Ennek okat nem is igazan ertem...
Kisszénás és Kondoros között egy Bzmot jár. Kisszénás egy állomás a puszta kellős közepén...
A személyforgalom főként Nagyszénás és Orosháza felé irányul.
A vonal nyereséges, amely a viszonylag nagymértékű teherforgalomnak köszönhető.
A vonal 6 km-es, de az út mégis 10 percbe kerül, hiszen a pályasebeség mindössze 30 km/h. Érdemes még megemlíteni azt, hogy Kondoros és Kisszénás között csak földutak vezetnek...
traficc :
Ezzel a "nagymerteku " meg "jelentos " jezokkel baj van arra fele.
Egyik folditek irt egy dolgozatot - civileknek - telis tele ilyen jelzokkel.
Amikor utana szamoltunk akkor kiderult, hogy a 0,9utas/5 par vonat/nap forgalmat irta jelentos utasforgalomnak.
Szoval mi es mennyi az "nagymerteku " teherforgalom ?
Nagymerteku 40 tonna is ha nekem kell kezzel kipakolni................
Csanádi György (Laibach, Ausztria, 1905. júl. 28. – Bp., 1974. ápr. 24.): közgazdász, mérnök, miniszter, egyetemi tanár, az MTA tagja (l. 1958, r. 1970), Kossuth-díjas (1956), Állami díjas (1973). Vasutascsaládból származott. Oklevelet a bp.-i műegy.-en (1927), majd a közgazdaságtudományi karon (1929) szerzett. Pályafenntartási és -építési mérnök volt a MÁV kaposvári osztályán (1929–45). 1945-től 1947-ig a pécsi MÁV-igazgatóságnak, 1949-ig a Közlekedésügyi Min. vasúti műszaki osztályának vezetője, utána a MÁV vezérig.- ja (1949–56) volt. Közlekedés- és postaügyi min. (1956. okt. 29.–okt. 31.); közlekedés- és postaügyi kormánybiztos (1956. nov. 1957. máj. 17.) s közben 1957. márc.-tól a min. mb. vezetője, a közlekedés- és postaügyi min. első h.-e (1957. máj.-1963. dec.), közben a MÁV vezérig.-ja (1962-63) volt. Közlekedés- és postaügyi min. (1963. dec. 9.- 1974. ápr. 24.), egy.-i tanár (1951-74), a BME vasútépítési és üzemtani tanszék vezetője, a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének (MTESZ) elnöke. A Közlekedési és Közlekedésépítéstudományi Egyesület (1951), valamint az MTA Közlekedéstudományi Főbizottságának elnöke (1958) volt. A vasúti üzemtan átfogó műszaki, gazdasági problémáit vizsgálta. Több külföldi tudományos intézmény, így a moszkvai vasútmérnöki főisk. díszdoktorává fogadta. Szakirodalmi munkássága is jelentős. – Irod. Bognár György: Cs. Gy. (Magy. Tud., 1974. 10. sz.); Jakab Miklós: Társadalmi változás és a magyar értelmiség 1944-48 (Bp., 1979)
"Megesküdni nem merek rá, de ha jól emlékszem, akkor májusban Palotabozsoknál ki volt rakva egy piros négyszög tábla a nyíltvonalra... "
Érdekes... 99-ben Véméndnél se volt piros tábla, csak Pécsvárad felöl...
Erről a vonalról viszont keveset tudok. Merre ment e vonal? Eddig úgy tudtam Veszprém-külső-ről csak egy vonal ágazott ki az Alsóörs felé, a Meggyespusztairól semmit sem tudtam. Ráadásul 11km??!??
"1968.10.17. : A magyar parlament elfogadta dr Csanádi György közlekedési és postaügyi miniszter által előterjesztett új közlekedéspolitikai koncepciót, amely igazodva az MSZMP hosszú távú településfejlesztési koncepciójához, több mint 2000 km "gyenge forgalmú" mellék- és keskenynyomtávolságú vasútvonal felszámolását indítványozta. "
nem tud valaki bármit az egykori Hetényegyháza-Kerekegyháza(anno Kisnyír-Kerekegyháza)vonalról??
1974-ben szünt meg de miért?
ha bárki bármit tud!
Szerintem ugyanazért, amiért 70-75 között jópár vonal megszünt.
1968.10.17. : A magyar parlament elfogadta dr Csanádi György közlekedési és postaügyi miniszter által előterjesztett új közlekedéspolitikai koncepciót, amely igazodva az MSZMP hosszú távú településfejlesztési koncepciójához, több mint 2000 km "gyenge forgalmú" mellék- és keskenynyomtávolságú vasútvonal felszámolását indítványozta.
sssey: azért egy-két esetben erősen megkérdőjelezhető a "gyenge forgalmú" kifejezés, de ez már politika...
Gyakorlatilag 0 ráfordítással, egy kis menetrendszerkesztéssel fel lehetne lendíteni ezt a vonalat!
Azért Murony és Békéscsaba között is van költsége annak a vonatnak. De érdekességképpen: a szerelvényeket Békéscsaba állítja ki és szerelvénymenetben közlekedik Muronyig.
Egyébként lehet állmodozni ilyen közvetlen vonatról, de ez is növelné a MÁV személyszállítási teljesítményét, ami viszont éves szinten "korlátozva" van. Innen már belátható, hogy az erre elvesztegetendő teljesítményt jobb forgalmasabb helyen "felhasználni".
Kondoros: Az utasokkal kapcsolatban annyit, hogy mint minden más vonalon itt is jelentős forgalomnövekedés tapasztalható pénteken és vasárnap - ami a diákokat illeti.
Mar megint ez a "jelentos" :)
A nyaron arra jartam a batyammal. Jelentosen noveltuk, mondhatni megharomszoroztuk a Kondorosrol 15.35-kor (?) indulo vonat forgalmat, mert rajtunk kivul csak 1 utas volt. Az is 65 even feluli. Es egy mozdonyvezeto, meg egy kalauz. A mozdonyvezeto elmondasa szerint szereti amikor ide van vezenyelve, kellemesen elvonatozgat itt. Nyilegyenes a palya, rendes ut sem keresztezi, nincs mitol tartani, nehany o"zo:n kivul. Az egyik kondorosi forgalmista pedig igen jo no". (Legalabbis szerinte, szerintem kevesbe...)
Kisszenason nincs semmi, csak nehany lakohaz, amiben gondolom vasutasok laknak. Aszfaltozott ut sincs. Ottjartunkkor az allomas nem is igazan lehetett szaraz labbal elhagyni, mert fel volt azva az ut, terdig ero sar volt.
Kisszenas termeszetesen allomas, 3 vagy 4 vagannyal. Legalabb 2 fos szolgalattal. A Varoteremben Csillag miniszter ur invitalja mosolyogva a telepules lakoit a vasutra.
És mikor zárták le Véménd-Palotabozsok között?
Mert én csak arról tudok, hogy volt egy nagy lista az áruforgalomból kizárt állomásokról, és ebben volt benne Véménd, de pályalezárásról nem hallottam...
"Most jelenleg a Palotaboszok-Véménd szakasz létezik, nincs bezárva, csak épp semmi nem jár arra?"
Én úgy tudom, hogy Pécsvárad és Palotabozsok közt van lezárva a pálya (tehát Véménd és Palotabozsok között is). A pálya már itt közt is eléggé rossz állapotban van (ezt nemrég saját szememmel láttam, amikor a májusi hosszú hétvégén arra jártunk és kiszálltam a kocsiból), bár ott még nincs annyira elgazosodva mint a "felsőbb" (Véménd - Pécsvárad) szakaszon.